FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: lukasz190 w Kwiecień 13, 2025, 20:47:19 pm
-
Niestety moja pompa w baku umarła już całkowicie i potrzebuję kupić nową. Jednak na wszelkich aukcjach i w sklepach internetowych są pompy pasujące fizycznie do zbiornika. Jednak albo ich ciśnienie nie jest podane, albo maja od 3 bar wzwyż. Do abimexa ciśnienie na wtryskiwacz powinno wynosić 0,7 bar, takie ciśnienie utrzymuje regulator, ale czy dla samego regulatora wyższe ciśnienie jakie daje pompa nie jest zabójcze (pompy o 3 barach)?
Poratujecie nr katalogowym pompy do poldka?
znalazłem niby pompę dedykowaną do poldka o nr 02SKV738 76977, ale za nic nie umiem odnaleźć jakie ma ona ciśnienie robocze.
-
Skv germany to szajs. "Firma" to terminal przeładunkowy złomu no-name.
Ja mam pompę G30042 energy, ale u mnie służy ona tylko do odpalania, a działa tak sobie. Najczęściej zalewa auto na zimnym, w zimie chodzi na 3 cylindrach. No i też ma podane w tabeli 3 bary. Fabryczna powinna dawać 0,8-1,2 bara, jak podaje instrukcja, a regulator zbija to na 0,7. Wątpię, żeby przy 3 barach utrzymywał prawidłowe ciśnienie.
OE niby 6443277, ale sprawdzę jeszcze w książce
-
Chyba znalazłem pompę o odpowiednim ciśnieniu roboczym, szkoda tylko że jest to sam wkład a nie całość. Utwierdźcie mnie jeszcze że jest to odpowiednia pompa do abimexa i zamawiam. https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-opel-corsa-a-kadett-e-1-3-1-4-1-6-1-8-17136179679
-
Oryginalna pompa paliwa Polonez 1,6 GLI wtrysk Abimex: FSO 25169160 = FSO 6441376 = Delphi FE20015-12B1 ; Delphi 76386
https://www.kolmot.com.pl/pl/p/Pompa-paliwa-POLONEZ-Abimex-i-inne-Oryginal-DELPHI-FE2001512B1/4658
https://sklep.roda24.pl/pompa-paliwa-6441376-pn-volvo-fiat-opel-delphi.html
Ciśnienie robocze [bar]: 0,8
Tryb pracy: elektryczny
Wydatek [l/h]: 80
Układ wtryskowy: Wtrysk jednopunktowy (SPI)
ACDelco 6441376 ; ACDelco 6441584 ; ACDelco 6442518 ; ACDelco 6443270 ; Delphi FE2001412B1 ; Delphi FE20014-12B1 ; Delphi FE2001512B1 ; Delphi FE20015-12B1 ; Delphi FE2001812B1 ; Delphi FE20018-12B1
Porównanie fabrycznej pompy vs. Delphi:
(https://i.imgur.com/mv4PeTR.png)
Starsza wersja pompy FSO 065470 = TI Automotive TTP 526 ; GM 9292723
https://sklep.roda24.pl/pompa-paliwa-z-filtrem-ttp-526-pn-abimex-jednop.html
Cała pompa wraz z koszykiem:
Oznaczenie: G30040
https://sklep.roda24.pl/pompa-paliwa-g30040-pn-abimex-jednopunkt-delphi.html
-
https://allegro.pl/oferta/zewnetrzna-uniwersalna-pompa-paliwa-diesel-benzyna-gaznik-15300007347 albo taka https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-zewnetrzna-uniwersalna-0-2-bar-audi-bmw-mercedes-benz-opel-peugeot-17282718604?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:queryandcategory&bi_c=MzAyODdiYzAtYmIxNy00NGUzLTgxNjktNWYxOGZkOGY0MzU5AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=d944bb0b-6bf1-4c1d-bfff-668d99a78efe. Bo 600-800zł to trochę za bogato, chyba że są ze złota.
-
https://allegro.pl/oferta/zewnetrzna-uniwersalna-pompa-paliwa-diesel-benzyna-gaznik-15300007347 albo taka https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-zewnetrzna-uniwersalna-0-2-bar-audi-bmw-mercedes-benz-opel-peugeot-17282718604?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:queryandcategory&bi_c=MzAyODdiYzAtYmIxNy00NGUzLTgxNjktNWYxOGZkOGY0MzU5AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=d944bb0b-6bf1-4c1d-bfff-668d99a78efe. Bo 600-800zł to trochę za bogato, chyba że są ze złota.
I do czego niby chcesz to założyć, skoro te pompy mają ciśnienie robocze 0.2bar i jeszcze w dodatku obie są zewnętrzne?
-
Podłączę się do tematu pompy i ciśnienia jakie daje.
Fabryczna powinna dawać 0,8-1,2 bara, jak podaje instrukcja, a regulator zbija to na 0,7. Wątpię, żeby przy 3 barach utrzymywał prawidłowe ciśnienie.
Stoję przed koniecznością zakupu zewnętrznej pompy do Boscha, więc naturalnym kierunkiem poszukiwań jest rozwiązanie fabryczne czyli pompa stosowana w Trucku SPI, jednak jest problem ciśnienia jakie taka fabrycznie stosowana pompa daje. Według książki pompa fabrycznie montowana w osobowym Boschu daje 2.0 MPa i ta wartość jest redukowana przez regulator do ~1.0 MPa. Ok. Zdziwiłem się, że szukając pompy do Trucka, wszystkie dedykowane mają ciśnienie nominalne 3,5 MPa. Pomyślałem że to jakiś błąd w katalogu na podstawie którego są dobierane części, ale nie, w fabrycznym katalogu części też występuje taka sama (pod kątem parametrów) pompa. I co w takim przypadku, regulator jednak daje radę z redukcją takiego ciśnienia? Czy to mimo wszystko jest jakiś błąd w edycji katalogu części, nawet fabrycznego? Nie było by pytania gdybym mógł znaleźć zewnętrzną pompę paliwa o ciśnieniu 2MPa, ale nie jestem w stanie czegoś takiego namierzyć...
-
https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-zewnetrzna-uniwersalna-3-6-bara-5754869266?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=OWQ2NTIyNmEtNWIxNC00NmEyLWE4ZWEtZDEzNjJkZmE5MDI3AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=5f01dca6-2629-4036-ad34-66b609cbbce2
-
https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-zewnetrzna-uniwersalna-3-6-bara-5754869266?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=OWQ2NTIyNmEtNWIxNC00NmEyLWE4ZWEtZDEzNjJkZmE5MDI3AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=5f01dca6-2629-4036-ad34-66b609cbbce2
Dziękuję za pomoc, tego typu pompy zewnętrzne jak ta z linku czyli 3 MPa i więcej nie mam problemu znaleźć, problemem jest tak jak napisałem pompa zewnętrzna 2 MPa i taką mam właśnie problem znaleźć, o ile w ogóle taka jest konieczna do zasilenia wtrysku Bosch.
Taka wychodzi z numeru katalogowego.
https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-fso-polonez-truck-zewnetrzna-nowa-14203111058?srsltid=AfmBOor_3G2PO8w7bj3KjYMlIrp53AAuNmyJcUw9xr81sPN6qAA07S6b
-
1MPa - 100kPa - 10 bar
-
1MPa - 100kPa - 10 bar
Uuups, to się pierd..lnąłem z jednostkami ;-|
Oczywiście tam gdzie napisałem MPa powinno być bar.
Czyli pytam o współpracę pompy 3,5 bar z wtryskiem którego regulator utrzymuje ciśnienie 1,0 bar.
Sory za zamieszanie.
-
Ja własnie jestem dziś po montażu nowej pompy do abimexa. Pompa tak jak wcześniej wspominałem to SKV 02SKV215, a dokładnie sam wkład, bez kosza. Nie obyło się bez problemów z montażem wkładu do kosza w jakim zamontowana był stary wkład. Jeśli mnie pamięć nie myli, to już raz zmieniałem pompę i chyba własnie całość, czyli kosz i sam wkład. Nowy wkład względem startego ( nie oryginał fso, tylko już zamiennik ) jest dłuższy i ma krótszy króciec na który zakładany jest filterek, oraz ma inne mocowanie przewodów prądowych, w starym na wsuwki, w nowym na oczko do przykręcenia. Chwila rzeźby i powyższe problemy rozwiązane, pompa działa, auto na niej pali na widok kluczyka, ale przy szybkim dodaniu gazu ma dziurę i się dławi, nie próbowałem nigdzie wyjechać i sprawdzić czy da radę jechać na tej pompie samochód. Jutro robię test drive i się okaże jak to jest w praktyce. Jednak w głowie mam dylemat, czy jednak pompa ma za małe ciśnienie ( 0,8 bar, jednak wkład jest dedykowany do corsy A i kadetta E od pojemności 1,3 do 1,8, a tam były przecieą montowane te same wtryski co w abimexie) czy wtryskiwacz jest uwalony, bo jakoś tak leje paliwem w gardziel, tak mi się wydaje?
Co do pompy zewnętrznej o którą pytasz, znalazłem coś takiego, ale czy to zda egzamin?
https://pompa-paliwa.pl/pl/p/pompa-paliwa-zewnetrzna-uniwersalna-2-3-bar-nowa/100