FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: banned w Lipiec 17, 2025, 19:22:01 pm
-
Kompletnie nie wiem jak to jest zbudowane, a dziwi mnie bardzo następująca sprawa;
Otóż w aucie ze starym, tradycyjnym automatem, gdzie jest przewidziany czerwony ATF M-3, w skrzyni biegów był jakichś żółty olej i było go za dużo.
Zostało wymienione tak, jak ma być. No i moje podejrzenia budzi fakt, że oleju w skrzyni biegów jakby przybywa (?), za to z silnika olej znika podejrzanie szybko, chociaż wycieków nigdzie nie widzę, a z rury nie dymi, nawet jak się gazuje do odcięcia.
Może głupie pytanie, ale, czy w takim samochodzie istnieje możliwość przeciekania oleju z silnika do skrzyni biegów? ;-|
-
Oleju z silnika nie, ale nie ma tam przypadkiem wymiennika atf/plyn chłodniczy? Jak mierzysz poziom oleju w tym asb bo z tym ludzie potrafia rozne dziwne rzeczy odwalac?
-
Hmm, będę musiał sprawdzić jak to jest. Sprawdzam bagnetem, gdzie jest wyraźnie poziom zaznaczony, ale może w tym aucie tak mocno świruje od przechyłu nadwozia. Na podwórku mam nierówno.
Motor 3.0 V6 który na USA z tym samym kodem silnika miał 10W40, a w Europie chyba tylko z innym programem 0W20. Może wcina olej, bo był dany pod emisje, a nie konstrukcję silnika...
-
W skrzyniach automatycznych starszej daty to poziom oleju sprawdza się chyba w trackie pracy silnika na luzie. A instrukcja obsługi co na to?
-
O! To jest ważna informacja, bo dotychczas automatami się nie interesowałem, a instrukcji nie studiowałem, bo jest po niemiecku. Będę musiał przetłumaczyć.
-
Przybyć to ciężko ale może ubyć. Miałem raz sytuację, że odpowietrzenie skrzyni ktoś podłączył do podciśnienia w kolektorze . Auto dymiło i zjadało olej ze skrzyni.
zacznij od podzielenia się co to za auto i z którego roku.