FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Franz Maurer w Lipiec 18, 2025, 12:28:22 pm
-
Cześć, mam pytanie odnośnie świateł w Polonezie. Jestem w trakcie kundlenia Caro z 1995r na MR 89. Kierunki działają, postojówki również, działają także światła mijania ale mam problem z długimi. Mianowicie po zapaleniu długich gasna mijania ale zapalają się długie wewnętrzne, po włączeniu "poganiacza" swieca się wszystkie 4 czyli tak jak powinno być po włączeniu długich. Ma ktoś sposób na rozwiązanie tego problemu?
-
Wymienić pająk na taki z 4-oka, ew porzeźbiłbym sobie tak, aby w zewnętrznych lampach też zapalało się włókno od świateł drogowych (człowiek fabrycznie tak nie było)
-
Wpadłem na pomysł żeby pociągnąć plus bezpośrednio z klemy plusowej akumulatora do tych wewnętrznych lamp żeby było zasilanie
-
I wtedy będą świecić aż nie zdejmiesz klemy z akumulatora. Bez sensu.
-
Okej, dlatego szukam w miarę normalnego i bezpiecznego sposobu na te lampy. A wpięcie się dodatkowym kabelkiem do kabla od 'długich' z Caro? Wtedy przewód Caro obsługiwałby 2 żarówki
-
Możesz też je wysterować dokładając osobny przekaznik
-
A wpięcie się dodatkowym kabelkiem do kabla od 'długich' z Caro? Wtedy przewód Caro obsługiwałby 2 żarówki
Owszem, ale tylko do wysterowania przekaźnika.
-
Przerób instalację na przekaźnikach i możesz robić jaką tylko chcesz kombinację.
-
I dać po jednym przekaźniku na stronę czy jeden dodatkowy wystarczy?
-
Typ 541 ma dwa wyjscia, wystarczy jeden.
-
65W to 5,41A przy 12V . 2 żarówki to 10,82A .
Przewód min 1mm2 do lamp. 1.5mm2 akumulator przekaźnik. Zabezpieczenie 15A.
Przy przewodzie 1mm2 będziesz miał spadek ok 0,5-0,7V względem źródła.
-
Okej czyli jak rozumiem plus do przekaźnika bezpośrednio wziąć z akumulatora a bezpiecznikami wpiąć się między przekaźnikiem a żarówkami?
-
to wtedy mniejsze bezpieczniki
15A to wersja przed przekaźnikiem.
-
Okej, dlatego szukam w miarę normalnego i bezpiecznego sposobu na te lampy. A wpięcie się dodatkowym kabelkiem do kabla od 'długich' z Caro? Wtedy przewód Caro obsługiwałby 2 żarówki
Tak przecież wyglądała instalacja w oryginale. I w poldku i w 125p