FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Blitz629 w Sierpień 24, 2025, 18:10:58 pm
-
Polonez Caro Plus GSI '99. Tydzień temu wymieniałem zbiornik paliwa wraz z pompką i od tego czasu Polonez ma same problemy. Odpala tylko po dodaniu gazu co nigdy wcześniej nie potrzebował, toczy się w miarę dobrze ale po osiągnięciu 2tyś obrotów, nieważne na jakim biegu, zaczyna się dławić a dodawanie gazu sprawia że zwalnia (tak jakby tracił dopływ paliwa). Da się przeboleć tylko że na piątce jade 50km/h i więcej nie da rady, po jakichś 5 minutach takiego jeżdżenia zapala się check engine. Początkowo podejrzewałem słabe paliwo ale po zatankowaniu najlepszego na stacji problem ciągle jest. Nie wiem czy ma to związek ale polonez chleje płynu chłodniczego więcej niż benzyny. Jak na razie sprawdziłem szczelność przewodu paliwowego, filtr powietrza+paliwa i świece ale nic nie pomogło. Nowa pompa choć głośna to działa normalnie więc raczej nie ona jest problemem, chyba że trzeba jakoś dostroić jej ciśnienie.... Jakieś pomysły?
-
To ma kolega HGF, głowica w górę i zmiana uszczelki.
-
A nie założyłeś sobie pompy od jednopunkta?
-
A nie założyłeś sobie pompy od jednopunkta?
Cholera faktycznie, problem był taki że nigdzie pompa do GSI z kołnierzem 12cm nie była i nie jest dostępna. Więc stwierdziłem że wymienię od razu cały zbiornik na taki z kołnierzem 10cm i założe pompe pasującą do tego zbiornika. Teoretycznie w opisie produktu pisało że pompka pasuje do GSI oraz do Rovera ale wiadomo jak to jest... Zakładając że to faktycznie to, co w takiej sytuacji da się zrobić? Nigdzie na internecie nie ma możliwości kupna pompy paliwa konkretnie do wielopunktowego GSI.
-
Nigdzie na internecie nie ma możliwości kupna pompy paliwa konkretnie do wielopunktowego GSI.
Jak to nigdzie? Proszę, oto pompa do GSI.
https://allegro.pl/produkt/meat-doria-76380-pompa-paliwa-1f7e9b31-160a-41ef-8783-2580860833fc?utm_source=notification&utm_medium=cartWithPayment&utm_campaign=cef7b135-c856-4150-84eb-687c2d87cdd6&offerId=17682252689
-
A nie założyłeś sobie pompy od jednopunkta?
Cholera faktycznie, problem był taki że nigdzie pompa do GSI z kołnierzem 12cm nie była i nie jest dostępna. Więc stwierdziłem że wymienię od razu cały zbiornik na taki z kołnierzem 10cm i założe pompe pasującą do tego zbiornika. Teoretycznie w opisie produktu pisało że pompka pasuje do GSI oraz do Rovera ale wiadomo jak to jest... Zakładając że to faktycznie to, co w takiej sytuacji da się zrobić? Nigdzie na internecie nie ma możliwości kupna pompy paliwa konkretnie do wielopunktowego GSI.
W tej sytuacji trzeba w kosz od jednopunkta włożyć wkład pompy z wielopunkta, np. Magneti Marelli MAM00025, albo z powrotem założyć zbiornik od GSi i wcześniej wspomnianą pompę z MM.
-
Ale jak ubywa płynu chłodniczego to albo gdzieś jest wyciek albo poszła uszczelka pod głowicą.