FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Tales w Wrzesień 08, 2025, 21:19:31 pm
-
Będę montował przekładnie ze wspomaganiem ZF, ale w moim Caro, ale otwór w grodzi jest jeszcze mały.
Pytanie na szybko, czy ktoś to u siebie przerabiał i da się to zrobić za pomocą kątówki czy lepiej przespawać kawałek grodzi z Poloneza ze wspomą? W tej drugiej opcji przy okazji ogarnąłbym to aby w 100% zgadzały mi się otwory przy serwie, ponieważ po konwersji Bendix --> Lucas zostało mi parę zbędnych.
-
Zwykłą kątówką da radę, ewentualne zaokrąglenia śmiało poprawisz dremelkiem. Może też być tak, że masz już duży otwór, wystarczy przełożyć gume
-
Nie, otwór jest mały, okrągły.
https://ibb.co/gL06hwWh
-
Mam na pocięcie budę z idealnym stanie w którym był zf i Lucas, mogę wyciąć kawałek grodzi <spoko>
-
Ja miałem pedalierę z dużą dziurą, więc odznaczenie poszło mi gładko.
Ostatnio ciałem dziursko w grodzi w 125p i mała refleksja. O ile przekłądnia ZF jest ogromna i wymaga dziurska, to przy mniejszej JKC jest szansa, że gdyby przegroda dostała parę młotów to mogło by sie obejść bez wycinania całego prostokąta. Przymierz najpierw, bo JKC ma okrągły i mniej wystający "dzióbek" i może sie zgra.
I uważaj z cięciem od środka - w komorze jest sztywny hamulcowy w tym miejscu ;)
-
Pytanie na szybko żeby nie zrobić głupoty.
Czy kształt otworu w grodzi pod przykładnie zf ma być dokladnie taki jak kształt otworu we wsporniku pedałów?
https://ibb.co/NgwGkDCc
Chyba jeszcze jakaś guma uszczelniajaca powinna być nie?
-
Pytanie na szybko żeby nie zrobić głupoty.
Czy kształt otworu w grodzi pod przykładnie zf ma być dokladnie taki jak kształt otworu we wsporniku pedałów?
https://ibb.co/NgwGkDCc
Chyba jeszcze jakaś guma uszczelniajaca powinna być nie?
guma uszczelniająca musi być, kilka lat temu montowałem w przejściówce wspomaganie JKC i hamulce LUCAS, otwór zrobiłem o 3mm, mniejszy niż w wsporniku pedałów .
-
Mam pytanie dotyczące wałka łączącego kolumnę kierowniczą z przekładnią.
Czy ten wałek nie jest za długi? Przy kierownicy podniesionej maksymalnie do góry jest o niemal w poziomie jak na zdjęciu. Zastanawiam się czy nie jest on od przekładni JKC, a do ZF-a powinien być jeszcze krótszy wałek..
https://ibb.co/dYNRDnp
-
Do ZFa jest krótszy, bo przekładnia jest wyraźnie większa i dalej wchodzi do wnętrza auta.