FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Tales w Październik 31, 2025, 20:49:20 pm
-
Mam obie belki na stole. Obie pod szerokie zawieszenie.
Zauważyłem że jest różnica w miejscach gdzie są mocowane odboje.
Belka OHV ma niższy wspornik odboju górnego wahacza, Roverowska ma wyższy.
Z kolei jeżeli chodzi o odbój dolnego wahacza to w przypadku belki OHV jest on zdystansowany aby był niżej, a w belce Roverowskiej jest wyżej (brak dystansu).
Z czego wynikają te zmiany? Z masy silnika?
Szczegóły na poniższym zdjęciu?
https://ibb.co/6JbNdqzH
-
Były 2 rodzaje belek do rovera (obie oczywiście szerokie). Być może Twoja jest typem z Plusa i stąd wynika różnica <spoko>
-
Dobra, już wiem z czego wynika zmiana.
Różnica jest też w miejscach oznaczonych na zielono:
https://ibb.co/Txf3wj5F
Po prostu końce belki są niżej względem mocowania do podłużnicy, stąd na różnica wysokości mocowania odbojów aby sumarycznie kocówki odbojów były tym samym miejscu co w belce OHV.
Ale po co wprowadzili taka zmianę? Wuj wie....
-
Były 2 rodzaje belek do rovera (obie oczywiście szerokie). Być może Twoja jest typem z Plusa i stąd wynika różnica
Ooo, tego nie wiedziałem. Moja belka jest z caro 95 i jak ją porównałem z ohv z mojego plusa 01, to w sumie, nie przyglądałem się na tyle szczegółowo, by wyłapać takie niuanse, ale to, co rzuciło się na szybko w oczy, to to, że jest nieco inaczej wygięta. o ile się nie mylę, to ta rovera jest bardziej do tyłu, bo silnik jest inny, inna misa i wymiary. Lata świetlne temu, ktoś na forum pokazywał przerobioną belkę ohv pod rovera dospawanymi mocowaniami. Pamięta ktoś? To już powoli towar kolekcjonerski, a belek pod ohv jest do porzygu.
Dobra, już wiem z czego wynika zmiana.
Różnica jest też w miejscach oznaczonych na zielono:
https://ibb.co/Txf3wj5F
Po prostu końce belki są niżej względem mocowania do podłużnicy, stąd na różnica wysokości mocowania odbojów aby sumarycznie kocówki odbojów były tym samym miejscu co w belce OHV.
Ale po co wprowadzili taka zmianę? Wuj wie....
Aż się muszę przyjrzeć swojej. Ale idąc tą drogą, to są podobne różnice w belkach pod ohv minus/plus?
Heh, człowiek się cały czas czegoś dowiaduje o rzeczach, na które właściwie nie zwracał uwagi.
-
Belka z rovera ma inny kształt pod miską względem ohv, V6 teraz mam posadzone na belce od poldorovera i silnik poszedł na tyle fajnie nisko że zachowałem wszystkie wzmocnienia w masce i nawet fabryczne wygłuszenie co przy belce ohv było nie do zrobienia bo kolektor ssący zapierał się o środek maski a miska już leżała na belce <spoko>