FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Luty 23, 2004, 15:41:51 pm
-
Witka.
Każdy posiadacz 1,4 zapewne słyszał o tzw. dziurze w obrotach. Znajduje się ona w okolicy 3000 do 3500RPM. Z racji że mam w aucie zainstalowany wskaŹnik napięcia sondy lambda to podzielę się z wami swoimi spostrzeżeniami. Otuż w chwili obecnej mam tak ustawioną dawkę gazu że praktycznie w całym zakresie obrotów mam bogatą mieszankę (wiadomo kruciak ;)). Jedyny wyjątek stanowią obroty z przedziału 3000-3500RPM. Tutaj mieszanka zostaje gwałtownie zuborzona i auto zachowuje się jakby brakoło mu mocy. NIe wiem czy wynika to z ustawienia gazu czy poprostu tak ma być.
Na koniec podsumowanie. Może w tym poście postaramy się rozwiązać zagadkę dziury w obrotach i ewentualnie znaleŹć radę na to zjawisko. Teraz wasza kolej wyrazić opinię.
PS. Jak zatankuję nieco więcej paliwka to postaram się to sprawdzić na benzynie (ale to dopiero po wypłacie).
-
hehe Bocian co sie przejmujesz?? ja mam dziure w obrotach w przedziale od 1000 do 6000 rpm :lol:
-
He ah te dziurki.
Mam to samo na Paliwku. obroty od 1500 do 2000 zata go i odetak
Trzeba sie przyzwyczaić :P lub jak to bywa w moim przypadku przełączyc na Gaz i ustereczka zanika .
-
Azio masz dobrze wyregulowany zapłon??
-
Jest to chyba przypado
-
Co z tym kompem sie dzieje :(
Co do tej dziury to jest to chyba przypadlosc 16 zaworowej glowicy. Na hamowni badalismy dwa samochody, Golfa GTi i lanosa z takimi glowicami. Oba wykresy momentu przectawialy wlasnie taki dolek w tym zakresie obrotow. Jest to wyraznie odczuwalne w czasie jazdy. Nie wiem czy to zbieg okolicznosci ;)
-
Kurcze Zapłon to mi juz ustawiało Kilku specjalistów i nadal jest tak samo.
A nawymieniałem juz chyba wszynio : kopółke.świece,przewody naweta gażnik jest od innego.A może rozmiar dysz wpłycha na takie "dziurawe" zachowanie mojego silnika :roll: Choć przyznam sie ze nawet nie wiem jakie mam te dysze :P
-
Na dziurawą pracę w gaŹnikach i monowtrysku ma wpływ także termostat powietrza.
Sory że nie o 1,4
-
Hm
Rozmawiałem dziś z jedym ze sprzedawców i poradził mi abym zobaczył sobie stan pompy paliwowej.Ponoc moze ona czasmi przesyłać za malą ilość paliwa do gażnika i wtedy silnik sie dusi .Co wy na to??
Chetnie bym wymienił navet tą pąpke ale jakoś tam pogoda mnie ostatnio nie rozpieszcza :P
-
U mnie nie ma dziury w przedziale 3000-3500. Ale za to jak mu z buta strzele przy obrotach ok 1000 to sie na chwile wskazowka obrotomierza cofa i dopiero wtedy wziuum do gory. I jeszcze jak jade sobie i mam na jedynce 4000 obrotow to wtedy samochod sie troche podusi, rzuca, i dopiero dalej idzie normalnie (na innych biegach troche mniej :)). Wczesniej tych dwoch objawow nie bylo. Cos sie musialo spie.... :roll:
Nie mam LPG :) 8)
-
U mnie kiedyś teżaż tak nie była ona odczuwalna. Dopiero po zmianie miksera na większy da się to wyraŹnie zauważyć. Szczególnie na wyższych biegach, głównie IV. Sam nie wiem jak z tym walczyć.