FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: qxr w Kwiecień 25, 2005, 10:08:00 am

Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: qxr w Kwiecień 25, 2005, 10:08:00 am
Sluchajcie odkrecilem korek, powalilem o ziemie (wlasciwie nim tak konkretnie o asfalt) wyplukalem, pomachalem. I co. I sie nie grzeje.  :roll:
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Kwiecień 25, 2005, 10:47:02 am
Szukalem tego korka po sklepach i szukalem. I Kurde nic. Nigdzie nie ma, w sumie to jeszcze sie dziwia ze jest inny. Pojechalem do FSO Autoparts na Kotsisa i maja. koszt okolo 30 zl.  Jak ktos bedzie potrzebowal rzeczy do rovera to polecam tam jechac, w koncu sklep fabryczny chyba. Ehhhh, dobrze ze FSO jest tak blisko  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Kwiecień 25, 2005, 20:29:23 pm
Cytuj (zaznaczone)
Jak patrzę na te twoje zdjęcia to chyba mój korek jest inny
ja tez wczesniej miałem taki korek jak na zdjeciuMarcin#839,  ale sie popsuł a ten co mam teraz (na 99% ze zwykłego polda) działa poprawnie a gwint jest ten sam oraz trzyma cisnienie.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: OLO w Kwiecień 25, 2005, 20:37:05 pm
Cytuj (zaznaczone)

umieszczałem go tam sam bo "gazownicy" dali mi go z drugiej strony koło alternatora(gdzie jest kol wydechowy/wysokie temp. i jest niebezpiecznie)Podłaczyłem go "szeregowo" w układ chłodzenia (zasilanie przed termostatem-ta mała waska rurka) czym wykluczyłem zapowietrzanie sie nagrzewnicy/zwiekszył sie obieg przez nia; co porawiło znacznie ogrzewanie. :cool:

Fajny patent - chyba zrobie tak u siebie - przysnam że ogrzewanie nie jest najlepsze.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Kwiecień 26, 2005, 18:52:13 pm
No i chyba faktycznie mialem zepsuty korek. Bo jak wzialem ten nowy korek i uderzalem lekko o kant czegos, to czuc bylo sprezynke w srodku, a jak tak samo uderzalem starym korkiem, to tego nie bylo :mrgreen: , ale jeszcze nie wiem czy sie grzeje tak jak sie grzal czy nie. Ale wydaje mi sie za to, ze tak jakby sie szybciej troche nagrzewal silnik na postoju niz wczesniej
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Kwiecień 28, 2005, 21:03:17 pm
korek ma trzymac cisnienie cos kolo 1 bara potem sie otwiera i puszcza, u mnie jak samochod stygnie to slychac jak korek puszcza w druga strone czyli zasysa powietrze jak plyn sie chlodzi i kurczy
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Czerwiec 05, 2005, 21:37:35 pm
A wie ktos jaki ma czujnik zamontowany w chlodnicy od wentylatora. Niby mam czujnik 92/87, ale nie wiem czy nie jest uszkodzony i wkrecilem 90/80 (co znaczy to 80?). Ale chyba jest niezbyt dobry do roverka poniewaz wlaczal sie co chwila wiatrak. A moze i dobry by taki byl, bo by nie pozwolil wzrosnac temp na tyle zeby pozniej nie mogl jej juz tak latwo zbic?. Sie wlasnie zastanawiam, czy go wsadzic spowrotem, bo na razie wkrecilem stary czujnik, bo ten nowy mial za mala uszczelke (metalowa) i wypuszczal wode, co ciekawe jak jest wrecony ten nowy (90/80) czujnik w miejsce drugiego czujnika do drugio wiatraka w chlodnicy to wody nie puszcza hehe.  Jak myslice?
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Czerwiec 05, 2005, 23:40:32 pm
ja mam załozony jeden czujnik i akurat jest on z opla jesli sie nie myle poza tym witarak chodzi mi moze z 2 sekundy.Tak ze czestotliwosc jego właczania jest dosc duza...90/80 tz ze włacza sie przy 80 stopniach a wyłacza kiedy płyn  osiagnie temp 80 stopni.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 06, 2005, 08:39:02 am
Cytuj (zaznaczone)
tz ze włacza sie przy 80 stopniach a wyłacza kiedy płyn osiagnie temp 80 stopni.

 :shock:  :shock:  :shock:  :lol:  :lol:  :lol:
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Czerwiec 06, 2005, 10:02:54 am
No wlasnie tez tak myslalem, ze to moze to oznacza, ale wlaczal sie przy 90 i wylaczal przy 90, dlatego sie zapytalem co oznacza to 80.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: qxr w Czerwiec 06, 2005, 10:40:31 am
Ja to romumiem tak. Ze ma sie wlaczyc przy 90 stopniach a wylaczyc jak zbije temperature do 80.

[ Dodano: 2005-06-06, 10:41 ]
Ma ktos moze do sprzedania chlodnice. pamietam ze ktos nowa oferowal kiedys na tym forum?
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Czerwiec 06, 2005, 11:43:47 am
Cytat: "qxr"
Ja to romumiem tak. Ze ma sie wlaczyc przy 90 stopniach a wylaczyc jak zbije temperature do 80.

no wlasnie tak nie jest
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: qxr w Czerwiec 06, 2005, 14:06:53 pm
To w takim razie jak jest?
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Czerwiec 06, 2005, 16:31:39 pm
no wł?snie o to mi chodzi włacza sie przy 90 wyłacza jak zbije do 80
ja mam wezszy zakres
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Czerwiec 06, 2005, 17:41:55 pm
No ale mowie przeciez ze tak nie jest chyba mastah, poniewaz jak wlozylem ten czujnik to wentylator wlaczal sie po 90 i wylaczal przy 90  ;)
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 07, 2005, 11:25:11 am
LUDZIE!!!!!  :cry: .

90/80 to s? temperatury w jakich pracuje i reaguje czujnik zł?czaj?cy wentylator chłodnicy a nie wska?nik (powtarzam wska?nik !!) temperatury na desce rozdzielczej.

Wska?nik niest na wyj?ciu z głowicy a czujnik w chłodnicy. Różnica w odległo?ci jest tak duża że nijak się maj? te temperatury do siebie.

nagrzany płyn z głowicy obmywa wska?nik potem przepływa przez cał? chlodnicę i dopiero obmywa czujnik wentylatora. Czę?ciowo schłodzony płyn trafia spowrotem do silnika i to tylko w ilo?ci jak? przepu?ci termostat. nie zapomnajcie że przy 80st. termostaty s? zamknięte albo dopiero co się otwieraj?. Zatem w chwili gdy wentylator schłodzi płyn do tych 80st. termostat się nieco przymknie i zmniejszy dopływ zchłodzonego płynu do silnika. Dlatego wachania temoeratury na desce rozdzielczej s? mniejsze. W końcu zadaniem termostatu jest utrzymywanie możliwie jak najdokładniej stałej temperatury 88st (np.).

Aby rozwiać wszelkie w?tpliwo?ci należaloby przeprowadzić do?wiadczenia z gotowaniem czujnika i zał?czaniem np. żarówki.

S?dze że jednak po powyższym tek?cie sprawa się wyja?ni ostatecznie.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Czerwiec 07, 2005, 11:46:24 am
A kto powiedzial ze to idzie do wskaznika na desce rozdzielczej?
Ja wiem ze on zalacza wentylator tylko!!  :mrgreen:
A co do tego czujnika 90/80 wlaczajacego wentylator tylko ;) jak by wylaczal wentylator jak by temp spadla z 90 do 80 to by chyba troche dlugo pracowal zanim by ta temerature zbil do tych 80. Nie uwazacie? A on wlaczyl sie doslownie na chwile. Chyba ze jakis gowniany ten czujnik jest i omsknela sie jedna cyfra podczas wytlaczania i zamiast powiedzmy 89 poszlo 80 :mrgreen:. (chyba) Rzemioslo Made in Italy.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: qxr w Czerwiec 20, 2005, 10:14:43 am
Kupilem dzisiaj termostat. Francuski firmy QH (symbol na opakowaniu QTH102) a (na termostacie wybite symbole V-2024). Kupowalem w ASO Daewoo. Sprzedwaca mi powiedzial ze to jest oryginalny do silnika 1,4. Ale na nim jest wybita temperatura 88 C. Co oznacza ta liczba. Czy to liczba pelnego otwarcia termostatu czy liczba okreslajaca temperature ktora powinien trzymac. Bo w morawskim pisza ze pelne otwarcie powinno byc przy 82 C. Nie chce wkladac czegos co nie bedzie dzialac.

Pozdrawiam i dzieki za wyklad.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Czerwiec 20, 2005, 14:28:45 pm
A ile dales za ten termostat?
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Czerwiec 20, 2005, 21:24:25 pm
zakładaj tez mam taki na 88stopni ale verneta...(tez francuski)
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Czerwiec 20, 2005, 21:27:42 pm
firma qh to zdaje mi sie ze jest firma angielska http://www.qha.com
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Czerwiec 20, 2005, 22:01:04 pm
Cytat: "qxr"
Kupowalem w ASO Daewoo. Sprzedwaca mi powiedzial ze to jest oryginalny do silnika 1,4. Ale na nim jest wybita temperatura 88 C.

Ja mam przed soba wyjety termostat z rovera i nie ma tam zadnych napisow qh czy cos tam.  Jest napisane tylko  "England" i "Waxstat" no i jest tez 88 wybite.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 21, 2005, 08:27:17 am
qxr, Twoj termostat jest firmy qh, jest na 88 st., ale dedykowany do silnikow 1.6 - 2.0 lacznie z turbo. Pewnie nie bedzie to mialo znaczenia, ale do 1.4 K16 powinien byc QTH100 metalowy, lub QTH115, plastikowy, a one sa na 82 st. Od 99 roku wkladali QTH136 na 88 st. Tak wiec smialo mozesz wkladac.

Pozdro
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: qxr w Czerwiec 21, 2005, 09:50:00 am
Marcin#839, Za ten termostat w ASO policzyli mi 49,50.  :mad: Senn#1869, Moj ma symbol QHT102. Dzieki za pomoc napewno go wsadze.
Tylko co oznacza 88 C. To jest tempereatura jaka powinien utrzymywac na silniku czy temperetura pelnego otwarcia.AndrewS#100, Niby to firma angielska a na samym termostacie jest zajebisty napis FRANCE. Mozna zglupiec.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 21, 2005, 10:01:41 am
Pewnie fabryke maja we francji, a tak btw to QH ma siedzibe tez w Polsce w Pruszkowie.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Czerwiec 21, 2005, 18:38:08 pm
te 88 stopni to jesli sie nei myle jest temp przy której zaczyna sie otwierac termostat...
Ja za Verneta dawałem 25zł
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: qxr w Czerwiec 22, 2005, 09:20:03 am
mastah22, To w takim razie cos jest nie tak. Bo w Morawskim jest napisane ze pelne otwarcie termostatu powinno byc przy 82 C. W takim razie ten termostat jest do dupy.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 22, 2005, 11:00:24 am
Cytat: "mastah22"
te 88 stopni to jesli sie nei myle jest temp przy której zaczyna sie otwierac termostat...
Ja za Verneta dawałem 25zł


Mastah22 ma racje!
Napisalem wczoraj maila do przedstawiciela serwisu technicznego QH w anglii z zapytaniem co wlasciwie oznacza te 88st i koles dzis dal mi odpowiedz, a oto wolne tlumaczenie tego co dostalem.

Cytuj (zaznaczone)
W odpowiedzi na Pana pytanie zgłoszone na naszej stronie internetowej (www.qh.com) pragnę Pana poinformować, że podawana w katalogu warto?ć 88 stopni C. wskazuje na temperaturę, przy której termostat zaczyna się otwierać (z tolerancj? ok. +/- 2 stopnie). Pełne jego otwarcie następuje przy temperaturze nieznacznie wyższej.
Termostat ten ma zastosowanie jedynie w samochodach z silnikiem Rover 1.6 (K16) .
W Polonezach z typowo montowanym w Polsce silnikiem Rover 1.4 (K8 ) powinien być zastosowany termostat QTH100 (o temperaturze otwarcia 82 stopnie C)
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Czerwiec 22, 2005, 11:06:02 am
Cytat: "Senn#1869"
Cytuj (zaznaczone)
W Polonezach z typowo montowanym w Polsce silnikiem Rover 1.4 (K8 ) powinien być zastosowany termostat QTH100 (o temperaturze otwarcia 82 stopnie C)

Koles chyba ma zle informacje, albo ja o czyms nie wiem :mrgreen:
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 22, 2005, 11:30:32 am
Chyba angole nie wiedza dokladnie co do nas wysylali :smile:, ale pomijajac to, i tak powinien byc QTH100 lub QTH115 fabrycznie
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: qxr w Czerwiec 22, 2005, 14:26:58 pm
To wypada isc do ASO Daewoo i wmorde dac ze taka lipe sprzedaja. Prawie 50 zeta wywalilem w bloto bo to mial byc oryginal.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 22, 2005, 14:51:20 pm
qxr, nie przejmuj sie tym bo wkladali takie do 1.6 - 2.0, na 88 st a do 1.4 od 99 roku wkladali QTH136, ktore tez sa na 88st wiec praktycznie nie ma to znaczenia. Mozesz wkladac.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Czerwiec 22, 2005, 17:06:49 pm
qxr, zreszta i tak najwazniejsze aby sie nie zagotował,i zeby sie w pełnio otworzył...Jak dla mnie to czy 82 stopnie,czy tez 88 to jedno i mysle ze nic tez nie stanie sie silnikowi...Ale jednak zakładajac inny ?(nie oryginalny) zawsze obserwuje wode...Zreszta i tak j? obserwuje od momentu gdy musiałem (posrednio przez termostat+ moje gapiostwo) wymienic silnik...
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: maras w Czerwiec 28, 2005, 23:40:05 pm
No i mój zaczoł się trochę bardziej grzać:( Pierwsze, sprawdziłem korek, no i na zbiorniczku było kilka białych plam od odparowanego płynu. Resztki płynu były też na gwincie od korka i wogóle co? ci?nienia w układzie za bardzo nie było. Popukałem, podmichałem, było trochę lepiej, ale nie tak jak powinno, więc postanowiłem zainwestować 22zł w nowy korek :)
Okazało się, że nowy też nie trzyma, węze były miękkie. W zwi?zku z tym, nie wiem, czy następny korek jest walnięty, czy to co? innego, ale zabardzo nic innego mi nie pasuje. Ma kto? jak?? koncepcje?
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Czerwiec 29, 2005, 00:13:38 am
maras, nie chce Cie straszyc ale tak miałem własnei przed rozszczelnieniem sie bloku najpierw cisnienia nie bylo wcale(weze miałem miekkie) a pozniej to juz sie zaczeło piekło...Byc moze powinienes sprawdzic na innym korku(kup korek do UNO ja mam taki i trzyma cisnienie)
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: maras w Czerwiec 29, 2005, 01:26:49 am
Zaczoł bym grzebać i szukać gdzie indziej, no ale te ?lady płynu na korku jednak skłaniaj?, że to on. Swoj? drog? to zdarzyło mi się ostatnio, że dwa razy, po odpaleniu na zimno chodził jakby na trzech cylindrach,ale raz miał wła?nie mniejsze obroty,bo tak 1100, a drugi raz, normalnie 1400. Skojarzyłem, że działo się tak, gdy był wył?czony na zimno poprzedniego dnia. Jeszcze po tym odpaleniu bardzo dzwonił którys z popychaczy. Gdy się zgasi ciepłego, to rano chodzi normalnie. Ale to tak przy okazji, chyba nie ma to nic do chłodzenia
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 29, 2005, 08:24:13 am
Hmm, nalot to i u mnie sie pojawial na zbiorniczku i gwincie i ja wiem ze moj korek na pewno fiksowal, nie trzymal kiedys cisnienia. AndrewS poruszal ta blaszka, poklepal o chodnik i jakos bylo ok, ale ostatnio moze znowu cos sie zablokowalo. W ogole czesto mi sie wentylator wlacza, moze to wina tego zasranego korka. Teraz i tak nie jezdze bo znowu mam problem z chlodnica. Po lutowym dzwonie musialem wymienic na nowa ktora po pewnym czasie zaczela lac. Oddalem do reklamacji to jakies tureckie gowno i czekam na decyzje. Trzebaby sie za korkiem rozejrzec.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 29, 2005, 09:34:51 am
Cytuj (zaznaczone)
No i mój zaczoł się trochę bardziej grzać Pierwsze, sprawdziłem korek, no i na zbiorniczku było kilka białych plam od odparowanego płynu. Resztki płynu były też na gwincie od korka

po pierwsze co to znaczy bardziej. Ludzie przecież teraz ?rednio jest po 25 stC więc może się lekko przegrzewać.

Po drugie u mnie zbiornik od dawien dawna nosi ?lady wycieków płynu przez korek. Olewam to bo auto się nie przegrzewa i naprawdę długo muszę czekać na zał?czenie wentylatora na chłodnicy. Zauważyłem jednak jedno że stan płynu chłodz?cego jest w normie znacznie poniżej kreski wskazanej na zbiorniczku wyrównawczym (około 1cm niżej). jak zaleję więcej to po porz?dnym nagrzaniu i tak nadmiar wywali korkiem.

Może u ciebie jest tak samo.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: qxr w Czerwiec 29, 2005, 09:57:25 am
Ostatnio moje bryczka byla troche rozbita. Przy okazji padla chlodnica wiec postanowilem zainwestowac w uklad chlodzenia. Nowa chlodnica, nowy termostat, nowy wlacznik elektrowentylatora, nowy korek i czujnik temperatury. No i moge wam powiedziec ze wsztystko z temperatura jest OK. Tylko ta wymiana plynu i chlodnicy wplynela negatywnie na uszczelke bo gwaltownie sie rozszczelnil. W zbiorniku z plynem mialem bialy ser i tluszcz. Wiec uszczelka poszla do doktora. A z tego co sie orientuje to wlasnie na wlaczonym silniku waz powinien byc miekki. Bo zbyt duze cisnienie oznacza ze sa przedmuchy na uszczelce i czesc cisnienia idzie w uklad.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 29, 2005, 10:20:44 am
Do padniętej uszczelki widziałem kiedy? taki specjalny płyn. Wlewasz toto w specjalny układ rurek i zatykasz tym wszystkim układ chłodzenia (zamiast korka). je?li płyn w rurce zmienia kolor to uszczelka kaput. Widziałem to tylko raz i tylko w jednym warsztacie.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Czerwiec 29, 2005, 11:23:28 am
Cytat: "qxr"
(...)czujnik temperatury.(...)

ile dales za czujnik? i ktory to czujnik? do kompa czy do zegarow?  :mrgreen:
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: qxr w Czerwiec 29, 2005, 11:35:09 am
Marcin#839, Ten od zegarow. Ale juz nie pamietam ile kosztowal. Na dobra sprawe to moglem go nie zmieniac.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: maras w Czerwiec 29, 2005, 12:29:41 pm
Bardziej, tzn,że ma prawie cały czas równe 90,a przy wolnej jeżdzie to przechodzi, wentylator się włancza. No i jeszcze dziwne zjawisko, jak w pi?tek je?dziłem po Poznaniu i na chwiłe wychodziłem i go wyłanczałem, topo paru minutach miał wyższ? temp. niż przed wył?czeniem, tak o ok 5st. :shock: , no ale ten mój czujnik chyba też dokońca nie działa dobrze, a wskazówkę to sam ustawiałem. No ale problemem jest to nie trzymanie ci?nienia, Bo zawsze te grube węże były twarde i jak się odkręciło korek, to było słychać i widać jak upuszcza ci?nienie i tak powino być. Mam nadzieje, że wymieni? mi ten korek, póki co mam stary, bo on choci? trochę trzymał
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 29, 2005, 12:42:30 pm
To ze po wylaczeniu temp mu skoczyla to nic dziwnego. Obieg stanal i temperaturka wzrosla. To normalne i czasami powoduje nawet zalaczenie wentylatora, nawet gdy silnik jest wylaczony i postal chwile.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: qxr w Czerwiec 29, 2005, 13:22:19 pm
maras, To normalne ze przy wolnej jezdzie w korku przy takich temperaturach temperatura moze podskoczyc do np 92, 95. Tego nie da sie weliminowac. U mnie tez tak sie zdazy ze teraz po wymianie wszystkiego wlaczy sie elektrowentylator bo w korku jade 20 minut. W Morawskim jest napisane ze elektrowentylator powinien sie zalaczyc przy temp 92 +/- 2. czyli jak sie wlacza to znaczy ze plyn w miejscu gdzie masz czujnik ma taka temperature. Ale to norma. Tym sie nie przejmuj bo nie tylko poldek sie przegrzewa w korku. Wylaczyc sie powinien gdy ma 87 +/- 2. Wazne ze nie dochodzi do 100 albo 110 bo to by bylo nienormalne lub np przegrzewanie podczas jazdy w trasie co czasami sie zadarzalo u mnie jeszcze na starej chlodnicy. Jak ja ostatnio wykrecilem to rozsypala sie mi w dloniach. Co pewnie moglo byc przyczyna ze kiepsko odprowadzala cieplo. Wazne tez ze sie wlacza elektrowentylator.

[ Dodano: 2005-06-29, 13:23 ]
Senn#1869, Z ta temperatura po wylaczeniu masz racje. U mnie tez to standard.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: maras w Czerwiec 29, 2005, 13:37:26 pm
No wł?cza się, ale wg wska?nika to jest już prawie 100st, no ale ten wsk?nik, jak już pisałem, to niekoniecznie dobrze pokazuje ;)  A z tego, że temp ro?nie, to nie zauważyłem do tej pory, a to jest już pi?te lato, jak nim jezdze. Generalnie, to chodzi mi oto, dlaczego ci?nienia nie trzyma, bo ta temperatura, to nie jest jako? drastycznie wyższa, niż do tej pory
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 29, 2005, 13:47:25 pm
maras, wez ten swoj korek i jakims drutem powciskaj ta blaszke co jest na srodku. Moze ona sie tam przyblokowala.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: maras w Czerwiec 29, 2005, 15:05:39 pm
Wczoraj tym starym powaliłem trochę o akumulator, tak kurat był pod ręk? ;)  Dzisiaj było ci?nienie w układzi, wprawdzie nie takie jak kiedy?, no ale było. Jutro pojadę i mam nadzieje,że wymieni? mi ten nowy. Dzięki za odpowiedzi
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Czerwiec 29, 2005, 18:50:54 pm
Cytuj (zaznaczone)
Bo zbyt duze cisnienie oznacza ze sa przedmuchy na uszczelce i czesc cisnienia idzie w uklad.
owszem miałem tak przy peknietym bloku...Ale cicnienie ma byc bo inaczej jaka funkcje miałby spelniac zaworek w korku?? Cisnienie ma byc nie za duze ale weze maja byc twarde...(przy ciepłym silniku)
Tytuł: kokpit
Wiadomość wysłana przez: 125 w Czerwiec 29, 2005, 21:09:41 pm
Szukam fachowca, który zaqłoży mi do fiata 125 fso 1500 kokpit od poloneza caro + sterowanie nagrzewnic?. Oczywi?cie dobrze zapłacę. Wszystkie elemrnty mam. W grę wchodzi przerubka elektryki + nowe szkło na zegary
Tytuł: Re: kokpit
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 30, 2005, 09:06:52 am
Cytat: "125"
Szukam fachowca, który zaqłoży mi do fiata 125 fso 1500 kokpit od poloneza caro + sterowanie nagrzewnic?. Oczywi?cie dobrze zapłacę. Wszystkie elemrnty mam. W grę wchodzi przerubka elektryki + nowe szkło na zegary


Temat chyba nie adekwatny do miejsca :!:
Tytuł: Re: kokpit
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Czerwiec 30, 2005, 10:11:37 am
Cytat: "125"
Szukam fachowca, który zaqłoży mi do fiata 125 fso 1500 kokpit od poloneza caro + sterowanie nagrzewnic?. Oczywi?cie dobrze zapłacę. Wszystkie elemrnty mam. W grę wchodzi przerubka elektryki + nowe szkło na zegary


Cytuj (zaznaczone)
Temat chyba nie adekwatny do miejsca

to tez a po 2 to moze jezli juz masz taki problem to napisałbys z kad jestes i wogóle sie zalogował...(ale to na PW badz w osobnym poscie na technice"
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Lipiec 10, 2005, 18:57:05 pm
To znowu ja i moj silnik.
jako ze grzeje sie silnik wciaz, to postanowilem wlac octu jak to niektorzy robili. weszly (w przenosni hehe) 3 butelki 0.5l +troszke wody, czyli gdzies tak 2 litry + to co jest w bloku, czyli zakladajac ze jest tam 1litr, to w calym ukladzie siedzi u mnie tylko niecale 3 litry. Woda jest duzo pod kreska max (specjalnie tyle nalalem). I co dziwne (chyba), przy rozgrzewaniu sie silnika, kiedy woda jest jeszcze letnia a termostat sie nie otworzyl, wywala wode (korek odkrecony) tak ze sie leje strumieniem. tak nie powinno chyba byc. Ja rozumiem, ze sie rozszerza woda pod wplywem temperatury, ale bez przesady hehe. a potem jak sie ostudzi lekko i wody jest pod sam korek (korek zakrecony) i sie odkreci to jest pufffff i woda splywa sobie do ukladu i w zbiorniczku prawie nic nie ma, bo wczesniej wywalilo ta wode. poza tym, wlalem sobie wode i czekam az sie zalaczy wiatrak, czekam, czekam, temp na wskazniku rosnie do prawie czerwonego pola a wiatrak ani drgnie (w koncu sie wlaczyl po jakims czasie). czujnik wiatraka na pewno sprawny, sprawdzalem. i tu mam dylemat, czy to zepsul sie czujnik temp i wcale takiej temperatury nie ma, czy termostat sie nie otworzyl, wiec temp rosla a wiatrak nie wlaczal, bo oczywiscie nie mogl, bo nie bylo duzego obiegu. niedlugo kupie, znowu, drugi termostat i zaloze. a jak nic nie da to co to jeszcze moze byc kurde, bo czyszczenie octem (w sumie nic tam ciekawego razem z octem nie wylecialo), nowa chlodnica, nowy czujnik temp, nowy korek, (rok temu jak sie tez tak grzal) nowy termostat i nic to nie daje. bo jak to wszystko nie to, to pozostaje czujnik temp, a on jest chyba drogi (jezeli inne jest niz do zwyklego polda) a nie chce kupowac jezeli nie wiem na 100% ze to ten cholerny czujnik. aaa elementy gumowe ukladu sa twaaaarde. na trasie jak sobie jade temp jest ok. jak sie zatrzymuje to rosnie powoli, co ciekawe w miescie najbardziej. czasem wiatrak zbije temperature a czasem chodzi caly czas a temp wciaz jest duuuza.
łoo jezu, ale sie rozpisalem.  :mrgreen:
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: maras w Lipiec 11, 2005, 00:51:52 am
Pierwszy raz tak miałem jakie? cztery lata temu, jak pierwszy raz wymieniałem płyn. Weszło mi też jakie? 3 litry, zdziwiłem się, no ale go wł?czyłem i czekam, a witrak się nie wł?cza, temp pod 110 podchodzi, trochę panika, jeszcze raz wł?czyłem, to samo. Robiłem to z zamkniętym korkiem. Pó?niej jeszcze tak kilka razy mi się zdzarzyło. Poprostu w okolicach termostatu zbiera się powietrze, dlatego tak mało wchodzi płynu i nie puszcza do chłodnicy. Przekonałem się o tym dopiero w tym roku, jak miałem zapowietrzony układ, nacisnołem na kilka węży i było słychać jakby co? stukało o termostat. Rozebrałem go, bo my?lałem,że co? mi wpadło, ale nic nie było. Wł?czyłem go, ale bez korka i tak przy ok 70st płyn się na tyle podniósł,że go wywaliło, po wył?czeniu opadł na tyle,że w zbiorniczku prawie nic nie zostało. Dolałem, właczyłem drugi raz, to samo :twisted: ,znowu dolałem i wł?czyłem z korkiem. Pu?cił do chłodnicy, sam się odpowietrzył i przystało pukać o termostat, więc może i Ty tak spróbuj. A nie masz może przytkanej której? z rurek albo chłodnicy? A co z korkiem, trzyma ci?nienie, bo pamiętam, że wymieniałe?? Mój jeden nowynp nie trzymał, alena szczę?ciewymienili mi na sprawny :)
Też trochę tego naprodukowałem  ;)
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 11, 2005, 10:11:07 am
NO cóż ja zawsze ręcznie odpowietrzam układ chłodzenia. Zdejmuję wężyk od podgrzewania przepustnicy i jak zacznie z niego lecieć płyn to już praktycznie układ jest odpowietrzony. Dla formalno?ci przy pierwszym rozgrzewaniu po?ciskam nieco węże id?ce do chłodnicy (górny i dolny). Po takim zabiegu napewno układ jest prawidłowo odpowietrzony.

Oczywi?cie wszystko to przy otwartej nagrzewnicy.

A z temperaturk? problemów pratycznie nie mam.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Lipiec 11, 2005, 10:33:43 am
to stukanie to zaworek na wyjsciu z silnika przy kolektorze ssacym on jest tez wazny podobno sluzy do odpowietrzenia bloku, jak stuka to naczy ze dziala
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Lipiec 11, 2005, 12:25:45 pm
korek chyba trzyma cisnienie, bo rury gumowe sa twarde jak skala (jak silnik chodzi). jak po jakims sporym czasie od wylaczenia silnika odkrecilem korek to bylo pufff i pojawilo sie wiecej wody w zbiorniczku (upuscil cisnienie). przytkaniej chlodnicy raczej nie mam, bo rok temu byla kupowana nowka sztuka. czy mam przykane weze nie wiem. sprawdze jak bede wymienial termostat.

jak wlewam wode to tez naciskam na weze, zasysa wode i leje dalej.

u mnie stukania zadnego nie slyszalem. jak naciskam na weze to tylko slysze chlupanie w silniku :mrgreen:
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 11, 2005, 14:00:52 pm
NO wła?nie jakie stukanie, jaki zaworek.... :?: .
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: qxr w Lipiec 11, 2005, 14:04:50 pm
Marcin#839, To ja ciebie chyba nie pociesze. Bo przerabialem kiedys to z kolega samochodem. Czujnik tempereatury masz dobry i termostat tez. Wentylator i termostat sie nie wlacza gdyz tworzy sie poduszka powietrzna w ukladzie. Dlatego tez wywala wode zbiornikiem. Uszczelka pod glowica to opcja optymistyczna. Przyczyna moze byc w peknietym bloku lub glowicy. Pekniecie glowicy bylo praktycznie niewidoczne. Wyszlo dopiero po badaniu szczelnosci ktore kosztuje 80 zeta. A glowkowania bylo za potege.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Lipiec 11, 2005, 14:46:01 pm
pokaze wam na zlocie, ale jak jestescie nie cierpliwi to odwiedzcie strone http://www.mgf.ultimatemg.com/
potem w prawym gornym menu rozwijalnym  wybierzcie head gasket failure HGF i czytajcie :-)
jest tam schemat ukladu chlodzenia i taka czesc o nazwie jiggle valve to jest to o co mi chodzi , dodam tylko ze to jest schemat silnika 1.8 serii K w samochodzie MGF czyli naped na tyl i silnik z tylu wiec tam te zaworki sa dwa, i punktow do odpowietrzenia ukladu jest trzy bo chlodnica jest z przodu :-)
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Lipiec 11, 2005, 14:51:24 pm
Cytat: "qxr"
Marcin#839, To ja ciebie chyba nie pociesze. Bo przerabialem kiedys to z kolega samochodem. Czujnik tempereatury masz dobry i termostat tez. Wentylator i termostat sie nie wlacza gdyz tworzy sie poduszka powietrzna w ukladzie. Dlatego tez wywala wode zbiornikiem. Uszczelka pod glowica to opcja optymistyczna. Przyczyna moze byc w peknietym bloku lub glowicy. Pekniecie glowicy bylo praktycznie niewidoczne. Wyszlo dopiero po badaniu szczelnosci ktore kosztuje 80 zeta. A glowkowania bylo za potege.

a to nie powinno ubywac plynu? wydaje mi sie ze u mnie nie ubywa. hmm a jak jest pekniety blok no to coz, bedzie szybsza motywacja do zakupu 1.8  :mrgreen: , chociaz jakis znajomy wujka  ma na sprzedaz 1.4, koleszka mial wkladac do swojego poloneza ale mu ukradli samochod. co prawda nie chce 1.4 ale jak nie bedzie wyjsca... a i jeszcze jedno, jezeli jest tak jak mowisz to nie powinno to sie dziac ciagle? wywalac plyn podczas jazdy itp itd? a nie tylko grzac, nie wywalajac nigdy plynu jak stoje w korku np. mimo iz wskazowka temp podchodzi pod czerwone pole nigdy na nie nie wchodzac. dziwnee to jakies jest w sumie.


a ten jiggle valve o ktorym pisze AndrewS to ten na zdjeciu z tego co tam wyczytalem, nie przypominam sobie zebym go widzial u mnie w silniku
(http://www.mgfcar.de/bleed/3817engine_left_l_1.jpg)
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: qxr w Lipiec 11, 2005, 15:15:12 pm
W tamtym poldku tez nie ubywalo. Odpowietrzany po kilka razy. testowany z termostatem i bez. I ciagle sie zapowietrzal. Raz plyn wywalalo raz nie. Chlodnica zimna elektrowentylator stal w miejscu a temp na wskazniku 110-120. Wyieniane korki itp. Raz bylo dobrze i sie nie grzal raz dostawal chopla. Cuda nie widy. W koncu meska decyzja. Zdjac glowice i wydac 80 dych na szczelnosc. No i wyszlo szydlo z wora.

I jeszcze nawet gdy mial wyjety termostat i byl na duzym obiegu to podczas jazdy raz temperatura byla 70 raz 110. A nie bylo termostatu. poprostu powietrze przepychalo plyn w ukladzie w dziwne miejsca.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Lipiec 11, 2005, 15:29:22 pm
bo ten zaworek jest w srodku jak sie zdejmie kolektor akurat tu na zdjeciu plastykowy, to po jego odwrocenniu od tylu widac wlot tej rurki  z takimi pozaginanymi blaszkami zeby ta kuleczka nie wypadla
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Lipiec 11, 2005, 15:33:39 pm
Cytat: "qxr"
Chlodnica zimna elektrowentylator stal w miejscu a temp na wskazniku 110-120.

hmm ale u mnie to bylo tylko wtedy kiedy zmienialem wode i od razu po tym rozgrzewalem samochod na luzie bez korka, jak jest z korkiem to woda wypelnia caly zbiorniczek, ale nie wylatuje, potem jak sie przejade to w zbiornku jest tyle wody ile powinno byc lub jest troche za malo. byc moze wtedy byl wlasnie zapowietrzony i dlatego temp byla wysoka a chlodnica byla lekkkkko ciepla. jakis dziwny ten moj silnik jest zaprawde powiadam wam.
a i jak znam zycie to rozwiazaniem bedzie jakas glupiaaaaaaa rzecz.

i do Bociana: gdzies ty widzial silnik 1.8 za 80 funtow? (napisales tak na FSOAK)
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Lipiec 11, 2005, 16:17:21 pm
no nie wiem czy głupia u mnei tez miała byc taka...a okazało sie ze i głowice i blok szag trafił...Ale pis?łem o tym nie raz...Miałem dokładnie takie objawy o jakich pisze QRX
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: maras w Lipiec 11, 2005, 23:17:50 pm
Pisałem,że miałem tak 4 lata temu, od tego czasu przejechałem jakie? 40ty? km i działo się tak prawie za każdym razem jak napełniałem układ. Raz tylko, dwa lata temu sam się odpowietrzył od razu. A stukanie to wła?nie przypomina co? jak by kulka stukała o blachę, z tym że jest s? ok 3 stuki, każdy następny słabszy. Jak układ jest dobrze odpowietrzony, to, przynajmniej u mnie, jest to prawie niesłyszalne
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Lipiec 12, 2005, 01:05:52 am
u mnie zadnych stuków nie ma...przynajmniej nigdy nie zwróciłem uwagi...
Cytuj (zaznaczone)
to wła?nie przypomina co? jak by kulka stukała o blachę
a moze to trzask pekajacej głowicy gdy zalewasz goracy silnik mrozona woda :roll:  :roll:
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 12, 2005, 09:10:04 am
Cytuj (zaznaczone)
i do Bociana: gdzies ty widzial silnik 1.8 za 80 funtow?


Tak mi powiedział jeden kole?. Niestety jak się dokładnie dopytałem to trzeba go jeszcze przywie?ć do polski.


je?li już mowa o tych zaworkach to sprawa wygl?da tak. Górny zaworek jest u nas zchowany w króćcu na który założony jest w?ż gumowy (zaraz za rozrz?dem na kolektorze ss?cym). Drugi zawór to prawdopodobnie zaworek spustowy na dole chłodnicy. Zastanawia mnie tylko jedno - czy tym zaworkiem w chłodnicy spó?cimy cały płyn. napewno z termostatu ale czy z dołu bloku to nie wiem. Na samym silniku nie znalazłem zaworka odpowietrzaj?cego gdzie? na bloku.


PS. mam też swoj? mał? teorię spiskow? dotycz?c? tego zaworka w kolektorze ss?cym. Ujmę to tak wg. mnie służy on do zapowietrzania silnika a nie odpowietrzania. Chodzi o to żeby przy spuszczaniu płynu nie tworzył się podci?nienie i nie zatrzymało czę?ci płynu w bloku. Nie raz na forum roverkowym przewinęła się dyskusja n/t. że ten zaworek działa jakby w odwrotn? stronę.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Lipiec 12, 2005, 10:12:33 am
zaworkiem w chlodnicy nie spuscimy calego plynu, poniewaz jak zmienialem na wode z boryga, po nagrazniu sie i otwarciu termostaty woda zrobila sie zielona. przynajmniej tak bylo u mnie
a ten zaworek sam sie otwiera czy go trzeba otworzyc?
u mnie jedyne przez co ucieka plyn to korek spustowy w chlodnicy, a jedyne co zasysa powietrze to otwor na korek w zbiorniku wyrownawczym. dowod? odkrecic korek spustowy, odkrecic korek zbiorniczka - woda leci, ZAKRECIC korek w zbiorniczku woda nie leci przez korek spustowy. zreszta wiadomo :mrgreen:

Boician ten koleszka nie sprowadza silnikow, tylko trzba by go samemu przytargac, tak? kurde mam akurat wolych troche PLN-ow przeznaczone na taki cel.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Lipiec 12, 2005, 12:11:04 pm
Cytat: "Marcin#839"
Boician ten koleszka nie sprowadza silnikow, tylko trzba by go samemu przytargac, tak? kurde mam akurat wolych troche PLN-ow przeznaczone na taki cel.


Maly OT - Uzytkownik allegro "anatolsc" prawdopodobnie moglby sprowadzic taki silnik. Kiedys go chyba pytalem o to. Tylko ze spiewnal mi wtedy chyba 2500 zeta
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Lipiec 12, 2005, 14:12:21 pm
za 2500 to moga mnie cmoknac :mrgreen: :mrgreen: ;)
a orientuje sie ktos co trzeba zaplacic jak sie sciaga z zagranicy samemu silnik ?
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: OLO w Lipiec 12, 2005, 18:50:41 pm
Jak płukałem ostatnio silnik to odkreciłem od reduktora przewody włożyłem w jeden z nich w?z ogrodowy i heja. Po jakim? czasie woda miał? kolor wody a nie glikolu. Taka operację zastosowałem po 2 napełneiniach układu wod?.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Lipiec 13, 2005, 07:25:29 am
A mnie od poniedziałku to ma ratowac przed wysoka temperatura. Tylko musze sobie skombinowac drugi wentylator i bedzie cacy :smile:

(http://img347.imageshack.us/img347/7895/obraz0147jj.jpg)
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 13, 2005, 09:04:12 am
Seen to musisz uważać żeby ci się w Czerniewicach nie zagotował. Odrazu lojalnie mówię że warto na t? okazję zrobić manualny wł?cznik wentylatora. Może się przydać :mrgreen: .
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: qxr w Lipiec 13, 2005, 09:58:04 am
Senn#1869, Kupilem sobie taka sama tylko z jednym elektrowentylatorem. Bocian_s#313, Czemu ma sie zagotowac. Moj po wymianie chlodnicy sie nie przegrzewa wogole. Ale jak pisalem wczesniej wymienilem chyba w nim wszystko  :roll:
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 13, 2005, 10:26:44 am
Spoko. Poczekaj. Jak będziemy jechać przez tomaszów ze ?redni?prędko?ci? 20-30km/h w upalny dzień to zal?czy się nie raz ;).
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Lipiec 13, 2005, 10:34:15 am
kurde to u mnie bedzie sie czesto wlaczal jak bedziemy tak jechac, a BTW ogladalem u kumpla chlodnice w plusie GSI i on ma taka sama jak my mielismy 1.4 z jednym wentylatorem :-)
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Lipiec 13, 2005, 11:54:09 am
Cytat: "AndrewS#100"
kurde to u mnie bedzie sie czesto wlaczal jak bedziemy tak jechac, a BTW ogladalem u kumpla chlodnice w plusie GSI i on ma taka sama jak my mielismy 1.4 z jednym wentylatorem :-)


To dziwne :?, moze wymienial. A co do zalaczania to rzeczywiscie czesto mi sie wlacza, ale w wawce teraz mega temperaturka i do tego co troche koreczki to sie wogole nie dziwie. Moze tez jeszcze dobrze sie nie odpowietrzyl. Wlasciwie to nie mialem zadnego problemu z odpowietrzeniem a plynu zalalem za pierwszym strzalem tyle ile powinno byc. Troche to zastanawiajace bo weszlo mi only 3.5 litra. Chldniczka jest niby cienka, ale te rurki ma sporej srednicy. Plyn w zbiorniczku utrzymuje stan wiec chyba wsio jest ok. Wazne ze dziala dosc krotko czyli szybko schladza, a jak zapodam dwa wentylatory to chyba na 5 sekund bedzie sie zalaczal hehe.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: qxr w Lipiec 13, 2005, 12:30:20 pm
3.5 bo z bloku i z nagrzewnicy nigdy wszystko nie zleci. Wlasciwie to dobrze bo jak raz wymienialem i spuscilem go do zera to poetm tydzien odpowietrzalem. A drugi elektrowentylator i tak sie przyda.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 13, 2005, 15:35:47 pm
Dobrze że ja mam dwa i manuala na jednego z nich :D.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Lipiec 13, 2005, 18:05:32 pm
ja zaraz własnie bede podłaczał swojego na manuala...
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: pasozyt2 w Lipiec 17, 2005, 09:20:40 am
chciałem poruszyc temat temp w roverze , jakis czas temu przy cieplejszych dniach znowu zaczał sie grzac , wkurzało mnie to bo w miescie sie wszystkie grzeja , korki, ale poza miastem ? jade 120 a on nie ma chłodzenia? słyszałe na tym forum o drugim wiatraku , czujnikach itp juz prawie kupiłem wiatrak ale trafiłem na znawców poldka i jednoznacznie stwierdzili ze to chłodnica jest zabita , fakt po zmianie na nowa {uzywana} moje problemy sie skonczyły , powiem szczerze ze nawet po miescie jak długo stoje nic sie nie dzieje
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 18, 2005, 09:21:01 am
Cytuj (zaznaczone)
ja zaraz własnie bede podłaczał swojego na manuala...


I co przydał sie na przejazdach w tomaszowie ??

Ad pasozyt2:
Prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzenia to podstawa, a zatem i w pełni drożna chlodnica.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Lipiec 18, 2005, 09:24:48 am
Bocian_s#313, finalnie nie podłaczałem go wogóle...Ale nie przydałby sie zbytnio bo i tak było dosc spokojnie...myslałem ze bedzie gorzej.
Tytuł: Co was ratuje ROVEROWCY przed wysoka temperatura
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Lipiec 19, 2005, 14:07:03 pm
Cytat: "mastah22"
Ale nie przydałby sie zbytnio bo i tak było dosc spokojnie...myslałem ze bedzie gorzej.


Bo nie brales udzialu w oesie  :mrgreen:  A tak powaznie to moj sie po nim nie wlaczyl :?