FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Senn#1869 w Czerwiec 21, 2007, 08:27:51 am
-
Wlasnie doczytalem sie na forum mgrover, ze "the stock 1400 cams are softer than the 1600 and 1800 ones" :shock:
Na tyle na ile mi pozwala moja znajomosc jezyka to wydaje mi sie ze ustawienie krzywek w fabrycznych walkach 1.4 jest inne od tych z 1.6 i 1.8. Nie sadze zeby chodzilo tu o twardosc materialu :) Kutwa, a ja jezdze na walku od 1.4. To dlatego Dave Andrews mowil mi zebym wsadzil palec w oryginalny walek od 1.8, a ja myslalem ze pozjadalem wszystkie rozumy i zapodalem od 1.4 :)
Przy rozgrzanym silniku pojawia mi sie metaliczny dzwiek, ktory przypomina spalanie stukowe, albo walenie panewek. Czy zle czasy otwarcia i zamkniecia moga miec cos wspolnego z tym faktem?. Jezeli krzywka jest mniej ostra to znaczy ze czasy otwarcia sa wieksze czy mniejsze bo juz zglupialem.
-
Według mnie mniej ostra powoduje niepełne otwarcie zaworu co za tym idzie mniejsze napełnianie cylindra
co do stukotu to nie wiem czy tłoki trochu nie mogą dostawać od zaworu , a i może prawie na pewno fazy rozrządu mogą mieć na to istotny wpływ
jeszcze raz mówię nie wiem za mało danych musiałbym najlepiej to usłyszeć
-
Rozrzad na pewno jest dobrze ustawiony. Moze rzeczywiscie tloki dostaja od zaworow, ale dlaczego na zimnym silniku tego nie ma i wystepuje tylko pod obciazeniem. Przy pracy jalowej nie stuka.
-
To ty nie porównywałeś wałków przed włożeniem??
-
Caly czas zylem w przeswiadczeniu ze walki sa identyczne. Tak tez wyczytalem z forum mgrovera. Teraz znalazlem info ze jednak 1.4 sa inne a akurat tej osobie co to napisala wierze na 1000% :)
-
z ta ostroscia krzywek to roznie bywa ,bo kazdy interpretuje to jak chce
ostra krzywka kojazy mi sie z taka ,w ktorej zwiekszono skok ,wiec ciezko powiedziec cos o jej katach pracy
dobrze by bylo jakbys porownal te walki pod wzgledem katow otwarcia i zamkniecia
co do twojego metalicznego dzwieku ,to ciezko wyczuc
nawet zmienione katy otwarcia zaworow nie powinny miec wplywu na spalanie stukowe ,a przeciez w kolektory ci nie prycha
zaplon w 1.4 tez powinien byc raczej lagodniejszy (choc nie musi)
moze nalozyly ci sie efekty stosowania innego walka i innego zaplonu - ale to gdybanie
-
Hmm, zeby zawory walily w tloki czas otwarcia lub skok zaworu musialby byc wiekszy. Czy jeden z tych elementow moze charakteryzowac mniej ostre walki :? Tak czy inaczej moze rzeczywiscie sie cos dzieje czego nie potrafimy zdiagnozowac i jedynym wyjsciem bedzie adaptacja palca na walek z 1.8 i podmianka.
-
Nie wiem czy masz luźny wałek od 1,4 ale jeśli tak to porównaj go z tym wyjętym z 1,8. W 1,4 waki są identyczne (twin cam - bliźniacze). porówaj wymiary krzywek i ich położenie względem koka ustalajacego dla koła paska rozrządu. Niby różnice kilku stopni ale jak dokadnie to przeanalizujesz to kto wie...
-
W tej chwili luzny mam tylko 1.8, ale pasuje zdjac pokrywe i gorne sanki i wyciagnac ten ktory mam zamontowany. W sumie to przed operacja mozna porownac. Musze jakis skolowac, ale skoro Dave mowi ze sa inne to chyba tak jest :)
-
no to niezly pasztet,
trzeba to dokladnie sprawdzic, najwyzej pozycze walek 1.4 ssacy od kumpla do porownania, mam nadizeje ze ma jakis luzny
nie ma mozliwosci zeby zawory stukaly o tloki !!, gdyby tak bylo to ten silnik rozpiep^%&lby sie po pierwszym odpaleniu !!
-
A nie moze byc takiej opcji zeby dotykaly minimalnie?
-
eee to by tez na zimnym dotykalo, w/g mnie to nie mozliwe
-
stukniecia o tlok bylyby mozliwe w takim ukladzie tylko gdyby zawory nie zdazyly wracac (co by wyjasnialo stuki powyzej danej predkosci obrotowej)
czyli sprezyny zaworowe by nie wyrabialy
czyli porownaj te walki pod wzgledem wzniosu krzywek i katow :mrgreen:
-
znaczy się 1,4 na wałkach od 1,6 by zyskał :D
-
Wg mnie, skoro średnice zaworów we wszystkich K są takie same, to te bardziej ostre wałki będą powodowały większy wznios zaworów,czyli krzywki powinny być jakby rozciągnięte w porównaniu do 1.4. W tej chwili możesz mieć za mało powietrza, ale o uderzaniu zaworów w tłoki nie może być mowy, już byś dawno nie miał kompresji. Spalanie stukowe to to też raczej nie jest, bo ono pojawia się najczęściej pod obciążeniem. Prawdopodobnie Twój roverek jest teraz trochę stłumiony
Van#1860 napewno by zyskał, ale przydały by się jeszcze wtryskiwacze wydajniejsze
-
No nie ma bata, musze zmienic ten walek. Chcialbym, zeby to bylo powodem tych dziwnych stukow.
-
to ja mam pytanie: jaki kolor wtryskow powinien miec 1.4?
gdzies o tym bylo, ale nie moge tego znalezc :/
-
niebieskie
-
hmm, bo ja mam szare.
-
tyż szare
-
e to lipnie, bo juz myslalem, ze mam jakies nietypowe jak na 1.4 :mrgreen:
-
Tak - masz nietypowe. Prawdopodobnie maja duzo wieksza wydajnosc. Podaj nr. wtryskiwaczy to Ci powiem
-
w konu mam dostep do wtryskow dobry (zdjeta glowica) wiec numer szarych wtryskow ktore mam to: 0 280 150703. stosowane miedzy innymi w: fiat croma 2.5 v6, alfa romeo 155 2.5 v6, citroenie ax 1.4 gti itp.
-
-Marcin-, czy one sa od nowosci?
-
niestety nie wiem, bo ja go nie mam od nowosci. ale wygladaja na nigdy nieruszane.
to sa te wydajniejsze czy jakie?
-
Kutwa musisz byc daltonem Marcin bo te co podales to sa oryginalne od 1.4 - powinny byc niebieskie i maja wydajnosc 149cc/min
-
mowie Ci, ze sa szare. na 100%. umiem odroznic szary od niebieskiego :/ . jak bym mial aparat to bym strzelil fotacza, ale aparat brat zabral brat do londynu.
te sa niebieskie:
http://www.allegro.pl/item248674619_rover_200_214_216_400_414_416_kolektor_ssacy_alum.html
a moje napewno takie nie sa :/ (sa czyste, bo byl niedawno myty silnik). zreszta Van napisal, ze tez ma szare.
moze kolor nie ma znaczenia...
-
No wlasnie mialem okazje wczoraj widziec Vana wtryskiwacze. On tez twierdzil ze sa szare, a ja jednoznacznie ocenilem je na niebieskie. Wiadomo ze nie jest to ciemny blekit i moze przypominac szary kolor, ale sa one niebieskie. U Ciebie pewnie jest podobnie. Moje szare czy tez lepsza nazwa - beżowe sa calkiem inne.
-
Ja też mam 703 i wg mnie są one szare :lol: :lol: :lol:
-
Wg mnie też, ale Mastah mnie oświecił i stwierdził, że są niebieskie.
Hmm to w takim razie te http://www.allegro.pl/item248674619_rover_200_214_216_400_414_416_kolektor_ssacy_alum.html muszą być czarne :D .
-
Senn chyba waśnie takiego szukałeś :)
-
Van#1860, dokladnie takiego do R214 potrzebuje.
Co do kolorystyki to jak dla mnie sa niebieskie, ale zeby uszczesliwic daltonistyczna mniejszosc uznajmy je za szare :wink: W takim razie wtryskiwacze od 1.8 nalezy od tej pory nazywac beżowe i tylko beżowe. Wtedy nie bedzie dylematów.
-
Jako, że jestem początkujący w temacie silników K > 1,4, mam kilka pytań :) :
- czy komp z 1,6 i 1,8 będzie współpracował z kołem zamachowym i czujnikime położenia wału z 1,4PN?
- czy wtyczki wiązki silnika (głównie chodzi mi o kompa) są takie same jak w 1,4PN?
-
lookaash, bylo o tym pare razy, ale zadales pytanie w odpowiednim temacie to Ci daruje ;)
Kompy od 1.6 i 1.8 nie beda wspolpracowaly z kolem od poldorovera bo maja inna ilosc luk w zamachu. W poldku sa dwie, a w roverkach sa 4. Mozna spotkac kompy z Roverow z lat 91-94, ktore teoretycznie powinny zadzialac w Polonezie, ale nikt z nas tego nie sprawdzil.
Wtyczka jest taka sama, chyba ze bierzesz pod uwage silniki z nowszych wersji, gdzie stosowano juz kompy do spelnienia norm EU3. W Polonezie i bodajrze do 2001 roku w Roverkach kompy byly na EU2.
-
A czy koło zamachowe od 1,6 przypadkiem nie ma tych samych wymiarów co 1,4 PN ale znaczki już jak w 1,8?
-
Przepraszam za to OT ale nie mogłem się powstrzymać przed odpowiedzią na pytanie
Jakie sa roznice miedzy motorem 1,4 - 1,6 - 1,8 ROVER?
Szerokość uśmiechu Vana i Senna ;)
-
Mozna spotkac kompy z Roverow z lat 91-94, ktore teoretycznie powinny zadzialac w Polonezie, ale nikt z nas tego nie sprawdzil.
Mozesz rozwinac temat ? Byly "normalne" rovery bez immo ? Aha ile orientacyjnie waza silniki 1.4/1.6/1.8 ? Sa jakies znaczace róznice ? Pytam bo znajomy chce swapowac 1.6 rover do przednionapedówki fiata ale ja mu to goraco odmawiam :]
PS Najszerszy usmiech i tak ma Mlody :wink:
-
Wymiary sa te same, ale roznica wlasnie jest w "znakach" dla kompa, czyli w zebach zamachu. W Roverach stosowano immobiliser i dlatego wlasnie potrzebne sa dwa dodatkowe zeby.
[ Dodano: 2008-05-08, 23:07 ]
PS Najszerszy usmiech i tak ma Mlody
To fakt :) Mlody ma szerszy usmiech o dlugosc maski, ale kiedys to sie zmieni :)
Elwood wlasnie z tego co sie orientuje to w Roverach w latach wlasciwie 89-94, kiedy tez stosowano silniki "K" dump liner - kompy nie wspolpracowaly z immo.
-
Elwood wlasnie z tego co sie orientuje to w Roverach w latach wlasciwie 89-94, kiedy tez stosowano silniki "K
Tzn 89-94 wszystkie modele czy sa jakies wyjatki ? Jak pomysle o kombinacjach typu rozkodowanie immo czy przekladki stacyjek, kombinacje z przepustnica polda to dostaje bialej goraczki, dlatego gdyby sie okazalo ze ruszy to bez zapezpieczen byloby miodnie i jeden problem by sie rozwiazał :)
-
Elwood, reki nie dam sobie uciac, ale kompy:
Rover 214 do 94
Rover 414 do 94
powinny zadzialac.
Ale wlasciwie po co? Skoro i tak problem pojawia sie w momencie stosowania silnikow 1.8
-
1.4 wazy 100 kg
1.6 wazy 101 kg
1.8 wazy 104 kg
1.8 VVC wazy 110 kg
K4 Turbo - 114 kg
wszystkie KV6 waza - 154 kg
diesel seri L -184 kg
-
Czyli wnioskując z naszej krótkiej konwersacji, aby połączyć skzynię PN z 1,8(Freelander lub 45) na dedykowanej elektronice z rozkodowanym immo trzeba mieć koło zamachowe z 1,6?
Jakie wymiary ma koło zamachowe z 1,8 ( =1,4PN?)?
Czy oprócz czujnika PWK reszta czujników 1,8 jest ta sama co w PN 1,4?
Pzdr :)
-
Jakie sa roznice miedzy motorem 1,4 - 1,6 - 1,8 ROVER?
Szerokość uśmiechu Vana i Senna ;)
Przepraszam, moje 1,4 też urosło :mrgreen:
Koło zamachowe z 1,8 jest zaje... we w freelanderze tarcza sprzęgła ma coś ok 230mm
-
e_gregor#1917 napisał/a:
Cytat:
Jakie sa roznice miedzy motorem 1,4 - 1,6 - 1,8 ROVER?
Szerokość uśmiechu Vana i Senna ;)
Przepraszam, moje 1,4 też urosło :mrgreen:
Musze i ja się brać za robotę bo znowu będę ostatni...
-
ta :)
czlowiek se silnik zmieni to odrazu wysyp :P wiecej sie wiedza nie dziele :P
-
Jest jeszcze jedno pytanie:
Jaką wydajność miały wtryskiwacze w silnikach 1,6 i skąd bierzecie tego typu dane :) ?
-
Z katalogow np.
Akurat wydajnosci 1.6 nie znam, ale 1.4 i 1.8 to na bank 149 i 218
-
A ja wiem, jaka była w 1.6, stosowali te z wydajnością 149 i 218, w zaleznosci od kompa, zresztą nie w każdym 1,8 były 218, moje 1.8 miało 149, bo we freelanderach takie wkładali. Tak w ogóle, to kiedyś znalazłem,że wtryskiwacz 0-280-150-749 ma wg katalogu dwie wydajności, właśnie 218 i 198, ale która była w jakim silniku, tego chyba nikt nie wie, tak samo nie wiadomo, jak rozpoznać czym one się różnią miedzy sobą(te 749)
-
Zgadza sie maras. Moj silnik tez mial listwe z wtryskami 149 tyle ze 4 dyszowe. Fakt bylem nieprecyzyjny w swoim poprzednim poscie.
-
Ok, faktycznie mogłem zamotać. Sprawa wygląda tak: jest do kupienia ww. Rover. Rover ten nie odpala rzekomo z powodu immobiliser-a. W celu sprawdzenia silniczka chciałem to obejść wstawiając na chwilę komputer z poloneza.
Gdy pisałem o wtyczce, miałem na myśli kabelki przy komputerze :).
Zabangla :? ?
-
obawiam się że nie bo inne koło zamachowe (inna ilość znaczników dla ECU). Chyba że auto ma LPG bo mój 1,4 kiedyś chodził na LPG na kompie z rovera mimo że na PB nie zagadał nawet.
-
Jak bardzo różnią się wałki 1,4PN i 1,6 16K4FK80 532778? Jak na przebieg mocy wpłynie głowica z ww. 1,6 zamontowana w 1,4?
-
Roznica jest w czasach otwarcia na walku ssacym. Wydechowe sa takie same.
Walek dla 1.6 i 1.8 jest taki sam
____________Open______ Close
1.4 Rover ___15 BTDC____45 ATDC
1.8 Rover____12 BTDC____52 ATDC
-
Kiedyś miałem wsadzić wałki od 1,6 ale jakoś okazja umknęła i już nie będzie pewnie. Niemniej jednak sam jestem ciekaw czy dałoby to coś.
-
Najlepiej byloby wsadzic walki od TFa 135. Tyle ze trzebaby robic timing na kolach. Ewentualnie kupic dwa walki wydechowe od VVC i jeden z nich wsadzic jako ssacy. Tez to podobno daje wymierne efekty. W 1.8 napewno :)
-
A jak wygląda sprawa z głowicami w ww. przeze mnie silnikach? Komory mają taką samą średnicę, ale mierzyłem to metrem budowlanym, więc ucieszyłbym się, jeśli ktoś by to potwierdził :)
Poza tym, czy wszystkie otwory w 1,6 wypadają w tych samych miejscach co w 1,4?
Nie pytałbym się, ale gdzieś wykopałem uszczelkę z 1,4 :?
Generalnie rozważam wsadzenie głowicy 1,6 (16K4FK80) do 1,4Pn. Może coś poczuję na większych zaworach i innym ssącym :?
-
Glowice generalnie sa takie sam jesli chodzi o komore. Otwory sa w tych samych miejscach. Roznice polegaja na srednicach kanalow
31mm - 1.4 K low port
34mm - 1.6/1.8K high port
36mm - VVC
36mm - VHPD
-
No tak -Marcin-, z tym, że moja głowica z 1,4 jest rozpier-papier po ukruszeniu się zaworu :)
Z kolei obok stoi 1,6 z luzami na tłokach jak stąd do Birmingham, więc próbuję coś z tego wyczarować.
-
Slusznie Marcin napisales. Zapomnialem dodac, ze nowe glowice w 1.4 sa high port.
-
No tak -Marcin-, z tym, że moja głowica z 1,4 jest rozpier-papier po ukruszeniu się zaworu :)
Z kolei obok stoi 1,6 z luzami na tłokach jak stąd do Birmingham, więc próbuję coś z tego wyczarować.
To nad czym tu się zastanawiać. Zakładaj z niego czapkę i do przodu. Po wszystkim powiedz jakie były efekty... Jak będzie ci się chciało to przed wsadzeniem strzel sobie polerkę kanałów i komory spalania.