FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: fan poldka w Maj 03, 2005, 17:35:45 pm

Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: fan poldka w Maj 03, 2005, 17:35:45 pm
mam pytanko.czy zmiana tej rury która jest fabrycznie (taka z materiału)w plusie z jednopunktowym wtrysku na i własnie tu jest problem.My?lałem o całkowićie grubej gumowej rurze lub ze stali nierdzewnej.I jeszcze jedno pytanko jak j? ustawić żeby zasysała jak najzimnijesze powietrze??
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: odiss w Maj 04, 2005, 08:24:07 am
gumowa tzw. Power Rura moze sie troszke nadtopic w poblizu silnika, ale to zalezy od tego jaka to bedzie guma i czy do tego ja wlasnie stosowano czy to bedzie taka np. z odkurzacza...

A co do zasysania zimnego powietrza - wiadomo, im dalej od silnika tym lepiej. mysle ze fabrycznie jest to ustawione na optimum.
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: thomas#1840 w Maj 04, 2005, 21:54:20 pm
długosć tej rury też ma wpływ na prace silnika
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Maj 04, 2005, 21:59:06 pm
Ja wykorzystałem u siebie rure od systemów wentylacyjnych w kondonie (chyba 20mm grubosci) z wełny mineralnej. Pobiera powietrze z prawej strony koło chłodnicy patrz?c od przodu. Długosc dolotu ma znaczenie, ale zasadniczy wpływ ma odległosc od filtra powietrza do reszty silnika a nie długosc rury przed filtrem choc jak kazdy element wchodzacy w skład dolotu jakis tam wpływ ma.
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: thomas#1840 w Maj 04, 2005, 22:06:09 pm
Cytuj (zaznaczone)
a nie długosc rury przed filtrem choc jak kazdy element wchodzacy w skład dolotu jakis tam wpływ ma.


jaki? napewno , nie wiem jak w wtryskach ale ja z swoj? rur? tzn. brakiem mocy na niskich obrotach po wymianie kolektora walczyłem wła?nie przez rurę -potem korekta zapłonu i gra , wyszło poprostu na to ze fabrykę skróciłem o ok. 15 cm i jeszcze to co jest scisn?łem na maksa ,kończy się cent przed luk?  akumulator -chłodnica

doswiadczenie własne ,za kopiowanie nie odpowiadam  :roll:
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: fan poldka w Maj 05, 2005, 08:31:13 am
jak dobrze sie przygladałęm na ta fabryczn? rure to ona w srodku nie jest idealnie gładka co pewnie preszkadza w przepływie powietrza.Zastanawiam sie nad nierdzewk?(tylko troche roboty nad jej kształtowaniem ale za to jaki wygl?d)i nad rure gumow? najlepiej jak?? kwasoodporn?.Jak my?licie po takiej zmianie bedzie widiczny efekt???????
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: Eater#851 w Maj 05, 2005, 21:39:33 pm
Nie ma szans, na to, zebys zauwazyl jakis wplyw na prace silnika... z tego powodu, ze moc jest relatywnie za mala, jesli liczysz na doladowanie dynamiczne to tez odpada, nie zauwazysz tego 0.25 KM wiecej, i najwazniejsze, jak juz ktos przede mna pisal - modyfikujac dolot od filtra do kolektora moglbys osiagnac jakies korzysci, przed filtrem to raczej malo prawdopodobne.

Jedno co mozesz zrobic, i co bedzie mialo wplyw na zuzycie paliwa to tak umiesci dolot, zeby lapal mozliwie chlodne powietrze, nic wiecej.
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: Lisu#1849 w Maj 05, 2005, 23:14:49 pm
Cytuj (zaznaczone)
Jedno co mozesz zrobic, i co bedzie mialo wplyw na zuzycie paliwa to tak umiesci dolot, zeby lapal mozliwie chlodne powietrze, nic wiecej.


zuzycie wzrosnie czy zmaleje?
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: kan w Maj 06, 2005, 10:17:23 am
Teoretycznie chłodniejsze powietrze powoduje wzrost mocy i spalania jednostkowego, jednakże wzrost mocy powoduje że mniej wciskasz gazu i sumarycznie spalanie może nawet zmaleć. Wszystko zalezy od tego co chcesz osi?gn?ć i jaki styl jazdy preferujesz.
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: Eater#851 w Maj 06, 2005, 20:47:23 pm
Cytat: "Lisu#1849"
Cytuj (zaznaczone)
Jedno co mozesz zrobic, i co bedzie mialo wplyw na zuzycie paliwa to tak umiesci dolot, zeby lapal mozliwie chlodne powietrze, nic wiecej.


zuzycie wzrosnie czy zmaleje?


Zimne powietrze jest gesciejsze, zawiera wiecej tlenu - zatem spalanie zmaleje.
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: Przemek#1844 w Maj 06, 2005, 22:54:49 pm
ale gorzej sie benia miesza z zimnym :)

30-40 C to ponoc optymalna temperaturka - inna sprawa jest opor przepływu i ilosc podawanego powietrza

IMO - nawiew zimnego w strone wlotu do filtra jak najkrotszego ale uwolniony przed filtrem dzieki czemu nadmu"ch*"e ale nie wdmu"ch*"e

a jak mnie juz ktos tu uswiadomil - do filtra mozna dolot skracac i modyfikowac (w sensie zmniejszenia oporów przepływu) do woli i zaszkodzic raczej nie mozna - inna sprawa miedzy filtrem a kolektorem, tam juz inna bajka
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: Eater#851 w Maj 07, 2005, 10:28:42 am
gorzej sie benzyna miesza z minym powietrzem - racja, dlatego kolektory w PN sa pogrzewane celem pdparowania filmu paliwowego z jego scianek.
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: Przemek#1844 w Maj 08, 2005, 18:53:52 pm
nie wiem juz jakich slow uzylem ale pod cenzure to nie podchodzilo :) zrobcie cos z tym :) :) :)
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: goœć z konina w Maj 24, 2005, 07:34:06 am
nie wiem jak u was ale w moim C+ jest przed puszk? taki kwadrat, a w nim jaka? przesłonka co podobno się otwiera jak się silnik rozgrzeje, a jak zimny to zasysa z nad kolektora powietrze, ja tam j? zablokowałem blachowkrętem, że jest cały czas otwarta wyregulowałem gaz i jak wrzucam dwójke koło 1,5 - 3,5 obrotów słychać takie fajne warczenie :P spalanie w normie, ale jaki? taki żywszy ciut jest lepiej rwie przy wyprzedzaniu
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: ponik01#1902 w Maj 25, 2005, 16:23:17 pm
witam aja mam inny problem bo jak prubowałem zrobic w swoim poldku  zasysanie zimnego powietrza  tak jak wy macie to autko mi gasnie :cry: .a zas druga sprawa  okropnie mi sie grzeje hłodnica?prubowałem cos wskurac i przy głupocie mojej rozlegurowałem gaz ,teraz niewiem co  zrobic ? czy mozna samemu ustawic gaz by poldek niegasł podzczas jazdy na luzie i co zrobic z powietrzem czy mozna go zablokowac by lepiej silnik pracował i niespalał zaduzo gazu.prosze o wsparcie bo niewiem jak do tego sie zabrac :cry:
Młody Ponik
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Maj 29, 2005, 23:37:23 pm
Miałem podobn? sytuację jak mój poprzednik Poldas gasł na wolnych obrotach  okazało się ,że wypadła dysza wolnych obrotów w ga?niku !wszystko wymieniłem i jest git ale mechanik stwierdził ,żebym inaczej umie?cił przewód od powietrza(normalnie był z przodu przy chłodnicy(jak jechałem to pono? dostawał za dużo powietrza na biegu jałowym i gasł)  a zproponował mi abym dał go z boku za aku-czy to normlne?(teraz nie pobiera zimnego powietrza z przodu tylko ciepłe spod maski)
Tytuł: rura do filtra powietrza
Wiadomość wysłana przez: Przemek#1844 w Maj 29, 2005, 23:53:06 pm
ŁYSY, jezeli masz gaz to to jest po to zeby mu nie wialo w paszczu