FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: fan poldka w Maj 03, 2005, 17:35:45 pm
-
mam pytanko.czy zmiana tej rury która jest fabrycznie (taka z materiału)w plusie z jednopunktowym wtrysku na i własnie tu jest problem.My?lałem o całkowićie grubej gumowej rurze lub ze stali nierdzewnej.I jeszcze jedno pytanko jak j? ustawić żeby zasysała jak najzimnijesze powietrze??
-
gumowa tzw. Power Rura moze sie troszke nadtopic w poblizu silnika, ale to zalezy od tego jaka to bedzie guma i czy do tego ja wlasnie stosowano czy to bedzie taka np. z odkurzacza...
A co do zasysania zimnego powietrza - wiadomo, im dalej od silnika tym lepiej. mysle ze fabrycznie jest to ustawione na optimum.
-
długosć tej rury też ma wpływ na prace silnika
-
Ja wykorzystałem u siebie rure od systemów wentylacyjnych w kondonie (chyba 20mm grubosci) z wełny mineralnej. Pobiera powietrze z prawej strony koło chłodnicy patrz?c od przodu. Długosc dolotu ma znaczenie, ale zasadniczy wpływ ma odległosc od filtra powietrza do reszty silnika a nie długosc rury przed filtrem choc jak kazdy element wchodzacy w skład dolotu jakis tam wpływ ma.
-
a nie długosc rury przed filtrem choc jak kazdy element wchodzacy w skład dolotu jakis tam wpływ ma.
jaki? napewno , nie wiem jak w wtryskach ale ja z swoj? rur? tzn. brakiem mocy na niskich obrotach po wymianie kolektora walczyłem wła?nie przez rurę -potem korekta zapłonu i gra , wyszło poprostu na to ze fabrykę skróciłem o ok. 15 cm i jeszcze to co jest scisn?łem na maksa ,kończy się cent przed luk? akumulator -chłodnica
doswiadczenie własne ,za kopiowanie nie odpowiadam :roll:
-
jak dobrze sie przygladałęm na ta fabryczn? rure to ona w srodku nie jest idealnie gładka co pewnie preszkadza w przepływie powietrza.Zastanawiam sie nad nierdzewk?(tylko troche roboty nad jej kształtowaniem ale za to jaki wygl?d)i nad rure gumow? najlepiej jak?? kwasoodporn?.Jak my?licie po takiej zmianie bedzie widiczny efekt???????
-
Nie ma szans, na to, zebys zauwazyl jakis wplyw na prace silnika... z tego powodu, ze moc jest relatywnie za mala, jesli liczysz na doladowanie dynamiczne to tez odpada, nie zauwazysz tego 0.25 KM wiecej, i najwazniejsze, jak juz ktos przede mna pisal - modyfikujac dolot od filtra do kolektora moglbys osiagnac jakies korzysci, przed filtrem to raczej malo prawdopodobne.
Jedno co mozesz zrobic, i co bedzie mialo wplyw na zuzycie paliwa to tak umiesci dolot, zeby lapal mozliwie chlodne powietrze, nic wiecej.
-
Jedno co mozesz zrobic, i co bedzie mialo wplyw na zuzycie paliwa to tak umiesci dolot, zeby lapal mozliwie chlodne powietrze, nic wiecej.
zuzycie wzrosnie czy zmaleje?
-
Teoretycznie chłodniejsze powietrze powoduje wzrost mocy i spalania jednostkowego, jednakże wzrost mocy powoduje że mniej wciskasz gazu i sumarycznie spalanie może nawet zmaleć. Wszystko zalezy od tego co chcesz osi?gn?ć i jaki styl jazdy preferujesz.
-
Jedno co mozesz zrobic, i co bedzie mialo wplyw na zuzycie paliwa to tak umiesci dolot, zeby lapal mozliwie chlodne powietrze, nic wiecej.
zuzycie wzrosnie czy zmaleje?
Zimne powietrze jest gesciejsze, zawiera wiecej tlenu - zatem spalanie zmaleje.
-
ale gorzej sie benia miesza z zimnym :)
30-40 C to ponoc optymalna temperaturka - inna sprawa jest opor przepływu i ilosc podawanego powietrza
IMO - nawiew zimnego w strone wlotu do filtra jak najkrotszego ale uwolniony przed filtrem dzieki czemu nadmu"ch*"e ale nie wdmu"ch*"e
a jak mnie juz ktos tu uswiadomil - do filtra mozna dolot skracac i modyfikowac (w sensie zmniejszenia oporów przepływu) do woli i zaszkodzic raczej nie mozna - inna sprawa miedzy filtrem a kolektorem, tam juz inna bajka
-
gorzej sie benzyna miesza z minym powietrzem - racja, dlatego kolektory w PN sa pogrzewane celem pdparowania filmu paliwowego z jego scianek.
-
nie wiem juz jakich slow uzylem ale pod cenzure to nie podchodzilo :) zrobcie cos z tym :) :) :)
-
nie wiem jak u was ale w moim C+ jest przed puszk? taki kwadrat, a w nim jaka? przesłonka co podobno się otwiera jak się silnik rozgrzeje, a jak zimny to zasysa z nad kolektora powietrze, ja tam j? zablokowałem blachowkrętem, że jest cały czas otwarta wyregulowałem gaz i jak wrzucam dwójke koło 1,5 - 3,5 obrotów słychać takie fajne warczenie :P spalanie w normie, ale jaki? taki żywszy ciut jest lepiej rwie przy wyprzedzaniu
-
witam aja mam inny problem bo jak prubowałem zrobic w swoim poldku zasysanie zimnego powietrza tak jak wy macie to autko mi gasnie :cry: .a zas druga sprawa okropnie mi sie grzeje hłodnica?prubowałem cos wskurac i przy głupocie mojej rozlegurowałem gaz ,teraz niewiem co zrobic ? czy mozna samemu ustawic gaz by poldek niegasł podzczas jazdy na luzie i co zrobic z powietrzem czy mozna go zablokowac by lepiej silnik pracował i niespalał zaduzo gazu.prosze o wsparcie bo niewiem jak do tego sie zabrac :cry:
Młody Ponik
-
Miałem podobn? sytuację jak mój poprzednik Poldas gasł na wolnych obrotach okazało się ,że wypadła dysza wolnych obrotów w ga?niku !wszystko wymieniłem i jest git ale mechanik stwierdził ,żebym inaczej umie?cił przewód od powietrza(normalnie był z przodu przy chłodnicy(jak jechałem to pono? dostawał za dużo powietrza na biegu jałowym i gasł) a zproponował mi abym dał go z boku za aku-czy to normlne?(teraz nie pobiera zimnego powietrza z przodu tylko ciepłe spod maski)
-
ŁYSY, jezeli masz gaz to to jest po to zeby mu nie wialo w paszczu