FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Łyku w Czerwiec 01, 2005, 23:43:40 pm
-
Szukalem ale nigdzie nei moglem znalezc w postach gdzie by bylo dokladniej opisane
Mianowicie czy moglby mi ktos krotko, ale tresciwie wytlumaczyc roznice w mieszance bogatej/ ubogiej, po czym poznac po aucie jak jest jej sklad (zachowanie silnika i td), co jest bardziej szkodliwe dla silnika (pewnie uboga jest gorsza, wiec jak ja wzbogacic?) ????
Pytam dla tego bo moj poldolot ( gaznikowiec, instalka LOVATO 11letnia) jeszcze niedawno żłopał 17l LPG / 100km a teraz po regulacji zalalem 10l gazu i do dzis przejechal 140km i jeszcze jest gaz ( wychodzi troche ponad 7l/100km)
Dodam ze go nie oszczedzam i lubie mu depnac
poradzcie co robic bo troche sie martwie..... :x
-
7l na 100km !!!! w trasie przy spokojnej je?dzie ale i to mało prawdopodobne jak do tego doszedłes?? a tak pozatym to na zbyt ubogiej mieszance silnik bedzie miał muła szczegulnie na wysokich obrotach
-
sam nie wiem, mula nie ma, o ile polonez moze byc zrywny, jezdzi tak jak jezdzil kiedys
chyba ze koles na stacji zalal troche wiecej niz mial zalac :mrgreen:
-
po jednym tankowaniu ciezko ocenic spalanie, a pozatym przy tankowaniu na roznych stacjach kosmiczne roznice moga byc. dlatego lepiej kilka razy do pelna na tej samej stacji i wtedy obliczyc :)
-
ostatnio tankuje tylko na tej jednej ( najblizej i po drodze do pracy) lalem na pusciutki zbiorniczek mam nadzieje ze jutro sie skonczy i zaleje znow i porownam,
ale co z tymi mieszankami? wytlumaczcie mi to
-
ostatnio tankuje tylko na tej jednej ( najblizej i po drodze do pracy) lalem na pusciutki zbiorniczek mam nadzieje ze jutro sie skonczy i zaleje znow i porownam,
ale co z tymi mieszankami? wytlumaczcie mi to
to mozna poznac po kolorze swiec, ale chyba nie po zrobieniu 100 km
z tego co pamietam to jak sa czerwone to znaczy ze jest uboga
a jak okopcone badz osadzil sie nagar to znaczy ze jest zbyt bogata
-
witam.to jak to jest z tymi ?wiecami?? :?: bo u mnie jest nagar na 1 i 3 ?wiecy liczac po kolei od chłodnicy i kolor jasny tego nagaru.to mieszanka jest dobra czy niebardzo :lol: a ?rddnie spalanie w3 osoby z bagażem przy80-110 km/h-9.7l.gazu
-
Płaski sie pomylil
czerwone (ceglaste) to mieszanka jest idealna :!:
biale(siwe, jasne) to mieszanka jest za uboga
czarne, (b. ciemne) miesznaka jest za bogata
-
czyli jak wzbogace mieszanke to będzie lepiej hulał ale wzro?nie spalanie :sad: czy mam racje :?:
-
Uboga miesznka nie oznacza mniejszego spalania, wręcz przeciwnie. Spalanie powinno być najmniejszy przy mieszance stechiometrycznej.
-
Płaski sie pomylil
czerwone (ceglaste) to mieszanka jest idealna :!:
biale(siwe, jasne) to mieszanka jest za uboga
czarne, (b. ciemne) miesznaka jest za bogata
w takim razie przepraszam za wprowadzenie w blad.
-
a dodaatkowo uboga mieszanka poprzez wzrost temp.spalania bardzoo negatywnie wpływa na wszystkie elementy głowicy łacznie z uszczelka i w skrajnych przypadkach az do wystapienia przetopów na tłokach...
-
mastah, popraw mnie jesli sie myle, ale czy to znaczy ze jesli silnik sprawia wrazenie niedogrzanego to o ubogiej miueszance raczej nie ma co mowic?
i jakie sa wady miesanki za bogatej, oprocz wielkiego spalania?
-
oprócz spalania nie ma zadnych...Za to skutki ubogiej sa nieciekawe...
[ Dodano: 2005-06-06, 20:09 ]
ale czy to znaczy ze jesli silnik sprawia wrazenie niedogrzanego to o ubogiej miueszance raczej nie ma co mowic?
no i co ma wspólnego temp silnika do mieszanki??? tego nie rozumiem... :?
-
uboga mieszanka poprzez wzrost temp.spalania
zalozylem ze skoro wzrasta tem spalania, to powinna sie podniesc temp silnika, wiec skoro sie nie podnosi to temp spalania jest "normala" ale to tylko moje zalozenia wiec jesli sie myle (a pewnie sie myle) to mnie popraw :roll:
-
Łyku#1872, mylisz sie...Przeciez na zimym silniku równiesz mozesz osiagnac zbyt bogata mieszanke...temp silnika nie ma ni wspólnego z zubozeniem/wzbogaceniem mieszanki...