FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: policyjny w Czerwiec 13, 2005, 20:07:41 pm
-
czesc! chcialem sie zapytac czy w Polonezai Plusie 2000 r jest zamontowana sonda lambda?
ja mam w komorze silnika taka kostke i na nie j jest napisane Emulator sondy. ewentualnie ile kosztuje taka sonda do poloneza i czy ona jest jedno czy moze wiecej przewodowa
-
jest sonda szukaj na końcu kolektora wydechowego "chyba" jest jednoprzewodowa
-
bez emulatora by nie zglupial tylko miesznkę żle bedzie dobierał i byc może zacz?ł by więcej palić
-
Bez emulatora lambdy mamy oslawione CHECK ENGINE bledy 44 i 45 - potrafia one niezle rozkalibrowac kompa benzynowego
-
tak wła?nie.emulator na gazie dobiera skład mieszanki troche na chybił trafił
-
nie - powinien przeliczac odrobine charakterystyke tego co sonda widzi po spaleniu gazu na to co powinien zobaczyc komp gdyby mial zblizony sklad mieszanki na benie a po drugie emuluje prace wtrysku - w takt sygnalow z sondy chyba (a moze sie myle - moze w/g czujnika wału)
-
sygnał z sondy lambdy jest w postaci ci?glej(zmieniaj?cy amplitude pr?d stały)nie jest próbkowany daje informacje o stanie mieszanki czy uboga czy bogata a komputer na podstawie tych wskazan dawkuje tak mieszanke aby współczynniklambda wynosilzawsze 1 a
emulator tak robi tzn. oszukuje komputer tak aby mu sie wydawalo ze jedziemy na benzynie ale zwieksza kat wyprzedzenia zaplonu o jakies 3 stopnie
-
silniczek krokowy dziala tylko na biegu jalowym. jak emulator nie dziala albo sonda lambda jest kaput to komputer dziala w jakims tam innym trybie w ktorym to ma na stale zadana ilosc paliwa jaka ma wtryskiwacz.jak samochod jedzie normalnie to wtryskiwacz dawkuje ilosc paliwa (zawor wykorzystujacy efekt piezoelektryczny) a nie silnik krokowy
-
silniczek krokowy dziala ZAWSZE - pozatym silniczek krokowy steruje iloscia POWIETRZA a nie PALIWA
-
hmm wydaje mi sie ze kazdemu z nas chodzi o cosinnego Ja mam na mysli instalacje gaowa...I wtedy...
jak emulator nie dziala albo sonda lambda jest kaput to komputer dziala w jakims tam innym trybie w ktorym to ma na stale zadana ilosc paliwa jaka ma wtryskiwacz
Jezeli nastepuje to o czym mowisz to na gazie raczej nie pojezdzisz...kiedy padnie sonda krokowy z gazu zawiesi nie w jakiejs pozycji....i pojezdzone...
Natomiast jezdzac na benie nie odczujesz padu lambdy w taki sposób...
Daltego batorejro, okresl sie ...bo wydaje mi sie ze mylisz pojecia..
-
przy LPGsa dwa silniczki krokowe moi dordzy parafianie...
jeden - normalne dla wtrysku - steruej praca na biegu jalowym i otwiera przepustnice
drugi - otwiera/przymyka doplyw gazu zeby zapewnic odpowiednia mieszanke
wiec i kowal i mastah maja racje
-
przy LPGsa dwa silniczki krokowe moi dordzy parafianie...
...Czesc Columb... :D
wiec i kowal i mastah maja racje
Przypomniał mi sie taki stary teleturniej wedle którego powinno to brzmiec raczej
"mastah i kowal maja racje natomiast batorejro, blefuje..." :roll:
-
wiem ze to zaskakujaco odkrywcze :) ale czasem trzeba jasno bo beda pieprzyc o nizym z pelnym uporem...
-
wiem ze to zaskakujaco odkrywcze
spoko moze i masz racje... :roll:
-
ja pisze o benzynie
-
No to na benzynie jak masz padniety silnik krokowy to m.in masz falowanie niskich obrotow, lub ich zupelny brak - to jest najbardziej zauwazalny objaw rypniecia silniczka krokowego.
A to ze pracuje caly czas a nie tylko na biegu jalowym prosto sprawdzic - wez do reki drugi silniczek, podepnij go zamiast tego wkreconego w zespol wtrysku i zacznij dodawac gazu - zobaczysz, ze trzpien CALY czas ise porusza a nie tylko na niskich obrotach :!:
-
jezeli silnik pracuje na benzynie w to silniczek krokowy jest tylko takim zaworem ktory wpuszcza dodatkowe powietrze bo przepustnica jest zamknieta.a w calym zakresie obrotow nie pracuje .jezeli nie wierzycie to sprawdzcie. polecam Jurgen Kasedosf
"Układy wtryskowe i katalizatory"
-
sadze ze ktos przelozyl inna dwururkie - z wtryskowca - ale kat Ci po cholere to nie wiem...
a sonde jak dziala mozesz sobie pod woltomierz wychylowy podpiac albo pod takie ustrojstwo (http://www.fso.inds.pl/portal/index.php?option=com_content&task=view&id=71&Itemid=29) podpiac i bedziesz mial podglad skladu mieszanki - i ulatwiona regulacje jalowych obrotow
-
sadze ze ktos przelozyl inna dwururkie - z wtryskowca - ale kat Ci po cholere to nie wiem...
oprucz tego mam działaj?c? kontrolke check engine ,brak kontrolki ssania na desce,miejsce na kompa.skrzynie z czujnikiem VSS złacze ALDL i jeszcze kilka rzeczy które nie powinny być w tym roczniku
-
nie! ktos ci po prostu GLI na GLE przerobil!
bo katy i wtryski byly od 91 roku jak caro wprowadzili :) nawet w 1,5L
-
od 95 byly TYLKO katy - a wczesniej byly na zyczenie
-
:shock: rzezba jak conajmniej melinowoz Stercia... Niby OHV, bok normalny ale uszczelka pod glowice nie pasuje... Tylko to jego jest po policyjne
-
od 95 byly TYLKO katy - a wczesniej byly na zyczenie
wiec nie wiem co w tym dziwnego ze masz kata wbitego w papiery w 94...
-
"emulator sody tak robi tzn. oszukuje komputer tak aby mu sie wydawalo ze jedziemy na benzynie ale zwieksza kat wyprzedzenia zaplonu o jakies 3 stopnie"
wyprzedzenie zapłonu dla gazu jest porz?dane, realizuje się to też za pomoc? wariatora(wyprzedza zapłon na wyższych obrotach chyba od 2000obr)ale on jest drogi. To może emulator sondy powinien emulować bogatsz? mieszankę od benzyny(oczywi?cie bez przesady).
-
wyprzedzenie zapłonu dla gazu jest porz?dane
ale niekonieczne...
-
a czemu niekoniecznie?
przeciez LO gazu jest wyzsza wiec mozna wyprzedzic zaplon bardziej
albo zciac glowice jak SerU w Bandicie i miec spalanie stukowe na benzynie ;)
-
Przemek#1844, sorry za bład miało byc " nie konieczne"
-
Przemek#1844, sorry za bład miało byc " nie konieczne"
nie o to mi chodzilo :)
-
nie o to mi chodzilo
ok wiec powiem tak : Po co sie wychylac przed orkiestre...Załozyłem dosc duzo instalacji lpg do gaznikowców(i nie tylko) i nigdy w zadnym nuie było koniecznosci kobinowania z zapłonem...Tak wiec po co...
-
no to pewnie tylko pomagałe? zakładać te instalki
neig55, no skoro wiesz lepiej...
bo w przypadku starszych polonezów można przy?pieszyć zapłon na aparacie zapłonowym i tak się robi,
pokaz mi zatem gdzie napisałem ze tego sie NIE da zrobic...???
nie oto chodzi "mastah22" że bez tego przy?pieszenia zapłonu auto też je?dzi.
jezeli juz powiedziałes A to teraz czas na B...
Tak wiec o co dokładnie chodzi???(bo wiesz,skoro je tylko pomagałem zakładac to moze potrzeba mi nowej wiedzy...w koncu całe zycie sie człowiek uczy.) :roll:
-
Pacjent:
Caro 1.6 GLI Abimex 95 rok instalacja gazowa ze śrubą na weżu.
Objawy choroby:
- zapalanie sie kontrolki check engine podczas jazdy, losow jesli chodzi o czas i rodzaj jazdy czasem po 30 sekundach czasem po 10 minutach, czasem po 400 metrach czasem po 50 kilometrach
Zdiagnozowano:
- całkowicie odlaczona sonda lambda (kabel sobie dynda)
Uzyskane kody błędów:
- 12 - Brak impulsow czujnika polozenia walu korbowego TDC (czyli norma)
- 13 - Brak sygnalu czujnika tlenu EOS (sonda lambda)
- 35 - Uszkodzenie zaworu regulacji powietrza IACV (silnik krokowy)
- 44 - Zbyt niski sygnal czujnika tlenu EOS (sonda lambda)
Gdzie ma być podłączona sonda i czy na gazie przyniesie to jakis efekt ?
kod 35 to mnie martwi najbardziej.... o co chodzi ? Moze ktos blizej wyjasni ?
Czy jak poprostu podlacze sonde na miejsce to check engine przestanie sie swiecic ?
Martwi mnie to bo ponoc przy swiecacej sie lampce check engine komp przechodzi w tryb awaryjny, spada moc silnika, zwieksza sie spalanie czyli raczej niepozadane efekty...
Nakazano mi sie dopisac tutaj , bo jak zalozylem nowy temat to polecial do kosza.... czy nikt nie zna odpowiedzi jak poradzic sobie zkodem bledu 35 ? I gdzie jest podlaczona sonda lambda ?
Kolega Senn#1869 wywalił mój temat do kosza z takim oto wytłumaczeniem:
Stingerek, po co zakladac nowy temat skoro o sondach bylo miliony razy. Kurde, nawet jezeli temat nie dotyczy stricte Twojego problemu to sie dopisz do podobnego np. tu - http://www.fsoptk.pl/foru...highlight=sonda
Temat leci do kosza.
Wiec... temat nie dotyczy mojego problemu bezposrednio ale posrednio... I czy ktos chociaz sproboje odpowiedziec na moje pytania ?
-
Zbyt duze spalanie benzyny (bez instalacji LPG) (16 l/100 km) Jest spowodowane uszkodzonym silnikiem krokowym?? czy moze sondą lambda?? nie byłem jeszcze na diagnostyce.
[ Dodano: 18 Kwi 2007 10:50 ]
Moze zniknąć ale będzie Ci palił jak 2,5 l BMW czyli tyle co moj :) Sonda daje sygnał do kompa a ten dobiera mieszanke.. gdy jest uszkodzona lub jej nie ma (rozłączona) wtedy jest duze spalanie, ale nie powinien sie palic check engein. A silnik krokowy kosztuje od 130 do 300 zl. Nie oszczedaj bo ciezko kupic uzywany i sprawny silnik krokowy. Ja kupie nowy jak zajdzie taka potrzeba.
[ Dodano: 18 Kwi 2007 10:51 ]
Ale nie jestem jeszcze do konca pewien czy sonda czy krok odpowiada za spalanie...
-
sonda
-
Te silniki jakoś sie reguluje jeszcze??? Poprosze o nazwe dobrej firmy sondy lambda...
-
bosh
-
buahaha :mrgreen: mastah czasem sie zastanawiam jak Ty to robisz ze jeszcze nie kopnąłeś w kalendarz przy tych ludziach :mrgreen:
-
a czemu?? nie jest tak zle,kwestia przyzwyczajenia
-
karol... przy jakich ludziach ? Masz jakies ciekawe przemyslenia ? Chcesz sie nimi podzielic Znam dobrego terapute.
To ze kol. Mastah22 odpowiada na pytania ktore ciebie moze smiesza( i widzac takie pytanie z szyderczym usmiechem dobierasz sie do klawiaturki i stukasz "bylo poszukaj" )
To swiadczy tylko i wylacznie o nim.. forum to miejsce bezinsteresownej pomocy.. i doskonale źródło informacji. i za to respect...
Dla ludzi molestuajcych klawiature wstukiwaniem "bylo poszukaj" nie powinno byc miejsca na forum.
-
dobra nie kłóćmy sie, ja mam słaby dzień, jak i z resztą tydzień, no ale to już prywatne sprawy. przepraszam wszystkich których uraziłem. nie powinienem tego przelewać na forum, ale czasem to idzie samo z siebie, bez kontroli nad tym wszystkim.
teraz uwaga bo wypiłem piwo (nie jedno), ale: Te silniki jakoś sie reguluje jeszcze??? Poprosze o nazwe dobrej firmy sondy lambda...
generalnie silnika GLI czy GSI nie da sie wyregulować, gdyż odpowiada za to "elektryka" która sie w polonezie znajduje. reguluje sie gaźnik a we wtrysku nie mozna nic zrobić. jedyna regulacja to w caro GLI to regulacja zaworów (w pluszakach są samoregulatory), nie przypominam sobie zeby mozna bylo jeszcze cokolwiek regulowac.Ale nie jestem jeszcze do konca pewien czy sonda czy krok odpowiada za spalanie...
za spalanie odpowiada sonda, krokowiec odpowiada za wariacje obrotów (pomijam lewe powietrze) i rózne jaja związane z obrotami.A silnik krokowy kosztuje od 130 do 300 zl
mozna na allegro kupic krokowca za 45zl plus przesylka, firma sie przedstawia dosc dobrze itd, nie widzialem za bardzo negatywnych komentarzy. o ile to krokowiec do abimexa, bo do wtrysku bosha jest na 99% droższy (nie chce mi sie teraz penetrowac allegro).
zbyt duze spalanie nie musi byc jedynie spowodowane sonda, wnioskuje ze Venomus jezdzi tylko na benzynie. ja zawsze uwazalem ze sprawny silnik (kompresja) jest podstawa wszystkiego, a dopiero mozna szukac reszty. jesli sonda jest droga a masz jakiegos dobrego kolege czy jakis sklep to mozna podmienic sonde i zobaczyc jak to wtedy będzie chodzic.
-
karol-1987, buaha... :roll: Wiesz... zaqpytalem sie o dobra firme z kilku powodow... mam poloneza od niedawna... kupilem go bo chcialem wlasnie polda pytam sie o firme sondy bo tych duperelek jest milion dwiescie... a no bardzo wazna kwestia... skoro jestes taki doskonaly bo nie zadajesz pytan to tylko pogratulowac Ci zostaje... moim zdaniem jestes beznadziejny... a jesli Cie smiesza takie pytania to idz gdzies odpoczac... moim zdanie to choroba sieroca albo najprosciej.. jestes niewyparzonym jedynakiem i uwazasz ze jestes naj.. naj..
[ Dodano: 20 Kwi 2007 09:21 ]
Cofam posta... dzieki :) nie sprawdzalem stopnia sprezenia na tłokach... ile powinien wynosic w GLI??
-
o ile to krokowiec do abimexa, bo do wtrysku bosha jest na 99% droższy (nie chce mi sie teraz penetrowac allegro).
W boschu nie ma silnika krokowego przy Pb.
-
o ile to krokowiec do abimexa, bo do wtrysku bosha jest na 99% droższy (nie chce mi sie teraz penetrowac allegro).
W boschu nie ma silnika krokowego przy Pb.
Co ty gadasz człowieku..silnik krokowy odpowiada za obroty wieckazda benzyna go ma...a czy to Pb czy nie PB totylkokwestia ilosci oktanów w paliwie.
-
o ile to krokowiec do abimexa, bo do wtrysku bosha jest na 99% droższy (nie chce mi sie teraz penetrowac allegro).
W boschu nie ma silnika krokowego przy Pb.
Co ty gadasz człowieku..silnik krokowy odpowiada za obroty wieckazda benzyna go ma...a czy to Pb czy nie PB totylkokwestia ilosci oktanów w paliwie.
oczywiscie ,ze nie ma krokowca w boschu
tam jest serwomotor (pozdr. Osfald :mrgreen: )
-
Co ty gadasz człowieku..silnik krokowy odpowiada za obroty wieckazda benzyna go ma...a czy to Pb czy nie PB totylkokwestia ilosci oktanów w paliwie.
Bzdura. czasami przepustnica tez odpowiada za wolne obroty(bo od tego jest silnik krokowy, steruje dodatkowym kanalem powietrza przy zamknietej calkowicie przepustnicy).
-
tam jest serwomotor (pozdr. Osfald )
:mrgreen:
-
Witam mam poldka 1.6Gli z instalacją gazową zastanawiając sie nad tym czemu mi tak duzo pali sprawdzilem sonde lambda po uruchomieniu silnika mam na niej 0,5V a po lekkim zwiększeniu obrotów wskakuje na ok 5,8V i niezaleznie od obr sie niezmienia i tu moje pytanie czy ta sonda dzial poprawnie??
-
Sonda zaczyna dzialac gdy temperatura plynu chlodzacego osiagnie okolo 63 stopnie, sygnał wynosi wtedy blisko 1V a komputer przestawia sie do pracy w trybie pętli zamkniętej.
Polecam Morawskiego, tam jest to szeroko opisane.
-
Sonda lambda w polonezie jak i w znacznej wiekszosci samochodow dziala w zakresie 0-1V , i w zadnej sytuacji nie pokaze wiecej. Jesli faktycznie pokazuje 5,8V to wywal ja odrazu , bo moze uszkodzic kompa. Wydaje mi sie ze jednak mogly pomylic Ci sie przecinki i miales na mysli napiecie 0,58V. Takie napiecie jest poprawne.
-
Sprawdzalem to 3 razy i sam nie moglem uwierzyc specjalnie skoczylem do kolegi po drugi miernik i to samo bylo!!!
[ Dodano: 17 Maj 2007 22:22 ]
0,58V jest kiedy chodzi na jalowym
-
moze ktos przeszczepił sonde z omegi na przykład,one chodza od 1-5v :)
-
moze ktos przeszczepił sonde z omegi na przykład,one chodza od 1-5v
co to za brednia - po pierwsze sonda szerokopasmowa nie jest ogniwem ale działa na troszke innej zasadzie - przepłwu prądu i jego natężenia oraz kierunku a on z kolei zależny jest od składu mieszanki. To sterownik na podstawie jego wartosci wyznacza skład AFR.
A 5.8v na sondzie to coś nie tak , 0.5v to norma, po za tym szybkie zmiany napięcia mogą nie zostać odczytane przez miernik cyfrowy.
-
spotkalem sie z tym, ze sonda pokazywala napiecie 2v. Byla ona uszkodzona (oczywiscie). Auto nie chcialo jezdzic, gdyz wysokie napiecie oznaczalo uboga mieszanke. Proba kompensacji przez komputer prowadzila do ogromnego zuzycia paliwa i klebow czarnego dymu z rury wydechowej.
-
Jak nie wierzycie mogę zrobić zdjęcie:D po odpięciu sondy silnik zaczął chodzić równiej i trochę mniej go zamula ale planuje i tak włożyć tam nowa jaka firmę polecacie i jaki jest jej koszt??
-
Polecamy firmowe , np NGK , niestety nie jest to tania zabawka (od ok 100zl jesli masz jedno-przewodowa , ok 150 jesli masz 4ro przewodowa) , mozna szukac uzywki , ja dorwalem na zlomie malo uzywana z fiata za 40 dychy, trzeba tylko uwazac zeby nie kupic uszkodzonej bo to mi sie tez niestety zdarzylo.