FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: michalrau w Czerwiec 25, 2005, 20:52:15 pm
-
Chciałbym kupić na tył oponki 205/60/13. Wysoko?ciowo pasuj? (s? takie same jak 185/70/13.
Tylko czy wejd? na standardowe alumy polonezowskie 5calowe czy te felgi będ? jednak za w?skie. Czy kto? tak już miał.
Mam też możliwo?ć wsadzić je na poszerzane felgi 6cio calowe. Ale wolałbym na te 5cio calowe alumy.
Jeżeli kto? je?dził na 205 -tkach /60/13 to proszę o podzielenie się do?wiadczeniami.Czy auto bardziej "pływa" w koleinach itp.
Pozdr.
-
mysle ze powinienes je upchnac na 6 calowe fele ale juz na standard 5.5 cala raczej ich nie załozysz(zresza mysle ze kijowo by wygladały na takich waskich felach...)
[ Dodano: 2005-06-25, 21:02 ]
przejedz sie na stacje ogumienia i z pewnoscia na takie pytanie uzyskasz odpowiedz...
-
Wła?ciwie to pod 205i?tki powinny być siedmiocalowe felgi. Tylko takich nie mam.Ale może sobie zrobie:)
-
wejda na standardy bez problemu na 6 calopwe tez a nawet na 6,5 cala. jezdzilem na 5,5 z 205 i wszystko bylo ok nawet byl spory zapas z tylu ze nawet 215 sie zmieszcza bez problemu.
-
ja widzialem 2056013 na seryjnej feldze i powiem jedno
PORAZKA
michal wkladaj to na poszerzki
-
No, mnie sie tez tak cos wydaje,a ja jeszcze do tego mam pi?tki a nie 5,5 te alumy. Narazie sie nie umiem co do ceny z tym gosciem od kapci dogadac.
-
w polonezowkie nadkole my?le że i z tylu wlazły by 225 ale to juz trzeba by było idealnie dobrac ET felgi 195 na et20 J7 wchodz? na luzie lecz z przodem to już trzeba zdejmowac te dystanse na tarczach albo nadkola :roll:
-
195 na et20 J7 wchodz? na luzie lecz z przodem to już trzeba zdejmowac te dystanse na tarczach albo nadkola :roll:
Łukasz co ty pitolisz? :smile: U mnie 195/50/15, na J7 et20 bez problemu chodza sobie z przodu.
-
no to widocznie masz w?ski rozstaw osi kto? ci w fabryce podmiankę zrobił :P bo u mnie to juz ledwo ledwo co w nadkola plastikowe się chowa ł 5 mm dalej i my?lę że by mi je zjechało i nadkole i niezły kawałek opony zrobie jutro fotkę to ci pokażę i tak lekko liże bok opony przy mocniejszym doci?nięciu (na niezbyt równych działkowych drogach :P)
-
fajnie fajnie dziewczynki ale jakie macie profile opon bo od tego tez duzo zalezy
-
Hehe, waskiej zawiechy nie mam :smile: i na prawde chodza idealnie, zero problemu z jakims ocieraniem itp. Oponki mam 50-ki. One maja jakis szczegolny ksztalt bo kogo nie spotkam to mowi ze sciemniam ze mam 195-ki. Rzeczywiscie wydaja sie duzo szersze i wygladaja na 205. Opony sa firmy AVON - wlasciwie to pierwszy raz sie z takimi spotkalem. Fajnie wygladaja, ale sa glosne i twarde.
-
ja mam ten problem że obciera mi o błotnik i o górny wahacz ;/. Jak na razie dołożyłem dystanse i obciera tylko przy maksymalnym skręcie o górny wah. Natomiast z błotnikiem poradziłem sobie tak, że mimi 2 cm luzu między opon? a błotnikiem, to i tak tych 2cm się nie ugina zawieszenie :roll:
-
ja i tak przed czerniewicami musze na przod załozyc inne opony które notabene juz czekaja 185/55/15 i wtedy nie moze bbyc mowy o obcieraniu...moze uda mi sie jeszcze pozbyc dystansu ;) :roll:
-
słuchaj senn może i pitole ale sam zobacz jak to wygl?da bez tych dystansów chyba szerzej się nie da jak na przód :P :mrgreen:
(http://img223.echo.cx/img223/1793/z13zh.jpg) (http://www.imageshack.us)
(http://img223.echo.cx/img223/8809/cam0001095wc.jpg) (http://www.imageshack.us)
-
mam podobnie na et 35 zaryzykowałbym ztwierdzenie ze nawet troszke szerzej ;)
-
mastah22, no na et35 to jakies niezle dystanse musiales zapodac.
Łukasz#842, szkoda ze nie wiedzialem ze zapodasz fotke to wrzucilbym tez swoja, a w robocie nie mam. U mnie chyba bardziej wystaja z przodu i bardziej wypelniaja z tylu. Dzis zrobie podobne ujecia i porownamy. A tak btw to te 195-ki jakos Ci sie za bardzo rozchodza na tych felgach, albo ja mam jakiegos zeza :smile:
-
co wy chłopaki pindolicie tu szerzej widać że już nie wejdzie no chyba że kosztem wywalenia nadkoli plastikowych albo nie wiem my?lę że to jest w sam raz jak na poloneza i szerzej to już igranie z prawem dla mnie patrz?c z góry normalnie milimetrem chowa się koło za nadkole bo chyba wiecie że koła nie mog? wystawać po za obrys auta ;) jak to rozchodz? w jakim sensie :P chodzi ci o powstaj?cy - na zawieszeniu a z tyłu ja mam inne progi jak ty ty masz takie bardziej chowaj?ce się do ?rodka a u mnie s? takie wypychaj?ce na zewn?trz i ja mam zwykłe Caro to może trosze zderzak daje złudzenie 8)
-
Lukasz obczaj jak to wyglada u mnie.
(http://img211.exs.cx/img211/9514/obraz0247pv.jpg)
(http://img211.exs.cx/img211/6724/obraz0230ha.jpg)
(http://img211.exs.cx/img211/2246/obraz0212ua.jpg)
Kola z przodu wystaja az na boki, ale nic nie przyciera
-
Ja miałem przez rok takie oponki Toyo na tyle na przespawywanych felgach 7 cali. Leżało na rolkach jak ulał. Loche mam na w?skim, a wygl?dała jak na szerokim (a nawet lepiej). W nadkolach prezentowało się dobrze, chociaż ?rednica koła była mniejsza. Obecnie zarzuciłem na te rolki standardowe lacze 185/80 i jest "kur*"ć mać Nirwana. Prowadzi się jak na 205, a zapłaciłem za nówki 120 zeta, a nie 305 zeta jak za 205. A i dupcia mi wyżej od przodu w końcu stoi. Je?li chodzi o nadkole to luż był większy niż zwykle (?rednicowo) i lipnie to wygl?dało. Osobi?cie to bym 14 cali rolki zalecał.
Reasumuj?c: ja bym takich laczy na zwykłe rolki nigdy nie naci?gał. Na standardach to nawet 185 moim zdaniem za dużo. Buja jak Bercikowa widziana od tyłu w galopie.
Ps: Znajomy miał ten zestaw (7 cali obcas i 205 na laczku) w Atu Plusie. Nieco wystawały, ale to kwestia ET. Tyle że zawieszke na obie strony o trucka pomontowan? miał i wówczas Poliot wygl?dał jakoby drobił jak gejsza ( albo sprinter na bieżni w kaloszkach bratanicy)
Jak kto? nie należy do tych co nie widzieli, a uwieżyli, to mogę na życzenie pikciers zapodać
-
tył masz identycznie jak ja tylko że progi robi? u mnie inne wrażenie a przodzi to widać że te 5 mm szerzej musiałe? chyba dobrze nadkola pasować a zreszt? to tylko 5 mm różnicy to praktycznie nie zauważalna różnica może i ja założe te dystanse z przodu ale i tak jest dobrze ;)
-
Na podstawie Waszych wszystkich odpowiedzi dochodzę do wniosku, że maj?c poldka na szerokim mo?cie chyba najlepszym wyj?ciem jest jednak nic nie kombinować, tylko zakładać najszerszy standart czyli 185/70/13 na seryjne aluminiowe felgi. Jeżeli już te 205tki to chyba tylko na poszerzane stalówki 7-mio calowe.Jednak bardzo ciężko jest dostać proste siedmiocalowe alufelgi 13, na rozstaw 98 jeszcze z prawidłowym ET:(
Drugie pytanie, jakie mi się nasuwa, to czy jak je?dzicie na dystansach, albo na szerszych oponach, to czy przy wjeżdżaniu w kałuże leje się wam też woda po masce (w polonezie)? Bo ja jak je?dziłem na poszerzanych felach z przodu, ale baz dystansów, to już mi się lało (tak jak seryjnie w DF-ach, ładach itp.)?
-
mi tam się nic nie leje umnie elegancko chowa się w nadkole i jest gites a co tu kombinować kupujesz felgusie 7 calowe z et 20 i wszystko jest dobrze tylko przykrecasz na 4 ?ruby i jazda ma się to do szerokiego zawieszenia ;)
-
No u mnie troche wali na maske woda wlasnie jak w kancie.
-
ja mam oryginalne fele z golfa 96r i dolozylem po 2 dystanse "takie jak na allegro tylko ze za grosze" ale bul mam taki ze jak podskoczy to dociera jeden zwoj o opone. jak kupie nowe gumy to znowu mi je szlak trafi.co zrobic bo jest juz szerzej o 1 cm na strone? moze jakas porada?
-
Na seryjne fele sprobujcie zalozyc 175/70R13. Nie jest to taki balon jak 185 - mniej sie kiwa. Warto sprawdzic na probe. Ale kolo 13" nadaje sie do CC nie do Poloneza. 14" to minimum.
-
OLO, ale 14" i 175 to bedzie wygladac jak kolarzowka :smile:
-
a ja tam u siebie widze felgi 7x13 z oponami 185/70/13 na przod i 205/60/13 na tyl , kolega ma takiego lacia z tylu i pasuje idealnie
-
temat - reaktywacja.
czy ma ktos fotosa, na którym jako żywo będzie poldzisz zobrazowany, który to ma na zwykłej feldze 5.5calowej, opony 205 założone? bo mam ja ci okazje kupic dwie dobre i dwie lekko zjechane 205 za 100zł - słownie stówkie. ale nie wiem czy to za paskudnie nie bedzie wygl?dac a nikt nie sprzedaje poszerzanych stalówek
-
dodam ze rozchodzi sie mnie tylko o tył. przód zostawiam na 185
-
Zerknij no do tabeli http://www.unomania.republika.pl/tuning/opony_do_felg.htm i uwid?, że bedziesz miał problem takie kapcie założyć na tak w?skie felgi
-
ale nie wszycho jest w tej tabeli np: 205/50 R15 wchodza spoko na 6J i wygl?da bardzo dobrze, niema tez 215/45 R15 na żadna fele R15 a s? takie
-
Tak Drobek, tabela jest niepełna, ale po co? te felgi się różni? szeroko?ciami. U mnie też widać jest nieprawidłowo, bo na 5J 13" mam opony 185/70.
-
własciwie czy wejdzie to sie nie powinienem pytac, bo wejdzie. ale chciałem jakies zdjęcie zobaczyc. ale chyba dam sobie spokój
-
Jak nie jak tak :) Wlasnie niedawno zalozylem koleczka bo na zime mam 13stki w rozmiarze oryginalnym :) Musze lozysko wymienic w przednim kole bo mi strasznie huczy, a po zalozeniu 15stek jest masakra.
Dzieki Tobie Łukasz#842, kupilem te ATSy bo mi sie Twoj poldzisz spodobal. Jak do tej pory jest malo ludzi ktorzy by sie za nimi nie obejrzeli hehe.
-
naturalnie najczę?ciej widze jak na ?wiatłach stoję to najcze?ciej obcinaj? felgi ja teraz swojego obułem z przodu w 185/55/15 żeby lżej bylo kręcić kier? (nie mam wspomagania) i jestem zadowolony pirelki p6000 siedz? poniżej fotka z nowego sezonu ;)
(http://img220.imageshack.us/img220/2039/12345nm.jpg) (http://imageshack.us)
-
Ja poluje na te oponki
(http://www.netcar.pl/img/1155/115517561.jpg)
BF GOODRICH g-FORCE PROFILER
Jak dla mnie full wypas :)
-
a ja chwilowo jeżdżę na 175/60R13 bo takie były na felgach, które zakupiłem w zeszłym roku
zalety takie, że szybciej się przy?piesza i miło wciska w fotel na pi?tym biegu (w porównaniu z 185/70/R13 i tym silniku...) i silnik jako? lżej chodzi (mniej buczy), a auto trochę sztywniejsze na zakrętach
wady takie, że już po chwili jest pi?ty bieg i 4tys obr i człowiek się zastanawia czy cisn?ć dalej czy oszczędzać LPG... no i trzeba delikatnie ruszać z jedynki (to zjawisko chyba nazywa się buksowaniem) bo można nie?le oberwać gałk? zmiany biegów w kolano... :)
no i trzeba uważać, aby nie zaparkować na wystaj?cym krawężniku (bardzo nisko jest ten uchwyt pod resorem)
teraz przymierzam się do zakupu 175/65R13, bo tamte maj? wybit? datę 027
no i przy?pieszenie ważniejsze niż prędko?ć max, bo powyżej 150 km/h to w moim przypadku raczej nieczęsto się zdarza bo nie ma gdzie...
-
ja mam zimowki 165/70 i czuc teraz ze auto jest bardziej zamulone gdy zmienilem kolka na letnie czyli rozmiar 185/70.. na tych mniejszych zbieral sie troszke lepiej ;)
-
dokladnie szerzej sie nie da na przod ale na takich oponkach jest o wiele gorszy konfort jazdy niz na np. 185 takze na tyl jak najbardziej - ja mam tak zalozone na przodzie 185 a z tylu szeroko.Fajnie te oponki wygladaja z tylu jak ktos jedzie za toba :-}
-
osobiście niepolecam nikomu szerszych oponek od 185 w moim przypadku gdy założyłem komplecik ( wszystkie 4 koła ) 195/60/13 silniczek 1.6gle pociagnoł tylko 6 miesięcy poczym wysiadły mu 2 cylinderki dobrze że krotko przed domem ale przy ostrzejszej jeżdzie silnik dostaje ostro po tylku większe obciążenia na układzie napedowym co powoduje że seryjne chłodzenie w pewnym momencie zawodzi szczegolnie na dłoższych trasach więc przed montarzem szerszych kapci lepiej jest przemyśleć taki krok zanim sie go dokona pużniej może być jużzapoźno pozdro
-
Stary nie wiem czy zauważyłeś, ale odkopałeś temat gdzie od 2 lat nikt nie pisze! w sadzie nic nowego nie wniosłeś do tematu, poza tym zwróć uwagę na ortografię!!