FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: POLD_CAR w Czerwiec 27, 2005, 20:54:57 pm

Tytuł: Niestabilny tyl:(
Wiadomość wysłana przez: POLD_CAR w Czerwiec 27, 2005, 20:54:57 pm
siema mam problem mam atu 96 rok,podczas jazdy jest bardzo niestabilny tyl macha go na lewo i prawo przez co ciezko sie  jezdzi bo przez te machanie sciaga to na lewo to na prawo . co  to moze byc amory wyrobione?? resory??? a moze wina opon jezdze na zimowkach:( piszcie
Tytuł: Niestabilny tyl:(
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Czerwiec 27, 2005, 21:47:37 pm
sprawdz wszystko to co wypisales.nikt nie jest duchem swietym i przez kabel UTP jakim jest podpiety do netu ci tego nie zobaczy :mad:
Tytuł: Niestabilny tyl:(
Wiadomość wysłana przez: Alien#174 w Czerwiec 28, 2005, 09:07:31 am
jak je?dzisz latem na zimówkach to bardzo prawdopodobne - acha twoje zimówki po lecie już nie będ? zimowkami - wiesz o tym ?
sprawdż jeszcze dr?zki reakcyjne - konkretnie nimi szarpnij ci?gn?c je do ?rodka samochodu - jak zauważysz że tuleje metalowe schodz? a guma zostaje - do wymiany - zreszt? często s? już trochę wysunięte, do caro kosztowały mnie po około 20zł za sztukę w aut powinny być takie same ( chyba poza amorkami reszta jest taka sama ) po wymiane niebo a ziemia, tył nie uciekał, szczególnie na nierówno?ciach podczas jazdy w zakręcie
Tytuł: Niestabilny tyl:(
Wiadomość wysłana przez: Van w Czerwiec 28, 2005, 13:47:24 pm
Wybite gumy w dr?zkach reakcyjnych, b?dz w resorach. wtedy tyłkiem zamiata aż miło. W najgorszym przypadku urwana łapa resoru (ja tak miałem). pierwsze to wskakuj pod auto a drugo osoba niech tyłek buja na boki(nie góra dół tylko w bok) wtedy pięknie zobaczysz co tam na tyle nadmiernie się rusza przy takim ruchu. ja stawiam na gumy w tesorach te przy wieszaku i te na łaczeniu resoru z mostem. czasem się tam ?ruba poluzowac potrafi.
Tytuł: Niestabilny tyl:(
Wiadomość wysłana przez: michalrau w Czerwiec 28, 2005, 13:54:16 pm
Jak macha na jedn? i drug? stronę, to możliwe,że jest zła zbieżno?ć kół przednich . Normalnie polonez ma zbieżno?ć, czyli jak we?miesz sznurek i zmierzysz nim odległo?ć od opony prawej do lewej z przodu opony, to z tyłu powinno być tej odległoćci więcej( z tyłu od prawej do lewej  przedniej opony oczywi?cie). Jak jest tyle samo albo mniej niż z przodu, to masz już odpowied?. Jest jeszcze możliwo?ć, że uderzyłes bokiem auta(przednimi lub tylnimi kołami) mocno o co? i wtedy, to już nie będzie takie zabawne.
Tytuł: Niestabilny tyl:(
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 28, 2005, 15:08:28 pm
Cytuj (zaznaczone)
sprawdż jeszcze dr?zki reakcyjne

Cytuj (zaznaczone)
po wymiane niebo a ziemia, tył nie uciekał, szczególnie na nierówno?ciach podczas jazdy w zakręcie


przychylam się do powyższego.
Tytuł: Niestabilny tyl:(
Wiadomość wysłana przez: POLD_CAR w Czerwiec 29, 2005, 08:26:07 am
oki to juz to sprawdze a zbierznosc to on mial niedawno ustawian? .
Tytuł: Niestabilny tyl:(
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Czerwiec 29, 2005, 20:48:56 pm
Po pierwsze to wymień zimówki, gdyż ich miękka guma w obecnych warunkach meteorologicznych będzie się po prostu ?le zachowywać. Ponadto stracisz bieżnik. W dalszej kolejno?ci sprawd? dr?żki reakcyjne (czas sprawdzenia 2 minuty), jak już będziesz pod autem to looknij na stan tulejek od resorów i na amorki w celu stwierdzenia występowania wycieku z nich.

Pozdrawiam
Tytuł: Niestabilny tyl:(
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Czerwiec 30, 2005, 06:52:10 am
one tak maj? , pomaga zmiana opon na stabilniejsze
Tytuł: Niestabilny tyl:(
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Czerwiec 30, 2005, 12:26:05 pm
Cytat: "michalrau"
Jak macha na jedn? i drug? stronę, to możliwe,że jest zła zbieżno?ć kół przednich . Normalnie polonez ma zbieżno?ć, czyli jak we?miesz sznurek i zmierzysz nim odległo?ć od opony prawej do lewej z przodu opony, to z tyłu powinno być tej odległoćci więcej( z tyłu od prawej do lewej  przedniej opony oczywi?cie). Jak jest tyle samo albo mniej niż z przodu, to masz już odpowied?. Jest jeszcze możliwo?ć, że uderzyłes bokiem auta(przednimi lub tylnimi kołami) mocno o co? i wtedy, to już nie będzie takie zabawne.


O ile dobrze pamiętam, to zbieżno?c powinna wynosić 2 mm. Czyli z przodu sznurek krótszy o 22 mm wchodzi.
Tytuł: Niestabilny tyl:(
Wiadomość wysłana przez: POLD_CAR w Lipiec 01, 2005, 21:49:25 pm
tez tak mysle ze to wina zimowek bo to sie zaczelo dziac jak cieplo przyszlo.:(
i kolejny wydatek
sprawdzalem amory to stan 4+ drazki tez a resory git
Tytuł: Niestabilny tyl:(
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Lipiec 02, 2005, 23:51:31 pm
Cytat: "POLD_CAR#1862"
tez tak mysle ze to wina zimowek bo to sie zaczelo dziac jak cieplo przyszlo.:(
i kolejny wydatek
sprawdzalem amory to stan 4+ drazki tez a resory git

Tylnych amorów jeżeli ich nie wyci?gniesz, to nie jeste? w stanie ich prztestwać na trzepaku dokładnie, gdyż ze względu wła?nie na resory wynik jest bardzo przekłamany. Podeprę się moim przykładem. Amorki z tyłu miałem już dno kompletne, wyciekł całkowicie olej, nie trzymały, a test wykazał dobre 70% skuteczno?ci... Dlatego do tych wyników radzę podchodzić z dystansem.

Co się tyczy samych opon to akurat na tył nie musisz kupić jaki? ekstra nówek. Jak dorwiesz przyzwoite używki (Pirelli, Michelin, Continental itp.) to za racjonaln? cenę sporo zyskasz.

Pozdrawiam
Tytuł: Niestabilny tyl:(
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 04, 2005, 12:42:24 pm
Cytuj (zaznaczone)
Tylnych amorów jeżeli ich nie wyci?gniesz, to nie jeste? w stanie ich prztestwać na trzepaku dokładnie, gdyż ze względu wła?nie na resory wynik jest bardzo przekłamany.

tak? sam? opinię slyszałem ostatnio od diagnosty na przegl?dzie.
Tytuł: Niestabilny tyl:(
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Lipiec 04, 2005, 17:16:03 pm
będzie jako tako tłumić ale bez przesady. Resory mają własności samo tłumiące, ale nie jak są w ilości sztuk 2 - jakby było jak w starych fiatach ze 6-7 piór to by był oki :).
A tak będzie lepiej niż przy sprezynach, ale przy wymianie swoich bez amorów to auto na rekę bujało sie jak głupie :D - mimo wszystko - koła latać po drodze (jak to w golfikach super hiper czasami widać) nie bedzie ale to jednak nie to...
A że na testach dobrze wychodzi - no cóz testy to skoki zawiewchy około 0.5 cm góra - a ciezki most trudno jest ruszyć z miejsca - stąd te dobre wyniki - to samo sie osiągnie spuszczajać nieco powietrza z  opon - wynik rewelacja i na odwrót napompujcie 2.5 atm i nawet przy super zawieszeniu wyjdzie kicha.