FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: POLD_CAR w Czerwiec 27, 2005, 20:54:57 pm
-
siema mam problem mam atu 96 rok,podczas jazdy jest bardzo niestabilny tyl macha go na lewo i prawo przez co ciezko sie jezdzi bo przez te machanie sciaga to na lewo to na prawo . co to moze byc amory wyrobione?? resory??? a moze wina opon jezdze na zimowkach:( piszcie
-
sprawdz wszystko to co wypisales.nikt nie jest duchem swietym i przez kabel UTP jakim jest podpiety do netu ci tego nie zobaczy :mad:
-
jak je?dzisz latem na zimówkach to bardzo prawdopodobne - acha twoje zimówki po lecie już nie będ? zimowkami - wiesz o tym ?
sprawdż jeszcze dr?zki reakcyjne - konkretnie nimi szarpnij ci?gn?c je do ?rodka samochodu - jak zauważysz że tuleje metalowe schodz? a guma zostaje - do wymiany - zreszt? często s? już trochę wysunięte, do caro kosztowały mnie po około 20zł za sztukę w aut powinny być takie same ( chyba poza amorkami reszta jest taka sama ) po wymiane niebo a ziemia, tył nie uciekał, szczególnie na nierówno?ciach podczas jazdy w zakręcie
-
Wybite gumy w dr?zkach reakcyjnych, b?dz w resorach. wtedy tyłkiem zamiata aż miło. W najgorszym przypadku urwana łapa resoru (ja tak miałem). pierwsze to wskakuj pod auto a drugo osoba niech tyłek buja na boki(nie góra dół tylko w bok) wtedy pięknie zobaczysz co tam na tyle nadmiernie się rusza przy takim ruchu. ja stawiam na gumy w tesorach te przy wieszaku i te na łaczeniu resoru z mostem. czasem się tam ?ruba poluzowac potrafi.
-
Jak macha na jedn? i drug? stronę, to możliwe,że jest zła zbieżno?ć kół przednich . Normalnie polonez ma zbieżno?ć, czyli jak we?miesz sznurek i zmierzysz nim odległo?ć od opony prawej do lewej z przodu opony, to z tyłu powinno być tej odległoćci więcej( z tyłu od prawej do lewej przedniej opony oczywi?cie). Jak jest tyle samo albo mniej niż z przodu, to masz już odpowied?. Jest jeszcze możliwo?ć, że uderzyłes bokiem auta(przednimi lub tylnimi kołami) mocno o co? i wtedy, to już nie będzie takie zabawne.
-
sprawdż jeszcze dr?zki reakcyjne
po wymiane niebo a ziemia, tył nie uciekał, szczególnie na nierówno?ciach podczas jazdy w zakręcie
przychylam się do powyższego.
-
oki to juz to sprawdze a zbierznosc to on mial niedawno ustawian? .
-
Po pierwsze to wymień zimówki, gdyż ich miękka guma w obecnych warunkach meteorologicznych będzie się po prostu ?le zachowywać. Ponadto stracisz bieżnik. W dalszej kolejno?ci sprawd? dr?żki reakcyjne (czas sprawdzenia 2 minuty), jak już będziesz pod autem to looknij na stan tulejek od resorów i na amorki w celu stwierdzenia występowania wycieku z nich.
Pozdrawiam
-
one tak maj? , pomaga zmiana opon na stabilniejsze
-
Jak macha na jedn? i drug? stronę, to możliwe,że jest zła zbieżno?ć kół przednich . Normalnie polonez ma zbieżno?ć, czyli jak we?miesz sznurek i zmierzysz nim odległo?ć od opony prawej do lewej z przodu opony, to z tyłu powinno być tej odległoćci więcej( z tyłu od prawej do lewej przedniej opony oczywi?cie). Jak jest tyle samo albo mniej niż z przodu, to masz już odpowied?. Jest jeszcze możliwo?ć, że uderzyłes bokiem auta(przednimi lub tylnimi kołami) mocno o co? i wtedy, to już nie będzie takie zabawne.
O ile dobrze pamiętam, to zbieżno?c powinna wynosić 2 mm. Czyli z przodu sznurek krótszy o 22 mm wchodzi.
-
tez tak mysle ze to wina zimowek bo to sie zaczelo dziac jak cieplo przyszlo.:(
i kolejny wydatek
sprawdzalem amory to stan 4+ drazki tez a resory git
-
tez tak mysle ze to wina zimowek bo to sie zaczelo dziac jak cieplo przyszlo.:(
i kolejny wydatek
sprawdzalem amory to stan 4+ drazki tez a resory git
Tylnych amorów jeżeli ich nie wyci?gniesz, to nie jeste? w stanie ich prztestwać na trzepaku dokładnie, gdyż ze względu wła?nie na resory wynik jest bardzo przekłamany. Podeprę się moim przykładem. Amorki z tyłu miałem już dno kompletne, wyciekł całkowicie olej, nie trzymały, a test wykazał dobre 70% skuteczno?ci... Dlatego do tych wyników radzę podchodzić z dystansem.
Co się tyczy samych opon to akurat na tył nie musisz kupić jaki? ekstra nówek. Jak dorwiesz przyzwoite używki (Pirelli, Michelin, Continental itp.) to za racjonaln? cenę sporo zyskasz.
Pozdrawiam
-
Tylnych amorów jeżeli ich nie wyci?gniesz, to nie jeste? w stanie ich prztestwać na trzepaku dokładnie, gdyż ze względu wła?nie na resory wynik jest bardzo przekłamany.
tak? sam? opinię slyszałem ostatnio od diagnosty na przegl?dzie.
-
będzie jako tako tłumić ale bez przesady. Resory mają własności samo tłumiące, ale nie jak są w ilości sztuk 2 - jakby było jak w starych fiatach ze 6-7 piór to by był oki :).
A tak będzie lepiej niż przy sprezynach, ale przy wymianie swoich bez amorów to auto na rekę bujało sie jak głupie :D - mimo wszystko - koła latać po drodze (jak to w golfikach super hiper czasami widać) nie bedzie ale to jednak nie to...
A że na testach dobrze wychodzi - no cóz testy to skoki zawiewchy około 0.5 cm góra - a ciezki most trudno jest ruszyć z miejsca - stąd te dobre wyniki - to samo sie osiągnie spuszczajać nieco powietrza z opon - wynik rewelacja i na odwrót napompujcie 2.5 atm i nawet przy super zawieszeniu wyjdzie kicha.