FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: ajk#1212 w Czerwiec 27, 2005, 20:59:23 pm
-
Witam,
mam problem ze swoim plusikiem.
Przy kazdym wci?nięciu gazu strasznie dzwoni silnik. Nie wazne czy goracy czy zimny zawsze jest stukowe spalanie.
On chyba nie ma czujnika spalania stukowego, wiecie jak to reguluje??
Co to moze byc, na benzynie nie zauwazylem takiego efektu.
-
a jaki gaz tankujesz??ja mialem u siebie w boschu to samo jak jezdzilem na ujowym gazie.jak tankuje na BP lub SHELLU to ten problem zniknal
-
No to sie zgadza. Gaz z Bp i shella jest dobry. Hmmmmm sk?d wiesz ze to spalanie stukowe co dokładnie znaczy silnik dzwoni??
-
Tankuje zawsze na tej samej stacji i wcze?niej tak nie było, być może jaka? kiepsk? dostawę maj?.
Słychać wyra?nie że spala detonacyjnie przy dodawaniu gazu - tzn niskie obroty dużo gazu, wtedy najwyrazniej bo wydech nie zagłusza:)
Wyjeżdzę to do końca i zobacę co będzie na gazie z BP.
Ale dlaczego tak zmienia wyprzedzenie zapłonu przeciez powinien się dostosowac do gorszego gazu.
Mam instalację Lovato z sond? lambda.
-
a moze kable WN i swiece domagaja sie wymiany??
-
Jeżeli samochodem nie szarpie i go nie muli(tzn. nie che sie nakrecac na obroty) to to nie przewody, bo takie s? przeważnie objawy. Teraz cieżko powiedziec co to bo jak objawu niema na benzynie... to moze co? co odczytuje np. k?t wyprzedzenia zapłonu dla gazu . Niewiem jak to tam działa w inst. gazowej s? jakies siekies komputery, emulatory itp :D
-
Wyje?dziłem caly gaz i jeżdze na benzynie i niestety jest to samo.
I dzwoni coraz bardziej, i na benzynie też :(
Hm, nie wiem co z tym dalej zrobić. Rozrz?d przeskoczył o jeden zabek, czy komputer ma problem z map? zapłonu????
Ratujcie bo mi wypali zawory. :((
-
RESET KOMPA MU ZROB. zaczal ci glupiec juz przez to przechodzilem
-
W Plusach jakos inaczej się resetuje kompy niz w abimexach nie???
Czy wystarczy akumulator wypi?ć??
-
Maryc, wystarcy gomwypac na ok 30 minut ale dla pewnosci zostaw go na noc...
-
Mastah sorka bardzo ,ale nie zgodze sie z Toba.zresetuj sam komp od wtrysku,a nie resetuj centralki gazowej bo bedzie ujowo.kompa od wtrysku resetujesz wyciagajac z niego podluzna wtyczne.Nie rob resetu poprzez odlaczanie klemy z akusia
-
G.T.#092, ale komp od gazu ma podtrzymanei na rezystorach do 24h (przynajmniej wiekszosc)
-
G.T.#092, ale komp od gazu ma podtrzymanei na rezystorach do 24h (przynajmniej wiekszosc)
na rezystorach :shock: :shock:
raczej na kondensatorach....
-
Płaski#1866, :? off kozzz sorry za bład...
-
RESET KOMPA MU ZROB. zaczal ci glupiec juz przez to przechodzilem
Czy to rzeczywiscie pomaga? U mnie sa podobne problemy ze spalaniem stukowym. Juz wszystkiego chyba probowalem.
-
Jak wszystko posprawdzasz i nadal nie znajdziesz przyczyny dzwonienia to radził bym wymienić uszczelke pod głowic?. Miałem z kumplem tak? historiie w Caro + bosch objawy były takie że dzwonił i był słaby, nabezynie troszke mniej na gadzie troche więcej. Przyspieszenie zapłonu (przez rozpiłowanie klina w kole pasowym) pomogło ale na krótko, potem sie zorjętowalismy że na 1 cylindrze ?wieca jest zawsze okopcona, nawet można było wkręcić nowe ?wiece i po 1000 km wszystkie byly rude a jedna czarna, sprawdzili?my sprężanie i było ok we wszystkich cylindrach, więc wysnuli?my wniosek że może moduł albo cewka nawala, niestety to też nie było to, zaczeli?my kombinowac ze może cos jest nie tak z zaworami na tym cylindrze, więc ?ci?gneli?my głowice żeby obejżeć zawory i okazało się że jeden cylinder (ten w którym była czarna ?wieca) zaci?ga w niewielkich ilo?ciach borygo przez uszkodzon? uszczelke. Wymienili?my uszczelke i dzwonienie znikneło, wszystkie ?wiece taksamo się złużywaj? i wogóle jest git :) chyba z pół roku męczyli?my sie z tym dzwonieniem :)
-
Jak wszystko posprawdzasz i nadal nie znajdziesz przyczyny dzwonienia to radził bym wymienić uszczelke pod głowic?. Miałem z kumplem tak? historiie w Caro + bosch objawy były takie że dzwonił i był słaby, nabezynie troszke mniej na gadzie troche więcej. Przyspieszenie zapłonu (przez rozpiłowanie klina w kole pasowym) pomogło ale na krótko, potem sie zorjętowalismy że na 1 cylindrze ?wieca jest zawsze okopcona, nawet można było wkręcić nowe ?wiece i po 1000 km wszystkie byly rude a jedna czarna, sprawdzili?my sprężanie i było ok we wszystkich cylindrach, więc wysnuli?my wniosek że może moduł albo cewka nawala, niestety to też nie było to, zaczeli?my kombinowac ze może cos jest nie tak z zaworami na tym cylindrze, więc ?ci?gneli?my głowice żeby obejżeć zawory i okazało się że jeden cylinder (ten w którym była czarna ?wieca) zaci?ga w niewielkich ilo?ciach borygo przez uszkodzon? uszczelke. Wymienili?my uszczelke i dzwonienie znikneło, wszystkie ?wiece taksamo się złużywaj? i wogóle jest git :) chyba z pół roku męczyli?my sie z tym dzwonieniem :)
Dzieki za info. U mnie na benie (95) dzwoni bardziej. Chociaz faktycznie to moze byc uszczelka, bo ostatnio wymienialem swiece i jedna byla jakby okopcona .... czy ubywalo ci przy tym plynu? U mnie ostatnio nic nie ubywa ....
-
ubywało naprawde niewiele, a ubytki tłumaczyłem sobie tym że przy parowniku jak wchodz? przewody od boryga s? takie plaskikowe końcówki i zawsze tam się troche pociło, gdyby ubywało dużo to odrazu bym się zorjętował o co biega :)
-
Jak wszystko posprawdzasz i nadal nie znajdziesz przyczyny dzwonienia to radził bym wymienić uszczelke pod głowic?. Miałem z kumplem tak? historiie w Caro + bosch objawy były takie że dzwonił i był słaby, nabezynie troszke mniej na gadzie troche więcej. Przyspieszenie zapłonu (przez rozpiłowanie klina w kole pasowym) pomogło ale na krótko, potem sie zorjętowalismy że na 1 cylindrze ?wieca jest zawsze okopcona, nawet można było wkręcić nowe ?wiece i po 1000 km wszystkie byly rude a jedna czarna, sprawdzili?my sprężanie i było ok we wszystkich cylindrach, więc wysnuli?my wniosek że może moduł albo cewka nawala, niestety to też nie było to, zaczeli?my kombinowac ze może cos jest nie tak z zaworami na tym cylindrze, więc ?ci?gneli?my głowice żeby obejżeć zawory i okazało się że jeden cylinder (ten w którym była czarna ?wieca) zaci?ga w niewielkich ilo?ciach borygo przez uszkodzon? uszczelke. Wymienili?my uszczelke i dzwonienie znikneło, wszystkie ?wiece taksamo się złużywaj? i wogóle jest git :) chyba z pół roku męczyli?my sie z tym dzwonieniem :)
O co chodzi z tym patentem na przyspieszenie zaplonu? Chyba raczej powinno sie go opoznic? .... o jakim klinie piszesz?
[ Dodano: 2006-04-25, 15:32 ]
Witam,
mam problem ze swoim plusikiem.
Przy kazdym wci?nięciu gazu strasznie dzwoni silnik. Nie wazne czy goracy czy zimny zawsze jest stukowe spalanie.
On chyba nie ma czujnika spalania stukowego, wiecie jak to reguluje??
Co to moze byc, na benzynie nie zauwazylem takiego efektu.
Pokusilem sie o zestawienie metod, albo raczej prob usuniecia wymienionej przypadlosci, o ktorych przeczytalem na roznych forach oraz zaslyszanych ... a dotyczacych GLI Bosch.
1. Przeprogramowanie modulu zaplonowego - chyba tylko serwis kiedys to robil
2. Odprezenie poprzez czyszczenie, szlifowanie komor spalania - podobno praktykowane przez serwis Daewoo.
3. Stosowanie swiec z krotkim gwintem, rowniez w celu odprezenia silnika (powiekszenie komory spalania)
4. Reset komputera - sposob domowy, nie zawsze dziala
5. Zablokowania termostatu na zimne powietrze - czasami pomaga w lzejszych przypadkach
6. Usuniecie metalowej oslony w obudowie filtru powietrza - komentarz j/w
7. Usuniecie katalizatora i zastapienie go zwyklym tlumikiem - sposob posredni przez odciazenie silnika
8. Wymiana sondy lambda - czasem pomaga, czasem nie.
9. Pewna firma (niestety cenzura nie pozwala mi wymienic nazwy, ale zaczyna sie na Cho...) oferuje usuniecie problemu za ok 400zl .....nie wiem jak?
Komentarze i opinie mile widziane. Na razie przerobilem 4 i 5 ... bez sukcesu.