FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Alien#174 w Lipiec 02, 2005, 16:24:12 pm
-
Napisano o tym dużo ale mało konkretów znalazłem, szukajka u nas też dużo wynalazła ale ja jestem dociekliwy więc:
na pocz?tku pacjent "1,6 GLE BEZ GAZU !!
dzięki szukajce dowiedziałem się że dla gazu lepsze jest zimne powietrze,a jak to jest dla zasilania tylko i wył?cznie benzyn? ?
Oczywi?cie zaraz dostanę pełno postów typu - "wywal termostat (bo i tak ponoć nie działa) i zwężkę" - oki wywalić zawsze można ale co będzie zim?, czy silnik będzie się normalnie nagrzewał?
czy rozwi?zanie typu - usunięcie zwężki - rura biegn?ca koło chłodnicy zasysaj?ca zimne w czasie jazdy, da jakiekolwiek zauważalne efekty?
i w końcu - co z tym termostatem ? wywalić czy tylko zablokować tak by łapał zimne ?
wczelkie konstruktywne porady mile widziane, fotki jeszcze bardziej :mrgreen:
-
według mnie do benzyny lepiej zostawić tak, jak to zaprojektowała fabryka
-
w wersji gażnikowej przerabianie dolotu wi?ze się z ustawianiem gażnika. Wtrysk po kilkudziesieciu kilometrach sam się przestawia gażnik trzeba samemu.
Wywalenie termostatu da popawę ok 1% ale przerabiaj?c dolot nie ma co liczyć na duz? poprawę
-
czyli nie warto ?
-
Warto. Wywal cały termostat, za?lep dolot ciepłego powietrza i poci?gnij chłodne powietrze z nad reflektorów. Napewno będzie potrzebna korekta w ustawieniu ga?nika, ale warto j? zrobić, gdyż mi po tych zmianach ustabilizowało się zużycie paliwa i poprawiła się zrywno?ć auta oraz jego elastyczno?ć. Roboty jest na 2-3 godziny, a efekt naprawdę satysfakcjonuj?cy.
Pozdrawiam
-
a ja bym na twoim miejscy tylko zblokowal termostat.
-
a ja bym byl za przedluzeniem dolotu miedzy reflektor lewy a chlodnice - taki mini airgrabber - a jeszcze sam wlot konfuzorowy - najlepiej taka trabka (lemniskata bernoulliego dla zboczencow ;) ) zeby bylo doladowanie dynamiczne i wlot w miare bezoporowy - i do tego zablokowac termostat - coby w razie czego w zimie moc go ustawic na pol na pol
a teraz pytanie - jak poprawic dolot w GLI - zbiornik wyrownawczy na prawym nadkolu :?:
-
a teraz pytanie - jak poprawic dolot w GLI - zbiornik wyrownawczy na prawym nadkolu
wywalic przesłone wlotu. Mozna tez ponawiercac puche zeby ci?gn?ł powietrze z kazdej strony i wywalic dolot ciepłego powietrza. Kolektor jest ogrzewany a wtrysk lepiej rozdrabnia paliwo od gaznika 8)
-
no niedawno dostalem od Patryka i GT opieprz za pomysl z wierceniem dziur w obudowie filtra
-
no niedawno dostalem od Patryka i GT opieprz za pomysl z wierceniem dziur w obudowie filtra
S? rózne szkoły tuningu ;) Zamiast wiercic mozesz wyci?c cał? boczn? osłone filtru i zastowac dodatkow? osłone kolektora wydechowego coby silnik ci?gn?ł w miare zimne powietrze.
-
Elwood i tu sie musze z Toba niezgodzic.Zimne powietrze jest bardziej geste anizeli cieple a co za tym idzie nalezy doprowadzic jak najwiecej zimnego do cylindra aby mieszanka spalala sie lepiej.Dziurawiac puche silnik zasysa ci cała zupe ktora masz pod maska i to MULI JAK S*K*U*R*W*Y*S*Y*N
sprawdzone na GLI BOSCH i GLI ABIMEX
ale termostat polecam zblokowac i przeslone z puchy rowniez wywalic
-
Mam Abimexa 1,6 i niedawno wywalilem termostat i nawet napisalem o tym temat. Samochod ma lepsze spalanie i dostal pewnie jakies 1/4 KM wiecej :roll:
-
chyba 1 do 4 koni. czytałem artukuł o filtrach sportowych. zakł?dali do auta jeżdzili by się komp ustawił i po 100km na hamownie. to najdroższe modele dały całe 3,5 konia przyrostu mocy. (Auto miało kompletny sportowy wydech)