FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Lukasz 555 w Lipiec 06, 2005, 00:58:47 am
-
Witam
Otoz kupilem poloneza 1,6GLE
NIby OK chodzi ale napotkalme taki problem
Autko czasem nie pali na 1 i drugi cylinder pisze czasem bo na zimny chodiz na wszystkie rowno a na cieplym juz gorzej czasem bywalo tak ze po zdjeciu fajek z 2 pierwszych cykidnrow nie bylo roznicy w obrotach.
Wymienilem swiece przewody i dalej to samo sprezanie tez jest OK bo 10,5-11
I nagle mnie olsnilo ze na kolektorze ssacym jest zrobiony otowo i wyprowadzony wezyk srednica chyba 6mmm taki sam jak paliwo dochodzi do gazznika
nie jest do niczego podlaczony czyli bierze powietrze , Bo zatkaniu go obroty strasznie spadly ale jako ustawilem ze auto chodzi i teraz pracuje na wszystkie cylidnry rowno.
i Pytanie:)
do czego sluzy ten przewod bo na pewno to nie jest oryginalne autko jezdzi na gazie parownik jest emmegas czy jakos podobnie i nie ma w nim zadnej mozliwosci podpiecia tego
Moze ktos spotkal sie z takim przypadkiem bo podobno byly instalacje gazowe ze cos z parownika odchodzilo poza gaznikiem na ssacy kolektor i co to mialo dawac? Ukryte turbo czy co?:)
Pozdrawiam
-
może poprzedni wła?ciciel miał jaki? wakuometr? przed sprzedaż? go wyci?gn?ł, ale wężyk został...
-
A co to jestes ten "wakuometr" i do czego to sluzy? I Czy jak zatkalem ten otwor to bedzie wiecej palil gazu ?
-
Nie jestem pewien czy to ten wężyk ale on chyba powinien i?ć do parownika. U mnie jak sparciał i ci?gn?ł lewe powietrze to też obroty mu fiksowały
-
z tego co mi sie kojarzy to jest wezyk ktory idzie od kolektora ssacego do filtra powietrza czy jakos tak (jak zdejmiesz obudowe filtra to widac wychodzacy z nie wezyk) ale to tylko mi sie jakos tak kojarzy bo dawno tam nie zagladalem :D
-
NIe napewno to nie jest z obudowy filtra bo tam juz jest jeden wezyk:) a nawet dwa gruby i cienki:) To jakis patent byl do inst gazowej tylko nikt nie wie po co i do jakiej;/
-
Wakuometr jest miernik ci?nienia mniejszego od atmosferycznegp (czyli podci?nienia). Był instalowany w starszych samochodach. Mierzył ci?nienie w kolektorze ss?cym. Po?rednio można z niego odczytać czy jedzie się ekonomicznie czy nie ale jest to obarczone dużym błedem. Je?li silnik ma duże obroty a przepustnica jest przymknieta (jazda podczas hamowania silnikiem) to wytwarza się duże podci?nienie w kolektorze jest to jazda ekonomiczna. Jak na wolnych obrotach otworzymy maksymalnie przepustnice to cisnienie w kolektorze równa sie prawie atmosferycznemu co jest zwiastunem dużego spalania ;) Opisałem oczywi?cie dwa skrajne przypadki.
-
Albo miał inaczej podpięt? instalke gazow? / wymieniał kolektor na używkę.... - jakiej grubo?ci jest ten wężyk ????
-
Sruba 6 sie genialnie w niego wkreca:)wiec sernica wewnatrzna jakies 5-6mm
-
Zrób fotki, zamie?ć na forum i wszystko bedzie jasne
-
to moze byc BYPASS od podcisnienia miedzy parownikiem a kol ssacym.bez tego sie zyje bo wiekszosc instalacji tego nie wymaga.Wystarczy ci ponowna regulacja LPG i gaznika i bedzie git
-
albo wymiana reduktora na nowszy ster elektrycznie - starsze reduktory wła?nie były sterowane (zamykane) podci?nienem z dolotu.
Jeżeli wezyk jest nieoryginalny to widze dwa wyj?cia:
- wakuometr (powinny być gdzie? ?lady na desce po montażu tegoż)
- dawniej był inny reduktor
- kolektor wymieniany (ewentualnie ) ;)
-
Zrobie fotki to zobaczycie co to jest i czy reduktor jest az tak archaiczny ale w przyszlym tyg bonie mam cyfrowki musze wywolac klisze i pozniej skaner na razie zatkalem ten otwor i jade wiem ze wczesniej na otwartym przewodzie poldek dochodzil do 170 zobacze dzis jakie efekty dalo zatkanie tego dolotu:)
-
pewnei ktos zmienil reduktro własnie ...To co Ci wystaje to na 99% podcisnienie które było podpiete do starego "podcisnieniowego" reduktora ktos zmienił reduktor na elektroniczny a to pozostało...Zatkaj/zaslep to i tyle.
-
No chyba tak bo reduktor ma w sobie elektrozawor i wewnatrz tez jak rozbieralem jest membrana ktora zamyka jakies wewnetrzny zaworek Musialem tylko pomieszac w regulacji bo jak zatkalme to auto ledwo do 3500 dochodzilo na 2:) ale wracalem z balic i doszedl do 160 zobaczymy czy bedzie mniej czy wiecej palil ale na pewno rowniej chodzi
-
ja również my?lę jak mastah ponieważ sam mam taki reduktor lecz chcę zmienić na ten z elektrozaworem lecz nie umie znale?ć tego tematu na forum