FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: DOHC w Lipiec 07, 2005, 14:22:29 pm

Tytuł: Stopien sprezania / pilne
Wiadomość wysłana przez: DOHC w Lipiec 07, 2005, 14:22:29 pm
mam silnik w remoncie sam biore sie za glowice i wiem ze mi sie zmieni pojemnosc komor spalania po obrobce wiec bede musial pomierzyc wszystko i dobrac odpowiedni stopien sprezania , silnik bedzie pracowal w wiekrzosci na LPG wiec myslalem o zwiekrzeniu ale nie chce zeby mi silnik zygnol zelaznym deszczem nie chce przesadzic ,no i jeszcze kwestia benzyny nie chce zeby stukalo na benzynie ,  jaki ma byc stopien sprezania ??
Tytuł: Stopien sprezania / pilne
Wiadomość wysłana przez: DOHC w Lipiec 07, 2005, 20:11:51 pm
dzieki dla moda za wywalenie drugiego tematu
Tytuł: Stopien sprezania / pilne
Wiadomość wysłana przez: Mrozek#83 w Lipiec 07, 2005, 21:20:44 pm
W dohc za bezpieczne i rozs?dne maximum uznaje się 10.3:1 (seryjne wynosi ~9:1). S? furiaci co porywaj? się na takie w granicach 11-12:1, ale je?li to nie ma służyć do rajdów to już jest moim zdaniem przesada.
Tytuł: Stopien sprezania / pilne
Wiadomość wysłana przez: jarko36 w Lipiec 08, 2005, 07:47:44 am
Moim (skromnym) zdaniem, porównuj?c silniki, wykonuj?c w nim przeróbki, lepiej jest mówić o ci?nieniu sprężania, bo to warto?ć, któr? łatwo zmierzyć (specjalnym manometrem) i porównać. Stopień sprężania jest znacznie trudniejszy do zmierzenia.  Wymaga ustawienia tłoka w GMP i wypełnienia przestrzeni nad nim jakim? płynem, ilo?ć tego płynu, to objęto?ć komory spalania. Żeby okre?lić  stopień sprężania, trzeba jeszcze znać objęto?ć całkowit? cylindra i te wyniki podzielić.
Tytuł: Stopien sprezania / pilne
Wiadomość wysłana przez: DOHC w Lipiec 08, 2005, 23:40:49 pm
:/ nie wyrazilem sie jasno i przez to sie nie zrozumielismy silnik to normalny silnik poloneza 1600 z walkiem w bloku , mam go rozebranego i chce przeprowadzic obrobke komor spalania a jak wiadomo jak zeszlifuje tam troche materialu to ich pojemnosc wzrosnie czyli stopien sprezania spadnie a pozatym i tak musze splanowac glowice zanim to zloze wiec chce to zrobic odpowiednio , doswiadczalnie przez strzykawke z olejem :D
Tytuł: Stopien sprezania / pilne
Wiadomość wysłana przez: Mrozek#83 w Lipiec 10, 2005, 01:19:28 am
Masz myl?cego nicka. Dla silnika seryjnego max to 9,8:1. Przy 10 zwiększa się ryzyko pęknięcia wału korbowego (konstrukcja podparcia w 3 punktach nie jest zbyt dobrym pomysłem).
Tytuł: Stopien sprezania / pilne
Wiadomość wysłana przez: DOHC w Lipiec 10, 2005, 13:00:46 pm
wlasnie o to mi chodzilo , wielkie dzieki bedzie 9.8

pozdro

/zobaczymy co te moje obrobki dadza jak sie dotrze i go dopracuje to skocze na hamownie :D
Tytuł: pomiar ci?nienia sprężania
Wiadomość wysłana przez: pawel r w Grudzień 07, 2005, 20:02:01 pm
Cytat: "jarko36"
Moim (skromnym) zdaniem, porównuj?c silniki, wykonuj?c w nim przeróbki, lepiej jest mówić o ci?nieniu sprężania, bo to warto?ć, któr? łatwo zmierzyć (specjalnym manometrem) i porównać. Stopień sprężania jest znacznie trudniejszy do zmierzenia.  Wymaga ustawienia tłoka w GMP i wypełnienia przestrzeni nad nim jakim? płynem, ilo?ć tego płynu, to objęto?ć komory spalania. Żeby okre?lić  stopień sprężania, trzeba jeszcze znać objęto?ć całkowit? cylindra i te wyniki podzielić.