FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: DOHC w Lipiec 07, 2005, 14:22:29 pm
-
mam silnik w remoncie sam biore sie za glowice i wiem ze mi sie zmieni pojemnosc komor spalania po obrobce wiec bede musial pomierzyc wszystko i dobrac odpowiedni stopien sprezania , silnik bedzie pracowal w wiekrzosci na LPG wiec myslalem o zwiekrzeniu ale nie chce zeby mi silnik zygnol zelaznym deszczem nie chce przesadzic ,no i jeszcze kwestia benzyny nie chce zeby stukalo na benzynie , jaki ma byc stopien sprezania ??
-
dzieki dla moda za wywalenie drugiego tematu
-
W dohc za bezpieczne i rozs?dne maximum uznaje się 10.3:1 (seryjne wynosi ~9:1). S? furiaci co porywaj? się na takie w granicach 11-12:1, ale je?li to nie ma służyć do rajdów to już jest moim zdaniem przesada.
-
Moim (skromnym) zdaniem, porównuj?c silniki, wykonuj?c w nim przeróbki, lepiej jest mówić o ci?nieniu sprężania, bo to warto?ć, któr? łatwo zmierzyć (specjalnym manometrem) i porównać. Stopień sprężania jest znacznie trudniejszy do zmierzenia. Wymaga ustawienia tłoka w GMP i wypełnienia przestrzeni nad nim jakim? płynem, ilo?ć tego płynu, to objęto?ć komory spalania. Żeby okre?lić stopień sprężania, trzeba jeszcze znać objęto?ć całkowit? cylindra i te wyniki podzielić.
-
:/ nie wyrazilem sie jasno i przez to sie nie zrozumielismy silnik to normalny silnik poloneza 1600 z walkiem w bloku , mam go rozebranego i chce przeprowadzic obrobke komor spalania a jak wiadomo jak zeszlifuje tam troche materialu to ich pojemnosc wzrosnie czyli stopien sprezania spadnie a pozatym i tak musze splanowac glowice zanim to zloze wiec chce to zrobic odpowiednio , doswiadczalnie przez strzykawke z olejem :D
-
Masz myl?cego nicka. Dla silnika seryjnego max to 9,8:1. Przy 10 zwiększa się ryzyko pęknięcia wału korbowego (konstrukcja podparcia w 3 punktach nie jest zbyt dobrym pomysłem).
-
wlasnie o to mi chodzilo , wielkie dzieki bedzie 9.8
pozdro
/zobaczymy co te moje obrobki dadza jak sie dotrze i go dopracuje to skocze na hamownie :D
-
Moim (skromnym) zdaniem, porównuj?c silniki, wykonuj?c w nim przeróbki, lepiej jest mówić o ci?nieniu sprężania, bo to warto?ć, któr? łatwo zmierzyć (specjalnym manometrem) i porównać. Stopień sprężania jest znacznie trudniejszy do zmierzenia. Wymaga ustawienia tłoka w GMP i wypełnienia przestrzeni nad nim jakim? płynem, ilo?ć tego płynu, to objęto?ć komory spalania. Żeby okre?lić stopień sprężania, trzeba jeszcze znać objęto?ć całkowit? cylindra i te wyniki podzielić.