FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Luty 03, 2006, 10:00:02 am
-
Odkopię stary temat.
Otużo statnio przy okazji walki z rurk? nawiewu na przeni? lew? czę?ć szyby wybebeszyłem cały dół nawiewu z wentylatorkiem włacznie. W przypływie weny twórczej złapałem za opalarkę i na gor?co poprzeginałęm nieco łopatki nieszczęsnego ?migła. Nie było to zbyt starannie zrobione więc i końcowy efekt może nie zadowala. niemniej jednak moja autosugestia wmawia mi że jest nieco lepiej. Jedyny minus to zwiększony hałas przy maksymalnych obrotach (jakby wcze?niej było cicho :lol: ). Może następnym razem poprawięnieco ukształtowanie tych łopatek aby były bardziej jednolite i wydajniejsze jeszcze.
-
to nie lepiej pokombinowac i wcisnac cały zespolik nagrzewnicy od wersji +
Chyba wydajniejszy nadmuch. Tam drobny problem z belk? ale ponoć da siępodpiłowac co nie co i się zmie?ci :mrgreen:
-
to nie lepiej pokombinowac i wcisnac cały zespolik nagrzewnicy od wersji +
Chyba wydajniejszy nadmuch. Tam drobny problem z belk? ale ponoć da siępodpiłowac co nie co i się zmie?ci :mrgreen:
Moze i wydajniejszy (nie do konca) ale koszty s? wieksze :!:
Znam poldka mr90, ktoremu zazdroszcze ogrzewania :twisted: ( i klimy) :roll:
-
mój jest gor?cy jak diabli. wydajnosc nawiewów wystarcza. jezdzę autkiem w samej bluzie i musze przykręcać grzanko. Ale dzwięk wiatraka jest dosć głosny i nieprzyjemny(co by nie było wiatrak sprawny)
-
A co powiecie na przerobienie samego ?migła. Jakby zamiast niego zastosować kilkadziesi?t malych łopatek co? jak w tych turbinach. Czy wydajno?c nawiewu by wzrosła. Pytam bo nie wiem czy jest sens ci?ć rurkę PCV do kanalizacji.
-
Bocian_s#313, moze bys nam opisal jakie masz plany :?:
-
Bocian_s#313, moze bys nam opisal jakie masz plany
A co nie jasno się wyraziłem.
Chodzi mi po głowie ?migło tylko nie zpięcioma dużymi a kilkudziesięcioma małymi łopatkami. Teraz lepiej :?: :mrgreen: .
-
nie wiem czy to cos pomoze bo jak bedziesz mial duzo lopatek to przy jakichstam obrotach zbyt duza ilosc lopatek bedzie powodowac iz powstanie dziura powietrzna i wogole moze nie dmuchac (w helikopterach masz max 4 lopaty smigiel przy zastosowaniu wiekszej ilosci moglby nawet sie niewzniesc) pokombinuj sobie z bentylatorem domowym to zobaczysz o czym mowie. a chalas moze byc ogromny. trzeba raczej pomyslec o odpowiednim uksztaltowaniu lopatek i moze o szybszym silniku lub zastosowanie 2 wiatrakow jeden na drugim
-
w helikopterach masz max 4 lopaty smigiel przy zastosowaniu wiekszej ilosci moglby nawet sie niewzniesc
eee... ja znam nawet kilka smiglowcow ktore maja po 5 lopat w wirniku :) Mi-8, Mi-10, Mi-24....
-
My?le że wina leży w małych obrotach(może nieco pomóc przeka?nik)
ale tez to że w "nie plusach" kanały powietrzne nie s? gładkie!
Z t? ilo?ci? łopatek to sie zgodze!Dużo małych jest cichsze!
Ale wszystkie przeszkody w kanałach (szczególnie ostre krawędzie) powoduj? szum!
-
s? takie przetwornice nawet niedrogie http://www.allegro.pl/show_item.php?item=86196281
ale lepiej najpierw sprawdzic szczelno?ć układu
Ja niedawno wszysko rozebralem bo cos mi nagrzewnica ciekła przy montazu stwierdzilem ze dookola nagrzewnicy jest sporo miejsca i zatkalem je g?bk?, wywaliłem zaworek i na stałe ciepły płyn podalem to teraz przy nawyższych obrotach dmucha gor?cym ze nieda sie wysiedziec ale tak słabo że bede musiał jednak wyci?gnać te g?beczki.
-
Mam problem z grzaniem w polonezie plusie bo przewody do nagrzewnicy sa gor?ce oba a jak wl?cze nawiew to huhanie jest cieplejsze a na samochodzie jest 70 stopni, oraz mam taki problem, jak dodaje gazu to zasysa się nawiew i nigdzie nie leci powietrze!! Pomożecie??
-
Uderz do kolegiChomal#1856,
On miał podobny problem i okazało sie że w podci?nieniowym mechani?mie spadło jakie? prowadzenie!Nastawił i juz było OK!
-
Pudzian_Puławy :shock: Witam ziomka, choc nie mieszkam juz w Pulawach, ale to moje rodzinne miasto. AndrewS#100 jest z Pulaw. Zorganizujcie sobie spota :smile:
Wracajac do tematu. Co do znikania ciagu nawiewu przy dodawaniu gazu to u mnie wlasnie jest taki problem jak spadnie ciegno od jednego z silownikow nagrzewnicy. Wszystko narysowane jest w tym poscie --> http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?p=172874#172874
Dotyczy on braku nawiewu na szybe, ale u mnie tez powodowalo brak ciagu przy dodawaniu gazu
-
Dzięki za wszystko....
-
Mam problem z grzaniem w polonezie plusie bo przewody do nagrzewnicy sa gor?ce oba a jak wl?cze nawiew to huhanie jest cieplejsze a na samochodzie jest 70 stopni, oraz mam taki problem, jak dodaje gazu to zasysa się nawiew i nigdzie nie leci powietrze!! Pomożecie??
Masz kilka problemów:
1.jak oba przewody s? gor?ce znaczy że nagrzewnica słabo odbiera ciepło i pewnie jest zasyfiona i trzenba j? wyczy?cić
2. 70stC silnik- za mało ma być prawie 90stC - wymienić termostat
3. Jak się przał?cza nawiew masz za małe podci?nienie na przeł?czniku , albo peł przewód kolektor kula poci?nieiniowa, albo kula przepuszcza albo na połaczeniu połaczeniu kula przeł?cznik jest gdzies dziura.
EDIT C#1856
-
A to chodzi o ten przewód co jest nad kolektorami wydechowymi?? Bo on mi się przez przypadek popekał i wywaliłem go i to może być przyczyn?...????
-
Je?li to był taki czarny przewód igielitowy( twarda rurka o ?rednicy paru mm) z końcówkami gumowymi to zdecydowanie tak :). Masz niezłe podej?cie do osprzętu samochodu, prawie jak kobieta - wywali? a jak jedzie do przodu znaczy nie potrzebny :)).
-
Je?li to był taki czarny przewód igielitowy( twarda rurka o ?rednicy paru mm) z końcówkami gumowymi to zdecydowanie tak :). Masz niezłe podej?cie do osprzętu samochodu, prawie jak kobieta - wywali? a jak jedzie do przodu znaczy nie potrzebny :)).
No siewsz powiedzanio mi że on nie jest tak najbardzije potrzbny bo on tylko daje ciepłe powietrze do komory spalania i tyle a gdzie? słyszłem że im zimniejsze powietrze do komory spalania tym lepiej chodzi... :mrgreen:
-
To chyba chodzi Ci o inn? rurę. Ta o której mówisz ma ze 4cm ?rednicy i jest miedzy kolektorem a termostatem powietrza i t? można wywalić tylko musisz jeszce zaslepić dolot do termostatu( np. zakrętka z 5litrowej wody mineralnej idealnie się nadaje).
Ja mówię o przewodzie który ł?czy czarn? kulę podcisnieniow? i podstawę urz?dzenia wtryskowego nad kolektorem dolotowym.
-
To chyba chodzi Ci o inn? rurę. Ta o której mówisz ma ze 4cm ?rednicy i jest miedzy kolektorem a termostatem powietrza i t? można wywalić tylko musisz jeszce zaslepić dolot do termostatu( np. zakrętka z 5litrowej wody mineralnej idealnie się nadaje).
Ja mówię o przewodzie który ł?czy czarn? kulę podcisnieniow? i podstawę urz?dzenia wtryskowego nad kolektorem dolotowym.
A ta rórka to idzie do filtra powietrzona no i tak żem j? wyperdzilił...Ale założe i zobacze czy to pomoże bo naprawde jest ?le, a jak zaczełem troche ?wirować no b?czki i jakie? ?lizgi odrazu lepiej szybka momentalnie zaczeła obchodzić ale tylko pzez chcwile bo zaczełem je?dzić normalnie i się studził odrazu do 70 stopni i nie można go dalej a termostat był założony potem wyci?gnięty i znów jest wsadzony no i czuj tem i w chłodnicy bo pokazywał prawie 120 stopni..