FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: krzychu w Sierpień 14, 2005, 19:39:14 pm
-
Witam
Polonez 1.6GLI (abimex) 1995. Czasami (nie zawsze tak się dzieje) po odpaleniu (odpala bardzo dobrze) przez kilka sekund jest jaki? "przymulony", nie może wyj?ć na obroty i dymi niemiłosiernie (niebieski dymek). Naci?nięcie gazu powoduje jeszcze większe przyduszenie silnika, po kilku sekundach wychodzi na obroty (ok 1000 obr/min) i jest ok, nie dymi i pracuje normalnie. Czasem przy ruszaniu po naci?nięciu gazu silnik trochę "przydusi" i dopiero wzrastaj? obroty. Co to może być? silniczek krokowy?.
Pozdr.
-
masz do niczgo uszczelniacze zaworowe lub jezeli masz gaznik to jest ustawiona za bogata mieszanaka
-
niebieski dymek? fajnie masz... - olej przepala
nie ubywa ci przypadkiem za duzo oleju?
wyglada na to, ze na postoju troszke oleju scieka do komor(y) spalania i spala sie na pocztku pracy silnika.
-
Trochę bierze olej, ale nie dużo. Mówicie, że uszczelniacze zaworów a dużo z tym roboty?, ile kosztuje taki komplet uszczelniaczy?.
Pozdr.
-
ja tydzien temu robiłem uszczelniacze, planowanie głowicy i ogólnie głowice w "konkretnym" warsztacie i zabuliłem 200zł. ale sie przyłożyli chłopaki
-
Panowie, odgrzebie stary temat bo po co zakladac nowy topic :)
Moj Atu od jakiegos czasu po dluzszym postoju kopci na niebiesko i jak sie stanie z tylu czuc spaliny (cos jak dwusow - paliwo zmieszane z olejem). Do 80tys km nie bral grama oleju, pozniej padl mi modul i na dwoch garach przejechalem 15km. Od tamtej pory bierze mi olej, na poczatku dolewalem 0,7 / 10tys km jednak ostatnio zaczal brac wiecej.
Kupilem uszczelniacze zaworowe, uszczelke pod glowice. Po wymianie uszczelniaczy i uszczelki bez zmian. Zmienilem olej z fullsyntetyka na semi syntetyk bo podobno gestszego palil bedzie mniej. Niestety po postoju nadal czuc olej i delikatnie kopci. Mysle ze na wiosne bez remontu sie nie obejdzie tylko co robic? Co wymieniac ppodczas takiego remontu i czy po takim remoncie ktory mi tutaj polecicie spalanie oleju spadnie :)? Wiem ze jasnowidzami nie jestescie ale macie jakies doswiadczenie.
Aha, jak jest zimny (po dlugim postoju) na poczatku telepie silnikiem, widac po karoserii ze pracuje bardzo nierowno jednak obroty na obrotomierzu sa rowniotkie.
Czy ta nierowna praca moze miec zwiazek z tym spalaniem oleju?
Z gory dzieki za odpowiedz i zainteresowanie :)
-
no to by wygl?dało na pierscienie na tłokach :?
-
Tez tak podejrzewam, mialem nadzieje ze to uszczeliacze ale niestety :(
Qrcze 93tys i remont. Szkoda :( Nie kasy a polda.
Jak bede robil pierscienie to co jeszcze? Pieniedzy na ten samochod mi nie szkoda (od poczatku w rodzinie) wiec pare groszy nie robi roznicy.
Czy to telepanie moze miec zwiazek z pierscieniami czy to inna usterka :)?
-
wydaje mi się ze nie u mnie tez kopci troche na niebiesko na zimnym silniku ale z telepaniem czegokolwiek nie zauwazyłem
-
moj się telepie przez pierwsze kilka sekund po odpaleniu to w czyms przeszkadza?
-
Jak sie dodaje gazu to tak niechetnie wzrastaja obroty, wlasnie tak dziwnie. Chyba mam ten sam problem co Ty :?
-
Moj jak jest zimno to po odpaleniu potelepie sie chwile, jak puszcze ponizej 2tysi obroty to sam sie wylaczy zazwyczaj strzelajac przy tym :D Ale wystarczy poczekac pol minutki i pojechac i na swiatlach idzie juz jak marzenie :D Poki co tym sie nie przejmuje bo za duzo jest powodow dla ktorych mogloby sie tak dziac.. Jak w lato (jak bedzie juz cieplo) tez beda problemy przy odpalaniu to pojdzie na powazny przeglad.
-
Mój ga?niczek przy odpalaniu kopci też, ale nie olejem tylko niespalon? benzyn? i przy wkręcaniu na obroty na ssaniu się zwyczajnie zalewa. Ale po chwili wszystko gra i chodzi jak zegarek.