FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: thomsoon w Sierpień 19, 2005, 18:36:56 pm
-
Witam szukałem na forum ale nie znalazłem mam pytanie jak zrobic elektroniczny zapłon w poldku GLE z 92 roku, chodzi mi jaki podzespoły s? potrzebne itp.
-
rozdzielacz do elektronika , cewka WN też inna do elektronika i moduł zapłonu.
-
rozdzielacz do elektronika , cewka WN też inna do elektronika i moduł zapłonu.
A mnie się wydaje, że cały aparat zplonowy - w poldkach z elektronicznym zapłonem montowano aparat bez przerywacza mechanicznego (indukcyjny)
-
rozdzielacz do elektronika , cewka WN też inna do elektronika i moduł zapłonu.
A mnie się wydaje, że cały aparat zplonowy - w poldkach z elektronicznym zapłonem montowano aparat bez przerywacza mechanicznego (indukcyjny)
I z tego co mi wiadomo to masz słuszno?ć słuszno?ci .
-
No przeciez Woj-o#772 napisal, ze potrzebny rozdzielacz zaplonu (a inna nazwa tego to aparat zaplonowy :roll: ).
-
No przeciez Woj-o#772 napisal, ze potrzebny rozdzielacz zaplonu (a inna nazwa tego to aparat zaplonowy :roll: ).
Nooo tu bym się posprzeczał, istniej? też aparaty zapłonowe bezrozdzielaczowe np. w malczakach rocznik od 1990 wzwyż (o ile się nie myle) i jak je nazwiesz? rozdzielacz bezrozdzielaczowy? :D :D . Rozdzielacz zapłonu to palec i kopułka a reszta to aparat zapłonowy.
Pozdr.
-
No tyz prawda, ale wszyscy wiemy o co chodzi ;) :P :mrgreen:
-
Najtańszy sposób na elektroniczny zapłon w Poldku, to moduł GL-118 (z Poldka) , plus cewka niskoomowa (rezystancja uz. pierwotnego 0,5 Ohma). Ten (tylko) moduł może współpracować mechanicznym przerywaczem. Pozostałe, stosowane niegdy? w Poldkach (H-161, APE- 05) współpracuj? tylko z czujnikiem indukcyjnym. Schemat podł?czenia modułu GL-118 mogę wysłać zainteresowanym.
-
O ile mi wiadomo... a wiadomo mi bardzo dobrze to Polonez 1,6 GLE z roku 1992 mial zaplon elektroniczny, bo sam mam dokladnie takiego...
Wiec albo Twoj Poldek jest sklecony z innego czyt. starszego albo...???
Pozdrawiam!!!
-
Nooo tu bym się posprzeczał, istniej? też aparaty zapłonowe bezrozdzielaczowe np. w malczakach rocznik od 1990 wzwyż (o ile się nie myle) i jak je nazwiesz? rozdzielacz bezrozdzielaczowy? . Rozdzielacz zapłonu to palec i kopułka a reszta to aparat zapłonowy.
Pozdr.
Nazywa sie to poprostu zapłonem bezrozdzielaczowym :P Jest to poł?czenie 2 cewek które maja zwarte konce, kiedy podasz napiecie iskra wystepuje równoczesnie na obu koncach, pierwsza zapala wtedy mieszanke a druga przeskakuje w cylindrze gdzie jest suw wydechu
-
tak w gle zamiast przerywacza jest indukcujny czujnik sterujacy modulem zaplonowym, modul do gle kosztuje w granicach 70pln ale mozna samemu zrobic za niecale 40pln, mozna tez jeszcze taniej wykonac modul elektroniczny sterowany przerywaczem mechanicznym za 20-30pln.jezeli ktos potrzebuje to schematy moge przeslac.na module sterowanym przerywaczem jezdzilem przez przwie 2 lata df i zadnej awari.
-
mozna tez jeszcze taniej wykonac modul elektroniczny sterowany przerywaczem mechanicznym za 20-30pln.jezeli ktos potrzebuje to schematy moge przeslac.na module sterowanym przerywaczem jezdzilem przez przwie 2 lata df i zadnej awari.
to ja bym bardzo poprosil :)
no i pytanie co to daje ??:)
-
zalety zaplonu tranzystorowego z mechanicznym przerywaczem:
styki przerywacza sie nie wypalaja bo plynie przez nie bardzo maly prad(prad oczyszczajacy), zwieksza sie energia iskry(u mnie nawet do 12 mm), czas trwania iskiry jest staly(nie zalezy od obrotow).wszystko to powoduje mniejsza awaryjnosc ukladu zaplonowego i pewien stopien bezobslugowosci(nie trzeba sprawdzac przerwy, zreszta ma niewielkie znaczenie) ja ustawilem na 0,3 i jezdze.mozna znacznie zubozyc mieszanke co daje pewne oszczednosci. np na zime nie trzeba zmieniac skladu(czyt. wzbogacac)
-
Jeżeli chcesz tanio kupić elektroniczny zapłon do poldka to mam coś takiego na zbyciu. Zapraszam tu: http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?p=136222#136222 (http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?p=136222#136222)
-
batorejro, podeslij mi schematy
gogo4, ile chcesz??
-
Najtańszy sposób na elektroniczny załon w Poldku, to moduł GL-118 (z Poldka) , plus cewka do niego (rezystancja uz. pierwotnego 0,5 Ohma). Ten (tylko) moduł może współpracować mechanicznym przerywaczem. Pozostałe, stosowane niegdyś w Poldkach (H-161, APE- 05) współpracują tylko z czujnikiem indukcyjnym. Schemat podłączenia modułu GL-118 mogę wysłać zainteresowanym mailem.
Mozna prosic o ten schemat ? elwoods(małpa)wp(kropka)pl Aha i czy palec moze byc zwykly czy musi byc ten specjalny oporowy ? Bo ma to isc do rozdzielacza klasycznego silnika dohc a tam były tylko zwykłe palce
-
rodzaj palca przerywacza niema zadnego znaczenia i wplywu na prace silnika.jednakze jesli uzywasz przewodow WN niskooporowych czyli zwyklych kabli to powinienes zalozyc palec z opornikiem po to abys nie zaklocal ludziom radia i telewizji i sobie radia w samochodzie jezeli uzywasz.
podajcie poczte to wysle wam te schematy.GL 118, GL 200 i innych
-
Odkope temat -jak podpi?c moduł zapłonowy od poldka Sa dwie wtyczki jedna z dwoma to zielony kabelek natomiast w tej 2 sa 3 bolce i nie wiem który do czego :(
Moze ktos opisa gdzie który kabel ??
Wtyki sa tak 1
...................2 3
-
Z ksiazki wynika, ze tylko dwa przedowy sa tam podpiete.
1 - uzwojenie pierwotne cewki, zacisk B
2- uzojenie wtorne cewki, zacisk C (na cewce D)
-
2- uzojenie wtorne cewki, zacisk C (na cewce D)
Tzn drugi zacisk strony niskiego napiecia ?? bo uzwojenie wtórne jest uzwojenie mwysokiego napiecia :)
Aha i gdzie podpinam zasilanie ??