FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: thomas#1840 w Sierpień 26, 2005, 17:06:22 pm
-
chłopaki mam problem , na jutro potrzebuję CB i nie mam oryginalnego kabelka zasilaj?cego
( 3 piny) i teraz pytanie : który z trzech bolców z tyłu jest od czego patrz?c od tyłu oczywi?cie ?
podejrzewam że wszystkie radia maj? taki sam układ tekże jak kto? ma lub rozbierał to będzie wiedział ,mam takie końcówki na kable pasuj?ce na styk na te bolce ale brak obudowy wtyczki i szkoda mi to robic metod? prób i błedów bo radyjko narazie nie moje
druga sprawa to uchwyt anteny ( taki dachowy) ma podkład gumowy ale jak wkręcę w niego kabel to jest dużo luzu i a zreszt? rozbiorę w nocy tapicerkę i zobaczę co i jak :P
ważne z tym zasilaniem :?
-
zapewne wtyczka jest prostok?tna. z tego co pamiętam używane s? tylko 2 piny we wtyczce. najałatwiej poznać po otwarciu radia po kondensatorze filtruj?cym napięcie na wej?ciu zasilania. a co to za radyjko? oby tylko nie stabo.
-
ok rozbiorę je i tak dojdę co i gdzie, dzięki olowaty, ,a radyjko to Albrecht 5080 . W busie ładnie zbierało ;)
-
To bardzo proste. Kolorystycznei można podł?czyć. "+" "-" i pamięć czyli czerwony, czarny i żółty
-
to ja sie podłącze pod ten temat. Mam taki problem z moim CB że jak mam wyłączony silnik to wszystko jest ok a na zapalonym słychać gwizdy może macie jakiś patent na jakiś prosty filtr ?? Radyjko to realistic
-
Na alternatorze powinien być filtr zakłóceniowy. Może pod innym bezpiecznikiem będzie działać albo prosto od akumulatora. Ja mam takie gwizdy jak przejeżdża obok mnie skuter
-
prosto od akumulatora też gwizda ale mniej ?? jak wygląda ten filtr na alternatorze jak go sprawdzić?
-
po pierwsze jak nie masz kondensatora przeciwzakłóceniowego przy alternatorze to załóż.
po drugie w sklepie elektronicznym filtr przeciwzakóceniowy kosztuje 8-10 pln
po trzecie pociagnij nowy kabel z bezp. od aku
-
jak mozesz to napisz jak to ma wyglądać to pokombinuje i o efektach oczywiście napisze :D
-
No nie wiem czy samo zasilanie poprawi sprawę. Po pierwsze dobre umasownienie wszystkiego (głównie anteny), po drugie to jako?ć radia. jak masz ANL to go zał?cz jak nie to pewnie niewiele zdziałasz. Ja mam kilka filtrów na zasilaniu a i tak zakłócenia wchodz?.
Najlepiej sprawdzić czy zakłócenia wchodz? przez zasilanie to odpi?ć antenę od radia na pracuj?cym silniku. Je?li zakłócenia znikn? to znaczy że ?mieci wchodz? przez natenę a z tym nie tak łatwo wygrać. I wtedy to chyba tylko lepsze radio pomaga.
-
jsa kupiłem filtr sklepowy i był wypas wygryz. miał cewke na ferrycie i kondensatorek. :P
-
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=63539941
może to podziała