FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Goć w Wrzesień 03, 2005, 16:57:43 pm
-
ostatnio pogłebilem wiedze o gaŹnikach i zaczołem zastanawiać sie nad przystosowaniem polonezowskiego gaznika do nadcisnienia , normalne warunki pracy takiego gaznika to okolo 1 bar cisnienia atmosferycznego i powiedzmy okolo 0,8 bara cisnienia paliwa i przyszlo mi do glowy ze gdyby zwiekrzyc cisnienie powietrza o dana wartosc np 1 bar i to samo zrobic z cisnieniem paliwa to powinien dzialac taki gaznik . Tylko teraz gaznik przystosowany jest do zapotrzebowania silnika bez turbo czyli trzeba by przeprowadzic konkretna regulacje i dopiero jezdzic bez przeszkod . Co o tym myslicie ???
pomijam to ze trzeba by uszczelnic gaznik itd narazie to czysta teoria
-
cisnienie paliwa nie odgrywa tu chyba duzego znaczenia bo przeciez im wiecej powietrza leci tym wiecej zabiera paliwa potrzebne jest tylko takie cisnienie aby nie brakowalo go w komorze plywakowej w turbo chodzi o to aby wytworzyc duze cisnienie w cylindrze a jesli bedzie duza ilosc przeplywac przez gaznik to spalanie pewnie ze 30
-
GaŹnik i turbo jest jak najbardziej wykonalne pod warunkiem, że....wlot powietrza będzie między gaŹnikiem a kolektorem ssącym-inaczej nie będzie to działało. Z resztą taki samochód już jeŹdzi z tak zrobioną instalacją turbo-fiat 125 z silnikiem 1.6 DOHC. Co ciekawe to cudo śmiga na gazie :mrgreen:
-
Co ciekawe to cudo śmiga na gazie
to jeszcze nic bo 2.9 V6 bi-turbo tez smiga na ELPIDZI i co ciekawe(lepsze okreslenie chore) bez zadnego kompa tylko na zwykłej srubie... :eek:
-
tzn ten fiat jezdzi na tak przerobionym gazniku jak napisalem ??
huragan seryjne cisnienie paliwa to 0,8 bara a gdyby powietrzemialo cis 1 bar to paliwo by yblo wywalane z komory plywakowej , takie moje zdanie
-
dzialanie gaznika mozna przedstawic na przykladzie pistoletu do malowania - przeplywajace pod cisnieniem powietrze wyrywa z dyszy lakier (benzyne) i tak powtaje miaszanka to jesli to cisnienie bylo by doprowadzone od "góry" (filtra) i mialoby sie gdzie podziac to raczej by nie wywalalo paliwa - tak mi sie wydaje
-
fso kiedys opracowało gaznik do turbo, pamiętam o innych uszczelkach gażnika, dokładnie było to opisane w numerze A-TM. W necie widziałem kiedyś zdjęcia fiata 124 z australii z turbo, który gażnik webera miał zamontowany w miejscu akumulatora i miesznaka z niego wędrowała do sprężarki.