FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Bronx_1.5GLE w Październik 04, 2005, 23:06:03 pm

Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: Bronx_1.5GLE w Październik 04, 2005, 23:06:03 pm
Witam
wiec tak jest to 1.5 GLE na gazie mysle ze mial mntaz przy jakis 79 tys km
teraz jest 140 i oto takie zeczy mie martwia:
1.pali oleju (500ml na 1tys km) bede chcial wymienic uszczelniacze zaworowe bo nie wiem czy byly robione( czy zna ktos dobry serwis w okolicy Gliwice-Rybnika?) ew moze ktos pomuc lub podeslac dokladny opis krok po kroku oraw wskazowki jak wykonac te cos do sciagania sprezyn
2. co z zaworami ?? podobno sie na gazie wypalaja- jak to poznac jak to naprawic , i jak (trza demontowac glowice? ew co jeszcze?) (sprezanie silnika 10 ; 10.5 ; 11 ; 11,5 - na zimnym z gazem w podlodze)

3. jaki to jest odglos panewek i kiedy sie pojawia?? (wydaje mi sie ze na wolnych jest ok
i ze cos przy 2,5 tys dziwnie silnik buczy (moze to klekot zaworow slyszalny w kabinie)

4- czym jeszcze sie martwic lub czym sie nie martwic:)

na pocieszenie podam ze pali mi 10-11l/100km gazu , nie ma problemow z odpalaniem nawed  jak sa mrozy (gaz tylko - zna podzielone zdania)
z kupa bagazu  i 4 osobami na trasie krakow-katowice dalo sie jechac 100-110 ze tak powime "lekko" :)

wielkie dzieki za odpowiedzi

p.s
do wszystkich pytam szukalem w archiuwum ale nie znalazlem nic co by mnie interesowalo :/
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Październik 05, 2005, 13:49:41 pm
Cytuj (zaznaczone)
czy zna ktos dobry serwis w okolicy Gliwice-Rybnika?)
uzupełnij profil...Z kad jestes?? Racibórz Ci odpowiada??
Cytuj (zaznaczone)
sprezanie silnika 10 ; 10.5 ; 11 ; 11,5 - na zimnym z gazem w podlodze
sprezanie dosc dobre...mozna by przeprowadzic próbe olejowa i zobaczyłbys czy pierscienie nie poszły juz powoli na spacer...
Cytuj (zaznaczone)
co z zaworami ?? podobno sie na gazie wypalaja
jesli nei dbałes o prawidłowy skład mieszanki to moze tak byc...ale po co martwic sie na zapas...
Cytuj (zaznaczone)
jak to poznac jak to naprawic
próba olejowa da Ci odp(a przynajmniej podpowie)...
Cytuj (zaznaczone)
przy 2,5 tys dziwnie silnik buczy (moze to klekot zaworow slyszalny w kabinie)
przy panewkach tez słyszalny jest klekot...
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: Bronx_1.5GLE w Październik 05, 2005, 20:21:21 pm
no wlasnie uzupelnialem profil :)

ale mysle ze raciborz by pasowal ( powiedz cos wiecej o tym mechaniku , cenowo, jakosciowo??)
jutro pobawie sie z olejem :)
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Październik 06, 2005, 00:16:41 am
Cytuj (zaznaczone)
no wlasnie uzupelnialem profil  
albo zaczniemy sie traktowac powaznie albo konczymy rozmowe...
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: russell1 w Październik 06, 2005, 21:48:16 pm
mastah22, mam pro?bę.... możesz mi opisać tę próbę olejow? o której wspomniałe?? jak to się robi?
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Październik 07, 2005, 16:33:49 pm
zciagasz wszystkie przewody WN ze swiec
zaczynajac od 1 cylindra
1. wykrecasz swiece
2.bierzesz troszke oleju do strzykawki(niewielka ilosc)
3.kilka kropli wpuszczasz do cylindra
4.wkrecasz manometr
5.otwiersz przepustnice i krecisz

a) JEZELI CISNIENIE WZROSNIE W STOS DO NOMINAŁU DOSC ZNACZNIE ZNACZY TO ZE PIERSCIENIE ODMÓWIŁY POSŁUSZENSTWA(wtedy auto jest mułowate chleje i koci olejem)
b) JEZELI CISNEINIE NIE WZROSNIE ALBO WZROSNIE MINIMALNIE ZNACZY TO ZE KOMPRESJA UCIEKA PRZEZ GNIAZDA ZAWOROW W GŁOWICY.

oczywiscie próbe ta przeprowadza sie w celu ustalenia przyczyn niskiej kompresji...
UWAGA
ZNISZCZENIU MOZE ULEDZ MANOMETR KTÓRY ZACHLAPANY NADMIERNA ILOSCIA OLEJU MOZE NIE POKAZYWAC JUZ PÓZNIEJ PRAWIDŁOWO...
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Październik 08, 2005, 23:44:23 pm
czytałem o twoich obawach
Po pierwsze masz Zajebi?cie fajne felgi sam bym sobie takie załatwił do swojego atu 94r.

moge ci doradzić na temat szczelno?ci gniazd zaworowych:

Gdy już mamy zdjęt? głowicę należy:

1. rozpi?ć zawory najlepiej wzi?ć klucz zwykły do ?wiec zapłonowych i młotek, nastepni przyłożyć klucz do sprężyny zaworowej i pewnym udeżeniem uderzyć w klucz. Zawór powinien się rozpi?ć wylec? wtedy dwie lakie mpułkoliste zawleczki.

2. wyjmnież zawór i ocenisz czy gniazda sa wypalone. Jeżeli s? czarne lub br?zowe koloru rdzy na takiej małej sko?nej płaszyżnie "przylgni zaworowej" to znaczy że bniazda s? wypalone.

3. następnie trzeba dotrzeć zawory w tym celu trzeba mieć pastę do docierania gniazd zaworowych (najlepiej  frezować gniazda ale tańszym kosztem też będzie dobrze sam robiłem chodzi jak w?ciekły a jaka komresja) (najpierw urzyć zgrubnej, ?redniej i dokładnej) nanie?ć troche pasty na przylgnię a na trzonek założyć szlałfik zamocowany w uchwycie wiertarki i kręcić raz w prawo raz w lewo do momentu aż przylgnia będzie bez wrzerów (koloru szarego)

4. tak robisz karzdy zawór
5. wymienić tez trzeba uszczelniacze zaworowe (te na trzonkach zaworowych) ponieważ ubytki oleju w silniku najczę?ciej s? spowodowane przez te uszczelniacze i pier?cienie tłokowe
5. spinanie najlepiej robić przez podłożenie pod komorę spalania kawałka twardej gumy oraz naciskaj?ć rozwarte kompinerki na podkładke a druga osoba niech zabezpiecza tymi małymi pułokr?głymi zabezpieczeniami

6. na koniec należy sprawdzić poprawno?ć zapięcia każdego zaworu poprzez delikatne stuknięcia w poszczególne zawory jak się nie rozepn? to jest wszystko dobrze i trzeba założyć głowicę.
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Październik 09, 2005, 08:56:16 am
Cytuj (zaznaczone)
Po pierwsze masz cenzura?cie fajne felgi
z kad jestes?? uzupełnij profil...zamienei sie na inne 15 ;) :mrgreen:
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: Bronx_1.5GLE w Październik 09, 2005, 09:41:58 am
Wiec tak zabawilem sie z olejem i cisnienie prawie nic nie wzroslo , wiec  cylinder-tłok ok,
ale ciagle martwia mnie te panewki .... i tu sie zastanawiam czy jak by sie ktos zabieral za panewki jest senc ruszac pierscienie , a i jeszcze jedno czy jak beda zawory nadpalone , tzn musze sciagnac glowiece, planowac ja potem? dodam ze uszczelka pod glowica jest jeszcze fabryczna i nic nie cieknie, przepieh 140 tys rok 93:)
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Październik 09, 2005, 13:02:43 pm
mastach 22 profil uzupełniłem a felgi bym kupił tylko czasowo brak kasy  :cry:

[ Dodano: 2005-10-09, 13:19 ]
Bronx_1.5GLE  moge ci doradzic że najlepiej zrób w swoim poldku badanie ci?nienia oleju. polega ono na wkręceniu ci?nieniomierza w miejsce czujnika cisnienia oleju badanie wykonuj na pracuj?cym silniku zacznij od zimnego i stopniowo go rozgrzewaj. Wiadoma jest spraw? że na zimnym silniku cisnienie oleju będzie większe a ze wzrostem temperatury bedzie spadać (zalezy tylko do jakiej warto?ci) jak bardzo to może oznaczać ze masz zużyte panewki lub wytarte tuleje na wałku rozrz?du (jak silnik zimny zapalany jest z nocy ta słychac straszny klekot)
Jezeli zdecydujesz się na wymiane panewek to najlepiej było by jakby? miał znajomego mechanika który by ocenił zużycie cylindrów i wału korbowego (z doswiadczenia wiem że  po takim przebiegu niekturew silniki maj? "głębukie rowy na wale korbowym a tłoki chybocz? sie na boki")a niektóre silniki nie wskazuj? prawie żadnego zuzycia wszystko zależy od oleju i stylu jazdy (brak katów i jazdy bokiem na dwóch kołach)

Pozdrawiam i jak sie znasz na elektryce to zapraszam do działu Elektryka na Temat Pomocy elektryka szfankuje w polonezie atu 1.6
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Październik 09, 2005, 16:02:17 pm
Cytuj (zaznaczone)
mastach 22 profil uzupełniłem
... :?
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: Guciu1801 w Październik 09, 2005, 16:36:13 pm
Cytat: "mastah22"
Cytuj (zaznaczone)
mastach 22 profil uzupełniłem
... :?

Ja nie wiem jak mozna uzupelnic profil nie uzupelniajac go :) :D
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Październik 09, 2005, 18:24:20 pm
Guciu#1801, juz jest ok :roll:
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Październik 09, 2005, 18:34:40 pm
panowie i o co ta cała zło?ć wszystko sie da załatwić jeszcze jestem kocurem na tym forum a wy mnie już szczujecie jakimi? wilczurami
 :mrgreen:  :twisted:
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Październik 09, 2005, 18:58:58 pm
Cytuj (zaznaczone)
panowie i o co ta cała zło?ć wszystko sie da załatwić jeszcze jestem kocurem na tym forum a wy mnie już szczujecie jakimi? wilczurami
złosc :shock: Guciu#1801, widzisz tu gdzies złosc :shock: ...Tylko ładnie prosilismy o uzupełnienie profilu :mrgreen:  :roll:
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Październik 09, 2005, 19:10:53 pm
no to panowie napiszcie co jeszcze chcecie o mnie wiedzieć to wam może powiem
A może chcecie na dobranoc bajke, to wam opowiem tylko jak będziecie grzeczni :oops:
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Październik 09, 2005, 19:23:15 pm
Cytuj (zaznaczone)
no to panowie napiszcie co jeszcze chcecie o mnie wiedzieć to wam może powiem
A może chcecie na dobranoc bajke, to wam opowiem tylko jak będziecie grzeczni
i po co te texty...Nie mozna było jak człowiek uzupelnuic profilu na poczatku?? I tak uwazam ze to forum i moderatorzy zbyt przymykaja oko na nieuzupełnione profile bo to jedno z nielicznych na których bywam gdzie mozna miec jakiekolwiek braki w profilu...Chodzi o to ze teraz nie jest to istotne ale kiedys bedziesz zamieszczał w giełdzie jakies ogłoszenie i pojawi sie z 20 postów od róznych osób z zapytaniem z kad jestes,bedziesz miał problem z autem i pojawi sie zbednych 20 pytan o model i silnik...To własnie sa braki w profilu...
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Październik 09, 2005, 20:46:07 pm
Cytuj (zaznaczone)
Cytat:
no to panowie napiszcie co jeszcze chcecie o mnie wiedzieć to wam może powiem
A może chcecie na dobranoc bajke, to wam opowiem tylko jak będziecie grzeczni



i po co te texty...Nie mozna było jak człowiek uzupelnuic profilu na poczatku?? I tak uwazam ze to forum i moderatorzy zbyt przymykaja oko na nieuzupełnione profile bo to jedno z nielicznych na których bywam gdzie mozna miec jakiekolwiek braki w profilu...Chodzi o to ze teraz nie jest to istotne ale kiedys bedziesz zamieszczał w giełdzie jakies ogłoszenie i pojawi sie z 20 postów od róznych osób z zapytaniem z kad jestes,bedziesz miał problem z autem i pojawi sie zbednych 20 pytan o model i silnik...To własnie sa braki w profilu...


Dobrze gada!!!

Polac Mu albo Jego Poldkowi :roll:  ;)

Pozdrawiam!!!
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Październik 09, 2005, 23:21:49 pm
Cytuj (zaznaczone)
Polac Mu albo Jego Poldkowi  
poldek nie pije bo musi byc trzezwy przez cały czas :mrgreen:
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Październik 09, 2005, 23:59:37 pm
Cytuj (zaznaczone)
poldek nie pije bo musi byc trzezwy przez cały czas



wyobraz sobie, ze moj pije i to jeszcze jak. Ja robie setke a on w tym samym czasie wypija mi kilka litrow i co ciekawe jest taki zlosliwy, ze im szybciej ta setke robie tym wiecej mi pije :lol:  ;)
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: Bronx_1.5GLE w Październik 10, 2005, 09:36:25 am
po nocy pali pieknie :) zerko klekotu dodatkowego , purka tak jak na rozgrzanykm , cisnienie oleju trzyma na poziomie 4 barow

co do porfilu.... zaraz uzupelnie
dodatkowo info poszukujemy Biały polonez z Rybnika co mial problem przy przejezdzie kolejowym podczas parady motocyklistow !!!! www.forum.motocyklistow.pl !
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Październik 10, 2005, 16:17:32 pm
Cytuj (zaznaczone)
dodatkowo info poszukujemy Biały polonez z Rybnika co mial problem przy przejezdzie kolejowym podczas parady motocyklistow !!!! www.forum.motocyklistow.pl !
nie rozumiem... :?
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: Radecki Marcin w Październik 13, 2005, 17:48:50 pm
Kurde u mnie już też panewki marsza graj? w 1.6 gle ile kosztuje komplet bo chciałbym same panewki wymienić a i komplet wszystkich uszczelek bo pier?cienie mam ok pali mi to niewiarygodne przy przebiegu 189 tysiecy na gazie 1 litr oleju na 10000 tysiecy a wiec od wymiany do wymiany zawsze jeżdżony od przebiegu 54 tysiace na mobilu. To ile te panewki koszt ?

[ Dodano: 2005-10-13, 17:49 ]
fajnie jakby koszt ktos mi napisał na priva bo rzadko siedze na necie i możliwe że nieznajde tematu z góry dzięki.
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: Radecki Marcin w Październik 14, 2005, 15:05:24 pm
????? To kto? wie ile ten komplet panewek kosztuje i uszczelek ? bo silnik bym rozebrał do zera oczywiscie interesuj? mnie czę?ci fabryczne   :mrgreen:

[ Dodano: 2005-10-14, 15:06 ]
A i zaznaczam pier?cienie s? ok jak rozbiore silnik to na co warto jeszcze zwrócić uwagę ? oczywi?cie nie na wszystko bo to koszty ale co? co moge wymienić za kilka groszy a podniesie kulture pracy silnika.
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: Bronx_1.5GLE w Październik 14, 2005, 23:34:23 pm
ufffff wymienione :)
jutro dokladnie opisze co i jak bo teraz lewdo zyje.
wymienilem usczelniacze ( bez sciagania glowicy , zero problemow! , zawkleczki nalezy zbijac kluczem do swiec , zabezpieczajac szmatka miejsca gdzie by mogly wypasc, predzej oczywiscie ustawiajac tlok max w gorze :) )zakladanie bezproblemowe.
przy okazji okazalo sie ze te dzwigienki co sa na klawiaturze i wala w zawory sa wyrabne i maja dziurki co slon by sie zmiescil , wiec zalozylem nowa klawiature.
luzy ustawilem na 0.2
zrobilem 30km
zaplanie na zimnym , pieknie.
silnik chodzi ciszej , lepiej sie wkreca , zywszy
co z olejem okaze sie za kilkaset km  :cool:

odnosnie zmiany uszczelniaczy kilka wskazowek (przydalo by sie to umiescic w jakim dziale , jakis porad odnosnie zmiany uszcselniaczy)



!!!!!!!!!!!!!!!!!

zdejmowanie opisane wyzej --> szmata we wszystkie dziurki , tak ze ledwo widac zawor, tłok max na gorze. klucz do swiec mlotek i zbijamy zabezpieczsaenie.
nowy uszczelniacz delikatnie!!! nabijamy kluczem nasadowym 14 (przynajmniej mi taki posowal idealnie) popukujac w klucz tzonkiem mlotka!!-bardzo delikatnie
zakladanie to nie problem , zawor nie opada jak sie z glowa sciska  :mrgreen:
p.s niczym nie podkladalem od spodu w tłoku (moze dlatego lepij mi sie zbijalo jak scuagalo przyzadem)

takie teraz pytanko:
z jakiego materialu wykonane sa te dzwigienki?? bo jak cale np sa kute to mozna dac je do zeszlifowania , no chyba ze tylko byly warstwa kryte wiec nadaja sie na zlom.

ok ide spac bo sie urobilem p.s2
panewek nie ruszalem gdyz to chyba one jeszcze nei dzwonia :)
pozdro


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Opis wlasnie przygotowuje




!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Październik 15, 2005, 03:03:16 am
Witam!

Bronx_1.5GLE moglbys napisac o tym dokladny artykul i ktos to wrzucilby do literatury, bo sam bede musial troche pogrzebac w silniku, a kazde wskazowki ulatwiajace ta prace bylyby mile widziane...

Pozdrawiam!!!
Tytuł: silnik (objawy jakie mnie martwia)
Wiadomość wysłana przez: Bronx_1.5GLE w Listopad 04, 2005, 23:22:11 pm
Niestety z braku czasu wolnego dopiero teraz to zamieszczam
opisuje jak wymienilem uszczelniacze bez demontazu silnika, przejechane od tego czasu 1100km zuzycie oleju spadlo z 500-700ml/500km do 150ml na 1100/km.
KAzdy kto to bedzie robil robi na wlasna odpowiedzialnosc.

Po pierwsze zakupilem uszczelniacze z VW (cos ok 16zl za 8szt)
Do wykonania operacji potrzebne sa :
klucz do sciskania sprezyn , szczelinomierz, mlotek , szmaty, klucz do swiec , klucze nasadowe.
Sciagamy cała klawiature (popychcze byly na miejscu)-do odkrecenia potrzebny byl naprawde dobry klucz , nie takie TOy...
wykrecamy swiece,ustawiamy 1 tłok w pozycji TOP , przez otwor z swiec sprawdzamy srubokretem  polozenie tłoka.
nastepnie klucz do swiec przykladamy do zaworu (tak aby zapinki byly po srodku otworu-chodzi o to aby zruszyc sprezyny a nie ruszac zaworem). Obkladamy caly silnik szmatami , tak co by zawleczka nie wleciała w niepozadane miejsca(a potrafia odbijac....). Bierzemy mlotek i walimy w klucz przyłozony do sprezyny (zawleczki wolne) stukamy raz-dwa razy.
NAstepnie bierzemy klucz do sciskania sprezyn i jak zawleczki wyjda to super.. a jak nie to drastyczny sposob ale szybki i nic nie ucierpialo.
Przykladamy ten klucz i walimy ( Z GŁOWA !!!) mlotkiem az zawleczki wyskocza. Mozna byc spokojnym nawed jak zawor poleci na dól oprze sie na tłoku , wystaje go z 2cm,moze wiecej.
Tylko pamietac aby nie walnac w zawor po tłok przejmie cala sile uderzenia......
wiec jak juz zbilismy zawleczki , wuciagamy wszystkie sprezyny , stare uszczelniacze i zakladamy nowy. Wciskamy go najpierw delikatnie reka , potem klucz (nasadowy , doszukac na uczelniaczu ie zalozonym tak aby scianki uszczelniacza-metalowe-oparły sie o klucz) i delikatnie mloteczkiem wbijamy.Widac po starym do ktorego miejsca dobic. Moznaz tez bezproblemowy.Podciagamy zawór do gory zakladamy sprezyny ikapturek , wazne aby bylo centralnie sciaskamy sciaskacze , wszystko pieknie wchodzi nie naciskajac zaworu, zakaldamy zawleczki i kluczem stukamy aby wszystko sie ułozyło. Wiecej pisania jak roboty.
załatwilem tak wszystkie uszczelniacze i narazie jestem bardzo zadowolony:)

w razie jakis pytan piszcie.
zakladamy klawiature , pamietajac aby poychacze trafialy na dzwigienki zaworowe, ustawiamy luz zaworowy (ja wszedzie 0,2) i jazda:)

powodzenia