FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Russell w Październik 17, 2005, 21:47:33 pm
-
Witam.
No jak w temacie. Czy ktoś ma doświadczenie z obsługą poldolota z zaspawanym mostem?
Pytanie kieruje do szczęśliwych posiadaczy silniczków o mocy poniżej 100 koni, bo wiem jak się zachowuje samochód o mocniejszym silniku. Montowałem w moim taunusie (poj. 2.0) taki most i strasznie mi się podobało tylko spawy ciągle puszczały. Ale jako że w tauniaku silnik umarł a silniczek 2.3 dopiero powoli się odradza, to myśle o zaspawanym moście w poldku 1.5 na zimę..
Jakiś stary most się znajdzie, ale pytanie mam czy jest w ogóle sens łączyć to z silnikiem 1.5?
-
Na zimę to może jest sens, ale na lato to chyba raczej nie ma sensu. I jeszcze pod warunkiem, że to auto będzie do zabawy a nie do jeżdżenia.
Zrób POLODY DRIFTING PROJECT - jeżeli wiesz o co mi chodzi :)
PS: A w tauniaku to jaki to był 2.0, że miał powyżej 100 koni - chyba musiał być R4 (104 kuce), bo widlasta szóstka chyba mniej ma?
-
no był R4 ale wcze?niejszy wła?ciciel go poż?dnie wyżyłował i powzmacniał. Głównie chodziło o zwiększenie momentu. Pewnie dlatego szybko mi padł. Teraz robie V6 2.3, cholera tylko czasu i pieniędzy brak.
Tyle że w fordach np capri, czy granada w niektórych wersjach 2.8 montowali mosty z seryjn? szper?. nie pamiętam, ale chyba 25%. A poldek nie przystosowany zupełnie.
PS. jasne że na zimę. Nie chce zabic silnika .......jeszcze. Ale i tak jest na wykończeniu. Zapytałem na forum bo może juz ktos sie bawił i powie co oprócz mostu trzeba zrobic?
-
POLODY??? Oj fajnego ma tego escorta........i silniczek cosworth turbo. matko, ile trzeba miec kasy zeby tak jedzic.... extra..... Ale zeby nie bylo ze na forum poloneza o fordach gadam to byl jakis zlot tylnonapedowek jakis czas temu i zaproszono posiadaczy starych fordow i samochodow spod bandery fso ....................... 8)
tylni naped rzadzi, nie wazne czy rozpedza go niemiecki czy polski silnik
[ Dodano: 2005-10-18, 18:17 ]
aha, i upszedzam odrazu MASTAHA22, tak...rover też się nada :mrgreen:
-
ja mialem to w zeszlym sezonie i moze zaloze na ta zime jeszcze :) silnik nie dostanie, ale gumy w jezdzie miejskiej z pewnoscia :) fajna sprawa, zeby poszalec np w lesie
Jaki? stary most się znajdzie, ale pytanie mam czy jest w ogóle sens ł?czyć to z silnikiem 1.5?
jesli tylko masz czas i checi sie babrac z wymiana mostu, to jak najbardziej :) mam troche mieszane uczucia do polaczenia roverka ze szpera..tu potrzebny jest raczej moment, a nie wiertarka, ale moge sie mylic :)
a co do fiordow, to we wrocku regularnie mamy spoty wspolne z essimi :)
-
Apropo tematu : wie ktos moze gdzie we Wroclawiu znalazl by sie jakis spec ktory zaspawalby tylny most ? Jakie bylyby koszty ?
-
Spec się znajdzie: dzwoń 606.920.343 (Artur) i powiedz, że jeste? od Sera. Zaspawa Ci, co tylko będziesz chciał :mrgreen:
-
Ok dzieki Seru :)
-
Pany wyjasnijcie mi co to znaczy zaspawac most i czy jest mozliwosc stosowania szpery wlaczanej tak jak to jest w c-330 na przyklad :smile:
-
Senn#1869, zaspawac tzn na stale naped bedzie dawany 50/50
-
Ja bym był zainteresowany takim czym?, czy kto? w Polsce podj?łby się takiej przeróbki tylniego mostu w polonezie, żeby szperę można było wł?czyć tylko jak się chce, a nie na zawsze zaspawać.Wiem że wersje rajdowe forów bardzo żadko, ale tak miały, więc chyba się da...
-
OK G.T., ale jak to sie realizuje??
-
najpierw musisz kupic taka szpere ,a pozniej moge ci zalatwic namiar na kolesia od mostow :mrgreen:
-
Z tego co mi sięobiło o uszka to do 132 były mosty z ograniczon? szper?. Wystarczy dobrze poszukac. O cenie ustroństwa lepiej nie mówić :twisted:
-
co rozumiesz pod pojeciem OGRANICZONA SZPERA??
-
Ograniczenie polega na ograniczeniu mechanizmu róznicowego. Nie jest on całkowicie zablokowany.Na zakrętach pracuje. Jednak podczas ruszania na sybkim podłożu zawsze moc przekazywana jest na oba koła.
-
to jest wlasnie szpera
calkowite zablokowanie mechanizmu roznicowego to BLOKADA DYFERENCJALU
a szpera jest to mechanizm roznicowy o zwiekszonym tarciu np 40:60 30:70
-
No toż wła?nie mówiłem o szperze 25 %. To jest tak że normalnie jak jedno koło trafi na lód to cała moc jest jemu podawana. A przy szperze np 25% to drugie koło zawsze ma 25% mocy. No wła?nie do fordów można sobie takie cus dokupić. kosztuje tylko ok 190 funtów. A w poldkach to........... nima :mrgreen:
-
to wloz ta z forda za 190 funtow :roll:
ewentualnie gdybys dal rade dorwac szpere z łady
swoja droga pytalem znajomkla o szpere z BMW i powiedzial,ze daloby sie juz za 600 dorwac ,tylko kto sie podejmie wlozenia
-
Hmm - a moze jest magik, ktory to po prostu "zrobi"? ;)
Patrzac na to co nieltorzy wyczyniaja z tymi poldkami i innymi cudami (vide Seru i jego ostatnia robota - tworzenie podlogi ;))
-
ja u siebie pracuje nad całkowita blokada mechanizmu roznicowego! (blokada dyfru) ale wlasnie rozł?czan?
-
ja u siebie pracuje nad całkowita blokada mechanizmu roznicowego! (blokada dyfru) ale wlasnie rozł?czan?
Nie zapomnij sie pochwalić jak skończysz...
... a potem wydusimy od Ciebie fotki i szkice :twisted:
-
ja u siebie pracuje nad całkowita blokada mechanizmu roznicowego! (blokada dyfru) ale wlasnie rozł?czan?
Żuczek, mam trochę już nieco podjechanych kapci - chętnie sprzedam :lol:
-
da sie, tylko po co? wytrzymaja ;)
odlaczana szpera taka jak w analogu, to zupelnie inna bajka i zapomnijcie o tym, zeby ktos Wam to zrobil za ludzkie pieniadze. lepiej poszukac colotki od lady..na wegrzech mozna dorwac
-
ja u siebie pracuje nad całkowita blokada mechanizmu roznicowego! (blokada dyfru) ale wlasnie rozł?czan?
I jak tam prace??