FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: muniek w Październik 21, 2005, 11:50:34 am
-
Witam serdecznie.
Mam poldzia 89 r. i ostatnio jest w nim co? nie tak. Wymieniałem uszczelkę pod głowic? , zalałem go płynem PETRYGO i nie podoba mi się wskażnik temperatury.W czasie jazdy pokazuje mi nieco ponad 90 stopni ( 91 do 93 ). My?lałem,że to czujnik temperatury ,ale to na nic.Dalej jest to samo.Nie rozumiem co jest ,przecież nie ma upałów.Je?li jest kto? w stanie pomóc to z góry dziękuję.Czekam na wasze opinie. :cry: :cry: :cry:
Pozdrawiam.
//pozwoliłem sobie zmienić tre?ć tematu. Samo pomocy nie wystarcza - Bocian//
-
norma u mnie od zawsze tak jest
-
To jest kwestia termostatu i ogolnie wydajnosci ukladu chlodzenia. Ja na termostacie letnim (dolna temp. 82oC) mam wskazowke 2 mm ponizej kreski 90oC, a na zimowym jest na kresce.
Tuz nad kreska (jak u Ciebie) jest na obu termostach przy wolnej lub miejskiej jezdzie (jeden wiatrak pracuje wtedy).
Na wskazania ma poza tym bardzo duzy wplyw jakosc styku konektora na czujniku temperatury.
W moim Poldolocie temperatura bardzo wplywa na spalanie. Jak jest te ok. 90oC to pali wedlug instrukcji a jak tylko spadnie o 3 mm ponizej kreski to od razu co najmniej litr wiecej.
Czyli podsumowujac ja bym sie nie przejmowal.
-
Wielkie dzięki forumowicze.Postaram się nie my?leć o tym.Pozdrawiam.
P.S. Dzięki za poprawkę Bocian.
.....POLDEK NIGDY NIE ZGINIE !!!!!!!!......
-
Sorry, że nie poruszę tematu głównego tego postu ale Adampio poruszył interesuj?c? mnie tematykę a mianowicie zależno?ć temepatury silnika a spalanie. Sam mam poloneza GLI i w lecie ładnie się auto grzeje i spalanie max do 10 l, a na trasie nawet 7,5 l na 100km. Ale w okresie jesienno-zimowym temperatura silnika dochodzi pod 90 stopni, a że dojeżdżam do pracy koło 4 km auto cały czas chodzi na ssaniu więc spalanie dochodzi do 15litrów. Czy istnieje możliwo?ć podania takiego sygnału, który "oszuka" komputer tak aby automatyczne ssanie się wył?czyło. Wiem że jest gdzie? czujnik temperatury ma kolektorze podaj?cy sygnał do komputera, tylko nie bardzo orientuje się na jakiej zasadzie on działa. Wcze?niej miałem poloneza ga?nikowca, ssane było ręczne i problemu nie było, a spalanie w zime dochodziło do 11litrów. Je?li kto? ma jaki? pomysł to chętnie potestuje go na swoim aucie.
-
Nie znam sie na monowtrysku (przesiadlem sie z gaznika od razu na wielowstrysk) ale ja bym radzil zadbac zeby sie silniczek szybciej grzal.
Czyli pierwsza sprawa to nowy termostat zimowy. No i jak tak blisko jezdzisz to dobra oslona przodu. Silnik bardzo sie chlodzi dolem (przez wloty w zderzaku), czyli czesto sama "dektura" na chlodnicy nie wystarcza.
-
To zależy jak? temperaturę miałe? przed wymian? uszczelki. Jeżeli jest wyższa to istnieje możliwo?ć że uszczelka została ?le wymieniona.
-
Czy istnieje możliwo?ć podania takiego sygnału, który "oszuka" komputer tak aby automatyczne ssanie się wył?czyło. Wiem że jest gdzie? czujnik temperatury ma kolektorze podaj?cy sygnał do komputera, tylko nie bardzo orientuje się na jakiej zasadzie on działa.
Na spalanie zasadniczy wpływ ma czujnik temperatury płynu chłodz?cego w OHVkach zamocowany gdzie? niedaloeko termostatu (chyba bo się nie znam na OHV :mrgreen: ) i nie chodzi mi o czujnik id?cy na deskę bo jest inny. Prawdopodobnie jego rezystancja maleje ze wzrostem temperatury.
N
ajpro?ciej byłoby zmierzyć jego rezystancję na dobrze zagrzanym silniku i za pomoc? jakiegokolwiek przeka?nika przeł?czać z seryjnego czujnika na symulj?c? go rezystancję.
Bardziej wyrafinowana metoda to zamiast stałego rezystorka wsadzić PRek i mieć możliwo?ć ręcznej korekty (takie pseudo ssanie ręczne).
Mimo wszystko nic nie zast?pi prawidłowo pracujacego układu chłodzenia.
PS. Faktycznie silnik może się bardzo chłodzić od dołu. Muszę na zimę wymy?leć jak?? osłonę termiczn?. Taki alaponton ;).
-
Podł?czałem laptopa do poloneza i max temperaturę jak? pokazał przy spokojnej je?dzie na odcinku 27km to 77 stopni (automatyczne ssanie wył?czyło się po około 7km). Zlokalizowałem czujnik przy kolektorze ss?cym i pracuje on w zakresie temperatur od -40 do +140. Czujnik to termistor NTC którego rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury. Rezystancja nowego czujnika to około 4 kilo-oma. Wstawiaj?c rezystor 400 omów uzyskujemy odczyt temperatury w granicach 80 stopni. Ale trzeba zrobić przeł?cznik bo auto nie odpali na sztywno przypiętym oporniku. Czyli odpalamy na oryginalnym czujniku i grzejemy auto do 50 stopni a potem przeł?czamy na opornik i powinno być OK. Teraz nic tylko wcielić w życie i przetestować.
-
Sorka ze ja rowniez podpne sie nie pod glowne pytanie ale:
nie mialem mozliwosci zabawy z laptopem i programem do analizy pracy kompa ale jestem ciekaw jakie jeszcze podaje informacje ten program? Jakbys mial jakies screenshoty to bylbym wdzieczny za wyslanie ich do mnie na maila o ile to nie sprawi problemu.
Co prawda mam lapcoka i jakis program do Abimexa ale nie mam kabla by sie nim pobawic (jakos niegdy nie mialem czasu by sie za nim zakrecic).
-
Program pokazuje prędko?ć samochodu, temperaturę silnika, obroty, napięcie akumulatora, położenie przepustnicy, liczbę kroków silnika krokowego, k?t wyprzedzenia zapłonu, napięcie EOS. Jeżeli chcesz to podaj maila to pode?lę program i schemat kabelka na 3 rezystorach (?ci?gnięty oczywi?cie z forum). Wszystko na nim działa ale w moim przypadku dziwnie miga kontrolka CHECK przy poł?czeniu (może tak ma byc??). Poza tym wszystko działa OK.
-
To zależy jak? temperaturę miałe? przed wymian? uszczelki. Jeżeli jest wyższa to istnieje możliwo?ć że uszczelka została ?le wymieniona.
Hej rox. Nie wiem jaki to ma zwi?zek ze złym montażem uszczelki.Wytłumacz mi to jak możesz.Ja z kumplem starałem się jak najdokładniej to zrobić i to zrobili?my.Wszystko było dokładnie wyczyszczone i złożone.Co mogli?my żle zrobić ??? Według nas jest wszystko w jak najlepszym porz?dku.Chłopaki na forum doradzali mi żeby to olać.Nie wiem już co robić.Auto zachowuje się normalnie,nic się nie dzieje,nie jest ani słaby,ani mi się nie przegrzewa,wentylator wł?cza się przy odpowiedniej temperaturze.Proszę o porady.
Serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
-
90 to w sam raz
-
Program pokazuje prędko?ć samochodu, temperaturę silnika, obroty, napięcie akumulatora, położenie przepustnicy, liczbę kroków silnika krokowego, k?t wyprzedzenia zapłonu, napięcie EOS. Jeżeli chcesz to podaj maila to pode?lę program i schemat kabelka na 3 rezystorach (?ci?gnięty oczywi?cie z forum). Wszystko na nim działa ale w moim przypadku dziwnie miga kontrolka CHECK przy poł?czeniu (może tak ma byc??). Poza tym wszystko działa OK.
Na koncu mojego posta sa ikonki (PW, GG, Tlen i Poczta) kliknij na ten z poczta i podeslij jak mozesz. Nie chce formalnie podawac maila bo i tak mam go zasmieconego :)
Nie zeby ludziska mi slali ale wiem jak dzialaja programy przeszukujace i jak wylapuja adresy wiec lepiej nigdy nie podawac swojego maila na zadnym forum bo pozniej jest masakra z tymi smieciami.
-
mysle ze na poczatek powinnes sprawdzic czy wogóle na kablach idacych do czujnika wentylatora jest napiecie,czujnik działa na zasadzie mostka.zmostkuj wiec oba kable i zobaczysz czy właczy Ci sie wiatrak,jesli tak to wymiana czujki powinna rozwiazac problem...
-
tak wentylator chodzi no to w takim razie sprawdze ten czujnik tzn wymienie i zobacze jak bedzie
-
wymien, czujnik właczenia wentylatora to koszt 15zł. Aha, jeszcze jedna rzecz. Jak nowy załozysz i nie bedzxie działał to zamien na odwrót kable na czujniku
-
sprawdzalem jak zewre kable to wentylator kreci takze kable w takim razie sa OK i wentylator tez jest OK pozostal czujnik zajme sie tym dzissiaj
-
Kable zamieniac po to ze ja po wymianie kiedys w caro sie nawkur.wiałem bo dalej nie działało, a z głupoty zamieniłem kable i... zaczał działac.. Mówimy o nowym czujniku oczywiscie.
-
Kable zamieniac po to ze ja po wymianie kiedys w caro sie nawkur.wiałem bo dalej nie działało, a z głupoty zamieniłem kable i... zaczał działac.. Mówimy o nowym czujniku oczywiscie.
:shock: Damian wez to na chłopski rozum...O ile sie nie mylę to ma za zadanie przy ore?lonej temperaturze dawać zwarcie.
dokładnie,zwarcie to zwarcie i kolejnosc kabli jest tu nie istotna
-
dokładnie,zwarcie to zwarcie i kolejnosc kabli jest tu nie istotna
O ile zwarcie daje blaszka termobimetalu.
A je?li do zał?czania wykorzysuje się jaki? półprzewodnik (nie wiem bo nie rozbierameł ani starego ani nowego czujnika) to wtedy polaryzacja jest istotna. Analogicznie jak w diodzie.
Wiem tylko jedno że nie raz już pojawił się problem biegunowo?ci czujnika więc musi to mieć swoje logiczne wytłumaczenie.
-
Program pokazuje prędko?ć samochodu, temperaturę silnika, obroty, napięcie akumulatora, położenie przepustnicy, liczbę kroków silnika krokowego, k?t wyprzedzenia zapłonu, napięcie EOS. Jeżeli chcesz to podaj maila to pode?lę program i schemat kabelka na 3 rezystorach (?ci?gnięty oczywi?cie z forum). Wszystko na nim działa ale w moim przypadku dziwnie miga kontrolka CHECK przy poł?czeniu (może tak ma byc??). Poza tym wszystko działa OK.
Ja bym prosił o programik i schemacik kabelka.
najlepiej jak by był na USB bo w laptaku nie posiadam p. szeregowego :(
-
A ja mam takie co?.
Wentylator wł?cza mi się przyz 110 stopniach. Jaka może być przyczyna?
Caro 1.6 GLI abimex 1995 r.
-
mati_lecha#332, u mnie tez, wg wskazan wskazowki od temp. Po podlaczeniu pod PCta okazalo sie ze wyntylator zalcza sie przy 90st, tak jak powinien. Wtedy kiedy u mnie wskazowka wchodzi na czerwone mam 90st. Na wiosne postaram sie cos z tym zrobic.
-
A ja mam takie co?.
Wentylator wł?cza mi się przyz 110 stopniach. Jaka może być przyczyna?
Caro 1.6 GLI abimex 1995 r.
a nie masz zapowietrzonego układu??
-
A po czym poznać czy jest zapowietrzony układ?
-
u mnie tak było jak była elektryka walnieta dokładniej jak siadło ładowanie po zrobieniu kabli napiecia dokł?dnie niewiem których ale elektryk mowił ze koncówki był popalone i stopiony kabel napieciowy wymienił i wskaznik teperatury wrócił do normy ;)