FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: korek w Październik 29, 2005, 00:59:26 am
-
Witam
Mam zamiar dołożyc sobie trzecie pióro do tylnego zawieszenia w caro 95 i potrzebuję kilku porad:
- po pierwsze, czy taki manewr jest trudny i wykonalny w domowych warunkach? Zaznaczam że ma kilka podno?ników i koziołków na których mogę postawić samochód i oprzeć most w razie potrzeby.
- po drugie, czy to krótsze pióro z poldka z roku 88 pasuje do caro 95 czy trzeba cos z nim rze?bić (mam już takie)
- po trzecie, co będę musiał ewentualnie dokupić / wymienić (obejmki,?ruby itp.)
za pomoc z góry dzięki i pozdrawiam
korek
-
Je?li chodzi o trudno?ć to jest to bardzo proste i wykonalne jak najbardziej w domowych warunkach. Dobrze jest mieć drugi podno?nik trapezowy lub hydrauliczny aby móc windować cały resor do uchwytu. Potrzebne będ? nowe opaski resora, przekładki plastikowe oraz strzemiona. Pióra kupiłem takie same jak te krótsze w dwupiórowych resorach. Koszty jakie poniosłem:
Pióra używ.20pln,
opaska resora 4szt. 9.76,
przekładka resora 4szt. 7.52,
strzemię resora 4szt. 10.52
(suma 47.80pln)
-
jak mi się złamał resor to na szrocie kupiłem orginalne 3piórowe 50zł od sztuki. Pó?niej dokupiłem tulejki jedynie i na prasie wcisnełem. Samo założenie jest bezproblemowe i dużo szybsze niż dokładka pióra. No chyba ,że chcesz go obniżać odrazu to wtedy i tak musisz rozebrać pióra.
-
no tak tył zrobiony a co z przodem. u mnie poldek z 95 wyglada jak zamochody z "west side" przód wysoko ale tył siedzi.chyba musze co? z tym zrobic.podobno prężyny od traka mozna zamontowac ale trzeba je ucinac?
-
a moze ktos chce kupic tanio resory 3 piórowe z akwarium?? :mrgreen:
-
no tak tył zrobiony a co z przodem. u mnie poldek z 95 wyglada jak zamochody z "west side" przód wysoko ale tył siedzi.chyba musze co? z tym zrobic.podobno prężyny od traka mozna zamontowac ale trzeba je ucinac?
U mnie tył też leżał i dobijał gdy przejeżdżałem przez jakie? głębsze odprowadzenia deszczówki. Dołożyłem trzecie pióro i wyrónał się z przodem, a dodatkowo utwardził :smile:
-
A ja sie dopiszę do tematu i poproszę o wskazówkę.
Wracam sobie dzi? z banku a tu jak nie palnie co? pod autem. Jechałem po polbruku i my?lałem, że w jaki? kamień przywaliłem. Jednak nie. Wysiadam i co widzę....
Mój kochany plusik jest przechylony na praw? stronę. A prawe tylne koło wygl?da jak w Citroenie, schowało sie :( Czy to resorek mi tak strzelił, czy może co? innego. Kto? mi podpowie.
I przy okazji wymiany, o ile to resor. Pakować tam 3 piórowe czy 2 piórowe - do Caro PLUSA
Thx za wskazówki. (O kto? tu 3 piórowe oferuje na Forum ale czy podejd? od Akwarium :?:)
P.S. Kurcze, jak ja w takim stanie jutro z rodzink? na cmentarz dojadę :eek:
-
strzelil resor i wkladaj 3piora.ja mam u siebie 3 i jest wypas na zakretach :mrgreen:
-
castart napisał:
no tak tył zrobiony a co z przodem. u mnie poldek z 95 wyglada jak zamochody z "west side" przód wysoko ale tył siedzi.chyba musze co? z tym zrobic.podobno prężyny od traka mozna zamontowac ale trzeba je ucinac?
U mnie tył też leżał i dobijał gdy przejeżdżałem przez jakie? głębsze odprowadzenia deszczówki. Dołożyłem trzecie pióro i wyrónał się z przodem, a dodatkowo utwardził
no tak tylko ten tył ja chce zostawic na takiej wysoko?ci jak jeste :D a musze co? zrobic z przodem hmmm co do tyłu to jednak wstawie to trzecie pióro tylko pałskie(( od czego pasuje :?: ))
-
Obetnij sprężyny o 2 zwoje i obniżysz w ten sposób przód a do tyłu normalne krótkie pióro od polda włóż tylko wyklepane na prosto.
-
no to bedzie bardziej sztywny :D ;) ;) dzieki sztywny :roll:
-
strzelil resor i wkladaj 3piora.ja mam u siebie 3 i jest wypas na zakretach :mrgreen:
Mam pytanko. A dupa nie będzie strasznie wysoko wtedy sterczała. Może jakie? 3-piórowe oryginalne podejd?. Kto? tu miał takie do sprzedania. Muszę jutro co? z tym zrobić i tak się waham, bo mam drugi komplet 2-piórowych, ale też nie wiem w jakim s? stanie. A może do tych 2-piórowych podokładać po piórze z tych co mam teraz. Kurcze. Dużo z tym zachodu :?: Sam już nie wiem co mam robić. Zagl?dałem pod auto i wiem że strzeliło mi górne pióro.
-
Dołożenie 3 pióra to pół dnia zabawy ale wcze?niej resory trzeba trochę wyprostować bo tył auta będzie wysoko i fatalnie sie wtedy prowadzi. Miałem takie resory na pozbyciu ale wła?nie trafiły do przyczepy. Koszt takiej operacji to max 60zł za 2 sztuki i można to bezproblemowo zrobić w domowyw warsztacie.
-
Ja u siebie dołożyłem trzecie pióro i tył wyprostował mi się w zględem przodu(przód seria) i nie jest wysoko. Nie wygl?da jak taczka :mrgreen:
-
NO cóż ja kiedy? zaszalałem i kupiłem rzemie?lnicze resory 3piórowe do swojego polda. po dwuch latach powrócił problem dobijania tyłem z pełnym obci?żeniem przy nierówno?ciach. Po wstępnej analizie wychodzi na to że przeginaj? się pióra główne w miejscach gdzie już pracuj? samodzielnie. Dodatkowo auto jest przechylone na lew? stronę (wychodzi jednoosobowa jazda).
Mam pytanie: czy można wsadzić dodatkowe pióro długo?ci takiej jak to główne?? Jak to będzie się spisywać i jaki będize miało wpływ na zachowanie auta.
Ew. czy klepać te co mam tyle że boję się że szybko si?d? znowu.
-
He he i nareszcie autko znów mi ?miga.
Wymieniłem dzi? oba rezory :) dostałem takie 2-piórowe (fabrycznie nowe) od Fiata 125P Kombi. Podobno główne pióro jest o 1mm gróbsze od polonezowskiego. Ale ja sie tam nie znam.
Fakt faktem, ża autko zrobiło się sztywniejsze, a dupcia tylko minimalnie poszła do góry. Pewnie i tak po miesi?cu czy dwóch wróci do normy. Ale się cieszę. Znów mogę ?migać :)
No i co najważniejsze, już mi tak dup? nie buja jak kiedy?. Fajnie się teraz je?dzi.
Pozdrowionka.
-
hmm.... tak czytaj?c wszystkie za i przeciw dochodzę do wniosku że zamontuję sobie jednak Żukowskie pióra ale po jednym głównym lekko sklepanym + dodatkowe carowski, my?lę że dupa się nie wywinduje a będzie trochę sztywniej , jak nie to zawsze oryginały będ? pod ręk? .
-
Jako że od założenia tego tematu nic nie ruszyłem z moimi resorami to go od?wieżę.
Dzisiaj mnie brat poinformował że poldek co? dziwnie nisko stoi z prawej... okazało się że strzelił resor, więc musze od razu go zmienić.
Pamietam jak z akwarium próbowałem wyj?ć dłuższe pióro to miałem problem z wyci?gnięciem ?rób mocuj?cych przód pióra do karoserii.
Czy jest jaki? patent na rozmontowanie tego ustrojstwa?, młotek 5kg nie pomagal :cry:
-
Odrdzewiacz i to w znacznej ilo?ci. jeżeli to nie da rady i ostre napieniczanie trzeba bedzie ci?c t? srubę w uchwycie.
A u mnie od tego czasu już smigaj? 3 pióra. 3 pióro krótkie. Na garbach puste auto leko podskakuje. czuć że jest sztywniejsze. Jednak podczas normalnej jazdy komfortu nie ubyło. Po załadowaniu auta kompletem osób auto stoi nadal normalnie i jego prze?wit zmniejsza sięo ok 4cm. Do codziennej jazdy krótkie małe pióro jak najbardziej. Ale jak chcieć co? wiecej z auta wyciskać (czytaj ostra jazda) to jest to za mało
-
Narazie w planach mam tylko naprawę pękniętego resora (wymiana), no chyba że pójdzie mi łatwo wyjęcie resorów z jednej strony to dołoże teżs t? trójkę.
Z czego miałe? to trzecie pióro? ja mam z akwarium to krótkie, tylko nie wiem czy jeszcze je docinać przed założeniem czy mog? być na samochodzie po prostu założone w takiej konfiguracji:
patrz?c od góry:
1. długie orginalne
2. krótkie orginalne
3. krótkie od akwarium (ta sama długo?ć co w pkt.2)
-
Ja tez dolozylem 3 piorko krotki miedzy 2 fabryczne i prowadzi sie fajnie a dupa wcale nie poszla do gory.Polecam :lol:
[ Dodano: 2006-09-19, 19:57 ]
Ja tez dolozylem 3 piorko krotki miedzy 2 fabryczne i prowadzi sie fajnie a dupa wcale nie poszla do gory.Polecam
-
3 trzeba sci?c. Ja wymieniłem wsio w przeci?gu godziny bez kanału. bo mi tak wygodniej było :) Ja już kupiłem 3 piórowe (50zł oba) stan idealny wszystkie plasticzki nowiutkie. pióra nie nosiły sladów wytarcia ani nic :)
A jak robiłem to dawałem małe z głownego, ale z pomocniczego tez może byc.