FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: rafal250281 w Październik 29, 2005, 19:30:20 pm
-
Cze?ć mam problem z elektrykom to znaczy przy wył?czonej stacyjce ?wieci się kontrolka od ładowania na desce rozdzielczej i rozładowóje się akumlator a gy przekręce kluczyk to ga?nie i niemorzna odpali? stacyjka sprawdzona rozrusznik też ok!! ale gdy odepne kostke t? przy alternatorze to kontrolka ga?nie więc to chyba alternator tylko co znim????????? Pomocy
-
u nas byl taki przypadek ze bylo zwarcie w srodku w alternatorze i rozladowywal akumulator, z tym ze przy naszym przypadku kontrolka sie nie swiecila, musisz sprawdzic wszystkie diody w alternatorze najlepiej jest je wylutowac i sprawdzac pod obciazeniem np. zarowka reflektorowa, 3 diody wzbudzenia zatopione sa w takim plastykowej kosteczce
-
jest jeszcze jedna mozliwos ktora ja mialem. w roverkach czasami siadaja kable ktore ida od alternatora przez 13 krotnr zlacze do rozrusznika itd. tzreba sobie puscic nowy kabel umnie to dziala. a wlasciwie dzialalo po poldka rozwalilem :( na passacie .
-
Dokładnie jak pisze ddobry.
Ostatnio zaplikowałem sobie kabelek (jakie? 5mm2 albo lepszy) bezpo?rednio z alterka do klemy akusia. KOntrolka ładowania zaczyna się żarzyć dopiero przy naprawdę dużym obci?żeniu. Napięcie ładowania poszło prawie 0,2V do góry.
Zatem z pewno?ci? taki kabelek nie powinien zaszkodzić.
-
aha i jeszcze sprawdz dokladnie mase od akumulatora i od silnika. nieraz tez tak sie dzieje przez to
-
Dokładnie jak pisze ddobry.
Ostatnio zaplikowałem sobie kabelek (jakie? 5mm2 albo lepszy) bezpo?rednio z alterka do klemy akusia. KOntrolka ładowania zaczyna się żarzyć dopiero przy naprawdę dużym obci?żeniu. Napięcie ładowania poszło prawie 0,2V do góry.
Zatem z pewno?ci? taki kabelek nie powinien zaszkodzić.
Też tak zrobiłem - około 0.2V do przodu. Przu okazji nowy mostek i nowy regulator miło obserwować 14V na woltomierzu.
-
Olo ile dales poszczegolnie za te czesci ??