FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Adipaw#1868 w Listopad 05, 2005, 11:33:15 am
-
pytanie jest proste jest do wzięcia silnik ale stoi od 96r.!!! był przepalany i ruszany wałem! ale mimo to mam pewne obawy! pytanie czy słuszne :?: :?: :help: ceni go facet 500 z osprzętem(altek,rozrusznik aparat zap. cewka) silnik ma 97000 na benzynie muchozolu nie widział nigdy! proszę o odpowied? wiadomo kogo! wszyscy wiedz? kto sie na tych silnikach zna w klubie!!!! :D
-
Hmm...Stawiam na zapieczone pier?cienie i ogólny syf w silniku. Poza tym mogło conieco podrdzewieć je?li z oleju wytr?ciła się woda. Pasek rozrz?du i wszystkie uszczelki/uszczelniacze do wymiany czyli czeka Cię rozebranie całego silnika do ostatniej ?rubki, jego czyszczenie i ponowne poskładanie na nowych uszczelkach. Przy okazji dowiesz się w jakim stanie s? cylindry, wałki rozrz?du, wał i panewki.
-
Seru, a pamietasz to 1.8, co kiedys kupilem? tez stalo pare lat, a w srodku wygladalo niemal jak nowka ;)
Adipaw#1868, sprawdz kompresje, obejrzyj ten silnik pod katem wyciekow. rozrzad na pewno musisz wymienic chocby ze wzgledu na czas przestoju.. mysle, ze warto na powaznie zainteresowac sie tym silnikiem
-
Tia...tyle, że z tego, co pamiętam, to tłoków że?my z niego nie wyci?gali i luzów na zamkach nie sprawdzali a o ich zapieczeniu nie wspominaj?c :mrgreen:
-
To żle pamietasz :mrgreen: mam nadzieje, ze ten Niemiec od głowy jeszcze Cię nie nawiedza :P
-
dzięki! szczeże to i tak się na niego napaliłem! rozmawiałem wczoraj z go?ciem mówił że wlewał trochę oleju w otwory od ?wiec i nim ruszał więc chyba zaryzykuję bez zagl?dania do ?rodka! chyba że zdejmę głowiczkę i zrobię małe planowanko :twisted:
-
Adipaw#1868, nie wsadzaj tego silnika od razu. Skoro stał tyle lat to guma na zimmeringach sparciała i jak dostanie temperatury to zacznie się z niego lać jak ze ?wini z każdego możliwego miejsca i będziesz go jeszcze raz wyjmował żeby zrobić wszystko to, co tu napisali?my. Poza tym KONIECZNIE wymień pasek rozrz?du, zobacz w jakim stanie jest napinacz (czy się obraca) i główne koło rozrz?du na wale (czy nie ma wyjechanych zębów). Je?li to zbagatelizujesz, to za robotę głowicy w przypadku zerwania paska zapłacisz 2 razy tyle, co za silnik :twisted:
-
panowie za kogo wy mie macie :?: :?: przecież to jasne że rozrz?d to podstawa + simeringi! napalony jestem ale nie głupi!!!!!! :!: :!: :!: :!: miałem na my?li nie rozbieranie całego na czę?ci pierwsze!
-
Wymiana wszystkich zimmeringów (na wałkach rozrz?du, na wale z tyłu i z przodu, na wałku po?rednim) wi?że się z rozebraniem silnika niemal na czę?ci pierwsze :roll: Jak już go tyle rozbierzesz a nie chcesz ?ci?gać głowicy, to zdejmij chociaż miskę i zobacz w jakim stanie s? panewki :twisted: :mrgreen:
-
A kolega ma w profilu napisane 1.6 GLI - z tym nie bedzie kolaga miał problemów? Bo czytaj?c o podej?ciu do swapu zaprzezentowanego przez kolegę, mam pewne w?tpliwo?ci. Bo jak się oszczędza na 130-180 zł na komplecie wszystkich uszczelek (radzę dobrze policzyć, czy kupno osobnych simmeringów po 10-15 zł się w kontek?cie cało?ci opłaci) to co tu dopiero pisać o kosztach odpowiednich przeróbek pod układ wtryskowy - a trochę tego jest, i większo?ć samemu może być cieżko zrobić (przej?cówka pod wtrysk - robota dla tokarza; wspornik pod czujnik położenia wału - migomat lub/i tolarz; konieczna jest odpowiednia za?lepka na miejsce po aparacie zapłonowym - oryginalna lub dorobiona na jej wzór, nie może być to absolutnie jaki? kawałek blaszki, trzeba miec trójnik układu chłodzenia z argenty z miejscem na czujnik temperatury, bo gwinty w głowicy nań nie pasuj?, lub dorabiać przej?cówki... itp itd, zabawa na sto dwa, więc rozważ czy dasz sobie z tym radę) . A do tego trzeba mieć trochę lepsze niż blade pojęcie o działaniu wtrysku i zintegrowanego z nim w tym modelu układzie zapłonowym, żeby silnik odpalił i normalnie działał i jechał oraz żeby się w krótkim czasie nie rozleciał z powodu złego ustawienia zapłonu, czy niewła?ciwej mieszanki. Zamontowanie ga?nika do auta zarejestrowanego po 30.06.1995 r. jest niedopuszczalne i żaden diagnosta nie powinien takiego auta przepu?cić na przegl?dzie. Poza tym - przesiadka z wtrysku na ga?nik może być przeżyciem cokolwiek traumatycznym, bo ga?nik co do zasady wymaga większej obsługi i jest mniej niezawodny niż układ wtryskowy.
-
z ostatnim zdaniem pozwole sobie sie nie zgodzic :smile:
-
a ja pozwolę sobie dodać że mój przecinak jest z 94 z grudnia!!! :D poza tym mam nietuzinkow? wersję bez s?dy i kata! :twisted: a do teg obecne przepisy pozwalaj? wymienić silnik tak jak koło!!!!! :twisted: :twisted: więc niech żyj? przekładki!! :roll: i strzeszcie się fiaty 132 i 131 bo będzie zwiększone zapotrzebowanie na silniki!!!!
-
a ja pozwole się zgodzić z piotrka niezgod? co do ostatniego zdania :P
-
a ja się wła?nie dowiedziałem że jak się wkłada inny niż standardowy to jest stara procedura!
-
tyle że 2.0 jest standardowe :). A numer silnika jest w ksi?żce pojazdu więc zgłosić zmianę i tak trzeba i tak - jest tam miejsce na takowe adnotacje.