FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Senn#1869 w Marzec 24, 2004, 17:35:03 pm
-
Witam!
Mam zamiar kupić świece do poldka i wyhaczyłem tanie Championy RC12YCC. Ciekaw jestem czy to są dobre świece do 1.4, a jak nie to jakie polecacie?
-
Nie pamiętam czy masz gaz..
Jeśli tak to nie polecam Iskier do gazu. W zwykłym może i śmigają ale w roverku to po 10kkm były prawie całkowicie zalepione. Obecnie śmigam na Boschach Platinium. Oznaczenia nie pamiętam ale auto jakoś się turla i puki co świece są ok a zrobiłem na nich koło 1000km.
-
Ja polecam swieczki NGK, co prada nie mam 1.4 ale we wszystkich samochodach w których je założyłem było czuć poprawe. Ostatnio zakładaliśmy te świece do trabanta. Juz po odpaleniu silnik zaczoł miękko pracować i w trasie kumpel mówił zę przy tak samo wciśniętym gazie wcześniej na iskrach latał 70km/h a teraz 100;). Poza tym badalismy świece na stacjonarnej hamowni z silnikiem malucha. Najlepiej wypadły swiece brisk, zaraz po nich NGK i potem była już większa różnica między iskrami, boschami i nie pamiętam co jeszcze tam było. Z punktu widzenia ogólnego złego zdania na temat brisków (szybko tracą swoje właściwości) uważam że najlepszymi świecami za rozsądne pieniądze są NGK!!!
-
Nie pamiętam czy masz gaz..
Gazu nie mam, przynajmniej na razie, bo nie mam keszu na zalozenie. Wszystko bedzie zalezalo od mozliwosci finansowych po studiach. Byc moze wcale nie zaloze :P
Wlasnie NGK....AndrewS mowi, ze ma zamiar takie kupic tylko teraz jakie NGK bo sa rozne rodzaje przeciez.
-
Ja jeŹdziłem na zwykłych NGK i NGK V-line obydwa modele są godne polecenia! (V-line mają nacięcie na centralnej elektrodzie) A ciepłote i rodzaj gwintu i inne parametry dobiorą ci sprzedawcy, poprostu prosisz o zamienninki do 1.4 rovera ;)
-
To ile kosztuja te NGK zwykle i V-line ile elektrod maja i jakie beda najlepsze do poldka zagazowanego 1.6 GLI ?
-
NGK mają jedną elektrode, kosztują max 15zł za sztuke.
-
No a co z tymi Championami? Macie jakieś zdanie na ich temat. Jak sie nie myle to wlasnie championy sa polecane do tego silnika.
-
a ja miałem briski i tez latał oki
-
a ja mam znowu superowe Boshe 4 elektrodowe i NIE DAM SOBIE WMÓWIĆ ŻE SĄ LEPSZE OD NICH CO NAJWYŻEJ LEPSZE SĄ BRISKI 4 ELEKTRODOWE ALE SĄ BODAJŻE DROSZE :)
-
wzialem instrukcje od naszego poldka 1.4 i jest tak :
Unipart GSP 6662
Champion RC 9YCC
odstep elektrod 0,85
jeszcze zajze do knigi od rovera 214 Si ojca
no i zajzalem ksiazka do rovera 214 si poleca tylko
w/w unipart
-
Kurde na allegro kolo sprzedaje Champion RC12YCC za 4.90 sztuka. Toż to taniocha. Jak by były dobre to bym miał świeczki za 20 zyla, a to kusi. Chłopaki pliss, wypowiedzcie sie cosik na temat Championów. No i jeszcze polecane przez producenta, tyle że jakies troche inne.
-
Ja jeżdżę ze świecami Champion RC 9YCC od początku, to jest 9 lat (bez gazu). Od pół roku jeżdżę na trzecim komplecie takich świec i wymian dokonywałem tylko z tego powodu, że tak wypadało, bo instrukcja tak zalecała po przejechaniu iluś tam kilometrów. Te dystanse i tak przekraczałem znacząco, a objawów jakiś nieprawidłowości nie było. Wygląda więc, że są dobre. Nie wiem czym się różnią od świec Champion RC 12YCC.
-
A ja jezdze na swiecach Denso (jakies japonskie :) ). Widzialem raz reklame tych swiec na samochodzie formuly 1, to tak na marginesie 8) :) Ja tam zadnej roznicy nie zauwazylem jak zmienilem na iskry zwykle, ale wsadzilem spowrotem te Denso. A tych swiec ja nie kupowalem tylko poprzedni wlasciciel jakby co :roll:
-
jezelei chodzi o swiece panowie i o inne duperele do 1,4 rovera to nie dam sobie powiedziec bo nigdy sie nie zawiodlem na firmie UNIPART , rozrzad ,swiece, uszczelki... zawsze wszystko bylo ok , swiece sa jedno elektrodowe a smigaja lepiej na tym silniku niz slynne briski czy tez ngk niewspominam o iskrze ktora na tym silniku wogole sie nie sprawdza... ew championy i boshe moga czekac jeszcze w kolejce.... minus firmy UNIPART : cena
-
na ja zapodalem Iskry i narazie jest wszystko ok, jak cena tych unipartek ?? ksiazka zaleca wlasnie swiece unipart lub champion
-
Hmmm, i ja mam iskry i ojciec ma iskry i jakos nie ma problemu, wiec pytanie dlaczego nie nadaja sie do tego silnika, skad taka teza??
-
uniparty sa bardzo drogie ja je mialem orginalnie od poczatku auta, na nich najmniej pali auto, cena kompletu ok 100 - 140zl z takim cenami sie spotkalem, sa jedno elektrodowe jezeli natomiast chodzi o iskry to po pierwsze ich zywotnosc jest krotka z tego co slyszalem a jak wlozeylem je do mnie to auto chodzilo jakos inaczej, po pierwsze przerywalo podczas jazdy na wyzszych po drugie spalanie bylo masakryczne jezdze na PB nie mam gazu wiec na jego temat sie nie wypowiadam
-
Nie chce polemizowac za bardzo bo nie ma to sensu, ale moze miales zle dobrane te iskry. Z drugiej strony wydac na swiece ponad 100 zyla wydaje mi sie lekka przesada, ale kazdy robi co chce. Iskry mam od miesiaca i nie zauwazylem roznicy. Za 30 tys. km kupie sobie jakies inne. Aha i jeszcze jedno. Okazuje sie ze japonski NGK zamawia porcelanki w zakladach iskry hehe. To o czyms swiadczy.
-
to niezle jaja z tymi porcelankami, no te uniparciki sa drogie ale 30-40tys na nich da rade zrobic i nie ma problemu silnik nawet przy -20^C pali za pierwszym razem czego nie moge powiedziec o iskrach, ale na temat swiec boscha moge sie wypowiedziec ze jak sie trafi na dobry komplet to nawet nie sa zle, ale mi sie zdarzylo ze po przejechaniu 100km jedna swieca padla poprostu nowa swieca ,wiec dlatego mam uniparty bo mnie nerwy wziely gora...
-
Nie chce polemizowac za bardzo bo nie ma to sensu, ale moze miales zle dobrane te iskry. Z drugiej strony wydac na swiece ponad 100 zyla wydaje mi sie lekka przesada, ale kazdy robi co chce. Iskry mam od miesiaca i nie zauwazylem roznicy. Za 30 tys. km kupie sobie jakies inne. Aha i jeszcze jedno. Okazuje sie ze japonski NGK zamawia porcelanki w zakladach iskry hehe. To o czyms swiadczy.
NGK nie jest japoński tylo amerykański, u starych w 1,4 fabrycznie były bosch i zostały wymienione na bosche
-
NGK nie jest japoński tylo amerykański, u starych w 1,4 fabrycznie były bosch i zostały wymienione na bosche
Nic z tego nie rozumiem, jakiej produkcji sa NGK to ja wiem, wierz mi ze nie sa robione tylko w stanach... skoro byly bosche to ktos je prawdopodobnie podmienil przed sprzedarza auta wnioskuje to chocby z tego ze sa o wiele tansze od seryjnie montowanych w roverach unipartow i wogole nieprzewidziane przez ksiazke wiec watpie aby byly takie "fabryczne"... :) ps. np. ksiazka pojazdu rover 214 nie przewiduje w tym silniku w przeciwienstwie do daewoo FSO championow....tylko i wylacznie UNIPART - jak i wszystkie zamienniki...
-
Na iskrach do gazu już się przejechałem (dosłownie). PO niecałych 10kkm wszystkie były w opłakanym stanie. Teraz zapodałem bosche z serii + i puki co nie narzekam. Silnik zapala i chodzi przyzwoicie. Gdyby jeszcze miał dobrze ustawiony gaz to już wogule byłyby bajki.
-
Bocian - przyzwoicie? to znaczy na trzech?
-
Bocian - przyzwoicie? to znaczy na trzech?
No coty. na trzech to nie chodził od dwóch lat. Ostatnio chodził przecież na 3,5 cylindra nie pamiętasz w kamieńczyku. No ale to już zrobiłem.
Tak poważnie to zastanawiam się nad zmianą kopólki rozdzielacza bo ta już ma ze 150kkm nastukane. Z czasu ma tendencję do szarpnięcia. Tylko nie iwem ile to kosztuje ale koło 150 może być. Na raize mam dosyć inweastycji w auto więc poczekam na nastęny miesiąc.
-
Z tego co sprawdzałem podchodz? zamienniki:
BRISK:
SUPER - DR15YC*
EXTRA - DR15TC
SILVER - DR15YS
PLATIN - DR15YPP-1
BOSCH
SUPER - FR7DC9, FR7DC
PLATYNA - FR7DP, 4228
SUPER PLUS - FR7DC9, FR7DC+
SUPER 4 - FR78X
:twisted: Ale proszę to dokładnie sprawdzić ponieważ moje ?ródło mogło być błędne!!
-
no i panowie cus te iskry mi sie nie podobaja za bardzo teraz, silnik na wolych obrotach nie rowno chodzi tak jakby gubil zaplony, zmienie swiece na inne mam nadzieje ze objaw ustanie, jak nie to przygladne sie kablom WN, kopulce i palcowi rozdzielacza
-
A co myślicie o brsk premium? I ktore, bo sa chyba 4 rodzaje:
LGS
http://www.allegro.pl/item569196288_tuning_swieca_zaplonowa_brisk_premium_dor15lgs.html
ZC
http://www.allegro.pl/item574800981_tuning_swieca_zaplonowa_brisk_premium_dr15zc.html
TXS
http://www.allegro.pl/item562436811_brisk_premium_dr15txs_krakow_wyprzedaz.html
i jeszcze sa ZS ale nie znalazlem na allegro
a tak pozatym to od zawsze jezdze na iskrach i NIGDY nie mialem problemu z odpaleniem za całe 13 lat (tzn wczesniej tata jezdzil), nawet przy mrozach i mgłach
-
mialem swiece BOSCH a teraz mam NGK V-line. na jednych i drugich samochod bardzo dobrze pracował i pracuje. zawsze palil i pali od strzału
-
Rozważam wymiane świec w moim poldku na Briski lub NGK , różne są opinie co do każdej marki, ale może ktoś kto używał którejkolwiek z nich może jasno określić ich wady ew. zalety ?:D Jak narazie skłaniam sie do Brisk ale nie wiem czy dobrze :P
-
No ja jezdzilem na NGK V-Line (tak sie chyba nazywaly). Bylem zadowolony i nie widze przeciwwskazan zarowno na noPB jak i LPG
-
Jeżdżę na świecach 3-elektrodowych ngk-nie mam żadnych problemów. Słyszałem ze do silnika rovera lepsze są swiece wlaśnie wieloelektrodowe ze względu na prostopadły kąt pojawiania się iskry że tak to nazwę. Ale skąd ta informacja się wzięła nie mam pojęcia. W każdym razie u siebie pozostanę przy 3-elektrodowych.
-
Przeczytałem cały ten temat i dalej nie wiem jak świece kupić hehe :P Generalnie osobiście skłaniam się ku NGK V - line.Co o tym myslicie?Poldi jeździ na gazie :)
-
ja jezdze na v-line dokladnie v-line 28 (bkr6e) i jest ok
-
No ok świecei już wybrałem NGK V Line ale jakie kable kupić?Myslałem o Sentechu ale ktoś kiedyś pisał,że one wcale nie są takie dobre.A wy jakie polecacie?
-
Również ngk, najlepszy stosunek cena/jakość. Szukaj przewodów do rovera 214i 16v często są tańsze niż w wersji dla poldka.
-
ja mam chyba te kable: http://www.allegro.pl/item736039377_przewody_zaplonowe_ngk_rover_114_214_414.html