FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: sztywny13 w Listopad 20, 2005, 20:31:10 pm
-
Może nie lepsze ogrzewanie w samochodzie, a szybsze osi?gnięcie temp przez silnik.
Zrobiłem podgrzewanie reduktora, a w zasadzie cieczy chłodz?cej układu chłodzenia silnika. Mianowicie użyłem 2 ?wiece żarowe, które zostały zamontowane w osłonie komory cieczy reduktora. |wiece były zbyt długie, aby się zmie?cić, więc tokarz dorobił dystanse aluminiowe. Celem jest podgrzewanie płynu chłodz?cego, aby szybciej zagrzać silnik po rozruchu. Atuty: niezamarzanie reduktora, szybsze osi?gnięcie temperatury wewn?trz pojazdu, ciepły silnik = mniejsze spalanie. Minusy: narazie faza testów. Samochód stał cał? noc i dzień pod chmurk?, więc zmarzł dobrze. Po uruchomieniu silnika wł?czyłem podgrzewanie i po 3 min reduktor był gor?cy, a temp silnika wynosiła 50 stopni C. Efekt jak dla mnie jest bardzo dobry. Obecnie jest to poł?czone na krótko. Następnym krokiem będzie zakup termoregulatora, który będzie o okre?lonej temp wył?czał wynalazek.
(http://autokacik.pl/files/275923331-S4020016.jpg)
(http://autokacik.pl/files/275923331-S4020017.jpg)
(http://autokacik.pl/files/275923331-S4020019.jpg)
(http://autokacik.pl/files/275923331-S4020020.jpg)
Przy okazji zmieniłem kolanka z plastikowych na mosiężne, bo nie jeden user już się przekonał, że plastik lubi pękn?ć, a taka awaria jest bardzo niedobra.
(http://autokacik.pl/images/graemlins/IThankYou.gif) (http://autokacik.pl/images/graemlins/IThankYou.gif) (http://autokacik.pl/images/graemlins/IThankYou.gif)
-
widze,ze nie tylko ja o tym sposobie myslalem
-
Podoba mi sie, ale jest to dobry pomysł dla tych którzy tylko i wył?cznie na gazie je?dz? i maj? ga?nik.
-
sztywny#1820, od czego wziełe? ?wiece i ile maj? długo?ci. Ja kombinowałem ze ?wiecami od sprintera (10 cm)
-
dobry pomysł dla tych którzy tylko i wył?cznie na gazie je?dz? i maj? ga?nik.
a jak wtrysk to co to przeszkadza?? przeciez do wtrysku tez sobie to mozna zalozyc
-
tez kiedy? o tym my?lałem , ale zamiast wkręcać w reduktor to chciałem tuż przed nim w w?ż doprowadzaj?cy płym chłodniczy wpi?ć rurkę stalow? z wkręconymi ?wiecami. Zamiast termostatu wystarczy by jaki? czasowy przeka?nik wył?czaj?cy po kilku lub kilkunastu minutach.
A sprawdzałe? jaki pobór pr?du maj? takie 2 ?wiece ?? bo je?li wł?czać to przed odpaleniem ( czyli po dieslowsku poczekać aż nagrzej? ) to trzeba by sprawdzić czy większy aku i alternator by sie nie zdały
-
sztywny#1820, od czego wziełe? ?wiece i ile maj? długo?ci. Ja kombinowałem ze ?wiecami od sprintera (10 cm)
Nie wiem od czego (prod czeskiej), bo takie mieli?my na sklepie.
-
Ciekawe czy dałoby się to zrobić w parowniku LOVATO.
-
Bocian_s#313, wszystko da się zrobić :twisted: to co jest potrzebne to kasa, klucze i kawałek ciepłego miejsca na operacje
[ Dodano: 2005-11-22, 16:46 ]
P.S osobi?cie my?lałem o przekażniku z jakim? wył?cznikiem czasowym
-
Ciekawe czy dałoby się to zrobić w parowniku LOVATO.
Lovato jest problem bo jest inaczej zbudowany.
-
Bocian_s#313, wszystko da się zrobić
Lovato jest problem bo jest inaczej zbudowany.
Boczu? ja wiem co mówię :lol: . Przynajmniej tym razem :mrgreen: .
-
Można by to spi?c z ukł?dem ogrzewania tylnej szyby. Jaki? dodatkowy przekażnik i wł?czni który by pozwolił rozłaczyć wrazie potrzeby użycia samej szyby. Uruchamiało by si to automatycznie przy niskich temp 30sek po odpaleniu i wył?czyło po 10 minutach :roll:
-
zamiast w reduktor można by tuż przed w w?ż wodny wpi?ć stalow? rurkę z wkręconymi ?wiecami , troszke gorsza alternatywa bo działało by to bardziej jak przepływowy podgrzewacz a nie samego parownika ale w lovato prostsze do zrobienia
-
Bocian_s#313, dziękuje za czuło?ci.
Kto? wie jaki jest koszt ?wiecy żarowej? byłem dzisiaj w Geancie i nie mieli żarowych:(
-
sztywny#1820, mi pisal ze swiece 2x 30 PLN + dystanse 20 PLN tylko nie wiem czy za 2 czy za 1.
PZDR Pluton
-
Jedna ?wieca 15pln (jakie? czeskie). 20pln za dwa dystanse.
-
zrobił bym u siebie takie co? ale żeby tak działało ja w dieslu podgrzać moment przed odpalaniem bo przypuszczam żeby lepiej paił jaby miał cieplej chciaż i tak zawsze na lpg zaskoczy a jak zaskoczy to już mu takie wynalazki zbędne. Macie jaki? pomysł jako to podpi?ć?
-
Ja zapłaciłem za ?wiece 23 zł. Kupiłem t? od 1,9 GLD. teraz czekam na tulejke i jazda.
Jak podł?czyć? Przez przeka?nik.
-
Ja zapłaciłem za ?wiece 23 zł. Kupiłem t? od 1,9 GLD. teraz czekam na tulejke i jazda.
Jak podł?czyć? Przez przeka?nik.
Przez przeka?nik żeby Ci przeł?cznik się nie stopił. Chyba, że użyjesz takiej wajchy jak w rozdzielniach "wył?cznik główny pr?du" :mrgreen: . Przewód zasilaj?cy ?wieczki też gruby bo się stopi :) . Kolega ma hondę prelude i sprawdzali?my jak szybko się cieplej zrobi :) . Odpali hondę, ssanie automatyczne i silnik kręcił się ok.1800rpm. Ja swojego odpaliłem po ok 1min pó?niej i zapi?łem podgrzewanko (obroty 1000rpm). Gdy mój miał 50 stopni to w hondzie jeszcze wskazówka temp. nie drgnęł? :roll:
-
Panowie od?wieżam temat :)
Bocian_s#313, wszystko da się zrobić
Lovato jest problem bo jest inaczej zbudowany.
Boczu? ja wiem co mówię :lol: . Przynajmniej tym razem :mrgreen: .
(http://img152.imageshack.us/img152/5705/parownik011kb.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img152.imageshack.us/img152/2689/parownik025sh.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img258.imageshack.us/img258/3572/parownik032nv.jpg) (http://imageshack.us)
Co się nie da? Jak się nie da? Wszysko się da zrobić. :P :P :P
-
Zgadza się.
-
no i jak tam, nagrzewa wam sie silnik szybciej???
-
a w lovato tez by sie tak udało ?