FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: RooS w Listopad 29, 2005, 14:43:37 pm
-
Poszedlem za rada i zamontowalem przekazniki na wycieraczki. Teraz wycieraczki smigaja az milo...:) naprawde warto
filmki przed i po zamontowaniu sa na ftp (http://ftp://ftp.fso.inds.pl/upload/)
nazwy plikow to "przeka?niki przed" i "przeka?niki po" oba w formacie mov
-
Jak by? mógł podać jaki? schemacik :D
-
schemacik jest na forum...... dla leniwych
Wszyscy ,którzy znaj? się choć troche na elektryce i gramatyce proszeni s? o przeczytanie i ewentualne uwagi :D
Bierzemy 2 przeka?niki ( 543 lub 541 - poldkowy ale nie ten z 4roma nóżkami )
2 wsówki elektryczne męskie i 8 wsówek żeńskich oraz 2 takie okr?głe ( takie używane do przykręcania masy - np przy regulatorze napięcia czy masie wł?cznika wentylatora chłodnicy )
1) Do nóżek 86 obu przeka?ników podł?czamy masę ( żeby nie ci?ć instalacji proponuję podł?czyć się do ?rubki trzymaj?cej regulator napięcia - warto dodać jeszcze 3ci kabelek i podł?czyć go pod obudowę silnika wycieraczek aby mieć pewno?ć ,że ma dobr? masę( można j? podł?czyć nawet do ?rubki któr? przykręcony jest silnik do stelaża ) .
2) Do nóżek 30 podł?czamy grubym porz?dnym kablem + ( można prosto z akumulatora ,ale niema tam za bardzo jak przymocować kabla ( chyba ,że pod ?rubkę któr? się skręca klemę włożymy konektorek , ewentualnie można pod + na alternatorze b?d? porz?dnie przylutować do jakiego? grubego kabla id?cego do innych przeka?ników)
Na tym kablu wskazany byłby bezpiecznik.
3) Odł?czamy wtyczke silnika wycieraczek i wła?nie z tej plastikowej wtyczki wypinamy kable Szary ( nie szaro-czarny ) i Ciemnoniebieski ( kable maj? taki zatrzask blokuj?cy który trzeba wcisn?ć aby wyszły )
Mamy teraz w ręce wtyczke id?c? do silnika wycieraczek z wyci?gniętymi 2 kablami i wtyczkę z instalacji elektrycznej wisz?c? przy grodzi silnika.
4) Wyci?gnięte kable podł?czamy do przeka?ników do nóżki 87 ( szary do przeka?nika A , niebieski do przeka?nika B ) oczywi?cie przy pomocy konektorków żeńskich
5) W miejsca z których wypieli?my 2 kable od silnika będziemy musieli wpi?c 2 nowe kable ( będ? potrzebne wsówki męskie - kupuj?c zwróccie uwagę aby miały ten bolec zatrzaskuj?cy - bo np takie z castoramy nie maj? i potrafi? wypadać )
6) Awięc wpnamy 2 kable. W miejsce gdzie był ciemnoniebieski ( czyli patrz?c od strony kabli na wtyczkę będzie to dolny ?rodkowy ) wpinamy kabel i podł?czamy go do przeka?nika oznaczonego wcze?niej jako B pod nóżke 85 ( B - czyli tego do którego idzie kabel niebieski od silnika )
W drugie wolne miejsce po kablu szarym w wtyczce wpinamy 2gi kabel i podł?czamy go do przeka?nika A również pod nóżkę 85
Warto załatwić lub kupić ( najłatwiej na szrocie ,choć jak kto? leniwy to na allegro również widziałem ) podstawki pod przeka?ni takie jakie s? w poldku - można wtedy podpi?c je obok siebie.
[shadow=darkred][/shadow][shadow=red][/shadow][shadow=orange][/shadow]
-
Dzięki :D
-
UUU widze ,że kto? tu mnie cytuje . A ja my?lałem ,że nikt nie zrozumie tego opisu bez schematu. W sumie to ten opis zmy?lałem LIVE w główce bo sam nigdy go nie wykorzystałem ( wycieraczki przyspieszyły po zamontowaniu mikroprocesora ) wiec nie miałem okazji sprawdzić czy nie walnołem gdzie? błędu.
RooS#1885 korzystałe? z tego opisu czy sam płodziłe? ??
-
skorzystalem z tego tylko plaski mi pomogl okreslic ktory kabel sa od 1 a ktory od 2 biegu bo u mnei cale byly zasyfione i nei mozna bylo kolorow poznac... tylko zasilanie wziolem z przekaznika od ogrzewania szyby tylnej bo byl wolny pin wlasnie z zasilaniem (za rada plaskiego;)..
-
umnie też były zasyfione kalbe a gdy je wyczy?ciłem by sprawdzić kolor to sie okazały tak wyblakłe ,że nadal nie mogłem rozpoznać :roll: