FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: gosc w Listopad 30, 2005, 11:15:02 am
-
panowie pomózcie...
parę dni temu zd?żyłem wyjechac z parkingu jak poldek zgasł i juz nie odpalił
objawy typowe dla padnietego akumulatora. Naladowałem go, wsadziłem do autka ale dopiero
dzisiaj czyli stał bez aku jakies 4 dni i wszysko fajnie pr?d jest, rozrusznik kręci ale autko nie zapala... co to może być pliz???
-
Jak kreci a nie pali to zawsze albo brak pradu (iskry) albo beznyny (mieszanki).
Przy czym jak odpalil i ruszyl to wcale nie padniety aku bo juz pracuje wtedy alternator. Chyba ze klopot ze stykiem na klemach.
-
Mi kiedy? służbowe GLI stanęło w szczerym polu przez to że aku? wyzion? ducha nie będ?c wpieranym przez alternator.
A tak dokładnie to na pocz?tek proponuję ustalić czy jest mieszanka i iskra. To podstawa. Może masz alarm czy immobiliser który po wyjęciu akusia odci?ł ci np pompę paliwa. W poldku wiele rzeczy może się zdarzyć. Sprawd? tez czy nie wyskoczył ci wyłacznik bezwładno?ciowy pod mask?.
-
czy nie wyskoczył ci wyłacznik bezwładno?ciowy pod mask?
Gdzie to dokladnie jest i jak to wyglada??
Bo musze to koniecznie u siebie oblookac :>
-
panowie dzieki za odzew...
wiec tak:
klemy sprawdzone, wył?cznik bezwł. tez, moze wieczorem zatargam inny aku
alarm i immo sa w aucie i to jest pomysl moze immo zglupial i odciał pompe paliwa...
mozna to sprawdzić?
cholera poldka mam od 2 miesiecy i nawet nie pojezdzilem jeszcze jak czlowiek...
pozd
-
moze immo zglupial i odciał pompe paliwa...
mozna to sprawdzić?
podpinasz żarówkę lub multimetr pod przewody pompki paliwa i po przekręceniu zapłonu powinno być napięcie przez około 5s. Potem przy kręceniu rozrusznikiem również. Je?li jest napięcie to posłuchaj czy pompka pracuje albo rozkręć przewód paliwowy pod mask? i zobaczy czy pompka pompuje paliwo i jak bardzo. Tylko uważaj bo to MPI i cisnienie paliwa jest spore.
czy nie wyskoczył ci wyłacznik bezwładno?ciowy pod mask?
Gdzie to dokladnie jest i jak to wyglada??
W poldroverze to takie małe co? na lewym nadkolu (patrz?c pod maskę od przodu) na wysoko?ci zł?cza 13-to pinowego (okolice zbiorniczka wyrównawczego i spryskiwacza). Od góry wygl?da jak gumowy kapturek a od dołu dochodz? kabelki. To jest wył?cznik bezwładno?ciowy odcinaj?cy pompę paliwa przy uderzeniu.
-
Czy przy komputerze mozna sprawdzac "normalnie" iskre? To znaczy wyjac swiece oprzec na masie silnika i krecic rozrusznikem?
Pytam bo gdzies czytalem ze to szkodliwe, choc nie moge zrozumiec dlaczego.