FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Rider w Grudzień 03, 2005, 19:27:35 pm
-
Mam jedno konkretne pytanie : Czy mechanizm linki gazu (znajdujacy sie na pokrywie klawiatury) od poloneza bedzie pasowal bez przerobek pod gaznik Weber ADF 250 (Od DOHC) ? Chodzi mi o to czy poprostu wyjmuje stary gaznik , zakladam nowy - podlaczam i jade ?
-
Pojechac na pewno nie pojedziesz, bo nastawy od 2,0 zaleja 1,5 ohv. Do gazu moze byc ale weber ma inny mikser niz "normalny" gaznik od pn
-
Ustawienie gaznika to nie problem - pytam czy ten mechanizm od linki gazu pasuje ?! A LPG nie mam i nie bede zakladal.
-
a dlaczego chcesz pozbyc sie polskiego gaznika? skoro mowisz ze nastawy to nie problem to moze lepiej pokombinować z polskim? Mrozek kiedys opisywał zmiany
-
Bo za ADF`em przemiawiaja :
- Wieksze srednice gardzieli (o ile sie nie myle I - 32 II - 36 - jesli sie myle to poprawcie)
- Automatyczne ssanie
-
Ja mam w polskim 28 i 32mm - wiec jesli chodzi o srednice gardzieli to zaden problem.
Przeciez zwezki sa wymienne...
-
A moglbys mi napisac w jaki sposob sie je wymienia ? Bede wdzieczny :)
-
pewien jestes ze to sa takei gardziele? bo ten gaznik w 132 weber adf34/250 (o ile pamietan dokladnie nazwe) ma gardziele takei same jak polski...
-
Mozliwe ze sie myle - nie jestem w stanie potwierdzic tego na 100 %
-
Jak sie wymienia?
Wyciaga sie zwezki i wsadza inne..
One sie tam tylko wsuwaja (chyba ze ja mam jakis dziwny gaznik, ale tylko z takimi mialem w zyciu do czynienia - wszystkie oryginalnie z poldkow, tylko wszystkie poza tym jednym maja standardowe zwezki 24 i 26 mm)
-
Ok - zdjalem gorna czesc gaznika. Chyba znalazlem te zwezki ale albo tak ciasno siedza albo ja nie umiem ich wycignac. Po prostu ciagnac je w gore ?
-
W dol nie wyjda bo sa przepustnice ;)
Jak juz wyciagniesz, to moze Ci je ktos przetoczyc na wiekszy otwor.
Tylko wtedy musisz znalezc dzysze paliwa wieksze, nie pamietam jakie sa u mnie, ale duzo wieksze niz normalnie.
-
A jesli mam jedno punkt to czy moge wymienic dysze?
-
Nie bardzo orientuje sie w instalacjach wtryskowych, ale tam jest raczej wtryskiwacz ;)
Co da jego zmiana - nie wiem, bo nie wiem, jak jest skonstruowany uklad dolotowy....
Aha Rider zdajesz sobie oczywiscie sprawe z wiru w baku po takiej modyfikacji? ;)
-
Nie bardzo orientuje sie w instalacjach wtryskowych, ale tam jest raczej wtryskiwacz ;)
Co da jego zmiana - nie wiem, bo nie wiem, jak jest skonstruowany uklad dolotowy....
Aha Rider zdajesz sobie oczywiscie sprawe z wiru w baku po takiej modyfikacji? ;)
To nic w porownianiu do 2 gaznikow :twisted:
A mi i tak chodzi o to aby jak najwiecej zwiekszyc osiagi.
-
Moi Poldas pali 16-18 litrów (gazu). Może palić mniej np. 12 ale wtedy słabo jezdzi . Nie wiem czemu ale na maksa idzie 160 km/h a to chyba troche mało ( na benzynie jeszcze mniej)?!. Kolektor jest chyba taki sam jak w gazniku tylko jest wtrysk. zamiast dwóch gardzieli jest jedna a nad nia centralnie umieszczony wtrysk.
-
wtrysk jest do bani. Mialem akwarium na gazniku i jezdzilo jak glupie, caro ktore teraz mam nie dorasta mu do piet (jeszcze) :D wtrysk jest bardziej mulowaty.
-
Abadon - glowice juz robilem - choc to nadal malo i przy nastepnej okazji bedzie Stage 2. Dolot lekko przerobiony. Wydech seria - czeka na zmiany.
A ty jaki masz silnik w swoim polonezie ? 1.5 , 1.6 ? Moze opisz jakie przerobki ?
A co do wtrysku i gaznika w polonezie - gaznik chyba zawsze byl lepszy jesli chodzi o moc, przynajmmniej w silnikach 1.5 / 1.6
-
wtrysk jest do bani. Mialem akwarium na gazniku i jezdzilo jak glupie, caro ktore teraz mam nie dorasta mu do piet (jeszcze) :D wtrysk jest bardziej mulowaty.
nie zgadzam sie ;) Sprawny wtrysk (sonda, dobrze zresetowany komp, czujnik polozenia walu i inne duperelki) z wywalonym katem nie jest mulowaty i tez potrafi! I do tego lepsze kultura pracy i mniejsze spalanie :) Aha i mowa o Abimexie bo Bosch to rzeczywiscie mul :P
-
rider a z walkiem rozrzadu cos robiles? Ja sie zastanawialem u siebie nad tym, niestety silnik w akwarium nie wytzymal do tego czasu :( a podobno bardzo fajny upgrade. do tego warto sprawdzic hamulce ( zabieram sie do moich w caro juz od miesiaca prawie). Nawet najmocniejszy silnik nie podziala, jak ma jakies opory.
-
Walek rozrzadu mam seryjny. Ja z kolei mysle na wlozeniem jakiegos 1.8 DOHC.
[ Dodano: 2005-12-12, 14:34 ]
Ps. Mam jeszcze jedno pytanie : Co daje zalozenie aparatu zaplonowego od 1.6 do 1.5 ?
-
Ponawiam pytanie ^
-
Ludzie, co wy sie tak uparliscie wszyscy na te 1800 dohc ? :shock: Aha i wtrysk abimexa nie jest mułowaty :mrgreen:
-
Aha i wtrysk abimexa nie jest mułowaty :mrgreen:
zgadza sie potwierdzam ponownie :mrgreen:
-
Abadon - glowice juz robilem - choc to nadal malo i przy nastepnej okazji bedzie Stage 2. Dolot lekko przerobiony. Wydech seria - czeka na zmiany.
A ty jaki masz silnik w swoim polonezie ? 1.5 , 1.6 ? Moze opisz jakie przerobki ?
Silnik jest 1,6 (CB o ile pamietam) wsadzony do przejsciowki (1,5 w oryginale, o ile sie nie myle to most jest 4,3 - co zreszta powoduje, ze za szybko mi sie biegi "koncza" ;)),wydech normalny jak to w przejsciowce (koncowy tlumik przelotowy - pierdzioszek, ten magiczny gaznik to nawet nie pamietam czy z tym silnikiem dostalem, czy z jakims innym... a moze to jeszcze po Fiacie mi sie ostal ;)
W kazdym razie - nie mam problemow z wyprzedzaniem czy wciskaniem sie na skrzyzowaniach, ale "dzieki temu" nie mam tez juz panewek i teraz, zimowa pora, przy dynamicznej jezdzie po miescie pali mi jakies 18-20l gazu na setke :(
-
Aporpo mostu : Mozliwe jest ze ja w Caro`92 mam most krotszy niz 4.1 czy to raczej malo prawdopodobne ? Wiem ze w caro 1.5 AB byly seryjnie montowane 4.1 ale mam takie wrazenie jakbym mial krotszy most.
Ps. Ponawiam pytanie : Co daje zalozenie aparatu zaplonowego od 1.6 do 1.5 OHV ?
-
(...)W kazdym razie - nie mam problemow z wyprzedzaniem czy wciskaniem sie na skrzyzowaniach (...)
Żeby? ty mi się wcisn?ł na skrzyżowaniu, to by? mnie popamiętał - mam głeboki uraz psychiczny do takich zachowań na drodze i takie cwaniactwo tępię bez wahania. I pamietaj, że jest wielu takich jak ja i kiedy? trafisz na bardziej krewkiego co albo ci w zad przywali i powie że mu zajechałe? albo jeszcze gorsze rzeczy...
Bez urazy, ale zastanów się nad tym jak je?dzisz i nad tym, że takim "wciskaj?cym" manewrem zmuszasz jad?cych za tob? do mocnego (je?li nie gwałtownego) hamowania.
-
Eh.. zle mnie zrozumiales Mroziu :] Mowie np. o wyjezdzie z podporzadkowanej w lewo w ulice typu Hubska itp. :)
Nie komus przed maske, tylko po prostu tak, zeby wlaczyc sie do ruchu bez stania 10 minut az NIC nie bedzie jachalo ;)
EDIT
Co do aparatu zaplonowego nie mam pojecia - nawet nie wiem od jakiego silnika mam aparat u siebie :D
-
Podlacze sie pod stary temat :
Ktory gaznik bedzie lepszy jesli chodzi o osiagi - Seryjny z 1.5 GLE czy 34DCHD16 (z fiata) - podcisnieniowe sterowanie 2-gim przelotem. A moze zastosowac dysze od gaznika seryjnego do tego od fiata ?
-
Lepszy bedzie od Pn z mechanicznym otwarciem 2 przepustnicy. Znajomy testował oba w df i zdecydowanie lepiej według niego silnik chodził na gazniku Pn
-
Ok a nie wiesz moze jakie dysze serynie ma gaznik od fiata ? Wieksze czy takie same jak w Polonezie ? Slyszalem ze dawniej do Fiatow dawali wieksze dysze.
-
W fiacie to nie wiem jakie sa, ale nawet jezeli sa wieksze to niewiele. Po zatym gaznik od Pn jest nowszy konstrukcyjnie od gaznika fiata. Gaznik mozna troche poprawic i tez bedzie juz lepiej(nie tylko samym wymienianiem dysz) Nie jestem pewien ale fiat miał prawdopodobnie mniejsze gardziele na poszczególnych przelotach
-
mam pytanie
jakiej srednicy przepustnicy ma Abimex ?? moglby ktos zmierzyc ?
-
mam pytanie
jakiej srednicy przepustnicy ma Abimex ?? moglby ktos zmierzyc ?
Ja juz nie mam jak zmierzyc :( Ale w oplu od którego zaadaptowano wtrysk do fso było kilka rozmiarów przelotu - były nim zasilane silniki 1,3/1,4/1,6/1,8. Wiem poniewaz kiedy kupowałem mikser do gazu gosc w sklepie pytał sie do jakiego silnika bo jest kilka rozmiarów
-
w fiacie sa większe dysze. pierwszy przelot 125 a polonez 115, drugi przelot 155 a polnez 125 do 140 w zaleznosci od typu gażnika. w polonezie masz nizszy poziom paliwa w komoze pływakowej. Gaznik polonezowski super sprawuje sie w DF-ie. Mniejsze spalanie, lepsza dynamika. Wymaga pewnych przerobek aby go tamzastosowac.