FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: crazyfrog w Grudzień 23, 2005, 09:42:30 am
-
witam! mam probem z mym poldolotem (1.6 ABIMEX), otóż jak zapalę silnik, po kilku sekundach słyszę zazwyczaj gło?ny "strzał" spod maski, co? gło?no?ci jak mała petarda:( Co to może być? Silnik zazwyczaj ga?nie po takim "strzale", czasem jest gło?niejszy, czasem cichszy. Dodam, że pod mask? nie dojrzałem żadnych uszkodzeń mechanicznych. Co to może być? POMOCY!!
-
po 1 sprawdz ?wiece czy nie s? uszkodzone i czy nie maj? przebicia!!
po 2 czy alter dobrze ładuje!! :evil:
-
zrob reset obu kompow
Patrykowi kiedys tak pierdyknelo,ze trzeba bylo wymienic dekiel filtra
-
no wlasnie cos jest nie tak z kablami od swiec- przy koncu iskrza jak jasna cholera... zamowilem nowe- to moze byc przyczyna?
no i jak zrobic restart obu kompow? moglby mi ktos wytlumaczyc krok po kroku... poki co odlaczylem akumulator i go laduje
-
moze to byc wina kabli, a jak zrobic reset obu kompów ,pisalem juz kilka razy na forum
SZUKAJKA na pewno pomoze
-
nie zaszkodzi tez regulacja zaworów
-
znalazlem taki opis restartu: restart kompa robisz przez odpiecie klemy z aku na pare min, odpalenie auta na zimnym silniku i pozwolenie mu chodzic na niskich obrotach do zalaczenia sie wentylatora chlodnicy.
teraz mam odlaczony akumulator, laduje go, wiec jak podlacze musi pochodzic troche na benzynie i to wszystko?
-
czy moge ja wykonac samodzielnie, czy musi to zrobic mechanik?
-
szukaj dalej tego resetu kompa ,bo to co znalazles to nie moje slowa, moj opis zawiera bodajze 5-6 punktów
a co do regulacji zaworków to wypadałoby miec szczelinomierz
-
czyli ten opis jest kiepski?
-
kiepski bo dlugo by to trwalo
[ Dodano: 2005-12-23, 14:42 ]
no to uzylem szukajki i tutaj masz wyniki
"Reset" kompa w c+ Bosch,jak robić ? (http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=8787&highlight=reset)
-
znalazlem, akurat w innym watku ;)
-na poczatku zadbaj o to aby samochod mial temperaturke silnika odpowiednia, wtedy proces resetu bedzie krotszy.
-nastepnie wypnij ten podluzny wtyk z kompa (znajduje sie to za lewym reflektorem)
-zapal papierosa/wypij piwo lub kubusia
-po 5 min wepnij wtyk
-uruchom silnik nie dodajac gazu
-niech chodzi na wolnych obrotach do czasu zalaczenia sie wiatrakow na chlodnicy
-DOBRE SLOWO
tylko mam pytanko czy odlaczyc na 5 min wtyk z kompa na podlaczanym akumlatorze czy nie? w tej chwili sie laduje wiec nie mam go w aucie, i niewiem czy moge teraz na 5 min odlaczyc ten styk..
-
teraz to on i tak bedzie zresetowany z racji braku zasilania
ale powtorz ten zabieg jak juz go troche przegonisz i bedzie mial temperaturke, odlaczanie wtyku z kompa ma byc na podlaczonym akusiu
-
ok, dzieki.
jeszcze tylko jedno malutnie pytanko... gdzie dokladnie jest ta wtyczka co mam ja odlaczyc? bo nie znam sie zbyt dobrze na mechanice i nie chcialbym czegos zlego poodlaczac... caro 96 1.6gli abimex
-
qrde nie pamietam gdzie w abimexie jest komp, niech sie jakis wlasciciel ABI wypowie
-
no wlasie, bardzo prosze jesli ktos wie, powiedziec mi gdzie znajduje sie wtyczka od kompa w abimexie 1.6 gli... bo bez tego nie zresetuje kompa...
-
Zajrzyj pod filtr powietrza!!!
I poszukaj wtyczek które wychodz? z wtrysku!! :twisted:
-
Zak nie myl pojec,szukamy wtyczek do kompa a nie do zespolu przepustnicy
-
W abimexie komputer masz za schowkiem i tam szukaj tych wtyczek - dostep tam niestety beznadziejny... [/fade]
-
Komp w Abimexie jest pod schowkiem w kabinie pasażera ( tam gdzie bezpieczniki )
[ Dodano: 2006-01-02, 14:39 ]
Komp w "Abimexie" jest pod schowkiem w kabinie pasażera ( tam gdzie bezpieczniki )