FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: ajk#1212 w Grudzień 26, 2005, 17:08:32 pm
-
Witam.. od razu na wstępie sorki dla adminów jesli ktos juz miał taki problem jak ja !! ale szczerze mowiac auto jest mi na jutro południe potrzebne i musze zaczac działac !!!!
Więc tak
Mam fiacika (na benzynie) z 1986roku z fiatowskim silniczkiem 1500 !!
Zchodze rano do auta , odpalam i autko chodzi normalnie.. po chwili z wnętrza wydobyło sie troche dymu co sie okazało ,że kabel co szedł od cewki do obrotka ocierał o radio i iskrzył...
Zaizolowałem go i spróbowałem odpalić... i NIC.. rozrusznik kręci ale nic sie nie dzieje !!
Po kilku minutach kręcenia z cewki wydobył sie dym i sie chyba spaliła....
Miałem drug? więc wymieniłem.. kręce kręce i nic...
Co to może byc ??????? PLIIIISSSS HELP ME !!!
Wyczy?ciłem ?wiece bo były zalane od tego kręcenia..., sprawdzilem przewody WN i nie wygl?daj? na popalone .. wogóle to s? nowe .. bo jakis miesiac temu wymienialem..
Dodam tylko ,że zbytnio sie na autach nie znam.... dlatego prosze o rady !!! bo musze jutro gdzie? jechac....
Serdecznie dzięki za nieZJECHANIE mnie i ewentualn? pomoc :)
-
Fiatowski silniczek czyli zapłon stykowy. Cewka która założyłe? napewno pochodzi od stykowego?? bo na takiej od elektronika nie bedzie działało. Nie sa zamienne :!:
Po zdjeciu kopułki zwieraj styki przerywacza, główny przewód cewki trzymaj jaki? 1cm od masy. Na wł?czonym zapłonie powinna skakac iskra. je?li nie bedzie sprawdz czy cewka dostaje pr?d. Do sprawdzenia jest tez czerwony kabelek id?cy do aparatu moze nie ma przej?cia. Sprawdzisz go bezpo?rednio podaj?c masę na cewkę w miejce jego wej?cia. tez powinna skakac iskra jesli bedziesz dołaczac i szybko odłaczac masę.
Może co? żle podł?czyłes przewody. Sprawdz na spokojnie. W stykowym prócz cewki tak naprawde nie ma co się uszkodzić przy zwarciu. No może bezpiecznik zapłonu :mrgreen:
-
Fiatowski silniczek czyli zapłon stykowy. Cewka która założyłe? napewno pochodzi od stykowego?? bo na takiej od elektronika nie bedzie działało. Nie sa zamienne :!:
Co ty pleciesz?? :eek:
S? identyczne!!
Jak cewka będzie dobra to sprawdz jeszcze bezpiecznik z elektro dyszy w ga?niku!!
Jesli j? masz!!
A potem musisz dalej kombinować!!
-
Cewki nie sa zamienne. załóz cewkę od zwykłego do elektronika to bedzie działał tylko na wolnych obrotach. dasz gazu i zdycha natychmiast.
Nie jeden taki silnik robiłem. I mam sterte cewek od stykowego. I my?lisz ze nei sprwadzałem ich czy z elektronikiem smigaj???
Srawdzałem i tylko na wolnych obrotach. A założone do zapłonu stykowego smigaj? jak głupie. I leża takie nowe i zbieraj? kurz
-
Kurde normalnie o 30% to mzoe to do rovera założe :mrgreen:
-
Dzieki panowie !! jutro z rana zaczne sie bawić... chyba sie nic gorszego nie stanie :D bo wiecej jak nie odpalić nie może !! ale ja sie nie poddam... wiec chocbym miał miesi?c przy tym dziubać to sie nie poddam !!!
Jakbyscie mieli jeszcze jakies sugestie to bardzo prosze o napisanie ich :)
CYa!!
-
cewka fiat stykowy
rezystancja czynna uzwojenia pierwotnego 3,2+-o,13 oma
ezystancja czynna uzwojenia wtórnego 5400...6600 omów
Cewka polonez bezstykowy
Rezystancja czynna uzwojenia pierwotnego 0.70...0,86
rezystancja czynna uzwojenia wtórnego 6400....9600
w obu przypadkach w temp 20 stopni
-
Też wła?nie to znalazłem!!(ciutek inne dane! ale to już kosmetyka!)
Van#1860, Zwracam honor!!
tylko co? przykolorować i już sie posty sypi?!!
-
Van a mi sie wydaje ze jest własnie na odwórt. Tzn bedzie je?dził tylko wolne oborty bed? do dupy i nie bedzie miał mocy :smile: pamietam ze cos takiego chyba kiedys zrobiłem w borku, cewki pomieszłem a maj? one jakies tam oznaczenia własnie do stykowego i bez stykowego i własnie taki efekt miałem ale kto zrozumie FSO ;) :mrgreen: P.S.Zak... nie rzucaj sie tak przyjacielu.. bo ktos cie moze ?le odebrac i stworzysz konfilkt!
-
PYTANIE Z GWIAZDKˇ *
Czym się różni bezstykowy aparat zapłonowy z silnika 1500 a z silnika 1600?? :)
[ Dodano: 26-12-2005, 23:18 ]
Ci którym juz kiedys mówiłem proszę zachować milczenie!! :badass:
-
Niczym :D Ogólnie jesli chodzi o te układy zapłonowe dla silnika 1500 i 1600 to chyba k?t wyprzedzenia zapłonu jest rózny o +- 3 stopnie
-
Mogę to uznać tylko jako podpowied? dla innych!!!
chodzi o czę?ci składowe aparatu!!
-
Zak, piszesz bajki i na dodatek masz pretensje ze ktos to negatywnie komentuje. Koniec z OT. Reszta ewentualnych wyjasnien na HP ;)
-
k?t wyprzedzenia zapłonu
1500 statyczny 7-9 maxymalny k?t wyprzedzenia zapłonu reg od?rodkowego 26-31
1600 statyczny 9-11 max.......................................................................... 21-26
pozatym róznic brak
-
pozatym czy silnik 1600 miały w ogóle montowane aparaty zapłonowe bez stykowe bo chyba nie. Przejsciówka i akwarium miały juz stykowy aparat zapłonowy.
p.s chyba sie nie zrozumielismy.. tobie chodzi o to czym sie rózni stykowy od bez stykowego ??
-
Van#1860, !!
przeczytaj mój poprzedni post!!
OZi#1845, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nie mam pretensji!!!!( to dobrze że jest reakcja!!!)
[ Dodano: 26-12-2005, 23:29 ]
Lodówa#1826, !!!!!!!!!!
Mylisz pojęcia!!
stykowy to staroć!!
bezstykowy jest z modułem!! nowszy!!
a potem były GLI i GSI
-
Czytałem róznica jedynie moze być w spręzynkach i w cięzarkach bo one odpowiadaj? za k?nt wyprzedzenia od?rodkowy. pozatym sa identyczne i z wygl?du sprawdza się je jedynie po numerach. Po rozkręceniu dopiero moze być widac róznice. Niektóe miały regulacje wyprzedzenia podci?nieniowego, ale póżniej wycofano to i w jednym i w drugim
[ Dodano: 2005-12-26, 23:36 ]
co do dalszych ide na HP :mrgreen:
-
Van#1860, !!
Mylisz się!!
Za to odpowiada JEDYNIE!!!!!!!!
Regulator wyprzedzenia podci?nieniowego!!!!!!!
Nie uznaję odpowiedzi!! :lol:
-
Fakt powaliły mi sie. Stykowe to do 85 chyba borki miały a potem aparaty bez stykowe z modułem i bardziej bez obsługowe, bo nie zmieniały swojego ustawienia z przebiegiem(cos tam sie scierało na krzywcem juz nie pamietam :smile: )
-
a co większy dali hehe :mrgreen:
No borki miały stykowy. Eee rónicy w tym ustroństwie niema, przynajmniej w tych co u mnie pracowały
-
a co większy dali hehe :mrgreen:
Nie!
Nie jest większy!!(na ogół wygl?da tak samo)
Tylko to cięgno co obraca podstawę aparatu ma głębsze wycięcie!!( tylko trzeba się przyjzec!!)
I dzięki temu jest większy k?t wyprzedzenia zapłonu!!!
-
WItam...
Sprawdzalem
Iskry nie ma !!
Z cewki wychodzi napięcie... i jak sprawdzam to lampka mi miga jak krece rozrusznikiem....
Styki na przerywaczu wydaj? sie dobre...
Paliwo też ci?gnie normalnie....
Kondensator nie wygl?da na taki co by eksplodował..
Więc co to moze byc ??????
-
Na cewce jest iskra?? a dalej nie ma?? przewód od cewki do aparatu nie ma przej?cia
-
tez tak pomyslałem bo w samym aparacie zapłonowym nic nie moze sie uszkodzic tak nagle. W mojej ksiazce pisze ze styk wypalony albo kondensator uszkodzony, jesli chodzi o aparat zapłonowy ale z tego co mi ecik pisał to styk ok a kondensator własnie nie wie. Czy to moze byc kondensator??
-
aa czy on czasem nie ma takiego jakby opornika przy palcu rozdzielacza?? słyszałem kiedy? ze to się pali dziadostwo
-
Opornik przy palcu rodzielacza ?? hmm.. ja nie wiem :( .. kondensator na wygl?d jest OK.. ale nie mierzyłem go bo nie mam czym...
Kabelek który idzie do z cewki ma przejscie bo mi lampka migała jak przekrecalem kluczyk.. rozrusznik krecił też..
Ja nie jestem elektrykiem tylko elektronikiem i nie wiem ale wydaje mi sie ze że skoro lampa MIGA to kabel jest OK.. bo przerywacz robi ze ta lampka miga !!!!!!!
Kule bele.. a mi auto jest fest potrzbne !!!!!! bleeee
[ Dodano: 2005-12-27, 18:03 ]
Acha!! w jednej z ksi?żek pisze, że Kondensator odpowiada za wydzielanie Niskiego i wysokiego napiecia i jesli jest uszkodzony to nie ma iskry..
Ale kule bele on mi nie wyglada na uszkodzony
ACHA!! znalazlem jeszcze w innym schemacie dokładnym, że jest jakis opornik też..
Pisze że jest to OPORNIK PRZECIWZAKŁÓCENIOWY !! tylko nigdzie nie pisze jakiej pojemnosci jest ten kondensator i jaki opor tego Opornika !!! bo chce leciec do sklepu jutro i nie wiem o co pytac !!!! łeeeee
-
zamiast tego w palcu wsadz gwo?dzia upiłowannego na wymiar :mrgreen:
-
zamiast tego w palcu wsadz gwo?dzia upiłowannego na wymiar Mr.green
EEEEE..... nie bardzo rozumie !!!!!
A moze to byc jeszcze cos innego ?? pytam zanim polece do sklepu jutro !!bo jak krecilem rozrusznikiem wtedy jak to padło to leciał dymek jakby sie cos spaliło... ale nie jestem pewny sk?d ten dymek leciał !!! ehhhhhh
-
Ecik#1899,
sprawdz palec czy przewodzi i kopółke czy niejest zawilgocona albo jaka? popękana oraz czy jest w niej taki węglik na ?rodku!!
-
OK.. dzieki !!
Z rana odgarne ?nieg z autka i poogladam co i jak !!
-
OK.. dzieki !!
Z rana odgarne ?nieg z autka i poogladam co i jak !!
tylko przewody jak bedziesz sciagał to pamietaj żeby dobrze podpiać, ostatnio znajomy ?le podpiał w Fiaciku swym i mu wydech eksplodował:) :roll: :roll: więc było troche wiecej roboty
-
HEHE!! przewody podepne dobrze bo je sobie oznaczyłem :)
Acha!! A może to robić np. dodatkowy kabel wychodz?cy z cewki ?? ze nie ma iskry dalej ??
Bo ogl?dałem schemat w ksi?żce i wedlug niego z cewki jeden przewód idzie do masy a drugi do kopółki !! a u mnie z cewki z + wychodz? 3 kable !!!!!
Jeden do kopółki, drugi do dodatkowego obrotka który odpialem bo iskrzył, a trzeci nie wiem gdzie idzie !!
Chyba go odepne i sprawdze zanim będe tyrał do sklepu !!
Sprawdze tez czy na ?wiezo naadowanym akusiu odpali !!! a jak nie to tyram do sklepu i działam dalej
-
Ecik#1899,
Nie odł?czaj żadnych kabli!!
bo odepniesz co? ważnego i dalej będziesz kombinowac!!!
ten trzeci to może być do elektro-dyszy i jak go odepniesz to nie dostanie paliwa no i nie odpali!! :eek:
I sprawdz czemu ten drugi iskrzył!!??(może beł tylko lu?ny??)
A dla pewno?ci wyci?gnij kopółke i kable WN i zanie? do domu na grzejnik wysuszyć!!
(tak dla ?więtego spokoju!!)
-
THX WSZYSTKIM..
NIEBEZPIECZENSTWO ZAŻEGNANE !! :d AUTKO DZIAŁA!
PRZYCZYNˇ BYŁ TEN KABELEK DODATKOWY KTÓRY SZEDŁ OD CEWKI !!
OKAZALO SIE ZE TO BYŁ KABEL KTÓRY IDZIE DO OBROTOMIERZA A OBROTEK I TAK MAM ZEPSUTY I PO DRODZE GDZIE| ZWIERA LUB DOTYKA DO MASY! TO SPRAWDZE POTEM..
WYCIAGLEM GO TROCHE Z AUTA I BYŁ NADPALONY..
Ufff
Ale mi ulzyło :D
dzieki za rady.. na przyszło?c bede wiedział co sprawdzac i jak to leczyć :)
-
Czyli miałes zmasowany rozdzielacz :D całkiem dobry sposób gdybys robił u siebie odciecie zapłonu :mrgreen:
-
HEHE... ja myslalem o zrobieniu odcięcia zapłonu.. ale w to sie bede bawi na wiosne po remoncie Blacharki jesli taki dojdzie do skutku a póki co to jesli kto? mi ukradnie auto to mi tylko zrobi przysługe !!! :D
Oczywiscie żartuje !! :D Moja CHRISTINE przetrwa jeszcze kilkanascie dobrych lat ...
-
może sie podepne pod temacik
proszę o instrtukcje jak podpi?ć cewkę w 1,6Gle bo jeden z kumpli poodłanczał mi kable i nie pamieta teraz jak to było
[ Dodano: 2006-02-10, 12:39 ]
moze jak by kto? poruszał sie 1,6GLe mógłby spojrzec po9d maskę i napisać jakie kolorki kabeków gdzie podpi?ć + czy - bo sam nie mam pojęcie gdzie je wetkn?ć
-
skandalista, Specjalnie dla ciebie! ;)
(http://img150.imageshack.us/img150/9531/schemat1qn.jpg) (http://imageshack.us)
-
thx zak ale chyba a raczej na pewno czeka mnie wizyta u elektryka ponieważ nie mam pr?du ka zadnym z kabelków które id? do cewki i jeszcze mi sie straciło napięcie na panelu z gazu wogóle nie ?wieca kontrolki z gazu więc nic innego i ruszam z zapytaniem do elektryka kiedy i jak zaajży mi pod maskę poldzia
-
z tym gazem to oczywiste bo zazwyczaj instalacja sest podpieta wła?nie do cewki!
Sprawdzaj przy wł?czonym zapłonie czy jest pr?d!
-
po pierwsze to brak iskry jest zwi?zany ze słynnym zielonym kabelkiem
po drugie na cewke nie przychodzi pr?d powinien i?ć takim niebieskim przewodem a nie idzie dlatego nie ?wieci mi się gaz
a po trzecie Carolek ma wła?nie odwiedziny u elektryka bo nie zapalił naqwet gdy mu plusa prosto z akusia na cewkę dałem więc jest dupa
jutro może juz byde wiedział co z nim i ile mnie to wylosztuje
więc thx
moez elektryk mji powie co mu sie stało że stan?ł hehe:P