FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Darmar12 w Grudzień 29, 2005, 17:19:03 pm
-
Mam pytanie ,czy przy wył?czonej stacyjce powinno być zasilanie na module i cewkach? Bo u mnie jest (nie ga?nie mi samochód dopuki nie spali resztki gazu z parownika) i podejrzewam że trochę rozładowuje mi akumulator.
-
wg mnie ECM powinien byc zasilany nawet po wylaczeniu stacyjki... chodzi o podtrzymanie pamieci (ewentualne kody bledow, poprawki wynikajace z korekt okreslonych w czasie pracy silnika... itp)
niestety nie wiem czy we wszystkich wersjach wtrysku podtrzymanie bylo uzyskiwane z akumulatora samochodu czy z jakiejs wew. baterii... a moze poprostu stosowano EEPROM
-
Mam pytanie ,czy przy wył?czonej stacyjce powinno być zasilanie na module i cewkach? Bo u mnie jest (nie ga?nie mi samochód dopuki nie spali resztki gazu z parownika) i podejrzewam że trochę rozładowuje mi akumulator.
Swieci Ci sie podswietlenie regulatora poziomu swiatel? (nie zartuje)
-
Pod?wietlenie regulatora ?wiateł działa (czytałem o tym parę dni temu na forum) chyba zasilę moduł prosto z dechy tylko czy wytrzyma obci?żenie cewki?
-
wg mnie ECM powinien byc zasilany nawet po wylaczeniu stacyjki... chodzi o podtrzymanie pamieci (ewentualne kody bledow, poprawki wynikajace z korekt okreslonych w czasie pracy silnika... itp)
niestety nie wiem czy we wszystkich wersjach wtrysku podtrzymanie bylo uzyskiwane z akumulatora samochodu czy z jakiejs wew. baterii... a moze poprostu stosowano EEPROM
W abimexie zasilanie jest brane grubym kablem koloru czerwonego ze srubki 10 na alternatorze i jest połaczona ona bezposrednio z zasilaniem. Drugi kabel zasilajacy jest podłaczony pod stacyjke i wchodzi do instalacji wtryskowej niebiesko białym przewodem(razem z brazowo białym który idzie do obrotomierza) i podpiety jest pod kostke 2 pin która znajduje sie przy module zapłonowym.
Przyczyna samozapłonów w cylindrach tzn po wyłaczeniu stacyjki moze byc tez fakt jezdzenia na złej mieszance i pokrycie nagarem komory spalania- powoduje on podniesienie stopnia sprezania w cylindrze i zwiazane z tym samozapłony(które napedzaja silnik po odcieciu zapłonu).Powodem moze tez byc zła swieca zapłonowa która jest zbyt gor?ca i tez moze spowodowac taki efekt. Jezeli komputer abimexa wchodzi w stan awaryjny to silnik tez pracuje jakis czas po wyłaczeniu !!!!! W tym wypadku zapewne do momentu kiedy wypali sie gaz z parownika), ale oprócz tego jest tez szereg innych objawów http://www.fso.inds.pl/portal/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=29
-
w Boschu na 100% mamy jedno zasialnie niezalezne z instalacji samochodu podtrzymujace pewne funkcje komputera i drugie po przekreceniu kluczyka... a co za tym idzie wtrysk Boscha niewiele rozni sie pod tym wzgledem od Abimexa