FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Rider w Grudzień 30, 2005, 00:32:05 am
-
1. Na wolnych obrotah pali sie ciagle kontrolka cisnienia oleju - co to moze oznaczac ? Panewki , pompa oleju ?
2. Przy lekkim dodaniu gazu do ok. 1500 RPM bardzo lekko telepie silnikiem - tak jakby nie palil na wszystkich. Kable sprawdzone , swiece tez , iskra jest na kazdym garze.
Samochod to Polonez 1.5 GLE `92 - ok. 120 kkm przebiegu.
-
no jak sie pali to chyba nima ci?nienia nie??? pompa olekowa pewnie albo cos tam jeszcze....
-
1) Jaki masz olej:?:
2) Jaki przebieg ma ten olej :?:
3) Jak regolarnie dokonujesz wymiany w/w :?:
4) Czy mialo miejsce jakies szczególne wydarzenie po którym to zaczela Ci sie swiecic kontrolka cisnienia oilu :?:
-
Olej to Lotos mineralny 15W40 - ma jakies 3000 km. Zdarzylo sie to po jezdzie z wykorzystaniem przedzialu obrotow do max 5200 RPM - Placyk pokryty sniegiem.
-
zejeeeefejny olej ale do smarowania drzwi w polonezie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
sprawdz czujnik cisnienia oleju :!:
Mozliwe ze podczas drgan silnkia mogl sie poluzowac wtyk.
Ewentualnie moze byc zasniedzialy i nie ma odpowiedniego styku.
Ewentualnie mogles przetrzec sobie panewki
5) Kopci z rury :?:
-
Drobek a ty na jakim jezdzisz ?
Chomal - kopci tyle ile gaznikowiec w zimie :)
-
Drobek na spocie mi mówił ze wlawa Kijawski 100w 5000 :D
Wracaj?c do tematu to tez podejrzewam ze przytarłes sobie panewke.
-
Olej jest ok jak na taki silnik nie wim co koledze Drobek, się w nim nie podoba :?:
-
Drobek na spocie mi mówił ze wlawa Kijawski 100w 5000 :D
Wracaj?c do tematu to tez podejrzewam ze przytarłes sobie panewke.
nono i efekt jest taki :badass:
-
Moze to glupie pytanie ale czy gdyby tak bylo to silnik nie powinien wydawac jakis podejrzanych odglosow ?
[ Dodano: 2005-12-30, 01:02 ]
Ps. Dodam jeszcze ze po dodaniu gazu tak do ok. 1100 - 1200 RPM kontrolka gasnie.
-
ja jezdze na castrolu 10w60 czyli sport..... żartuje niestać mnie :( :( :(
[ Dodano: 2005-12-30, 01:09 ]
Rider, jeżdżę na szwajcarskim teraz to niewiem jak sie dokładnie nazywa ale kiedy? to quaker state 15w 40
-
Moze to glupie pytanie ale czy gdyby tak bylo to silnik nie powinien wydawac jakis podejrzanych odglosow ?
[ Dodano: 2005-12-30, 01:02 ]
Ps. Dodam jeszcze ze po dodaniu gazu tak do ok. 1100 - 1200 RPM kontrolka gasnie.
nie koniecznie :!:
Po głosie poznasz zawory, zacierane lozyska, a panewki wiecznie pływaja w oleju ale na przechyłch go musialo brakowac i masz wielkie szanse ze to wlasnie one.
ja jak jeszcze mialem DF-a to na zakrętach przy sporej prędkosci i duzym nachyleniu autasłyszałem stuki i swiecil mi oil. pomimo ze mial wlewany mineralny oil na bierz?co to silnik zamordowałem przy predkosci 130km/h
Jak go rozbierałem na złom to panewki byly przetarne jakbys po nich szlifierk? przejechał :(
Smok z oleju zatkany na maxa
Czujnik oleju zatkany
Wszystko wygl?dało jak bys to zalał smoł?
Ale moj tesciu od pocz?tku jak miał tego fiata to oszczedzał na oleju i lał byle gówno :(
[ Dodano: 2005-12-30, 01:14 ]
qrde zapomnialem spytac a:
6) Sprawdziles poziom oleju czy jest w normie :?:
-
a jak go bedziesz zalewał po remoncie to wybierz inny olej
-
Chomal - poziom oleju to byla Pierwsza rzecz jaka sprawdzilem. Jest w polowie miedzy Min a Max. Istnieje jakies prawdopodobienstwo ze to pompa olejowa ? Moze nie trzyma juz cisnienia na niskich obrotach ?
-
zejeeeefejny olej ale do smarowania drzwi w polonezie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zgodze się. Mega syfiasty jest ten olej :|
-
Ja na tym oleju zajeżdziłem juz kilka silników. Zmieniłem na inny i kurde silniki podwoiły soje życie. A czasem nie gruchnałe? przodem w jak?? zaspę?? ja kiedys tak doprowadziłem do pęknięcia na smoku i cie ci?gnał oleju jak powinien. Może też to być padniety czujnik. tez tak już miałem i my?lałem ze zajeżdziłem silnik bo się jazyła na wolnych. Zmieniłem czujnik i po krzyku. A co do sprawdzenia panewki. siada się kompletem osób albo pod jak?s górę. I z wolnych obrotów się rusza tak bez przygazówki.Jak jużsię toczy to mu gazu co by obci?zenia były spore. Jak usłyszysz takie tępe łomotanie. Nie myliż z rzucaniem się silnika to własnie panewki za?piewały. A diagnoza jest taka. Zajefajny olej pozatykał kanały olejowe. Silnik dostał butowanka no i wszystko jasne. A czy rozgrzałe? dobrze silnik przed placykiem??
-
W nic nie przywalilem - i nie katuje silnika jesli jest nierozgrzany.
-
Je?łi to nie było mocne butowanko to stawiam na czujnik
-
No dobra jeden czujnik jest pod kolektorem dolotowym - ale on jest chyba od wskaznika a nie od kontrolki - moze mi ktos powiedziec gdzie znajde ten od kontrolki ?
Druga sprawa - jaka moze przyczyna telepania silnika przy ok. 1500 RPM ?
-
W nic nie przywalilem - i nie katuje silnika jesli jest nierozgrzany.
gdybys tak zrobił to olej by ci zakonserwowł maske od spodu :D
-
Jeden jest w bloku a drugi przy filtrze. I z tego co mi sięwydaje to własnie ten pod kolektorem to do czujnika a ten drugi do zegarka.
-
Odpalilem go dzisiaj i wszystkie objawy same ustapily - kontrolka oleju ani razu nie mrugnela :) Nie telepie juz przy 1500 obrotow :)
-
zejeeeefejny olej ale do smarowania drzwi w polonezie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a czym się różni Twój qaker 15W40 od Lotosa 15W40 , podejrzewam że niewiele a być może nawet na tej samej hali s? lane z tego samego węza , masz olej o podobnych parametrach i podobnie nadaj?cy się do smarowania drzwi , takie komentarze zachowaj dla siebie .Mój na takim oleju ma wła?nie 200000 przekroczone i daleko mu do ostatniej drogi
-
thomas#1840, to sobie jezdzij dalej. Ja wiem swoje i z palca tego nie wyssałem. Większo?ć samochodów które przyjeżdżaja na remont silnika do warsztatu mojego ojca jezdzi na tym polskim lotosie. A gdy wymieniam olej klientom to widze jak ten olej wygl?da i i w porównaniu do quakera jest do du... Ja tylko radze a wy róbcie jak chcecie..
-
Drobek, Co? Ty chcesz od tego oleju na taki silnik jest Ok może nie jest to olej najlepszy, jaki można sobie zażyczyć, ale mi się wydaje, że Ty raczej sugerujesz się niska cen? tego oleju. Rozumiem ze go nie polecasz ale to nie powod zeby go porownywac do WD40
-
ja sie niczego nie czepiam bo rzepem niejestem ja tylko go nie polecam!!
-
JAk moj silnik byl zalany tym olejem to pan Kazio mechanik zgnoil nas na czym swiat sto ze na takim czyms sie nie jezdzi :|
-
Ja tez uwazam ze olej powinien byc przynajmniej dobrej klasy nie oplaca sie kupowac tandety.Jakby nie bylo roznicy wszyscy bysmy jezdzili na hipolu :mrgreen: Ale kazdy leje to co chce i niech tak zostanie...w koncu gusta sa podzielone zawsze :!: :!: :!: :!:
-
skoro juz sie zrobil OT o olejach:
a co sadzicie o Shell X-100?