FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: turbonez w Grudzień 30, 2005, 20:55:57 pm
-
Witam
mam w polonezie z tylu bembny i chcialbym je zamienic na tarcze , czy jak kupie te jarzma zaciski tarcze i klocki to podejrze wszystko ??
pozdrawiam
-
linka recznego jest inna, reszta powinna pasowac. polosie tarczowe i bebnowe sa zamienne
-
Je?łi chcesz rozbijać póło?ki.
Bo jażma s? na póło?kach, a te zdejmiesz jedynie po zbiciu łożysk. Nie bed? pasowały gwinty przewodów.
A zreszt? po kiego zmieniać dobre hample na wiecznie zapiekaj?ce się tarcze. lucas o niebo lepiej hamuje niż te stare tarcze. No i przedewszystkim tu działa ręczny a na tarczach zazwyczaj nie
-
z tego co wiem to te tarcze s? do dupy, lepiej zostawic bebny. sam mam tarcze a reczny dziala tak mocno ze prawie dmuchne w samochod i sie potoczy :P
-
no to spoko , odpuszczam . Dzieki wielkie za rady podrawiam
-
Je?łi chcesz rozbijać póło?ki.
Bo jażma s? na póło?kach, a te zdejmiesz jedynie po zbiciu łożysk. Nie bed? pasowały gwinty przewodów.
A zreszt? po kiego zmieniać dobre hample na wiecznie zapiekaj?ce się tarcze. lucas o niebo lepiej hamuje niż te stare tarcze. No i przedewszystkim tu działa ręczny a na tarczach zazwyczaj nie
jażmo drogi kolego jest przykręcone na dwie ?ruby do pochwy mostu. do póło?ki s? przykręcone tarcze na dwie szpilki(dokładnie tak jak bębny zreszt?). problem gwintu to żaden problem. od czego s? krótkie przewody elastyczne od Żuka?
pozwole sobie jeszcze kategorynie nie zgodzić się z rzekomym kiepskim działaniem ręcznego na tarczach. zrobione porz?dnie hamulce nawet fiatowskie działaj? jak trzeba przez kilka lat bez awarii. użycie innych klocków niż FOMAR jeszcze bardziej poprawia ich działanie.
no i na koniec zagadka: dlaczego wszystkie porz?dne, mocne fury maj? z tyłu tarcze?
-
Przewody z Zuka :mrgreen:
odp: Bo lepiej hamuje, ale te fury maj? porz?dne serwo a nie puszke jak w polonezie :mrgreen:
-
no i na koniec zagadka: dlaczego wszystkie porz?dne, mocne fury maj? z tyłu tarcze?
wlasnie dlatego myslalem o tych tarczach na tyl , nie widzialem jeszcze jarzm itd ale mialem w glowie juz pomysl na dorobienie odpowiednich jarzm i zalozenie na tyl tarcz 260 z trucka a na przod jakies konkretne wentylowane tarcze 280-300 mm z porzadnymi zaciskami i bym mial z glowy hamulce na XXX koni mechanicznych , poprostu , jak cos robic to z przyszloscia :D
-
Tył tylko wspomaga hamowanie. Jak założysz tam mocne heble to poprostu trzeba bedzie to jako? zestroić bo skończy się blokowaniem tyłu a na zakręcie to odrazu b?k, albo niebezpieczny u?lizg. Tył w poldzie może pozostać jak najbardziej seri?. Zreszt? lukasa tez da się jakoż wzmocnic. Cylinderki co kupowałem były przeznaczone do jakiego? Volvo.
Ja bym tylko wzmocnił przednie heble a tył pozostawił bez zmian.
A szybkie auta maj?tarcze gdyż te sie tak szybko nie grzej? i jest możliwy większy nacisk klocków
Ale jak dla mnie w polonezie mocniejszy tył to niewiele da. A co do przekładki to lucas na póło?ce ma założony ten kołniez i czworok?tny jakby dystans.. Natomiast w tarczach jest to z wypustk? do umocowania zacisku. Więc je?li co? to mogłem się machnac z nazw? ale wł?snoe o to mi chodziło. Ze żeby to zdj?c trzeba rozwalać łożysko. przekł?daj?c kompletne póło?ki no problemo :mrgreen:
Wiem ze porz?dnie zrobione i zadbane tarcze na tyle działaj?. Jednak ja musiałem im po?wiecac więcej uwagi by sprawnie działały. A tu nawet nie zagl?dam.
-
no to bajkowo , tylko ze ja wlasnie chcialem zeby moj polonez stal sie z czasem szybkim samochodem ale to najwyzej bede kiedys rzezbil na jakichs porzadnych zaciskach z zachodniej fury
a co do tarcz , polonez ma rozstaw srub 4x98 znacie jakis samochod duzy , z wentylowanymi przednimi hamulcami minimum 280 mm i z takim rozstawem czy tylko na zamowienie ??
-
Tarcze to pewnie dopasował by z rodziny fiata, tam ma sporo wentylowańców. A co do uchwytu mocuj?cego zacisk do piasty to co? mi sie wydaje ze to już na zamówienie. choć moze cosik by podeszło
-
nie no , to wiem ze jarzmo na zamowienie ale mysle ze dalo by rade to zrobic w normalnych pieniadzach gdyby to samemu zaprojektowac i dac do frezera do wykonania . Szczerze mowiac to myslalem o zalozeniu zaciskow z 740 to sa BREMBO 4 tloczkowe ale to w odleglej przyszlosci , a zaciski takie konkretne zeby zostaly do innych projektow bo wiadomo , w polonezie mozna zrobic i 600 koni ale zawieszenie przestarzale i trzeba sie z tym liczyc .
pozdrawiam