FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Michal22091983 w Styczeń 02, 2006, 19:31:49 pm
-
Po wymianie tulejek i szczotek w rozruszniku na nowe, wystepuj? objawy niezazębiania bendiksu z wieńcem. Rozrusznik przy pierwszej próbie uruchomienia pracuje na luzie bez zazębienia.
Za drugim razem następuje prawidłowy rozruch. Ten objaw pojawia się co 3-4 uruchomienie silnika.
PROSZĘ O POMOC
POZDRAWIAM
PS. Mój poldek to Polonez Caro GLI z 1996r.
-
Obawiam się, że mam podobny problem. Wymieniałem wczoraj to samo co Ty i kilka razy zdarzyło się chyba to samo co Tobie. Mam wrażenie że nie do końca dobrze złożyłem rozrusznik. Pytanie do fachowców: czy małe widełki na końcach ramion widełek d?wigni popychaj?cej zębatkę do przodu obejmuj? talerz dociskaj?cy, czy opieraj? się tylko o niego jedn? stron?, w kierunku do zębatki?
-
Koledzy!
widełki d?wigni popychaj?cej zębatkę do przodu obejmuj? talerz dociskaj?cy!
Ewentualnie sprawdzcie czy owa dzwignia dobrze jest włożona i czy niema luzu przy cięgnie elektro-magnesu!
A i jeszcze jedno! założyli?cie bolec (o?) z owej dzwigni?
-
Cholercia... a jak złożyłem w ten sposób to nie odbijał :( To znaczy wyra?nie słychać było jak zgrzyta po zębach koła zamachowego. Zobaczę jeszcze jak będzie przy kolejnych uruchomieniach, najwyżej rozbiorę po raz trzeci :? już mam wprawę ;)
pozdrówka
-
Cholercia... a jak złożyłem w ten sposób to nie odbijał :( To znaczy wyra?nie słychać było jak zgrzyta po zębach koła zamachowego. Zobaczę jeszcze jak będzie przy kolejnych uruchomieniach, najwyżej rozbiorę po raz trzeci :? już mam wprawę ;)
pozdrówka
Nie odbijał?? zprecyzuj!
sprawdz czy elektro-magnes sie nie zaciera i nie doci?ga bendiksa!
A jak nie zazębi to kręci?
-
Nie odbijał?? zprecyzuj!
sprawdz czy elektro-magnes sie nie zaciera i nie doci?ga bendiksa!
A jak nie zazębi to kręci?
To było moje pierwsze podej?cie do "zaawansowanej" mechaniki w moim Polonezie.
Problem: ciężko obracaj?cy się rozrusznik, duży hałas i chrobotanie. Ogólnie mówi?c, ciężko "palił". Postanowiłem więc wymienić tulejki i szczotki, pomagał mi brat (teraz już wiemy, że jednak alternator trzeba poluzować, żeby wyj?ć rozrusznik ;) ). Pierwsze wmontowanie po wymianie tulejek: słychać tylko szczęk wł?cznika elektromagnetycznego, nie kręci - pewnie za ciasno skręcony :?. Wyjmujemy, składamy tak że widełki obejmuj? talerz, montujemy drania. I efekt taki jak pisałem, zakręcił, silnik odpalił, ale słychać było, że nie wrócił na miejsce - wyra?ny zgrzyt. Wyjmujemy, sprawdzamy, nie cofa się, jakby za mało miejsca. Złożyli?my więc teraz rozrusznik tak, że widełki s? z jednej strony. Tym razem wszystko OK, silnik odpalił, rozrusznik się odł?czył. Było to w sobotę, w niedzielę przy pierwszym uruchomieniu objawy podobne to tych co kolega na pocz?tku pisał. Na razie je?dzi. Tak jak pisałem, zobaczę co będzie dalej i wtedy dokładniej Ci opiszę. Jeszcze jedno: zdarzyło mi się kiedy? wyj?ć kluczyk, a silnik nadal pracował, pytałem mechanika, a on na to że "ten typ tak ma" :?. Wczoraj, przy tym nie odbijaniu mogłem tak robić za każdym razem, dopiero dodanie obci?żenia w postaci wł?czenia długich ?wiateł wył?czało silnik.
Uff.... tak to u mnie wygl?da.
Pozdrówka
-
Jeszcze jedno: zdarzyło mi się kiedy? wyj?ć kluczyk, a silnik nadal pracował, pytałem mechanika, a on na to że "ten typ tak ma" :?. Wczoraj, przy tym nie odbijaniu mogłem tak robić za każdym razem, dopiero dodanie obci?żenia w postaci wł?czenia długich ?wiateł wył?czało silnik.
Uff.... tak to u mnie wygl?da.
Pozdrówka
Nic nowego, wielu posiadaczy GLI tak ma.
Podobno problem tkwi w małym panelu (sterowanie ogrzewania)
Jak poszukasz na forum to znajdziesz kilka tematow na ten temat
Jak ja kupilem polda odpalilem przejechalem kawalek wylanczam zaplon a on dalej chodzi Wyobraz sobie moje zaskoczenie co sie dzieje :?: Po jakims czasie sie przyzwyczilem ;)
Wystarczy wcisn?c stop i silnik gasnie :)
-
Panowie, automat _najpierw_ przesuwa bendiks, a _potem_ zał?cza stycznik.
Kręcenie luzem może być spowodowana:
- zbyt słab? sił? rozrusznika (zebatka bendiksa się w końcu cofa- słychać "terkotanie") - przyczyn? sa braki w dostawie pr?du :) Polecam zmierzenie napięcia między mas? silnika a plusem rozrusznika (dolna ?ruba automatu).
- zwalonym bendiksem - sprzęgło kierunkowe robi się zerokierunkowe - kręci się swobodnie w obie strony. Przy czym objawu tego może się nie dać wywołać w rękach, do tego może on ustepować wraz ze wzrostem temperatury.
Oczywiscie pro?ciej zacz?ć od sprawdzenia napięca, niż rozbierać rozrusznik.
-
Mi rozrusznik dzialal tak jak by sie nie zazebial z kolem zamachowym jak mi urwalo mocowanie rozrusznika od skrzyni biegow :P , mialem caly kolniez do wymiany :P.
PZDR Pluton
-
Kręcenie luzem może być spowodowana:
- zbyt słab? sił? rozrusznika (zebatka bendiksa się w końcu cofa- słychać "terkotanie") - przyczyn? sa braki w dostawie pr?du :) Polecam zmierzenie napięcia między mas? silnika a plusem rozrusznika (dolna ?ruba automatu).[...]
Oczywiscie pro?ciej zacz?ć od sprawdzenia napięca, niż rozbierać rozrusznik.
No i jasne! Wła?nie takie co? u mnie się stało. Szkoda tylko że grzebanie przy rozruszniku w taki mróz nie należy do przyjemno?ci. :?