FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: wesley w Styczeń 03, 2006, 21:18:25 pm
-
Witam,co dolega mojemu alternatorowi ? Problem jest taki-zawsze po odpaleniu swieci lampka ładowania na desce i w tym momencie nie ma ładowania,ale wystarczy dodać gazu do jaki? 2ty?.obr i od razu gasnie lampka i już nigdy więcej się nie zapala i ładowanie jest idealne.Niby to nic takiego ale nieraz chciałbym żeby pochodził sobie na benzynie i ładował aku,a jak dam gazu to od razu przeł?cza się na LPG :twisted: Pozdrówka !
-
a pasek klinowy jest dobry??sprawdzales jego stan i naciag??
-
Mozliwe ze to wina szczotkotrzymacza a własciwieregulatora napiecia.
Znajomy tak mial w momencie ak wymienił szczotko trzymacz wszystko ustało
Oryginalny to koszt 45zł zamiennik od 15-40zł
Podejdzie Ci np: z CC, SC, punto
A czasami występuje absurd jak pytasz o szczotkotrzymacz np do poloneza to sie okazuje ze jest drozszy niz do SC pomimo tego ze jest taki sam wiec jezeli sie pokusisz o wymiane to sprawdz ceny i zdecyduj, ktory chcesz kupić :roll:
-
a pasek klinowy jest dobry??sprawdzales jego stan i naciag??
Paseczek nówka ,napięty prawidłowo...Podjadę do sklepu i zapytam o ceny.Narazie dzięki za pomoc.Pozdrawiam !
-
mialem podobne cyrki u siebie pojechaalem do elektryka a on mowi czy grzebalemw liczniku w zarowkach bo widzial ze mam inne podswietlenie
okazalo sie ze bardzo wazna jest DIODA WZBUDZENIA taka niebieska co obsluguje ikonke od ladowania moze ona ci sie przepalila
ja mialem tam wlutowana diode i musialem wlozyc spowrotem zarowke i to o odpowiedziej mocy juz nie pamietam ale chyba 5W
-
ze schematu alternatora Plusa, umieszczonego w Morawskim, wynika ze do poprawnej pracy samego alternatora nie jest potrzebna zarowka kontrolki ladowania!
kontrolka jest wlaczona rownolegle do obwodu wzbudzenia, a nie szeregowo, a co za tym idzie w tym przypadku nie ma wplywu na prace ukladu ladowania...
instalowanie tam diody jednak mija sie z celem poniewaz zarowka swieci przy dowolnej polaryzacji, a dioda tylko jednokierunkowo. W przypadku usterki ukladu zasialnia elektrycznego, kiedy pechowo napiecie na diodzie bedzie odwrocone kierowca nie zostanie o tym poinformowany... Rozwiazniem bylaby para diod polaczonych rownolegle w przeciwnych kierunkach przewodzenia (jak nie zaswieci sie jedna to druga)
BTW
w alternatorze Plusikowym nie ma szczotkotrzymaczy... regulator napiecia jest zintegrowany ze szczotkami (wychodza one bezposrednio z obudowy regulatora)... jesli chcemy wymienic szczotki to wymieniamy caly modul regulatora...
-
BTW
w alternatorze Plusikowym nie ma szczotkotrzymaczy... regulator napiecia jest zintegrowany ze szczotkami (wychodza one bezposrednio z obudowy regulatora)... jesli chcemy wymienic szczotki to wymieniamy caly modul regulatora...
To mialem na mysli ale zle się wysłowiłem
ParDom :)
Ale reszta się zgadza z tego co napisałem :idea: :)
-
Ja tak mam że jak odpale silnik to dopuki silnik nie przekroczy 1000obr/min
doputy będzie ?wiecić (żarzyć) kontrolka ładowania.
Nawet gdy pó?niej obroty spadn? poniżej 1000obr/min to już się nie zapali!!
-
a jak dam gazu to od razu przeł?cza się na LPG
pewnie masz automat ustawiony (rozruch na benie przy odpowiednich obrotach przełacza na gaz). zmien sobie na benzyne i sobie podł?duj.tylko ze alternator nie ł?duje jak auto stoi.musisz jezdzic.i na gazie tez ładuje :twisted:
-
a jak dam gazu to od razu przeł?cza się na LPG
pewnie masz automat ustawiony (rozruch na benie przy odpowiednich obrotach przełacza na gaz). zmien sobie na benzyne i sobie podł?duj.tylko ze alternator nie ł?duje jak auto stoi.musisz jezdzic.i na gazie tez ładuje :twisted:
Jak to możliwe żeby alter nieładował? Na postoju! :shock:
Co to za czary mary? :shock:
Jak by nieładował to by sie rozładował!!
Bzdura! :mad:
-
tylko ze alternator nie ł?duje jak auto stoi
ino co robi? dobre wrazenie? :laugh:
-
Kaziu nie denerwuj się tylko wytłumacz Panu #c-hemik-owi jak to jest :mad:
Praca alternatora nie zależy od jazdy i prędko?ci jazdy tylko od obrotów silnika a tym samym obrotów alternatora.
Alternator napędzany jest za pomoc? paska klinowego zamocowanego na kole pasowym. Z reguły jest to kolo na wale korbowym. W momencie, gdy silnik jest wprawiany w ruch to alternator zaczyna pracować razem z cał? jednostk?. Dobry alternator zaczyna poprawnie ładować juz od 300obr/min, (co do tej warto?ci nie mam pewno?ci)
Sterowanie energi?, z jak? ma ładować należy do regulatora napięcia (pot. regler).
-
regulator napiecia zapewnia odpowiednie napiecie w instalacji elektrycznej (poprzez regulacje pradu wzbudzenia) o ile tylko alternator ma wystarczajaca wydajnosc dla danego obciazenia... mowienie o energii jest nieco na wyrost (energia elektryczna to moc dostraczona/pobrana w jakims czasie)... regulator wplywa na jedna z wielkosci charakteryzujacych moc, mianowicie napiecie ale nie decyduje o energii (mamy tam jeszcze wartosc pradu i czas)... to tak na marginesie ;)
alternator polonezowy (czy to przed MR93 czy po...) ma charakterystyke nieodbiegajaca od przecietnej... mam na mysli charakterystyke wydajnosci pradowej w funkcji obrotów na min. jego wirnika...
z charakterystyki dowiemy sie, ze przy 1000obr/min nie podaje on juz pradu do ukladu elektrycznego - brak mocy (mamy ujemny bilans energii, swieci sie kontrolka ladowania, akumulator dostaje w pupe)... ale o jakim 1000obr/min mowimy? jest to 1000 na wale alternatora..., a co jest miedzy walem alternatora, a walem napedzjacym (korbowym)? oczywiscie jest tam przekladnia z paskiem klinowym o przelozeniu niestety mi nie znanym... jednak przekladnia ta zapewnia, ze alternator ZAWSZE pozostaje w obszarze obrotow "zadawalajacych go" przy normalnej pracy silnika... moze ktos poda to przelozenie?
wniosek:
nawet przy baaardzo malych predkosciach obrotowych silnika alternator jest w stanie zapewnic dodatni bilans energetyczny w instalacji elektrycznej samochodu zapewniajac ladowanie akumulatora i zasilanie wszystkich odbiorników
zazenie sie kontrolki ladowania to najczesciej luzny pasek klinowy, niesprawny regulator napiecia, zuzyte szczotki...
-
zazenie sie kontrolki ladowania to najczesciej luzny pasek klinowy, niesprawny regulator napiecia, zuzyte szczotki...
lub padniete diody.
-
regulator napiecia zapewnia odpowiednie napiecie w instalacji elektrycznej (poprzez regulacje pradu wzbudzenia) o ile tylko alternator ma wystarczajaca wydajnosc dla danego obciazenia... mowienie o energii jest nieco na wyrost (energia elektryczna to moc dostraczona/pobrana w jakims czasie)... regulator wplywa na jedna z wielkosci charakteryzujacych moc, mianowicie napiecie ale nie decyduje o energii (mamy tam jeszcze wartosc pradu i czas)... to tak na marginesie ;) ...
Oczywiscie zle to ujołem Ale ja nie być elektryk i ja mieć prawo pomylic te wartosci sorry ;)
-
sory.moj blad.wiadomo że ł?duje.sory malutkie przejęzyczenie.tylko że lepiej ł?duje podczas jazdy i to wtedy gdy ma sie wył??czone do minimum odbiorniki pr?du.na postoju ł?duje go ale bardzo malutkim pr?dem.
-
alternator byl przyczyna mojego jedynego holowania polderasa
te polaczenie regulatora ze szczotami to swietny pomysl ; u mnie nie ladowal i nie sygnalizowal kontrolka = zgasniecie na trasie i holowanie 70km ,bo nie wiadomo co sie stalo ; juz sie nastawialem na padniecie kompa i zakladanie gaznika :cry:
co do przelozenia to suwmiarka w lape i pomiar - ja teraz jestem daleko od swojego wozu
moge tylko napisac ze PLUS ma wieksze przelozenie ,bo toczone kolo pasowe alternatora jest mniejsze (40pln) ,w starym byly blaszane kolka (15pln)
ja sie skusilem na starsze i srednica walka jest inna (wieksza) ,wiec trzeba bylo dostosowac,zeby nie bylo bicia