FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: tere1 w Grudzień 31, 2005, 14:43:38 pm
-
Doł?cze sie bo mam pytanie a dokładnie chodzi mi o ustawienie zaworów jaka powinna byc przerwa i na ktorym i od ktorego zaczac ustawianie ktory ma sie otwierac a ktory zamykac i po koei jak to ma leciec
-
wiem ale nie mialem sie gdzie dolaczyc to napisalem tutaj 1.5
-
A pomoze mi ktos?? prosze juz drugi raz
Doł?cze sie bo mam pytanie a dokładnie chodzi mi o ustawienie zaworów jaka powinna byc przerwa i na ktorym i od ktorego zaczac ustawianie ktory ma sie otwierac a ktory zamykac i po koei jak to ma leciec
-
Wydzieliłem wszystko z innego tematu żeby było ja?niej.
-
tekst nie mój , nie pamietam czyj ale stary user ;)
a wiec:
1.
krecimy za pomoca jakiegos klucza (moze byc francuz, albo co innego)
walem korbowym... jak zobaczysz, ze zawory na pierwszym cylindrze sie
otwieraja (dzwigienki pojda w dol) to tedy powoli krecisz, az zaczna
sie zamykac (wracac do gory) i wtedy cofasz sie z obrotem w pozycje
dokladnie
pomiedzy tymi dwoma puknktami (tak zeby miec pewnosc, ze zawory sa na
maksa otwarte)
jak juz mamy silnik w tej pozycji, to wtedy dzwigienki na trzecim
cylindrze powinny wykazywac luz, i ten luz wlasnie mierzymy/ustawiamy,
na ssasych 0,15mm, na wydechowych ciut wiekszy 0,20mm (ssace sa po
stronie kolektora ssacego, a wydechowe po stronie wydechowego)
2. krecimy... i powtarzamy te same czynnosci dla par cylindrowoch 2-4
; 3-1 ; 4-2
3. kolejnosc podalem przypadkowa, ale pary sie zgadzaja zaczynami
od pary, ktora sie nam najszybcie otworzy/zamknie
ps. podczasregulacji poszczegolnych par cylindrow mamy mozliwosc
jeszce regulacji pojedynczych zaworow nie nalezacych do pary.... czyli
mozna wykonac regulacje w dwoch krokach, a nie czterech.... ale to juz
wyzsza szkola jazdy, -regulacji
Co Ci bedzie potrzebne:
-szczelinomierz,
-klucz do odkrecenia naretki kontrujacej srube regulacyjna (niestety
dokladnie nie pamietam czy to 11 czy 12) w sunie to najlepiej jak bys
mial do tego specjalny przyrzad, ale bez nie go tez sie da - bo ja tak
robilem,
-kombinerki do pokrecania regulacja.
-
Witam. Jutro mam zamiar ustawić zawory w moim Abimexie. Doczytałem w jednej z książek jeśli się nie mylę do (Fiata 125p) 1.5 , że powinien wynosić dla ssącego 0.20mm , dla wydechowego 0.25mm ? W Morawskim jest napisane , ze 0.17mm na zimnym dla ssącego i wydechowego a 0.25 na ciepłym ? I teraz pytanie jaki powinien wynosić luz ? <marzyciel>
-
Proponuje ssące 0.15mm, wydechowe 0.20mm, nowsze księgi tak podają. Widać doszli do wniosku że ustawienie wg. starych książek (0.20, 0.25) - zawory dalej klepią.
Ustawiać na zimnym silniku.
-
Natomiast tow. Trzeciak w pisze: "Luz na zaworze ssącym oraz na zaworze wydechowym powinien wynosić o,15...0,20 mm"
Więc ważne żeby było równo, dokładnie i bez przesady w jedną ani w drugą stronę...
-
0.10 na ssącym spokojnie można
-
Ja ustawiam wszystko na luźne 0.10 i jest gut. Zawsze pomiędzy 0.10 a 0.15 i nie jest tak, że jest za ciasno. Ale mam pewnie lekko wyrobione już dźwigienki więc to też jest "insza inszość" ;)
-
ja w ohvce miałem na zimnym srednio ciasne 0,20. Chodziła jakby była po remoncie i miała hydro :-)
-
Właściwie to jak ostawiać zawory w ohv z hydro? wczoraj chyba ze 3 godziny ustawialiśmy dzisiaj odpaliłem i jeden tłucze :(
trzeba wciskać szklanki przy ustawianiu czy wyciskać je na imadle?