FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: tere1 w Grudzień 31, 2005, 14:43:38 pm

Tytuł: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
Wiadomość wysłana przez: tere1 w Grudzień 31, 2005, 14:43:38 pm
Doł?cze sie bo mam pytanie a dokładnie chodzi mi o ustawienie zaworów jaka powinna byc przerwa i na ktorym i od ktorego zaczac ustawianie ktory ma sie otwierac a ktory zamykac i po koei jak to ma leciec
Tytuł: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
Wiadomość wysłana przez: tere1 w Styczeń 03, 2006, 13:59:56 pm
wiem ale nie mialem sie gdzie dolaczyc to napisalem tutaj 1.5
Tytuł: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
Wiadomość wysłana przez: tere1 w Styczeń 05, 2006, 15:24:23 pm
A pomoze mi ktos?? prosze juz drugi raz    


Doł?cze sie bo mam pytanie a dokładnie chodzi mi o ustawienie zaworów jaka powinna byc przerwa i na ktorym i od ktorego zaczac ustawianie ktory ma sie otwierac a ktory zamykac i po koei jak to ma leciec
Tytuł: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 05, 2006, 15:59:27 pm
Wydzieliłem wszystko z innego tematu żeby było ja?niej.
Tytuł: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
Wiadomość wysłana przez: thomas#1840 w Styczeń 05, 2006, 21:05:17 pm
tekst nie mój , nie pamietam czyj ale stary user  ;)

a wiec:
1.
krecimy za pomoca jakiegos klucza (moze byc francuz, albo co innego)
walem korbowym... jak zobaczysz, ze zawory na pierwszym cylindrze sie
 otwieraja (dzwigienki pojda w dol) to tedy powoli krecisz, az zaczna
sie zamykac (wracac do gory) i wtedy cofasz sie z obrotem w pozycje
dokladnie
 pomiedzy tymi dwoma puknktami (tak zeby miec pewnosc, ze zawory sa na
 maksa otwarte)

jak juz mamy silnik w tej pozycji, to wtedy dzwigienki na trzecim
cylindrze powinny wykazywac luz, i ten luz wlasnie mierzymy/ustawiamy,
 na ssasych 0,15mm, na wydechowych ciut wiekszy 0,20mm (ssace sa po
stronie kolektora ssacego, a wydechowe po stronie wydechowego)

2. krecimy... i powtarzamy te same czynnosci dla par cylindrowoch 2-4
 ; 3-1 ; 4-2

3. kolejnosc podalem przypadkowa, ale pary sie zgadzaja  zaczynami
 od pary, ktora sie nam najszybcie otworzy/zamknie

ps. podczasregulacji poszczegolnych par cylindrow mamy mozliwosc
 jeszce regulacji pojedynczych zaworow nie nalezacych do pary.... czyli
mozna wykonac regulacje w dwoch krokach, a nie czterech.... ale to juz
 wyzsza szkola jazdy, -regulacji




Co Ci bedzie potrzebne:
-szczelinomierz,
-klucz do odkrecenia naretki kontrujacej srube regulacyjna (niestety
dokladnie nie pamietam czy to 11 czy 12) w sunie to najlepiej jak bys
mial do tego specjalny przyrzad, ale bez nie go tez sie da - bo ja tak
robilem,
-kombinerki do pokrecania regulacja.
Tytuł: Odp: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
Wiadomość wysłana przez: Arti28 w Kwiecień 04, 2012, 17:09:10 pm
Witam. Jutro mam zamiar ustawić zawory w moim Abimexie.  Doczytałem w jednej z książek jeśli się nie mylę do (Fiata 125p) 1.5 , że powinien wynosić  dla ssącego 0.20mm , dla wydechowego 0.25mm   ?    W Morawskim jest napisane ,  ze 0.17mm na zimnym dla ssącego i wydechowego a 0.25 na ciepłym ? I teraz pytanie jaki powinien wynosić luz ? <marzyciel>
Tytuł: Odp: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
Wiadomość wysłana przez: myambo w Kwiecień 04, 2012, 21:11:15 pm
Proponuje ssące 0.15mm, wydechowe 0.20mm, nowsze księgi tak podają. Widać doszli do wniosku że ustawienie wg. starych książek (0.20, 0.25) - zawory dalej klepią.
Ustawiać na zimnym silniku.
Tytuł: Odp: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
Wiadomość wysłana przez: DF w Kwiecień 04, 2012, 21:45:58 pm
Natomiast tow. Trzeciak w pisze: "Luz na zaworze ssącym oraz na zaworze wydechowym powinien wynosić o,15...0,20 mm"
Więc ważne żeby było równo, dokładnie i bez przesady w jedną ani w drugą stronę...
Tytuł: Odp: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
Wiadomość wysłana przez: Tailgunner w Kwiecień 08, 2012, 16:04:07 pm
0.10 na ssącym spokojnie można
Tytuł: Odp: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
Wiadomość wysłana przez: Tybek w Kwiecień 08, 2012, 21:16:39 pm
Ja ustawiam wszystko na luźne 0.10 i jest gut. Zawsze pomiędzy  0.10 a 0.15 i nie jest tak, że jest za ciasno. Ale mam pewnie lekko wyrobione już dźwigienki więc to też jest "insza inszość" ;)
Tytuł: Odp: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
Wiadomość wysłana przez: Pablo 92 w Kwiecień 08, 2012, 21:24:20 pm
ja w ohvce miałem na zimnym srednio ciasne 0,20. Chodziła jakby była po remoncie i miała hydro :-)
Tytuł: Odp: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
Wiadomość wysłana przez: qziok w Kwiecień 13, 2012, 22:04:58 pm
Właściwie to jak ostawiać zawory w ohv z hydro? wczoraj chyba ze 3 godziny ustawialiśmy dzisiaj odpaliłem i jeden tłucze :(
trzeba wciskać szklanki przy ustawianiu czy wyciskać je na imadle?