FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: michalrau w Styczeń 07, 2006, 18:44:15 pm

Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: michalrau w Styczeń 07, 2006, 18:44:15 pm
Sporo ostatnio zostało napisanne o różnego rodzaju konfiguracjach układów wydechowych.
Szersze rury, tłumniki przelotowe, wybebeszone seryjne, katalizatory i strumienice.
Moje pytatanie: Czy ingerencja w układ wydechowy zmienia parametry spalania silnika a dokładnie czy wybebeszenie wszystkich tłumików i zaspawanie ich zwiększy zużycie paliwa czy nie.

Druga sprawa, to w starych polonezach Borewiczach był taki charakterystyczny gwizd z rury wydechowej. Czym to jest powodowane, czy budow? ostatniego tłumika? i czy kto? próbował do carówki wpakować ten tłumik z borewicza i czy on wtedy gwiżdże czy nie?

Jeszcze mam jedno pytanie. Dużo osób pisało o tym, że tłumnik końcowy z Borewicza jest " przelotowy" . Co to dokładnie osnacza?

Sorki, że zakładam nowy temat na te pytania, ale jak napiszę to w starych, to gdzie? się to rozmyje i wyczerpuj?cych odpowiedzi nie uzyskam.
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Rider w Styczeń 07, 2006, 19:38:20 pm
Tlumik przelotowy to najprosciej mowiac taki ktory stawia najemniejsze opory przeplywu spalin.
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: goœć wawa w Styczeń 07, 2006, 22:46:55 pm
A jeszcze dokładniej to taki w którym patrz?c w jeden koniec zobaczysz
drugi czyli nie ma w nim komór rozprężeniowych
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz!842! w Styczeń 08, 2006, 00:11:41 am
Ingerencja w układ wydechowy zawsze prowadzi za sob? zmiany parametrów odprowadzenia spalin moim zdaniem najlepiej jest wymieniać na rzeczy oryginalne które zostały kiedy? specjalnie obliczone do danej jednostki a je?li chodzi o mój pogl?d do dobrego wydechu dla poldka to taki: kolektor GSI -> seryjna pucha od GLE -> przedostatni seryjny -> ostatni Oryginalny od Borka (podobno oryginalny gwiżdże :mrgreen: ) osobi?cie to nie mam zamontowanego ostatniego od Borka i nie wiem czy w caro to tez gwiżdże  i czy daje to co? ale co do kolektora GSi to w moim przypadku na benzynie ładnie czuć polepszenie przy?pieszenia nie powala na kolana ale jest przyjemnie oraz jak na 3 dojdę do 100 to pó?niej schodz?c z obrotów ładnie pomrukuję  ;)
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Alien#174 w Styczeń 08, 2006, 11:14:21 am
czytałem gdzie? że układ wydechowy w Caro jest ?wietnie zaprojektowany jesli chodzi o jego współpracę z silnikiem, a co do wybebeszania cakłego układu z wnętrzno?ci - obawiam się że taka operacja, poza rykiem z wydechu, przyniesie jeszcze zamulenie auta :|
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Durnikc w Styczeń 08, 2006, 11:35:31 am
W moim przypadku najwięcej dał kolektor z GSI ,na niskich obrotach bez obci?żenia poprawiła sie równomierno?ć obrotów ,a w czasie przy?pieszania nieco lepiej jest z elastyczno?ci? silnika ,co przekłada sie na zmniejszenie liczby zmian biegów.W moim poldku pracuje wydech jak w po?cie wyżej u Łukasza ,w miare cicho ,charakterystyczny ,,poldkowski ' głos ,oczywi?cie rakieta to to nie jest sinikowi przydałby się mały remont ale nawet w tym stanie wymiana kolektora sporo dała.
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: michalrau w Styczeń 08, 2006, 12:03:09 pm
No wła?nie Łukasz, dokładnie do takiego układu bym się skłaniał. Tylko mam jeszcze opcję przedtem poeksperymentować z tym starym i nie wiem czy warto.
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 08, 2006, 13:45:31 pm
michalrau borewicze gwizdza ale na panstwowych tlumikach ,jakos w rzemieslniczych ciezko jest dostac ten gwizd,a powoduje go wlasnie ostatni tlumik
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: michalrau w Styczeń 08, 2006, 22:50:36 pm
No to państwowy trza będzie kupić . Ciekawe czy jeszcze s? takowe :?:
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: thomas#1840 w Styczeń 08, 2006, 22:55:04 pm
z przelotowych ostanich to ostało sie na rynku tylko Polmo a to nie państwówka niestety , u mnie nie gwizdał a tak mi na tm zależało  :cry: ale teraz ryczy z końcóweczka i po kilku spawach  :lol:  :twisted:
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: vox+241 w Styczeń 08, 2006, 23:02:58 pm
Cytat: "michalrau"
No to państwowy trza będzie kupić . Ciekawe czy jeszcze s? takowe :?:

u mnie jeszcze s? panstwowe
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: OLO_35 w Styczeń 11, 2006, 03:13:53 am
Miałem w poprzednim poldku przelotówkę z fiata z lat 70tych. |liczny klasyczny gwizd :) Caro GLE - czyli cały układ przelotowy, na 3 tłumikach było cicho aczkolwiek wyczuwalnie inaczej nizna serii. Lepszy kop na wysokich obrotach. Musze założyć taki sam do roverka.
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Janek#1612 w Styczeń 11, 2006, 12:49:16 pm
Z moich obserwacji wynika, że przelotówka jako ostatni zmniejsza moment na niskich obrotach.
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 11, 2006, 13:46:44 pm
Z pewno?ci? najwięcej informacji dostarczyłyby wykresy z hamowni. Niestety puki co nie znam nikogo kto miałby czas i pieniadze żeby się w to bawić. Chyba że znajdzie się chętny.
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: michalrau w Styczeń 11, 2006, 16:47:46 pm
VOX, to może zgłoszę się do Ciebie na wiosnę. Ile taki tłumnik u Ciebie kosztuje i ile razem z przesyłk? by to wyszło?
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 11, 2006, 21:22:40 pm
michal w Rudzie na KOKOTA maja panstwowe
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: vox+241 w Styczeń 11, 2006, 21:48:26 pm
EDIT: nie widziałem wypowiedzi GT
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Janek#1612 w Styczeń 12, 2006, 15:55:02 pm
Hej Bocian: co do hamowni to mojego kręciłem wła?nie z przelotówk?, jak dokręce (je?li  ;)  ) do 200kkm, to pojadę na hamownie z normalnym tylnym tłumokiem caroskim. Co prawda będzie 40tysi pó?niej ale ciekawe co wyjdzie.
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 13, 2006, 15:29:09 pm
szkoda że dopiero za te 40kkm.
Panowie nikt nie ma doj?ć do hamowni i chwili czasu aby się pobawić w modyfikacje wydechu??
Gdybym był jeszcze w białymstoku  :sad: . Po?więciłbym się i potestował nieco.
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Styczeń 18, 2006, 23:05:15 pm
A jaka jest róznica miedzy kolektorem GSI a zwykłym ze daje takie efekty?? I czy da sie taki kolektor do silnika 1500 załozyc??
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 19, 2006, 07:19:09 am
Fistasz przed zadaniem kolejnego tak banalnego pytania uzyj wyszukiwarki ,tam temat zostal juz wyczerpany
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Styczeń 19, 2006, 18:10:16 pm
Przepraszam ale sk?d moge wiedziec!!! Moze dla ciebie jest to banalne pytanie ale dla mnie nie!!! Lepiej bys odpowiedział a nie odrazu tak nie kulturalnie się zachowujesz!!
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 19, 2006, 18:51:18 pm
Fistasz nie wyskakuj na mnie bo to ty nie znasz regulaminu forum,ktory mowi wyraznie,ze przed zadaniem tematu nalezy uzyc szukajki aby sprawdzic czy juz czegos takiego nie bylo. UWIERZ ZE BYLO
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Styczeń 19, 2006, 19:14:19 pm
Ok Ok nie chce kłutni jestem raczej pacyfist? :D Szukałem jest duzo postów ale nic konkretnego, spróbuje jeszcze raz.Ale powiedz czy nie łatwiej było by to krótko opisac tutaj niz szukac na forum??
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 19, 2006, 19:17:46 pm
juz to tyle razy pisalem,ze gdybys ty to tyle razy napisal tez by ci sie ie chcialo
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Styczeń 19, 2006, 19:38:44 pm
Ok! bede szukał ale czuje ze bedzie ciezko
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: michalrau w Styczeń 20, 2006, 18:20:15 pm
Fistasz, nie przjmuj się. GT to jest taki stary wyjadacz, który ma często w zwyczaju rzucać się na "nowych" członków jak GRAD na dach biednego samochodu :twisted:  :twisted:  :twisted:  . A poza tym nie założyłe? nowego tematu tylko podpi?łe? się pod inny, więc to nie grzech.
Za to co teraz napisałem spotka mnie pewnie jaka? bardzo cięta trafna riposta :badass: , ale  nie byłoby zabawnie, gdybym tego nie napisał :roll:
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 21, 2006, 11:59:08 am
michalrau  :roll:

KONIEC RIPOSTY

i co??zatkało kakao?? :mrgreen:
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Alien#174 w Styczeń 21, 2006, 12:20:51 pm
Fistasz - róznica jest dosyć spora - GSI jest kolektorem rurowych 4-2-1 a standardowy jest żeliwny - pierwszy, dzięki materialowi z jakiego jest zrobiony, stawia mniejszy opór spalinom ( porowaty żeliwny je bardziej hamuje ) rezultat jest taki że GSI to duży krok w stronę poprawy elastyczno?ci silnika ( ale tylko jeden z wielu kroków 8) )
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: michalrau w Styczeń 21, 2006, 17:04:20 pm
No dobra, zgadzam się, moja wypowied? była poniżej pewnego poziomu i narusza ustawę o ochronie danych osobowych użytkownika GT za co bardzo pragnę przeprosić w/w kolegę :roll:
Tytuł: laik
Wiadomość wysłana przez: mieciob w Styczeń 21, 2006, 21:06:03 pm
Ja tez mam typowo laickie pytanie :

Które poldki miały   taki kolektor wydechowy  ??  wydech od  roverka  to to samo , mozna  włozyc do  GLE??
i z których niepodejdzie??
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 21, 2006, 21:15:19 pm
w roverku wydech idzie z lewej na prawa strone ,to zupelnie inny silnik
a kolektory GSI byly w poldkach 1,6 GSI czyli plusy na wielopunkcie


do MICHAŁRAU
strzelam focha  :mad:
Tytuł: racja racja
Wiadomość wysłana przez: mieciob w Styczeń 21, 2006, 21:46:37 pm
Dzieki GT
wlasnie sie szaczilem ze walnolem  glupote  jak zobaczylem zdiecie roverka  :lol:  :oops:
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Styczeń 31, 2006, 17:13:15 pm
Teraz juz wiem jaka jest róznica i dzieki za wytłumaczenie tekgo. Ostatni jednak ogl?daj?c zdjecia z prac nad Strato-Polonezem zinteresował mnie wydech tego samochodu. Składa sie z trzech rur (jedna czesc na trzy cylindru,druga częsc taka sama) wygladało to na jakies 3-1 ale co ciekawsze kazda z tych rur była poł?czona z kolejna taka cieniutk? rurka. tak wiec pierwsza z druga, druga z trzecia a trzecia z pierwsza. Nie wiem jakie to ma znaczenie, moze cos wiecej o tym powiecie??

oto adres zdjecia na FSO AK http://www.fsoautoklub.pl/index.php?action=photos&RollID=stratos&FrameID=63
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 31, 2006, 18:22:23 pm
ja mam ostatnia przelotowke rzemieslnicza za 20pln
zalozylem poltora roku i na poczatku bylo znosnie ,ale teraz to mocno gwizdze juz przy 3000 obr/min (na nizszych obrotach i przy ruszaniu slychac jakby byl gaznikowy - borewicz lub fiacior)
na wolnych obrotach fajnie podpierduje
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Russell w Sierpień 09, 2006, 12:22:55 pm
reaktywacja.    Kurde, jak ja mam zamocowac ostatni przelotowy tłumik w caro 94`?   dokupić też drugi tłumik?  ....eee.... spawac? :?

[ Dodano: 2006-08-09, 12:24 ]
w sumie ostatni i drugi tłumik do 1992 roku  kosztuj? razem o 50 zł mniej niż ostatni do caro 94
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Sierpień 09, 2006, 14:21:50 pm
Russel, klikaj tutaj (http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?p=230056#230056).
Tam opisałem wszystko do?ć dokładnie.
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Pudzian_Puławy w Sierpień 09, 2006, 18:29:02 pm
A ja mam takie pytanie bo czytaj?c wasze posty gdzie? wyłapałem ze po założeniu przelotówki zamiast koncowego tłumnika można co? zmienić na niskich obrotach...A kolektroki od gsi i struma zamiast kata i ostatni przelot a przed ostatnio fabryka jak to moze chodzić bedzie to zno?ne??
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: mariusz wawa w Sierpień 09, 2006, 21:13:42 pm
Cytat: "Pudzian_Puławy"
A ja mam takie pytanie bo czytaj?c wasze posty gdzie? wyłapałem ze po założeniu przelotówki zamiast koncowego tłumnika można co? zmienić na niskich obrotach...A kolektroki od gsi i struma zamiast kata i ostatni przelot a przed ostatnio fabryka jak to moze chodzić bedzie to zno?ne??


Nie dawaj strumienicy w miejsce katalizatora. Je?li będzie to strumienica, a nie kawałek rurki z Allegro z blaszkami, to przyspieszenie opróżniania cylindrów spowoduje wypierdzenie silnika.
Je?li już, to za katem, lub ew. zastępuj?cum go tłumikiem. Gdzie? było bardzo ładnie opisane, jak nieprawidłowo zamontowane strumienice przyczyniaj? się do awarii silników. Konstruktorzy założyli, że iles spalin ma w nich pozostać, i raczej bym tego nie zmieniał.
Podobnie jest z wydechami, przelotowe MUSZˇ być policzone pod dany silnik.
Kolejna sprawa, to dolot. NIC, lub prawie nic nie da "rozlu?nienie" wydechu, je?li silnik nie będzie w stanie napełnić w wystarczaj?cym stopniu komór spalania.
Super jest rozwi?zanie z kolektorem rurowym. Jest to najprostszy sposób poprawienia charakterystyki silnika, z powodzeniem stosowany przez uznane marki.
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Russell w Sierpień 09, 2006, 22:04:37 pm
Choc na projektowaniu wydechu się nie znam, to jednak popieram mariusz wawa, . Wiele opini uzytkowników strumienic czytałem,  i odniosłem wrażenie że ci najbardziej wiarygodni ( czyt. wypowiadaj?cy się zrozumiał? polszczyzn?) raczej nie chwal? ich sobie. wydaje mi się ze jest to element który powinien byc dopasowany do konkretnego silnika i wydechu. oczywi?cie można się sugerowac opini? takich chlopakófff co to ful wypas maj? wydach a przyost mocy zbadany pod blokiem wyniósł 150%
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 09, 2006, 23:05:25 pm
zeby zalozyc ostatni przelotowy to trzeba troche pospawac
aktualnie jestem po wymianie tlumikow
ostatnia przelotowka mi zostala ,ale zrobil sie z niej komorowiec ,bo siatka sie wypalila
szarpnalem sie na nowy tlumik srodkowy oraz rure (przerdzewiala) i w miejsce katalizatora zalozylem tlumik (narazie ,bo pozniej pojdzie komora rozprezna)
zalozylem tez w koncu kolektor z GSI - dzisiaj zrobilem oslone kolektora ,bo kula podcisnieniowa sie mocno grzala

po zmontowaniu wszystkiego odczulem spadek osiagow - ale to dlatego ,ze instalka mi sie rozregulowala  8)
na dzien dzisiejszy jest spoko ,znacznie ciszej i idzie tak samo (tzn. na benzynie jeszcze nie sprawdzalem do setki  ;)  )
sprzedam katalizator to sobie odbieje za te nowe tlumiki

juz wczesniej pisalem ,ze nie polecam łuskownicy (strumienicy łuskowej) zamiast kata
jezeli ktos musi ,bo wiadomo ,ze ciezko samemu zrobic - najlepszym przykladem jestem jak ;mam blache ,narazie mam spaware ,a jakos ciezko idzie sie zebrac - komore to w miejsce katalizatora najlepiej dac ,wymienie od najprostszych rozwiazan uwzgledniajac cene :

- tlumik przelotowy Caro - 40-45pln
- na allegro to nazywaja strumienica naddziwiekowa ? z wierzchu dwa stozki - 90pln + wspawanie
- łuskownica o wiekszym przekroju rury - dla mojego poldzia to by bylo fi55 po obcieciu kata ktory ma fi50  ,albo luskownica fi50 dla kogos kto dorabia rure fi45  (generalni srednica o 5mm wieksza niz rura)- koszt ~50pln za luskownice + wspawanie

jezeli ktos chce koniecznie luskownice to polecam zamiast srodkowego tlumika - z racji konstrukcji pozyje dluzej niz tlumik (na spawach strasznie je zrzera)
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Pudzian_Puławy w Sierpień 10, 2006, 09:18:20 am
Cytat: "KGB"
zeby zalozyc ostatni przelotowy to trzeba troche pospawac
aktualnie jestem po wymianie tlumikow
ostatnia przelotowka mi zostala ,ale zrobil sie z niej komorowiec ,bo siatka sie wypalila
szarpnalem sie na nowy tlumik srodkowy oraz rure (przerdzewiala) i w miejsce katalizatora zalozylem tlumik (narazie ,bo pozniej pojdzie komora rozprezna)
zalozylem tez w koncu kolektor z GSI - dzisiaj zrobilem oslone kolektora ,bo kula podcisnieniowa sie mocno grzala

po zmontowaniu wszystkiego odczulem spadek osiagow - ale to dlatego ,ze instalka mi sie rozregulowala  8)
na dzien dzisiejszy jest spoko ,znacznie ciszej i idzie tak samo (tzn. na benzynie jeszcze nie sprawdzalem do setki  ;)  )
sprzedam katalizator to sobie odbieje za te nowe tlumiki

juz wczesniej pisalem ,ze nie polecam łuskownicy (strumienicy łuskowej) zamiast kata
jezeli ktos musi ,bo wiadomo ,ze ciezko samemu zrobic - najlepszym przykladem jestem jak ;mam blache ,narazie mam spaware ,a jakos ciezko idzie sie zebrac - komore to w miejsce katalizatora najlepiej dac ,wymienie od najprostszych rozwiazan uwzgledniajac cene :

- tlumik przelotowy Caro - 40-45pln
- na allegro to nazywaja strumienica naddziwiekowa ? z wierzchu dwa stozki - 90pln + wspawanie
- łuskownica o wiekszym przekroju rury - dla mojego poldzia to by bylo fi55 po obcieciu kata ktory ma fi50  ,albo luskownica fi50 dla kogos kto dorabia rure fi45  (generalni srednica o 5mm wieksza niz rura)- koszt ~50pln za luskownice + wspawanie

jezeli ktos chce koniecznie luskownice to polecam zamiast srodkowego tlumika - z racji konstrukcji pozyje dluzej niz tlumik (na spawach strasznie je zrzera)




Ja mam wujka który jest spawaczem i mówi ze to nie problem wyprofilować rure, a co do strumienicy to też gdzie? czytałem ze moze zniszczyc silnik... Czyli wychodzi na to ze lepiej załozyć łuskownice zamiast pierwszego tłumnika a drugi przelot i kolektory od gsi?? A zamiast kata co? ten taki tłumnik orginalny?? Co był montowany w starszych poldach??
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 10, 2006, 11:22:42 am
przeciez napisalem ,ze jezeli ktos musi miec luskownice (bo tania i blyszczaca  :P ) to niech zastosuje o srednicy 5mm wiekszej niz rura (choc od biedy po wycieciu kata moze byc fi50)

najprosciej i najbezpieczniej jest zalozyc tlumik przelotowy Caro (pierwszy za kolektorem) - koncu fabryka go wymyslila i wymodzila ,wiec sie nadaje

kolektor z GSI jest niby lepszy ,ale bez obrobienia wylotow w glowicy jakos nie czuje jego lepszosci - napewno jest lzejszy i to mu chwale
seryjny zeliwny kolektor jest dobrze spasowany z glowica - az sie zdziwilem po zdjeciu kolektora
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: Pudzian_Puławy w Sierpień 10, 2006, 18:51:08 pm
To założe sobie ten od karocy przelotowy w miejsce kata a zamiast pierwszego tłumnika strume i ostatnio bedzie z rurki zrobiony oraz kolektorekm gsi... a na dolocie jaki? stożkowy filterek...  :mrgreen:
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Sierpień 10, 2006, 20:10:52 pm
Cytat: "KGB"
bo pozniej pojdzie komora rozprezna
 
masz jakis namiar na firme co robi takie rzeczy , czy robisz sam ?? tez przerabiam ten temat teraz  
Cytat: "KGB"

seryjny zeliwny kolektor jest dobrze spasowany z glowica - az sie zdziwilem po zdjeciu kolektora


no szczerze mowiac mnie dziwi to co piszesz bo ja bylem zszokowany jak zdjolem swoj
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 10, 2006, 22:24:08 pm
komore robie sam - blache (niestety tylko 1-ke ) mam ,wycinek kola odrysowany tylko nozyc do blachy brakuje na ta chwile
mysle ,ze kazdy tlumikarz by cos takiego wykonal ,tylko trzeba by wziac wieksza ilosc
przepis jest taki :
na wlocie stozek o kacie rozwarcia 7-10*  ,a na wylocie stozek 40*
dlugosc i srednice trzeba sobie dobrac indywidualnie do posiadanych rur

sam sie zdziwilem z tym kolektorem
kupilem uszczelki - seryjne ,juz na oko za duze serdnice
zdejmuje kolektor ,a tam inne mniejsze uszczelki i ladnie zgrane z glowica
przymierzylem stare uszczelki do kolektora i tu tez ladnie pasuja
dodac do tego ,ze kanaly wylotowe w glowicy byly czystosci ssacych (czyste aluminium) to wogole szok w tramkach
fabryka sie postarala ,a gaz ladnie wyczyscil wydech

P.S.
teraz mam kanaly zupelnie niezgrane z kolektorem ,bo nowe uczelki dopasowalem z kolektorem ,a kanaly w glowicy zostaly mniejsze - ale do czasu kiedy bedzie okazja zdjac glowice :bat:
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Sierpień 10, 2006, 23:27:47 pm
ja mam blache 2 mm ale sie zakrece za 1.5 bo tamta za gruba , co do glowy to ja swoja spierdzielilem  , co do puszki rozpreznej to ja mam jeszcze jedna watpliwosc , jak to impretowac obliczenia dlugosci rezonansowej , w dlugosci rezonansowej ma wychodzic podstawa stozkow czy poczatek puszki , rozkminiales to ??
Tytuł: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 11, 2006, 12:01:01 pm
raczej poczatek wlotu ,bo tam zaczyna sie gaz rozprezac
zreszta te 10cm ronicy nie robi ,bo przeciez walkow nie stroisz pod to
a czy doladowanie wystapi przy 5000 czy przy 4700 to tez niewiele zmienia
no i od dolotu zalezy
zreszta wszyscy tunerzy podaja ,ze wydech trzeba dostroic na hamowni - to dlatego ,ze wyliczenia teoretyczne daja duzy blad