FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: WKLIW w Styczeń 07, 2006, 20:41:54 pm
-
co zrobić żeby sie te bolce w kostce nie wycierały już 2 szlak mi trafił ?? czy stacyjka od + nie jest trwalsza ?? może by podeszła do mojego caro mr93 ?
-
stacyjka od plusa nie podejdzie bo jest przykręcana od góry
-
nie tylko ty masz takie problemy ja juz ze 3 wymieniłem. może to być spowodowane np. uruchamianiem silnika z wł?czonymi ?wiatłami lub radiem, dmuchaw? itd.
-
kurna zawsze jak zapalam w ci?gu dnia auto to dmuchawa radio i czasem ?wiatła chodz? poprostu nie chce mi sie tego wł?czać i wył?czać za każdym razem
no chyba że mam zwarcie gdzie? w elektryce ale w?tpie bo wsio chodzi ni nie pali bezpieczników. A najdziwniejsze jest to że w poprzedniej przestał ł?czyć ten styk co podaje pr?d na zapłon (iskre) a teraz ten od ?wiateł itp
-
"nie chce mi się wył?czać" :roll: "nie chce mi się wymieniać"
jak Ci sie zachce wyl?czać to będziesz wymieniać jak ja - co 13 lat - u mnie padła wła?nie po takim czasie pierwszy raz, następn? wymianę planuję na 2018 rok :mrgreen:
-
czyli nie mam co szukać po elektryce auta tylko wyłaczać wszystkie odbiorniki przy zapalaniu ??
-
Mnie sie wytopil wlacznik swiatel od tego ze ojciec nie wylanczal nigdy swiatel. Takze z ta kostka moze byc podobnie.
-
Mnie sie wytopil wlacznik swiatel od tego ze ojciec nie wylanczal nigdy swiatel. Takze z ta kostka moze byc podobnie.
wytopil? :shock: moze zasniedzial i przestal laczyc? no chyba, ze masz ten wylacznik podpiety bezposrednio pod zarowki ;)
nie wiem jak jest w starszych poldkach ale w plusach system automatycznie wylacza wszystkie zbedne odbiorniki w momencie rozruchu (swiatla, radio... itd)
-
No jak sie rozbierze ten pstryczek to tam w nim sa takie biale plastikowe nozki i one sie podtopily
-
ja tam niwiem jak jest w nowych poldkach ale wydaje mi sie ze w kazdym wozie nawet w moim wył?cza sie np, radio gdy odpalam samochód, wiec niewiem czy to jest prawda ze automatycznie wył?cza wszystkie zbedne odbiorniki..
[ Dodano: 2006-01-08, 12:22 ]
OZik#1845, no wła?nie one sie wytapiaj? a ten element jest niestety nierozbierałny
-
gwarantuje Ci, ze system elektryczny auta wylacza samoczynnie wszystkie zbedne odbiorniki elektryczne (przynajmniej w Plusach) podczas rozruchu... to, ze gasnie radio moze tez byc objawem czegos zupelnie innego... slabego akumulatora
u mnie automatycznie odciane sa: wycieraczki, silnik nadmuchu, spryskiwacz, swiatla, zegar....
jesli chodzi o przelacznik swiatel to w plusie jest on podlaczony do kontrolera swiatel, a ten steruje praca swiatel mijania i drogowych poprzez przekazniki..., a co za tym idzie przez sam przelacznik plywnie niewielki prad... dlatego zdziwilem sie ze ulegl wytopieniu jakis styk...
zdarzylo mi sie, ze styki w przelaczniku zasniedzialy i przestaly laczyc (w zimie byly caly czas wlaczone swiatla mijania) ale nigdy nic sie nie wytopilo
-
Wiec w takim razie od czego mogl sie przytopic ten pstryczek? :?
-
mysle jednak, ze najpierw te styki zaczely pokrywac sie sniedzia i po pewnym czasie opor elektryczny na nich wzrosl na tyle, ze nawet ten maly prad rozgrzewal je i podtapial... ale to tylko domniemania...
jedyna rada to... uzywac przelacznikow :smile:
-
Tylko ja trodno jest do mojego ojca w jakikolwiek przemowic, zeby sie chodz troche wysilil i zrobil pstryk. Tylko by pozniej zapomnial wlaczyc swiatel. Ale to osobny rozdzial. :?
-
Wiec w takim razie od czego mogl sie przytopic ten pstryczek? :?
tego to i najstarsi górale niewiedz? :D a my możemy tylko przypuszczac....
-
mi sie kiedy? też ten pstryczek prytopił
ale to wtedy jak miałem zwarcie w przyczepce
a co do stacyjki to rozpołowiłem star? kostke (t? co mi sie wypaliła jaki? miesi?c temu wytrzymała 11 lat) i sie okazało że styk był wytopiony pytanie tylko gdzie szukac przyczyny
-
nie wiem jak czesto odpalasz auto ale jedenascie lat na przecietny styk elektryczny to dosc sporo... mogl ulec wytopieniu wskutek normalnego zuzycia... jesli natomiast padaj Ci nowe kostki to ewidentnie masz juz do czynienia z przeciazeniem tych stykow...
przyczyna? moze wlacznik elektromagnetyczny rozrusznika jest przeciazony - sprzeglo jednostronne nie przesuwa sie juz lekko na walku rozrusznika?
-
Osfald, A nie jest przypadkiem tak ze te automatyczne wył?czenie działa dopiero w momencie, kiedy kontrolka wtrysku przestaje ?wiecić.
A jeżeli kto? odpala silnik zaraz po włożeniu kluczyka i wtedy system nie zd?ż? zareagować i tym samym zbędne odbiorniki nie zostaj? wył?czone :!:
-
Chomal tu chodzi o budowe samej stacyjki... to wlasnie jej styki (chyba, ze sa uszkodzone!) daja sygnal do wylaczenia odbiornikow podczas rozruchu (sygnal ten trafia do odpowiednich kontrolerow w skrzynce bezpiecznikow) i nie ma to zadnego zwiazku z kontrolka CHECK ENGINE... na ile jest to szybka reakcja? jest dosc szybka... nie zdarzylo mi sie aby system nie zareagowal na czas
po drugie styki stacyjki (przynajmniej w Plusach) nie wlaczaja bezposrednio jakis wysokopradowych obwodow (moze poza wlacznikiem elektromagnetycznym rozrusznika)... wszystko jest wlaczane posrednio przekaznikami
jesli ktos odpala silnik natychmiast po wlozeniu kluczyka to nie dba przede wszystkim o rozrusznik (w wersjach wtryskowych) gdzie pompa potrzebuje paru sekund zanim dopompuje paliwa pod odpowiednim cisnieniem (po to wlasnie jest wlaczana na chwile przed rozruchem)
-
po drugie styki stacyjki (przynajmniej w Plusach) nie wlaczaja bezposrednio jakis wysokopradowych obwodow (moze poza wlacznikiem elektromagnetycznym rozrusznika)... wszystko jest wlaczane posrednio przekaznikami
w caro mr93 też nie steruje dużym natężeniem ?? to po co takie grube kable (tak na oko 4mm2)
-
nie mam niestety dostatecznej wiedzy na temat mr93... najpelniej moge sie wypowiadac na temat plusa
podejrzewam, ze przewody, o ktore pytasz sa odpowiedzialne za wlacznik elektromagnetyczny rozrusznika...
-
Osfald, no widzisz a ja mam u siebie tak ze jak sie zapomnie i bardzo sie spiesze czasami wchodze do auta wkładam klluczyk, przekrecam, odpalam ale swiatła swiec? cały czas. Jedyna rzecz ktora się wyłancza to radio
Tak wiec nie zawsze system zd?zy zareagować.Jezeli chwilke odczekam to swiatła, nawiew w czasie odpalania gasn? a radio działa :)
-
nie doczytalem w instrukcji obslugi aby odczekiwac jakis konkretny czas miedzy przelaczeniem stacyjki z pozycji GO do pozycji START... napisane jest tylko, ze w pozycji GO zaczyna przez chwile pracowac pompa oraz rozpoczyna sie automatyczna procedura kontroli ukladu wtryskowego.... jesli jednak nie chcesz za czesto zagladac pod maske to wskazane jest aby odczekac te 5sek zanim zakrecisz rozrusznikiem (po co dobijac na dokladke akumulator)...
u mnie wylaczanie dodatkowego obciazenia dziala poprawnie jednak nigdy nie zapalam silnika na wyscigi wiec pewnie dlatego sie wyrabia :)
PS
jesli szybko uruchamiasz silnik to radio Ci gasnie z prostej przyczyny... akumulator nie wytrzymuje obciazenia skoro reszta urzadzen pozostaje wlaczona...
-
Osfald, Dziękuje za (jak zwykle) wyczerpujac? odpowiedz :)
-
:thumbs:
-
w PLUSACH wypala sie styk od postojowek bo tutaj podlaczenie idzie prosto z AKU a nie tak jak pisal Osfald ,wiec bo to mialem u siebie
-
napisalem, ze stacyjka nie wlacza obwodow wysokopradowych za wyjatkiem bindexu... czytaj uwaznie GT...
swiatla postojowe jakby na to nie patrzec maja mala moc i ich prad mie?ci się w granicach 1,5-2A (4x5W) razem z oswietleniem tablicy... taki prad nie powinien uszkodzic w normalnej eksploatacji stykow elektrycznych stacyjki
-
Osfald, a czy ty przypadkiem nie konstruowałe? poloneza? :D :D że masz takie długie wyczerpuj?ce wypowiedzi :D
-
nie nie ja poprostu jestem dlugi i wyczerpujacy :roll:
a powazniej to korzystam czesto z morawskiego i schematu elektrycznego plusa oraz wlasnego jakiegos tam doswiadczenia z polonezami... watpie abym jednak przekroczyl ten poziom zanim sprzedam swojego poldzia...
macie tu naprawde kilku swietnych fachowcow... zeby daleko nie szukac... kolega Mrozek :)
-
haha ty pewnie studencikiem jestes cio? :D :D tak mi sie jako? wydaje........
-
gorzej... nauczycielem akademickim :mrgreen: