FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Karol 1.6GLE w Styczeń 11, 2006, 17:12:50 pm
-
powiedzcie mi czy od niesprawnego modułu zapłonowego mog? wynikać problemy z osi?gnięciem wyższych obrotów silnika i czy jak moduł jest walnięty to silnik ma problemy z równ? prac?. mam podejrzenia co do tego mikroprocesora co jest w module może to jego wina że poldek nie chce się wkręcać na wyższe obroty.
-
Moze byc to przyczyna tych dolegliwo?ci ale napocz?tek upewnilbym sie czy aparat jest w pozadku.Sprawdz czy nie ma luzow i szczeline
-
Aparat jest w poż?dku no ale moge się jeszcze upewnic jedyne co mogłoby mi w nim walnać to ten zwój do którego przyczepia się kable od modułu. Wła?nie ostatnio wymieniałem je bo były poprzerywane. W poldku mam instalacje gazowa i obawiam się że kiedy mi zamarzał parownik a ja go odmrażałem domowym sposobem czyli czajnik z gor?c? wod? to mógł mi się moduł zalać i mogło doj?ć do jakiego? zwarcia bo moduł mam umieszczony zaraz pod parownikiem i łatwo go w ten sposób zalać.
PS: I teraz polonez stoi bo nie można nim w takim stanie je?dzic a zima dla ludzi lubi?cych łatwy drifting nie przeci?żaj?cy auta to najlepszy okres na tak? rozrywke! :D
-
Moduł mozesz nawet pod woda trzymac i nic sie nie stanie bo jest zmakniety hermetycznie, chyba ze juz go rozbierales
-
nie wiem jaki moduł masz na my?li ale ten mój to na pewno nie był hermetyczny a od nowego nikt przy nim nie grzebał a woda dostać się do niego mogła w prost sposób i mogła zalac te procesorki. I tu mam proble m wymieniaćten moduł czy nie???????? :?:
-
Ja bym na twoim miejscu sprawdził cewkę i przyspieszacz podci?nieniowy zapłonu.
-
Dziewczynyy...
Po pierwsze w gle to jest taki sam "mikroprocesor" jak w koziej d* saksofon.
Po drugie to jaka szczelina??? W elektronicznym zapłonie (z modułem) nie ma szczeliny w apatracie.
Po trzecie masz walnięty zielony kabelek, ew. ?le ustawiony zapłon.
Po czwarte w GLE jest tyle elektoniki ze można j? cała wozić na zapas.
Najlepiej wozić w bagazniku druga cewkę, moduł, zielony kabelek ii, według moich ostanich do?wiadczeń, cewke aparatu (tzw generator).
Reszta jest mechaniczna i sie zepsuć nie może.
-
powiedzcie mi czy od niesprawnego modułu zapłonowego mog? wynikać problemy z osi?gnięciem wyższych obrotów silnika i czy jak moduł jest walnięty to silnik ma problemy z równ? prac?. mam podejrzenia co do tego mikroprocesora co jest w module może to jego wina że poldek nie chce się wkręcać na wyższe obroty.
je?li przy podnoszeniu obrotów dochodzi do ilu? tam i dusi się ga?nie to pędż w kierunku cewki, ja już prawie kupiłem nowy aparat ( moduł miałem zapasowy) kiedy go?ć jeden gliwiczanin psia jego mać :mrgreen: pomajstrowałzamienił mi cewke i autko cudownie uzdrowiało .Jak będziesz kupował cewke to patrz pod aparat elektroniczny bo jest inna od tej z wczesniejszym
-
thomas#1840,
O co ci chodzi z "jest inna od tej z wcze?niejszym"???
Ja?niej prosze!
Jaka jest różnica?
-
S? różne cewki do zapłonu z przerywaczem jest inna i bez przerywacza też inna.
-
AAAA!
Cewka WN!
Ja my?lałem że chodzi o t? cewke w aparacie bezstykowym!!
Bo w 1,6 jest wczy?niejszy zapłon!( ma to co? do rzeczy?)
-
Jest wcze?niejszy bo statyczny k?t ustawiasz wcze?niej.
Jest wczesniejszy przy obci?żeniu i wyższych obrotach, bo regulatory maj? inn? charakterystykę.
ale nie aż atak żeby nie je?dziło.
-
mówcie co chcecie jutro wymieniam moduł. I mam przecucie że to będzie wła?nie to dowiedziałem że to może być wina tranzystora w module a objawy na to wskazuj?. Dam znac jak zamontujew nowy moduł. Moduł to jedyna czę?ć której jeszcze nie sprawdzałem i zobaczymy czy wasze konwersacje będ? słuszne.
-
cewke aparatu (tzw generator)
polecam wozić na zapas ten bajer ja dzisiaj do?wiadczyłem padu tego badziewia 150 km od domu
-
No i poldek chodzi trochę regulacji ga?nika nowy k?t wyprzedzenia zapłonu a przedewszystkim mocniejszy moduł. I znowu jeżdze. O to chodzi i wszystko gra!!! :lol:
-
A widzisz mowilem ze cos z modułem, napewno to ten tranzystor tam n ie ma co sie psuc!