FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Andrzej w Styczeń 15, 2006, 22:43:52 pm
-
chcialbym sie dowiedziec czy duzo strace po wlozeniu mostu od 1.6 do rovera??Ma ktos cos takiego zrobionego?Warto zrobic taka zamiane?Czekam na wasza opinie:)
-
tak warto, bedziesz miał najlepszego muła pod słoncem, gorszego chyba od seryjnego 1,6 ohv :roll:
-
Elwood sugerujesz że aż tak ?le bedzie ? To zadam odwrotne pytanie a dużo bym zyskał wkładaj?c do 1.6 gle most od rovera ?
-
Sporo, ale bardzo mocno skrócisz biegi i ograniczysz predkosc maksymalna :roll:
-
A będzie to miało duze odbicie na spalaniu?
-
Wła?nie ? np przy 100 km/h na V biegu będe miał większe obroty a co za tym idzie więcej spali ????
-
o ile dobrze pamietam to bocian ma most od 1.6 i na zlocie mial najlepszy czas na slalomie :mrgreen:
-
AndrewS wiesz ale zauważmy że bocian swoim roverkiem przegina :) daje w do końca ile sie da a nikt chyba tak nieje?dził
-
Prawa fizyki sa nieubłagane -czym wieksze obroty tym wieksze spalanie :roll:
-
Wnioskuję, że fenomen rovera tkwi w krotszym moscie.. :roll:
-
mogłby ktos sprecyzowac jakie maja przełozenia poszczegolne wersje samochodu ?? slyszalem ze najkrotsze mosty mialy trucki beznynowe jak to jest ?? zapewne wielu w przyszlosci skozysta z takiej sciagi
pozdrawiam
-
to w takim razie zakladajcie wszyscy mosty od trucka i kreccie silniki do 6 tys.
-
to w takim razie zakladajcie wszyscy mosty od trucka i kreccie silniki do 6 tys.
Nie podpuszczaj mnie :twisted:
Tak od swięta by się przydał taki bajer ;)
-
zalezy kto do czego ma fure , w kjs krotki most moglby okazac sie nieoceniony bo jak wiadomo ohv nie blyszczy moca ani momentem :/ a jak jest mozliwosc ulatwienia mu rozpedzania sie to czemu nie , taka przerobka by dala sporo do 100 wydaje mi sie bo i tak zeby do 100 dojsc to trzeba na 3 ciagnac
-
5100obr/min na 3 biegu = 100km/h przy mo?cie o przełożeniu 4.30
Ale co? mi się wydaje, że to wcale nie bedzie tak pięknie
Na seryjnym moscie o przelozeniu 3.91 to przy 4700obr/min na 3 biegu = 100km/h
A ja sie to ma do przyspieszania?
-
do przyspieszenia sie ma to tak ze przy krotkim moscie samochod szybciej bedzie sie wkrecal na obroty czyli szybciej przyspieszal...
-
Przelozenia mostow zaleznie od wersji silnika byly dokladnie opisywane w jakims watku i trzebaby poszukac - to po pierwsze.
Drugie to na allegro byl kiedys wklad mostu polda do KJS i mial chyba 4.77
Trzecie to to ze ja mialem most od 1.6 w swoim poldzie, teraz mam taki jaki powinien byc od 1.4 i jakos nie zauwazylem szczegolnej roznicy w dynamice. Dodam ze nie bylem swiadomy tego ze byl to dyfer od 1.6 dopuki Bociana w niego nie obułem :smile:
Po czwarte, jak sie czerwone pole zaczyna od ponizej 6krpm to sie jezdzi na 3.9 OZI :mrgreen:
Nie ma zadnych przeciwskazan do zalozenia takiego dyfra, ale teraz od 1.4 nie jest problemem znalezc.
-
(http://img16.imageshack.us/img16/9381/aaaa8bx.jpg) (http://imageshack.us)
Po czwarte, jak sie czerwone pole zaczyna od ponizej 6krpm to sie jezdzi na 3.9 OZI :mrgreen:
Charakterystyka silnika rowniez robi swoje bez w?pienia. ;)
-
wlasnie o to chodzi ze nie moge znalezc dobrego mostu od rovera i dlatego sie pytam o most od 1.6:)
-
Andrzej znalazlem cos dla Ciebie http://www.allegro.pl/show_item.php?item=84203952
-
Jako że zostałem kilkukrotnie wspomniany to i ja się wypowiem.
Faktycznie mam most od 1,6 (3,91). Odrazu mówię że nie mam porównania do serii bo takiego go kupiłem.
Moje wrażenia to:
- przyspieszenie powiedzmy że porównywalne do OHVki,
- dynamika podobnie. Na IV biegu od 60 do 120 co? ponad 25s na LPG (ci?gle niedoregulowanym),
- V-max jaki mi się udało to 170km/h na LPG (IV bieg i 6300RPM),
- spalanie LPG jw. na poziomie miasto 13, trasa nawet i 8,15/100 :mrgreen: (jak delikatnie się ci?nie),
Takie przełożenie ma jedn? zaletę. bardzo długa jedynka Jak kto? się uprze to po miescie nie ma co wkładać II (50km/h :mrgreen: ) Przełożenie idelane do krótkich ciasnych OSów. Inna sprawa że trzeba znać autko i wiedzieć kiedy jest jego max mocy. Przy tym mo?cie max moment i moc przenosz? się w zakres jeszcze wyższych obrotów przez co najefektywniej kręcić go do końca :mrgreen: i jeszcze dalej (LPG) - ale tego ostatniego nie radzę :sad: . W połżczeniu ze stożkiem to powinno dawać zadowalaj?ce przyrosty osi?gów.
Powiecie że jestem hardcorowcem ale zamierzam przylecieć na następne czerniewice na mostku 4,55 z trucka. Przy odrobinie szczę?cia wykręcę jeszcze lepszy czas na OSie niż rok temu. Zatem panowie ostro trenować puki ?nieg lezy :lol: :lol: .
PS. Seen już kiedy? ci tłumaczyłem że nie poczułe? różnicy bo zmiana mostu nie wi?zala sie ze zmian? napędu linki. Zegary dalej pokazywały jakby? miał 4,3. Jedyna odczuwalna różnica to po założeniu oryginalnego mostu silnik powinien się szybciej wkręcać. nie maiłe? takiego wrażenia :lol: . Dobrze że założyłes seryjny bo mógłby? zapłacić mandacik. Zegary pokazywały 100 a ty jechałe? nawet 110 nie?wiadom teog faktu :mrgreen: .