FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Patryk#153 w Styczeń 19, 2006, 11:39:51 am
-
Czy kto? może mi podać najczęstsze przyczyny samoczynnego rozładowywania akumulatora na postoju? Samochód postoi 4 dni od pełnego naładowania-odbiorniki wył?czone, nawet alarm-po czterech dniach kontrolki ledwo sie swiec?. Nawet na nowym akumulatorze-samochód w garazu. Póki co nie mam jak zbadac tego problemu, ale moze ktos mnie nakieruje gdzie szukac.
Dzieki.
przesunięty z mech....... - t#1840
-
Ech i ja sie podepne bo mam podobny problem.
Dziennie rano musze ladowac aku
Jak naladowany do full to czaami potrzyma jedn? noc ale rano odpalanie to juz na lud szczescia trzeba liczyć :!:
Podejzeram gdzies jakies spięcie i przebicie pr?du. ALE JAK to zlokalizować :?:
dodam jeszcze jedn? ciekaw? rzecz, kilka dni temu przepalal mi sie notorycznie bezpiecznik ktory odpowiedzialny jest za dzialanie kierunkow i stopu.
Zaraz przejde sie do garazu i sprawdze, ktory to doklahnie jest.
-
dobrym sposobem na znalezienie przyczyny jest powalczenie z amperomierzem... odpinacie kabel do danego odbiornika w aucie i wpinacie sobie szeregowo amperowmierz miedzy odpiety kabel i odbiornik pradu zerkajac przy tym jakim pradem zywi sie dany odbiornik... zacznijcie od alternatora... czesto pada jedna z diod i akumulator dostaje w pupe (czasami pad diody jest na tyle nieciekawy, ze podczas jazdy kontrolka ladownia nie zaswieci sie... natomiast bedzie sie swiecic na postoju nawet po wyjeciu kluczyka)
jesli znajdziecie odbiornik, ktory konsumuje znaczna czesc calego pradu wyplywajacego z akumulatora to macie winnego
-
toz to tydzien latania w kolo auta :mrgreen:
Dzięki Osfald,
-
no troszke zabawy jest... mozna oszczedzic czas i korzystajac z doswiadczenia rozpoczac sprawdzanie od najbardziej podejrzanych elementow... ja tego doswiadczenia az takiego duzego nie mam wiec lecialbym kolejno ;)
-
Pocieszyles mnie :cry: Juz muslalem ze masz jakie? cudowne rozwi?zanie :cry:
-
nie wiem na ile moznaby zastosowac to w samochodzie ale w elektronice jesli chcesz znalezc na szybko winnego gdzies posrod tysiecy sciezek i ukladow to... zamrazasz plyte i obserwujesz, ktory dran grzeje sie nadmiernie... z reguly zwiekszony pobor mocy (a co za tym idzie wieksza ilosc wydzielanego ciepla) oznacza usterke... metoda termiczna
w samochodzie jednak szedlbym po nitce do klebka... sukcesywne pomiary i masz 100% pewna odpowiedz co pobiera nadmiernie moc na postoju...
nie wiem ile takie poszukiwania moglby zajac czasu... jesliby usterka byla "wredna" to odszukanie i zdiagnozowanie bedzie czasochlonne...
moze ktos zna lepszy sposob.... chetnie przyswoje nowa wiedze :smile:
-
No to nie ma innej metody jak wył?czyć wszystko i wyci?gnać po kolei bezpieczniki i sparawdzać czy nie płynie gdzie? pr?d. I nie zapomnij że LPG , alarm, centralny itp. maj? osobne bezpieczniki które nie s? umieszczone w skrzynce.
-
i nie zapomniec o obwodach niezabezpieczonych!