FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Roki w Styczeń 20, 2006, 01:16:42 am
-
Witam. Czy taki wakuometr podejdzie do mojej rakiety?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=82537627
-
Podejdzie. Je?li masz okr?głe zegary to spróbuj włożyć go zamiast zegarka.
-
podej?c podejdzie - tylko czy będzie wskazywał faktycznie to co ma ? Jak dla mnie trzeba by go dopiero wyskalować odpowiednio - wiem że jest ładny ( ot taki mały ala obrotomierz :smile: ) ale moze warto poszukać orginału pod poloneza/fiata ? mam akurat taki jestem zadowolony, chyba w mirafiorkach były wakusie idealnie (prawie) pasuj?ce do desek z kwadratami
-
Alien#174, to i tak jest wskaznik, a nie przyzad pomiarowy wiec bedzie w miare ok. Podcisnienia sa z reguly podobne
-
przecież i tak cały pic polega na jak najmniejszym wychyleniu wskazówki od położenia spoczynkowego (na biegu jałowym). Mój waku? ma tylko dwa punkty na skali ci?nienie atmosferyczne i podci?nienie na biegu jałowym i też wystarczy (gdybym jeszcze z niego korzystał :lol: ).
-
Chyba faktycznie poszukam od poloneza. Maja fajne podstawki:) Czy mozna w nich zmienic podswietlenie?
-
Senn - nie zgodzę sie z tob? tak do końca - dobry waku? pokaze też, jak co? zacznie dziać się z silnikiem, przedmuchy itp
ja swojego zabudowałem w descy po prawej stronie - było trochę walki ale co miał nie wej?ć ;)
-
a ja swojego mam po lewej od zegarow....
Chyba faktycznie poszukam od poloneza. Maja fajne podstawki:) Czy mozna w nich zmienic podswietlenie?
wszystko sie da.. tam jest normalna zarowka w oprawce jak w zegarach.. wrzucasz albo kolorowa zarowke albo diode i juz
[ Dodano: 20-01-2006, 22:28 ]
wyglada u mnei to mniej wiecej tak:
(http://img58.imageshack.us/img58/4351/wakuometrnoca9fh.jpg)
ogolnei fajna sprawa wakumometr
-
wypas;d
[ Dodano: 2006-01-21, 02:26 ]
A jak juz kupie to jak to podlaczyc? Sam to zrobie czy trzeba jakiegos speca?
-
ooo trzeba speca - np Roki sobie poradzi :mrgreen:
a poważne to nie filozofia - wbijasz igłę w gumowego węża id?cego od serwa do kolektora dolotowego , przeprowadzasz wężyk do kabiny (np przez otwory którymi id? linki) podł?czasz pod?wietlenie z instalki i brykasz :roll:
-
:) A ta igla idzie od wakusia??
-
jakjuz bedziesz mial wakuometr to idz z nim do motoryzacyjnego tam dopasuj przewod (chodzi o srednice zeby weszla na ten cypelek w wakusiu) metr spokojnie wystarczy, potem do apteki i kupujesz igle grubosci okolo 1-1,2mm jeden koniec przewodu zakladasz na wakuometr drugi na igle, igle wbijasz jak mowil alien do tego przewodu co idzie od kolektora ssacego do serwa.
dasz rade, ja tez nie mialem o tym bladego pojecia wczensiej i zrobilem....:D
-
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81477764
np tutaj nie ma zadnej igly...... sa dwa kabelki - jak go podlaczyc pod ten przewod?
-
tam widac taki metalowy cypelek jak jest zdj z boku.. i tam podlaczasz ten przewod co kupisz na koncu przewodu igla a igle wbijasz w przewod od serwa
-
Dzieki za informacje:) Juz nie moge sie doczekac wakusia:)
-
... a dwa przewody s? od podswietlenia ;)
zapytaj sprzedaj?cego - może ma igłę w komplecie ?
Mam identyczny w Polinie - też kupiłem na Allegro, tyle że mój był nowy, nawet z link? i oczywi?cie igł?, ale ten też jest w super stanie :smile:
-
Hmm no to jak do podswietlenia sa dwa, to gdzie jest ten ktory sie podpina za pomoca igly??
[ Dodano: 2006-01-22, 12:53 ]
Hmm no to jak do podswietlenia sa dwa, to gdzie jest ten ktory sie podpina za pomoca igly?? Tzn czy jego trzeba w calosci dorobic (jest w wakusiu jakies wejscie na niego) czy sztukowac?
-
jak popatrzynsz np na zdjęcie pierwsze i ostatnie z aukcji, zauważysz w dolnej cze?ci z boku taki miedziany " pręcik" o ?rednicy na oko, kilku milimetrów, wystaje na jakie? 7mm z dolnej obudowy - na niego nasadzasz gumowy wężyk który nastepnie prowadzisz do komory silnika i podlaczasz igł? do węża :smile:
-
ok:) A ta igle po prostu wbijam w przewod idacy od kolektora do serwa i tyle?:) Aha jeszcze apropo tego przewodu: co mam powiedziec w sklepie moto? Kabel do wakusia czy co? Ile cos takiego moze kosztowac? Dzieki wielki za wyczerpujace odpowiedzie:) Co ja bym bez was zrobil:):)
-
hahaha kabel do wakusia, już to widzę...
Roki: "dzień dobry, pragnę kupić kabelek do wakuometru..."
Sprzedawca: " he? że co?"
R. : "no wie pan, rurkę do miernika ci?nienia w kolekorze dolotowym"
S. : "he? eeee... nie mamy! cokolwiek to jest..."
R. : "do widzenia..."
a powinno być tak:
R. : "szefie, macie rurkę gumow? co wlezie na ten trzpień? [tu okazujesz wakusia (nie mylić z wacusiem...)"
S. : "no ba!!! ile dać ? meter starczy?"
R. : "no ba!!! biorę"
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
dokladnie jak alien napisal.. a jesli bys czytal dokladnie to bys sie tej samej tresci doszukal w mojej wypowiedzi pare postow wyzej ;) :P
-
wakouoetr hmmm ja bym się bardziej skłaniał na miernik AFR :mrgreen:
wiadomo koszt zakupu zdecydowanie wiekszy. Podłaczony pod sonde lambda bedzie pokazywał stan mieszanki. I operuj?c gazem bedzie mozna na bierz?co sprawdzać czy nie za bogat? mieszankę dajemy i jechac oszczędznie. Pozatym pozwoli to zdiagnozowac usterki w aucie typu dławi sie i nie idzie :mrgreen:
[ Dodano: 2006-01-22, 23:48 ]
tylko czy sonda zwykła bedzie w stanie pokazywać az tak dokładnie i czy nie trzeba bedzie szerokopasmowej. Hmm ale zawsze można na jakim? szrocie zakołować i dodać drug? :roll:
-
Pozatym pozwoli to zdiagnozowac usterki w aucie typu dławi sie i nie idzie
dokladnei to samo widac na wakusiu ;)
zreszta ja nie mam sondy
tylko czy sonda zwykła bedzie w stanie pokazywać az tak dokładnie i czy nie trzeba bedzie szerokopasmowej
jesli chceszdiodowo tylko widziec ze za bogata steichiometrycznaalbo uboga bez dokladnyh pomiarow styknie taka normalna, do idealnych pomiarow szerokopasmowa... wszystko co pisze to wiedza tylko teoretyczna.. w praktyce nei mialem z tym doczyniehnia
-
Bo ja chce założyc dodatkowy wskażnik ci?nienia paliwa na listwie. hmm ale ze takowego nie widziałem jeszcze to bedzie założony od ci?nienia oleju. No co pompa roverka 3-3,5 trzyma wiec bedzie pokazywac smiało :roll:
i własnie AFR. pozwoli to diagnozować jakiekolwiek usterki auta.
[ Dodano: 2006-01-23, 00:05 ]
hmmm a wakuometr podł?czyć poprzez wbicie igły hmmm nie wiem. Ja miałęm specjaln? aluminiow? podstawkę pod gażnik, zreszta do tej pory gdzie? leży :mrgreen:
-
Czytalem uwaznie:) Tylko, ze u nas te sklepy motoryzacyjne sa niedorozwiniete:( Dlatego spytalem jak mam to sformulowac:) Dzieki wielki.
ps - wakus juz jest moj:) Wylicytowalem i czekam az mi go przysla:D:DD
-
widzę że przelicytowałe? Lajkonika ... pewnie do Coupety chciał wakusia zabudować, a tu dupa blada, Roku mu go sprzed nosa zawin?ł ;)
-
wakouoetr hmmm ja bym się bardziej skłaniał na miernik AFR
Moznaby rzec że mam oba.
Waku? pokazuje obci?żenie silnika i wierz mi że nawet minimalne ujęcie gazu powoduje spore wachania wskazówki.
AFRek to raczej taki bayer. Przy sprawnie działaj?cym układzie zasilania w paliwo skład mieszanki będzie się zmieniał tak szybko że i tak nie nad?żysz machać gazem.
Poł?czenie obserwacji obu wska?ników szczególnie przy LPG może nasun?ć bardzo ciekawe wnioski i spostrzeżenia.
Ogólnie to bayery ale czasem się przydaj?. Jak z zeszłorocznych Czerniewic wracałem na "pół wakuometru" to spalanko wyszło 8,15LPG/100km.
PS. Van jak jeste? odwazny to możesz sobie sam zrobić Wakusia i AFRka w roverku. Wystarczy tylko wyci?gn?ć odpowiednie sygnały z komputerka. O wakusiu pisałem kiedy? (patrza artykuły) a AFRek jak co? podam od ręki na kolanie :mrgreen: .
-
No takie sa prawa nautry na allegro:) Kto da wiecej ten wygrywa:)
-
wakouoetr hmmm ja bym się bardziej skłaniał na miernik AFR
AFRek to raczej taki bayer. Przy sprawnie działaj?cym układzie zasilania w paliwo skład mieszanki będzie się zmieniał tak szybko że i tak nie nad?żysz machać gazem.
.
I tu sie z tob? nie zgodze. Mi AFR sie przydaje - wiem co sie dzieje z silnikiem. Co robi ze składem jeden komp, co drugi komp. Przydaje sie takze przy regulacji instalacji gazowej (2 gen) - tzn doregulowanie - bez kabelka.
Van - co do ci?nienia paliwa - w roverze można sie wpi?ć między przewody filtr-listwa. S? 2 sztuki - w ?rodku jest ł?cznik. Zamiast niego montujesz trójnik. Gwint M14x1.5 - czyli jak w czujniku ci?nienia. Ja swój kupiłem w sklepie z częsciami do ciężarówek - z pneumatyki.
Kwestia tylko dopasowania końcówek.
-
Dzisiaj zainstalowalem sobie wakuometr, wreszcie zobaczylem jak nie ekonomicznie jezdze! :?
-
A ja juz czekam:) Dzisiaj zrobilem przelew to na poczatku przyszlego tygodnia bedzie:D:D:D:D
-
To sie pochwal jak zamontujesz jakie piwko przy okzaji by sie wypilo :mrgreen: Chyba ze juz mnie nie lubisz :?: :?: :?:
-
Hehe bardzo chetnie:) Ej no bez przesady:) Ostatnio po prostu nie mam za bardzo czasu bo sie na egzaminy ucze:/
-
Dzisiaj zainstalowalem sobie wakuometr, wreszcie zobaczylem jak nie ekonomicznie jezdze! :?
ja sie nawet szybko przestawilem na jazde pod wakuometr
-
A ja wole niepatrzec jak mi poldek pije paliwo szczegulnie zim? jka mam ciezkie buty i zimowe lacki na felgach :mad:
Ekonomia musi poczekac do wiosny :(
ROKI mam ja do ciebie pytansko, widze na twoim poldolocie cos na co poluje i niemoge ustrzelic, chodzi mi o wlot powietrza z siatki.
robiles sam czy gdzies mozna to dostac ??
kolo w sklepie nieche, niepotrafi ,nieumie sie tym zajć ja jeszcze sie niezabieram do robutek ręcznych bo z lakierowaniem nie jestem obeznany .
-
Hehe bardzo chetnie:) Ej no bez przesady:) Ostatnio po prostu nie mam za bardzo czasu bo sie na egzaminy ucze:/
no ja tez teraz kuje....w dodatku jestem zmuszony sprzedac mojego POLDKA :cry:
Jest mi bardzo kasa potrzebna i szukam chetnego jakbys kogos mial to daj znac..... :cry: kurcze bardzo zaluje ale musze miec szybko kase...takie zycie......ale mam nadzieje ze wroce szybko do Poloneza z powrotem
-
wie ktos gdzie mozna znalezc jakies materiały o budowie i podzespołach silnika w poldku interesuje mnie rocznik 94 :?:
-
dobra ludzie niby pikus podł?czyc wkusia a u mnie sie nie da. Niby działa na zasadzie podci?nienia tak? to czemu mój niedziała? Wykręciłem taki nie potrzebny czujnik z kolektora i w jego miejsce zamontowałem dorobion? tulejke i podł?czyłem i nic :( Wzi?łem tego wakusia w łape do drugiej reki pompke, ciasno założyłem i wskazówka sie unosi, to cos tu nie tak nie? niewiem. Chyba go nie bede podł?czał do kolektora wydechowego? bo po chwili sie to zjara. POMOCY!!!
[ Dodano: 2006-01-30, 21:20 ]
wydaje mi sie że było do tego jeszcze jakies urzadzenie które zamienia podci?nienie na ci?nienie ale niewiem. Może mi kto? pomóc?
-
Wakuometr jest miernikiem pod cisnienia, a dokladniej mierzy wartosci cisnienia nizsze od atmosferycznego. Jestes pewien ze masz wakuometr a nie manometr?? Bo z tego co zrozumialem z ta pompka, to zes mu "dal" cisnienia - czi to nie jest wakuometr.
-
mam licznik z argenty i ten wakuometr albo manometr jest tam orginał i wskazówka rusza sie jak mu wtłaczam powietrze. Niewiem co to dokładnie jest? i niewiem jak to podł?czyc?
[ Dodano: 2006-01-30, 22:13 ]
a tak wygl?da licznik. ten wskaznik jest na dole po prawej http://www.fso.inds.pl/album_page.php?pic_id=952
-
No wlasnie ten wskaznik nie ma prawa dzialac w polonezie w taki sposob jak go podlaczyles, jezeli mowisz, ze cos bylo dodatkowego do tego wskaznika bo musi byc i bez tego dzialac nie bedzie. Ja posiadam taki wakumometr jaki jest w linku do allegro w pierwszym poscie w temacie, i ten to jest "normalny" wakuometr. :mrgreen:
-
co niema prawa działać? :mrgreen: on bedzie działać tylko musze sie dowiedziec co tam było i czy wogóle tam cos było. Jak kupiłem argente to nie pamiętam czy ten wskaznik działał a argenta juz dawno na cmentarzu. A więc poszukuje takiego urz?dzenia :smile: juz to widze jak go znajde, cza bedzie zrobic jakis siłownik albo cus.......
-
A gdzie w kolektorze jest niepotrzebny czujnik ? Je?li masz rurkę id?c? od tego wakuometru to na końcu wpakuj igłę, tak? ze szczykawki i wbij j? w przewód gumowy międy serwem a kolektorem dolotowym ( a nie wylotowym... mam nadzieję że ten niepotrzebny czujnik w kolektorze to nie sonda lambda ... 8) ) i jeszcze jedno - a może ten wska?nik z argenty (podobny był w samarze i np w bmw e-30) to nie wakuometr tylko ekonomizer i może działać na innej zasadzie, ale teraz tylko gdybam...
i jeszcze jedno - może być też inny prozaiczy powód - na "zywca" jak wyciagniesz i dmuchniesz działa, to może przy zamontowanym gdzie? zagina się wę?yk i ci?nienie nie dochodzi do wska?nika?
wiem że nieorginalne wakusie wymagały kalibracji dlatego na pocz?tku tej debaty wspominałem że najlepszy będzie jednak orginalny :smile:
-
mam 2,0 niewiem czy zauważyłe? i jest tam taki czujnik ale od czego to niemam pojęcia. ten waku, ekono lub manometr wyci?gn?łem z licznika i go sprawdzałem na wężyku o długo?ci 30cm (czyli pod macha. Mówicie igłe wbic w przewód serva? to jest to samo co powietrze z tego czujnika a niszczyc przewodu niema co. Może kto? zna strone tych fanów argenty co można było by sie ich zapytac?
[ Dodano: 2006-01-31, 16:21 ]
ah co do orginału to to jest orginał razem z silnikiem nie?
-
Pytalem sie kumpla i mowil, ze w zegarach od argenty jest normalny wakuometr. :?
-
MaciejFSO#1830, masz racje. Dzwoniłem teraz do go?cia który ma argente i powiedział że on działa na podci?nienie czyli albo jest zrypany albo mam cos z silnikiem? no bo i tak już ledwo zipie tzn chodzi jak zwykły dobry 1,5 no i może za słabo wydziera powietrze. no niewiem. ide pokombinowac może da cienszy weżyk (http://img319.imageshack.us/img319/6627/10006821eu.jpg)
-
No panowie wakus juz przyszedl poczta:))) Jutro bede go montowal:)
Kupilem przewod wytrzymujacy duze cienienie, wchodzi idealnie w ten trzonek w wakusiu, jestem zaopatrzony w igle i jutro z wielkim usmiechem na twarzy wbije ja w przewod idacy od kolektora dolotowego do serwa:) Jeszcze przy okazji podmienie mu zaroweczke na niebieska diode i bedzie full wypas:) Mam tylko nadzieje, ze jest sprawny i zadziala....:) Zdam oczywiscie relacje.
[ Dodano: 2006-02-01, 23:30 ]
Dzisiaj zainstalowalem wakusia:)))) Dziala zaj e biscie:D:D Teraz tylko musze sie przyzwyczaic do troche innej jazdy:)
ps- zamiast zarowki wrzucilem niebieska diode ale i tak swiecie slabo, bede musial dorzucic tam jakos druga.....:)
-
Brawo brawo to kiedy mi sie nim pochwalisz co??
-
W kazdej chwili:))) Jest extra:)
-
W takim razie moze w poniedzialek bo ja jutro i wlasnie w poniedzialek mam egzaminy...
-
moze byc poniedzialek:) Powodzenia na egzaminach:)
-
dzieki wielkie i wzajemnie
-
witam ponownie. Cza cos napisac bo tu tak wieje wszedzie nuda ze szok.
Mam pytanie do tych oczywiscie co maja pojecie o wakusiach. na jakiej zasadzie działa wakus. jego zasada działania czyli co sie tam w nim robi gdy zaciaga powietrze? czy jest tam jakis zawór czy moze...... no i tu wła?nie trudno to opisac. Niema tam sprężyny i to mnie zastanowiło dlaczego. przeciez wskazówka wraca, niebede opisywał tylko zapodam foty jak mi sie uda
[ Dodano: 2006-02-03, 17:54 ]
kurde ta pierwsza fotke wkleiłem do mojego wczesniejszego posta :mrgreen: pomyliłem sie (http://img333.imageshack.us/img333/2083/10006843zi.jpg)
no a druga fota patrz wyżej :D
-
No wakuometr dziala jak kazdy miernik cisnienia, w tej splaszczonej rurce powstaje podcisnienie, ona sie kurczy "ciagnie" za soba wskazowke. (Mam nadzieje, ze dobrze mowie ;) )
-
no wła?nie mi tez sie tak wydaje ale jak powietrze ci?gnie to ta rurka sie kurczy a ona ma sie rozciagac zeby wskazówka szła do góry
-
Ja nie wiem jak on wyglada od przodu. Ale jak jest silnik jest wylaczony to nie ma podcisnienia, a wskazowka wakuometru powinna byc na czerwonym polu.
-
On pokazuje bardziej zuzycie paliwa czy obciazenie silnika?
-
http://img204.imageshack.us/img204/6762/10006857fa.jpg
a tak wygl?da z przodu
-
Troche chyba za bradzo "przekrecony" :? , ale moge sie nie znac :mrgreen:
Szczerze mowiac to nie wiem, czy da sie go naprawic?! Moze cos nie tak jest z mechanizmem wskazowki, ze w druga strone dziala?
-
Jak kto? wcze?niej napisal na wył?czonym silniku wskazówka powinna być na czerwonym polu. Dopiero po zapaleniu wskazówka powinna przemie?cić się w tym konkretnym przyapsku w lewo ku najmniejszej kropce zielonej (której i tak nie osi?gnie). Je?li tak nie jest to raczej waku? niestety nie działa.
Co do wskazań. Wakuometr pokazuje podci?nienie w kolektorze ss?cym co jest proporcjonalne do obci?żenia silnika i uchylenia przepustnicy a zatem i do ilo?ci paliwa zassanego przez silnik.
Ogólna zasada jest taka żeby podczas jazdy wskazówka była możliwie blisko położenia dla wolnych obrotów.
-
a mi sie wydaje że ta wskazówka dobrze pokazuje poniewaz w momencie odpalenia wskoczy na zielone pole. wydaje mi sie również że musze kupic takowy bo ten jewst is dead. Rozkręcic juz sie go raczej nieda ale i tak jakos rozbiore :mrgreen: :mrgreen: Watpie ze zadziała ale i tak to trup
-
i tak to trup
To przynajmniej może dojdziesz dlaczego "zszedł".
-
Dzisiaj dostalem "nowy" wakuometr od kolegi:
(http://img106.imageshack.us/img106/466/resizeofpict20509qq.jpg) (http://imageshack.us)
BTW ktos wie jak podpiac koltrolki od stanu naladowania akumulatora??
-
w "motorze" bylo napisane ze wystarczy wpiac w dowolnym miejscu na jakim stalym plusie (np od radia) a drugi do masy i tyle
-
Aha, dzieki. :)
-
teraz jescze do glowy mi przyszlo ze jak wepniesz na + od radia to bedzie ci pokazywac non stop.. wiec mozesz albo od ++ w stacyjce albo jakiegos ktory sie pojawia dopiero po przekreceniu kluczyka
-
przył?czę się do tematu bo mam możliwo?ć skołowania zegarów z argenty ale w dieslu! czy waku? z takiej podejdzie do benzyny??
[ Dodano: 2006-02-17, 22:07 ]
tu też jest fajny waku? ale trochę drogi
tylko nie ma kolorków zielony małe spalanie czerwony duuże szkoda!
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=85751702
[ Dodano: 2006-02-17, 22:17 ]
albo może gdzie? ze szrotu zegary z me?ka w lewym zegaże na dole jest economizer a to chyba to samo co wakuometr tylko inna trochę skala
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=85590796
-
Chciałbym kupic taki wakuometr (http://img204.imageshack.us/img204/6762/10006857fa.jpg)
Powidzcie mi co mam wpisać na allegro by znaleść takie coś. Ponoć jest to z fiata argentyny ale nic mi nie mówi ta nazwa :oops:
Tak dla ścisłości wakuometr jest to miernik podciśnienia - . Ekonomizer jest to miernik ilości paliwa przepływający przez przewód paliwy - sonde wpinamy w przewód paliwy szeregowo.
-
poszukaj lepiej wakuometru który był sygnowany do PN albo 125p, najlepiej całego kompletu z rurką i igłą. Będziesz miał pewność ze to co wskazuje jest zgodne z prawdą.
-
Taki waku jak na fotce da sie założyć zamiast zegarka do szafy szerokie caro.
Trzeba mu obciać tarcze z prawej strony, wywierciś otwór w obudowie szafy i zmontować. Trzyma sięna wcisk, wysokość ma idealną. Można mu jeszcze wkleić wskazówkę od sekundnika aby sie tak nie odcinała.
-
poszukaj lepiej wakuometru który był sygnowany do PN albo 125p, najlepiej całego kompletu z rurką i igłą. Będziesz miał pewność ze to co wskazuje jest zgodne z prawdą.
Obecnie posiadam wakuometr w samochodzie zewnętrzny w "płaskiej" obudowie produkcji krajowej. Jest on dedykowany do skody 105 / 120 ale to jeden czort. Ważna jest wskazówka, a skala kolorystyczna wszędzie jest taka sama - zielony czerwony obszar , nie licząc wkusia os malucha(sprawdzałem wiele wkuometrów produkcji mera :twisted: )
Taki waku jak na fotce da sie założyć zamiast zegarka do szafy szerokie caro.
Trzeba mu obciać tarcze z prawej strony, wywierciś otwór w obudowie szafy i zmontować. Trzyma sięna wcisk, wysokość ma idealną. Można mu jeszcze wkleić wskazówkę od sekundnika aby sie tak nie odcinała.
Ale gdzie mogę dostać taki wakuometr???????????
PS. Ja potrzebuje mechanizm, by wpakować to w licznik będe musiał ostro się napracować ( tarcze na zamówienie ....). Powyższy wakuometr nie ma być montowany w fso - patrz podpis :twisted:
Od siebie powiem , iż po zainstalowaniu wakuometru w zasadzie nie zmieniłem sposobu jazdy. Tzn. mój styl był i jest super hiper emerycki :P Uwielbiam się toczyć z przepisowymi prędkościami pieszcząc pedał gazu (max 1/10 otwarcia przepustnicy). Co do przyjemności jazdy z wkuometrem to jest stresująca na początku , bo on jest ważniejszy niż droga , wskazówka lata , jakoś tak inaczej się czuje :mrgreen:
Uważam , że to jest moja osobista zabawka w samochodzie, moja i tylko moja :twisted:
Ale jaką przyjemność sprawia zmiana biegów , gdy się powili przyśpiesza .... ah bajka.
-
Fiat Argenta nie argentyna :). Na allegro żadko widać wakuometry z argent. Poprostu musisz po szrotach pojezdzić, albo znaleść kogoś kto ten samochód sprzedaje na części, i zapytać czy ma tą część.
-
mehanizmy waku w argencie były 2 rodzajów - nalezy o tym pamiętać montując go w desce. Był mniejszy i większy
-
mehanizmy waku w argencie były 2 rodzajów - nalezy o tym pamiętać montując go w desce. Był mniejszy i większy
hmm ja potrzebuje wakuometru obrotowego o max wychyle wskazówki od połowy do 3/4 koła ...
-
Panowie a zastanawiał sie ktos nad waku jak na foto? (prawy gorny rog) Eloktroniczny waku z Toyoty? Od jakiegos czasu prowadze starania zeby go zakombinowac, ale okazuje sie towarem bardziej deficytowym niz Groki w dobrym stanie.
(http://img294.imageshack.us/img294/8505/wakutoyotabb2.th.jpg) (http://img294.imageshack.us/my.php?image=wakutoyotabb2.jpg)
-
Jak dobrze pamietam to był gdzies opis podłączenia voltomierza pod komputer rovera tak aby po przeskalowaniu voltomierza na podcisnienie miec działajacy waku :)
-
Lepiej założyć normalny waku z dobrą skalą. Wtedy można na jego podstawie oceniać kondycje silnika. Takie migające lampeczki to tylko do ekonomicznej jazdy.
-
Lepiej założyć normalny waku z dobrą skalą. Wtedy można na jego podstawie oceniać kondycje silnika. Takie migające lampeczki to tylko do ekonomicznej jazdy.
Kondycje to ocenie w inny sposób hehe. A elektronik to raczej dla bajeru.
-
A ten wskaźnik w lewym dolnym rogu pewnie mierzy błąd wskazania tego elektronicznego :mrgreen:
-
Taki waku jak na fotce da sie założyć zamiast zegarka do szafy szerokie caro.
Trzeba mu obciać tarcze z prawej strony, wywierciś otwór w obudowie szafy i zmontować. Trzyma sięna wcisk, wysokość ma idealną. Można mu jeszcze wkleić wskazówkę od sekundnika aby sie tak nie odcinała.
OLO, czy wskazowke z waku z argenty wystarczy podwazyc i wyjdzie bez problemow? Bo troche boje sie probowac ja wyciagnac, bo mam tylko 1 sztuke tego wakuometru.
-
Śmiało możesz ją zdejmować. Siedzi na lekki wcisk.
Mam prosbę - zmierz wysokość mechanizmu. Od dołu głównej kostki do szczytu membrany.
-
OLO, zaznacz mi na tym zdjeciu, gdzie mam zaczac mierzyc, a gdzie skonczyc, zeby nie bylo potem, ze ja zle zmierzylem ;)
(http://images20.fotosik.pl/79/9c01cfa8aa4e369fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9c01cfa8aa4e369f)
-
Od dołu (niewidoczny) do punktu gdzie odbiło sie światło lampy - na pierwszym planie :)
BTW masz kreski czy kropki?
Cyknij mi foktę wskaźnika z profilu
-
wysokosc mechanizmu to 4,3cm
kropki niestety, kreski sa fajniejsze wg mnie, ale coz, innego do wyboru nie bylo.
(http://images20.fotosik.pl/82/dd8ea318cf5ff61em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dd8ea318cf5ff61e)
(http://images21.fotosik.pl/13/75c7e637617422bem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=75c7e637617422be)
(http://images20.fotosik.pl/82/0e2a945afeacc46em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0e2a945afeacc46e)
-
szkoda - taki ja u mnie.
Postaram sie zregenerować stary mechanizm. - potrzebuje małego - ok 3.5 cm - musi sie zmieścić pod obrotomierzem.
-
a, to czyli chcesz robic jak na fotce co byla na starym forum fsoak :D
a ten nie wejdzie pod obrotek? bo tez planowalem go tam wsadzic, ale na razie czekam z tym, i zobacze czy uda mi sie zlozyc komputerek samoch. i jak mi sie uda to w obrotek wsadze kompa, a jezeli nie to wakuometr.
-
a, to czyli chcesz robic jak na fotce co byla na starym forum fsoak :D
a ten nie wejdzie pod obrotek? bo tez planowalem go tam wsadzic, ale na razie czekam z tym, i zobacze czy uda mi sie zlozyc komputerek samoch. i jak mi sie uda to w obrotek wsadze kompa, a jezeli nie to wakuometr.
Ja mam dokładnie ten sam zestaw wskaźników co na fotce :) Tylko że udało mi sie uszkodzić stary mechanizm.