FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: turbonez w Styczeń 21, 2006, 22:08:00 pm
-
silnik dopiero zlozony a kapie z niego olej :/ , przecieka przez uszczelke miski oleju od strony skrzyni , najprawdopodobniej sa obrobione gwinty i nie da sie tego dobrze dociagnac, chce zalac olej syntetyczny wiec wszystko musi byc cacy teraz powiedzcie mi czy taki patent sie sprawdzi . Bede niedlugo wymienial olej to przy okazji zdejme miske , nagwintuje otwory w bloku pod wieksze srubki i do tego uszczelke do miski i do bloku przykleje dla pewnosci specjalnym silikonem , da rade zeby mi nie ciekl na syntetyku ??
prosze o rade bo mnie to strasznie denerwuje :/
-
U mnie nie cieknie po uszczelnieniu silikonem. W miejscach gdzie uszczeliki sie lacza (mam na mysli uszczelke 4 czesciowa) dla pewnowci daj troszke wiecej silikonu, zeby przy dokrecaniu "wyszedl" z laczen. Wowczas bedziesz mial pewnosc, ze uszczelka bedzie szczelna.
-
no to zarabiscie , moze znasz nazwe dobrego silikonu w rozsondnej cenie i jak z tym syntetykiem , teraz sie dociera na guwnianym mineralu ale silnik bedzie dostawal w przyszlosci po dupie i musi miec dobry olej tylko czy mi ten olej w dwie noce nie wycieknie :(
[ Dodano: 2006-01-21, 22:41 ]
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=81917981 czy to sie nada ??
-
Kup czarny silicon -to najtwardszy z najtwardszych :D . Duza tubka kosztuje u mnie w miescie 10 zł i starcza na dłuuuuuuuuugo. Jest całkiem dobry bo zastepuje odrazu uszczelki(np w nowszych autach w ogóle nie ma czegos takiego jak uszczelka miski olejowej). Ja jak skleiłem u siebie w dohc to poszczególne czesci silnika musiałem odbijac mlotkiem tak sie trzymały. Wazna jest duza czystosc podczas uzytkowanie- miejsca na które kładziesz i uszczelniasz musisz przetrzec czysta szmata zmoczona w benzynie lub acetonie, poczekac az odparuje, nałozyc i poczekac 10 min, potem dokrecic (z umiarem !!!)
-
ale nie wiadomo co sie dzieje z takim silikonem przy zetknieciu z olejem , na allegro jest dedykowany do takich rzeczy chyba do VAG za 40 zl warto ?
-
Szkoda kasy, z siliconem nic sie nie dzieje :D Napisane jest ze zastepuje uszczelki w samochodach(silnikowe tez) Ten mój ma zakres pracy -73 do +315 i jest wyprodukowany w USA i naprawde moge go polecic
-
s? takie wysokotemperaturowe dedykowane do silników. mała tubka 7 zeta pł?ciłęm. odporny na oleje i gor?co do 350stopni.
-
a jak myslicie , dac uszczelke + silikon czy sam silikon ? a jesli uszczelke to czy dac ta ktora byla jesli silnik lacznie pracowal na niej do tej pory ze 6 godzin ??
-
Tylko nie wpadnij na pomysł załozenia GUMOWEJ uszczelki pod miche na silicon !!!(sam tak zrobiłem :oops: :oops: :oops: i lało sie jak cholera) Przegwintuj otwory w bloku i załóz albo sama uszczelke(meze byc ta co pracowała 6 godz) i z umiarem dociagnij srubki. Moze uszczelka ci sie pofałdowała jak skrecałes ? Zdejmij miche nałóz uszczelke na miske i przywi?z zwykła nitka do szycia która przełozysz przez otwory na sruby i skrecaj stopniowo na krzyz(cos jak głowice) uszczelka sie ułozy i powinno byc git. Jak dajesz silicon to gruba warstwa, bez uszczelki i dokrecaj nie za mocno zeby cały silicon nie wypłynol(nie wycieraj tego co wycieknie) i poczekaj az zwiaze jakies 24 H
-
uszczelka dobrze ulozona bo zakladalem ja na wyjetym silniku wiec komfortowe warunki teraz zloze na silikon...
-
Uszczelka pewnie jest ok tylko martwia mnie te zerwane gwinty, jezeli sa obok siebie to silicon tez moze nie rozwiazac Twoich problemów :?
-
wlasnie o to chodzi ze sa kolo siebie , ostatnie dwie sruby przy skrzyni na 99 procent sa obrobione :/ , nagwintuje je na wiekrza srube i powinno byc ok
-
Jak robisz na silikon to uszczelke tez zaloz, silikon nie moze zastapic uszczelki,zawaszcza w polonezie. Aby zastapic uszczelke pod miche w polonezie musial bys cala duza tubke silikomu zuzyc, ja zawsze uzywam silikonu z uszczelka, wowczas mam pewnosc, ze wszystko bedzie szczelne. Sprawdz tez czy miska nie jest krzywa (to znaczy w miesczah w ktorych przylega uszczelka.
-
a jak do tego podejsc "taktycznie " , smaruje oczyszczam i odtluszczam powierzchnie , czekam az wszystko odparuje , nakladam silikon na miske ukladam uszczelke smaruje od gory dokladam do silnika i dokrecam na krzyz tak ? czy jesli klej osiadzie na gwincie czy nie bede mial problemow z odkreceniem srub ??
-
Musisz odtluslic dobrze, posmarowac silikonem miske i blok silnika, uszczelke "przyklej" do miski, bo bedziesz mial problemy z zalozeniem jej na silnik (jezeli silnik jest w aucie), bo jak silnik masz na zewnatrz to jest o wiele latwiej.
-
silnik w aucie , mam przykleic uszczelke do miski i poczekac az podeschnie ?? a potem wysmarowac uszczelke dobrze i do bloku dokrecic tak ??
-
Posmaruj miske i posmaruj blok silnika, na kazdym silikonie jest napisane aby odczekac z 10 - 15 minut zanim skrecisz wszystko. Posmaruj wiec miske i przyklej na nia uszczelke, pozniej posmaruj blok silnika poczekaj z 10 minut i zaloz miske. Na poczatku przykleilem uszczelke do bloku silnika i podczas zakladania uszczelka mi sie odkleila i wpadla od miski i musialem od nowa zakladac. Jeszcze jedno, uszczelka troche na otworach nie pasowala do miska, wiec jak ja przykleilem do miski to w otwory wsadzilem srubki. Dzieki czemu nie mialem problemow z wkreceniem srub.
-
silnik w aucie wiec raczej mi srubki powylatuja chyba ze dodatkowo tasme klejaca zaangazuje
-
Poczekaj nie rozumiesz mnie (w sumie to sie nie dziwie, bo ja tez czasami siebie nie rozumiem :P ). Jak silikon podeschnie to mozesz wyjac srubki i zakladac miske.
-
juz rozumiem , dzieki za poswiecony czas , teraz tylko wziac sie do roboty i uszczelnic :D