FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Lupo w Styczeń 22, 2006, 21:09:41 pm
-
Male proste pytanko -
ciezko sie cos takiego montuje?
I czy to podejdzie do poldka??
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=82898674 (http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=82898674)
-
Zakladalem juz takie cos do carusa , i bylo troche kombinowania jesli chodzi o ulozenie silownikow , problem zostal rowzwiazany za pomoca linek (np. od sania w pancerzu) za pomoca kotrych wszystko zostalo przeniesone na wodziki. Przed zalozeniem tego radze wszystko nasmarowac bo mi troche to szwankuje teraz , podobno sprawe ciezkiego dzialania CZ powodoja sprezynki przy bolcach , tak przynajmniej mowil kolega Sztywny :P.
Co do montazu to pisalem moje uwagi gdzies.
PZDR Pluton
-
w tym kompleciku jest wszystko i podejdzie bez problemu i bez wiekszych problemów powinienes sobie poradzic.
-
w tym kompleciku jest wszystko i podejdzie bez problemu i bez wiekszych problemów powinienes sobie poradzic.
I bez takiego kombinowania jak Pluton_14#1889 ??
-
Lupo#1891, do przednich drzwi nie będzie żadnych problemów, a na tylne warto zamontować silniejsze siłowniki (standard to 2,5 kg) np: 4 kg i oczywi?cie odwrotnie poł?czyć przewody do nich.
-
Najpro?ciej to to założyć do Plusa ze względu na brak popielniczki w której to miejsce przychodzi wtedy siłownik w tylnych drzwiach, natomiast je?li chodzi o starsze polonezy to żaden problem, trochę pokombinowania i da rade zamontować, polecam tak jak już inni pisali nasmarowanie porz?dnie wszystkiego no i przydałyby sie mocniejsze siłowniki
-
tak z przodu nie ma zadnych problemow
z tylu trzeba znalezc optymalne miejsce by ulozyc silownik ,ale nie jest to jakis specjalny problem
-
Ja kupiłem centralny zamek za 38 PLN bez pilota, bo dokupiłem do zestawu jeszcze autoalarm, który miał piloty. Można się jeszcze zastanowić nad tak? konfiguracj?. Standartowe siłowniczki daj? radę w tylnych drzwiach.
-
Macie racje w przednich drzwiach miejsca wystarcza. Z tyłu sa problemy ale tez da sie złozyc i kobelki trzeba odwrotnie załozyc. Problem własnie jest z zapalniczk?, kiedy ja załozyłem siłownik i nastepnie po złozeniu wszystkiego próbowałem włozyc popielniczke to sie troszke zdziwiłem :D ale poradze sobie z tym jak tylko mrozy bede mniejsze i dam rade wysiedziec w garazu:)
[ Dodano: 2006-01-23, 10:00 ]
Acha i jeszcze jedno! Posbyłem sie nakretki trzymjacej taka mała "przekładnie" odrazu pod tym bolcem co się z góry wciska. brak tej nakretki nie przeszkadza a siłownik ma lzej.
-
Tak ale wypadnięcia całego mechanizmu może spowodować w przyszło?ci że drzwi bed? sie zamykać a nie będ? otwierać i na odwrót, spotkałem sie niestety już z tym. Jedynym miejscem jakie wykombinowałem w strym caro na założenie siłownika było miejsce zaraz przy samym zamku pod szyba trójk?tn?.
-
Tak ale wypadnięcia całego mechanizmu może spowodować w przyszło?ci że drzwi bed? sie zamykać a nie będ? otwierać i na odwrót, spotkałem sie niestety już z tym. Jedynym miejscem jakie wykombinowałem w strym caro na założenie siłownika było miejsce zaraz przy samym zamku pod szyba trójk?tn?.
te silowniku wykluczaja mozliwosc dzialania tylko w jedna strone (taki z silnikiem w osi silownika czesto sie blokuja - wiem bo mam jeszcze jeden w prawych tylnych drzwiach ;reszte juz wymienilem)
co do umieszczenia silownika pod szybka trojkatna to potwierdzam - jest to najlepsze ,jezeli nie jedyne wlasciwe miejsce
-
Najpro?ciej to to założyć do Plusa ze względu na brak popielniczki w której to miejsce przychodzi wtedy siłownik w tylnych drzwiach, natomiast je?li chodzi o starsze polonezy to żaden problem, trochę pokombinowania i da rade zamontować, polecam tak jak już inni pisali nasmarowanie porz?dnie wszystkiego no i przydałyby sie mocniejsze siłowniki
Silowniki mieszcza sie tuz nad lub pod popielniczka (nie pamietam dobrze). Troche kombinowania z mocowaniami i dzialaja dobrze. Tylko, ze pozniej popielniczki sie "same" otwieraja! :mrgreen: Ale mi to nie przeszkadza! :P
-
rowniez potwierdzam ze wedlug mnie najlepsze miejsce jest pod trojkatna szybka, nawet nie musialem nic wiercic zeby z tylu zamocowac silowniczki, sa one o udzwigu 4kg i spisuja aie jak narazie elegancko
-
Lupo#1891, do przednich drzwi nie będzie żadnych problemów, a na tylne warto zamontować silniejsze siłowniki (standard to 2,5 kg) np: 4 kg i oczywi?cie odwrotnie poł?czyć przewody do nich.
Boczek#1851 montowales juz cos takiego ?:D
-
zwykłe siłownik sobie poradza i bez żadnego kombinowania. kupuj i montuj bo wcale nie drogo
-
zo sprawa zalozenia w miare prosta, ale jak sie to robi pierwszy raz tak jak ja robilem to po rozbebeszeniu wszystkiego przeszly mnie lekkie ciarki, ale wiertara w dlon i akcja, zeszlo mi to caly dzien, ale teraz bym sie napewno szybciej wyrobil hehe :mrgreen: , takze jezeli ktos ma checi i troche cierpliwosci to sie trzeba skusic bo naprawde jak dla mnie central to podstawa, nie wyobrazam sobie dlubania kluczykiem hehe
-
no ja tez bo mam zamki z plusa a niemam kluczyka :D :D :D
-
Też zakładałem uniwersalny central, i wszystko zajeło mi moze 3 godziny ze spokojem, licz?c ł?cznie bo skręcałem 2 dni pod rz?d (brak czasu) i nawet nie przymierzałem gdzie to będzie pasować, tylko po rozkręceniu drzwi zobaczyłem gdzi ejest miejsce i jak ida cięgna, prostota... przód bez komentarza, tył pod trójk?tn? szyb?, elektryka przeci?gnięta pod?czona i działało, tylko miałem problem z tylnymi lewymi drzwiami okazało się że walnięty był siłownik który działał ale tylko do połowy, zamykał ale już nie otwierał,
sterownik przykręciłem do schowka od tyłu. Jeszcze musze sobie zakupic piloty 2-3 kanałowe :cry: i bajer w postaci startera na pilota i jeszcze osobny sterownik plus siłownik 6Kg do otwierania klapy i będę spełniony.
-
Boczek#1851 montowales juz cos takiego ?:D
Jak na razie to tylko 2 razy
-
Ja się zajmuję montażem centralnych i alarmów półzawodowo i jestem pełen podziwu dla kolegi Homika za to że jest w stanie zamontować wszystko w 3 godziny. Ja, choć montowałem już dziesi?tki centralnych do różnych aut, nie moge się w 4-drzwiówce wyrobić szybciej niż w 3-4 godziny, a już na pewno nie w polonezie... U siebie mam zamontowane zwykłe, wiekowe (bo już 5-letnie) siłowniki 2,5kg i jak narazie zamarzły mi tej zimy tylko :( ale to chyba przez te -20kilka w nocy i przez pourywane gumki :) ale dalej da się otworzyć i zamkn?ć drzwi kierowcy hehe. Te siłowniki w zupełnosci wystarczaj? do poloneza, a za t? cene można kupic (choć na allegro widziałem oferty nawet za 80 zł komplet).
-
czesc mam problem z centralnym zamkiem dzis rano normalnie otworzyl samochod ale po chwili piknal zapalily sie kierunki jak zwykle juz nie dziala na polecenia z pilna patrzylem na te dwa bezpieczniki sam dobre
gdzie mam szukac tego problemu?
czy ma to cos wspolnego ze wczoraj na myjni umylem samochod?
tak samo nie zapala mi sie swiatlo jak otworze dzwii kierowcy a jak otworze inne to pali sie swiatelko
[ Dodano: 2006-01-27, 07:21 ]
czy moze ma yp cos w spolnego z tym ze podlaczylem najpierw plusowy kabel a potem minus lub na odwrot
a moze dostala sie woda do jakiegos przekaznika od alarmu i centralnego?
-
Moze jakos zalales silowniki i zamarzlo , a co do swiatelka to masz czujnik przy zawiasach od drzwi sprawdz go moze spadl kabel z niego.
PZDR Pluton
-
co do swiatelka to tak jak napisal Pluton sprawdz ten bolec ktory sie wciska jak zamykasz drzwi ale maloprawdopodobne zeby spadl kabel, raczej przyrdzewial badz przysniedzial i nielaczy u mnie sie tak dzieje od czasu do czasu,a co do centralnego to mozliwe ze cos przymarzlo ale piszesz ze sie otworzyl wiec nie wiem, a jak wciszniesz bolec od zamykania drzwi kierowcy bo tam masz zapewne mastera to zamykaja sie inne?
-
a moze alarm padl ,u mnie padla po jednej burzy
wywalilem alarm i kupilem sterownik centralnego z dwoma pilotami za 60pln (ale mam pecha ,bo wlasnie padl mi jeden pilot - dobrze ze te sterowniki nie sa strasznie drogie)
-
sebaa#1896 wlasnie to jest najzabawniejsze bo rano otworzyl a potem juz nie chcial reagowac
nawet jak wcisne ten bolec co mowiles mastera to tez nic tak jakby nie bylo wogole centralnego
-
Mi też czasem się ?wiatło w ?rodku nie ?wieci. PRzyczyn? s? te bolce przy drzwiach, które przymarzaj?. I o co chodzi z alarmem... jak przymarznie ten bolec i najpierw otworzysz drzwi to po ilu?tam sekundach zamki się same zatrzasn?. Dziwi mnie tylko dlaczego centralny już ci nie reaguje ??
-
Cena zestawu wg mnie normalna. Ja u siebie mam standardowe siłowniki. Brak problemów z montażem. Wszystko dobrze podł?czyłem za pierwszym razem, nic się nie psuje. Czasem zim? jaki? zamek przymarza, ale zawsze da się wej?c do auta. Centralne zamki założyłem po to, aby pozbyć się zamków w klamkach. Teraz z przodu mam klamki bez zamków :roll:
-
Jeszcze jeden problem co do kabli prowadzacych od siłowników do centralki. Samo połozenie ich w samochodzie to przyszcz ale jak macie rozwazane przejscie z dzrwi na karoserie?? bo ja jeszcze tego nie wymysliłem :(
-
W przednich drzwiach wymieniłem oryginalne, do?ć w?skie gumowe rury prowadz?ce na rury o większym przelocie. A z tyłu otwory i gumowe przelotki. Same przewody opatuliłem w najcieńsz? karbowan? rurkę do instalacji elektrycznych.
-
Odno?nie czasu montarzu to powaga 3 godziny, Pierwszego dnia położyłem wszystkie przewody w aucie i to zajeło najwięcej czasu, przeci?nięcie wszystkich przewodów z przodu, centralka jest przykręcona od tyłu do schowka, przewód od lewych drzwi przeci?gnełem za licznikiem (trzeba było go odkręcić) i sztywnym drutem przeciagnięty dalej, tył (wykorzystane firmowe przelotki w drzwiach) odkręciłem progi odsunołem dywanik i ułozyłem wszystko, ładnie skręcone i elektryka była przygotowana, faktem jest jeżdziłem bez boczków, ale tylko do pracy następnego dnia i z powrotem. na drugi dzień zabrałem się za mechaniczn? czę?ć, jak zobaczyłem na drzwi to wszystkie otwory s? już przygotowane więc problemu z wierceniem nie było... montarz i podł?czenie, sprawdzenie czy działa poprawnie, i samo działanie ok. to był koniec montarzu... Przyznaje że na sam? regulację ale tylko tyłu przeznaczyłem może 10 minut, plus założenie boczków 15-20. tak więc je?li policzymy montarz plus regulację plus założenie boczków to wyjdzie na niecałe 4 godziny...
:D 8)
Pozdrawiam
-
W przednich drzwiach wymieniłem oryginalne, do?ć w?skie gumowe rury prowadz?ce na rury o większym przelocie
niestety ja nie mam takich rurek gumowych wiec nie mam w co wł?zyc tych kabli i boje się ze bede musiał wiercic w drzwiach :(
-
Ja kable puściłem także w tej gumie łączącej drzwi z karoserią. Gumy jednak nie zmieniałem bo kable bez problemu przeszły
-
Fistasz, te gumki można kupić w każdym sklepie z częsciami do poldasów.
-
dobra ze gumki mozna kupic to nie jest problem. tylko ja nie mam otworów w dzrwiach i karoserii
-
W przednich powiniene? mieć, ale w tylnych niestety trzeba wiercić... W słupkach też...
-
dowiedzialem sie od osoby co montowala central ze sa tam 3 be3zpieczniki 2 sprawdzilem
co wiecj sciagnolem dzwii i zobaczylem ze na jednym przwdodzie jest sciagnieta koszulka i opierala o dzwii
-
Mam podlka z centralnym i alarmem i alarm nie jest poł?czony z centralnym i musze kluykiem zamykać i otwierać, najprawdopodobniej jest to fabryczny alarm i centralny ale nie jestm pewien. Czy jest możliwosć podł?czenia tego razem???Jaki? gos się juz tym bawił i powiedział że nie da się tego razem zmontować, a co jeszcze zamiast awaryjnych podczas wł?czania i wył?czania alramumrugaja mijania i to tylko z przodu.
Jest kto? chętny do pomocy????? :smile:
-
Heh a ja mam w tylnych b o mam fabryczny centralny :mrgreen: na pewno tam nie ma gumowych za?lepek???? w cc nie mam zadnej elektryki w drzwiach więc nie ma kabli, ale s? z?lepki gumowe które można zdj?ć i założyć kable.
-
W 1988 roku nikt jeszcze o centralnym w poldasie nie my?lał... :cry:
-
Boczek#1851 montowales juz cos takiego ?:D
Jak na razie to tylko 2 razy
hehe - to jak nie bede mogl sobie poradzic a juz sie bede za to zabieral to sie dowiem jak bardzo i jakie piwo lubisz ;) :>
-
W 1988 roku nikt jeszcze o centralnym w poldasie nie my?lał...
Własnie nikt o takim czys nie myslał więc bede musiał wiercic. :( A czy te gumy sa ogólno dostepne w sklepach motoryzacyjnych??
-
Tak, nie ma problemu. Koło 4 PLN kosztuj?. Jest tylko jedno "ale", zreszt? jak zwykle... Te gumy mocuje się do karoserii za pomoc? takich fiku?nych blaszek i one s? niedostępne, przynajmniej w sklepach w Łodzi. I te gumki nadaj? się tylko do przednich drzwi, niestety...
-
ja mam jedna gume urwana i w niczym to nie przeszkadza
wystarczy dobrze okrecic izolacja przewody i beda ladnie pracowaly w drzwiach
-
moj central juz naprawiony spadla masa
-
Ja mam dziury w przednich słupkach/drzwiach i szerok? gumę, a w tylnich dziury i w?sk? gumę (tak? jaka kiedy? była w drzwiach przednich) więc nie było problemu. Jesli gdzie? dostaniesz te gumy to powinny być i szerokie na przód i w?skie na tył.
Je?li jednak kładę komus centralny gdzie nie ma fabrycznych gum do prowadzenia kabli to mam taki fajny peszelek z cieniutkich żyłek, który się sam dopasowuje do grubo?ci kabla, wystarczy go najpierw ?cisn?ć, przełożyć kabel a potem rozci?gn?ć - lepszy od jakiejkolwiek rurki termo, czy karbowanych peszli. Od biedy możesz kable pu?cić także w odpowiednio szerokiej rurce termokurczliwej. powinna wytrzymać bez przetarcia jaki? czas.
Szczerze mówi?c polonez to jedno z najprostrzych aut do kładzenia centralnego, więc nie łam się i zakładaj! Zobaczysz jakie to łatwe! ;)
-
Kołcz - Go?ć który ci montował alarm odwalił fuszerkę :) Zawsze da się zamontować alarm do centralnego, je?li tylko jest choćby jeden master (tzn jesli otwierasz kluczykiem jedne drzwi i pozostałe też się otwieraj?) i alarm ma wyj?cie na centralny. Występuj? trzy rodzaje sterowania: mas? dwuprzewodowo, plusem dwuprzewodowo i jednoprzewodowo (masa na zamknięcie + na otwarcie, b?d? odwrotnie). Z alarmu jest w 99% sterowanie mas?. Upewnij się jaki rodzaj alarmu masz (czy ma wyj?cie na centralny - dodatkowe 2 przewody, często br?zowy/biały) i jakie sterowanie ma Twój centralny. Potem dokup przeka?niki centralnego zamka gdzies na giełdzie, albo na allegro (koszt około 15zł) i tam będzie dodany schemat jak to podł?czyć w zalezno?ci od rodzaju sterowania.
Co do ?wiateł mijania podł?cz kabelki z alarmu do kierunkowskazów, obojetnie których(przód, bok, tył - s? równolegle połaczone). Gdyby? był z Wrocka mógłbym Ci to podł?czyć w ramach pomocy klubowej...[/b]
-
Podepnę się - może mi wybaczycie. Ja chciałbym zrobić w drug? stronę. Wywalić alarm (brat Polizei twierdzi, że i tak se go można wsadzić...) a zostawić centralny. Problem w tym, że szlag trafił pilota. Kole? od alarmów twierdzi, że taka przeróbka + nowy pilot (tylko do centralnego) to ok 160 zeta. Jest sens skoro na Allegro kompletny centralny jest za 100 zeta? Przecież chyba ewentualny montaż NOWYCH siłowników nie będzie trudny bo wsadze je tam gdzie s? te obecne. W sumie chodzi o podmiane samej centralki do centralnego. Robić to samemu?
-
juz pisalem ze taka centralka z dwoma pilotami kosztuje 65pln - podpiecie pod stare silowniki to banal
-
Zort dzięki za info, alarm i centralny był już poldku i tka bylo od pocz?tku, a go?c wymieniał tylko siownik bo byl zje......i chcialem zeby podlaczyl ale powiedizal ze sie nie da, gosc jest wporzo bo wyremontowal mi rozrusznik do malucha za free, poskładał mi CC900 za free tzn silnik, panewki pierscienie bo to trzeba odpowiednio posklładać a ja wtedy sie balem grzebac w tym a reszte sam posklladałem.
Jak bedzie cieplej i bede wreszcie mógł wjechać do garażu to się pobawie tym, mam dwa mastery.
-
Skoro tak mówisz... pozostaje zabrać się do roboty...
-
gosc jest wporzo
przepraszam, je?li obraziłem... Cóż, nie każdy wie, że zazwyczaj można to popodł?czać :) Nie będzie można wtedy, gdy alarm nie będzie miał wyj?ć na centralny, choć i tu sprawny elektronik sobie poradzi :)
-
Mam pytanko czy ciężko jest założyć centralny zameczek do polinezji?? Bo kole? mi krzyknoł 250zł na 4 godziny odtawaim wóz i mi z alarmem chodzi...Czy tanio czy lepiej samemu to zrobić??
-
Pudzian_Puławy, nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Ciepłe pomieszczenie i robisz sam. poza tym polecam używanie szukajki
-
Robota nie jest zbyt trudna. Ja robiłem sam
-
Robota nie jest zbyt trudna. Ja robiłem sam
Samemu miałem założyć tylko nie wiem czy wszystko zrobie tak jak trzeba i czy nie będ? się otwierać albo zamykać na dołkach...???
-
Tydzień temu przećwiczyłem temat razem z alarmem i jest miodzio.
-
Pudzian_Puławy, ja nie miałem problemów z blokowaniem się drzwi. Jako? za pierwszym razem udało mi się założyć tak że wszytko było ok
-
Pudzian_Puławy, ja nie miałem problemów z blokowaniem się drzwi. Jako? za pierwszym razem udało mi się założyć tak że wszytko było ok
A ten jak powinny być ustawione siłowniki bo widziałem kiedy? że pod k?tem s? zaczepiane a ja chciałem zamówić takie z allegro i założyć ale no nie wiem czy da rade jakós...
http://allegro.pl/item85707424_centralny_zamek_4drzwi_wysoka_jakosc_super_cena.html
Tam na fotce s? takie cięgła i jak je trzeb montowac bo naprawde nie wiem... :?: :?: :?:
-
W komplecie s? takie zapinki ze ?rubami. Tymi zapinkami skręcasz cięgno od siłownika z cięgnem zamka w drzwiach.
A tak w ogóle to te blachy perforowane s? za krótkie żeby cokolwiek z nimi zrobić. Dorabiałem swoje dodatkowe blachy żeby sztywno zamocować siłowniki.
-
Spoko luz majonez, montaż centralnego to nic wielkiego, rozkręć boczki popatrz gdzie masz miejsce, zobacz co 3masz w ręce i wpasuj ten szit, nie powiniene? mieć problemów. Daj sobie czas i dasz radę.
Pozdrawiam
[ Dodano: 20-02-2006, 23:59 ]
PS
własnie gdzie? tu na forum był niedawno taki temat odno?nie montażu centrala,
zapytaj pana "sercza" było opisywane co i jak...
-
No to spróbuje jak nie to do kolegi będe dzwonił bo on już zakładał i powiedział tez że bajka tylko że z tylnymi ten jest ciężko...Ale trzeb spróbować...
-
tak jak koledzy napisali nic trudnego, choc robiac to pierwszy raz mozna troche zwatpic hehe, z tymi tylnimi drzwiami tez nie ma wiekszego problemu bo w plusachnie ma popielniczek z tylu, gorzej bylo dla mnie zalozyc tylne obicie drzwi niz umiescic silowniki, a mianowicie wcisnac ten boczek pod uszczelke od trojkatnej szybki, generalnie mowiac prosta sprawa, a jakze przydatny wynalazek :mrgreen:
-
Jak mi sie ten alarm z centralnym marzy.. No ale niech tylko wiosna przyjdzie - dzialka slonce, zimne piwko w ilosci nieprzyzwoitej i mozna robic i robic :D
scaliłem dwa tematy o tym samym - t#1840 ;)
-
Jak mi sie ten alarm z centralnym marzy.. No ale niech tylko wiosna przyjdzie - dzialka slonce, zimne piwko w ilosci nieprzyzwoitej i mozna robic i robic :D
scaliłem dwa tematy o tym samym - t#1840 ;)
A ja sobie chce założyć dopuki jak?? gotówke mam i natchnienie bo garaga u wojaszka się wstawi i w sobotę się myknie....Dobra żecz a ponoć na panienki jak działa hehe
-
A tak w ogóle to te blachy perforowane s? za krótkie żeby cokolwiek z nimi zrobić
U mnie spokojnie wystarczały a w tylnuch drzwiach to nawet je troszke skróciłem.
-
Pudzian_Puławy napisał:
A ja sobie chce założyć dopuki jak?? gotówke mam i natchnienie bo garaga u wojaszka się wstawi i w sobotę się myknie....Dobra żecz a ponoć na panienki jak działa hehe
A ja mam centrala i jako? nie zauważyłem zeby robił wieksze wrażenie na laskach :lol:
-
Z tymi laskami zawsze można pomarzyć...
Fistasz, może jaki? inny model zamka miałe?? Dla mnie zdecydowanie za krótkie, z tyłu się w miarę nadały, ale z przodu dorabianko było.
-
Tych modeli to jest pewnie tyle co drzew w lesie. Kazdy kto będzie zakładal taki centralny zamek będzie musiał troszke pokombinowac by wszystko dobrze pasowało.
-
Jak to mawaiaj?: każdy wuj ma swój strój...
-
Jak Zak bedzie montowal central u siebie to zobaczyymy jak Jemu to pjdzie. On posiada oryginalne fsowskie blachy przetlaczane dedykowane do polda, central zreszt? chyba tez ;)
-
Sie postaram zrobić mały opis z fotami z montażu centralnego na przód, tylko z czasem gorzej
-
Panowie, nie ma co robić filozofii z tego. Też miałem obawy, ale okazało się to proste. Najbardziej pracochłonne jest układanie i przeprowadzanie przewodów.
-
Panowie, nie ma co robić filozofii z tego. Też miałem obawy, ale okazało się to proste. Najbardziej pracochłonne jest układanie i przeprowadzanie przewodów.
Ja w plusie mialem najwiekszy problem z uszczlk? na trujk?cie w tylnych drzwiach
-
Panowie, nie ma co robić filozofii z tego. Też miałem obawy, ale okazało się to proste. Najbardziej pracochłonne jest układanie i przeprowadzanie przewodów.
Ja w plusie mialem najwiekszy problem z uszczlk? na trujk?cie w tylnych drzwiach
trzeba sie z tym troche nagimnastykowac - pierwszy raz to q..cy dostawalem
ale teraz gladko idzie - trzba psiknac na srubokret "WD40" i ladnie mozna podwarzyc i przesuwac
-
A po co wyjmować szybkę trójk?tn???
-
A po co wyjmować szybkę trójk?tn???
nikt nie wyjmuje szybki
chodzi o to ,ze zeby boczki zalozyc to trzeba sie nagimnastykowac ,bo uszczelka od trojkatnej szybki przeszkadza
-
Eeee, mnie nic nie przeszkadzało... Jak to możliwe?
-
Eeee, mnie nic nie przeszkadzało... Jak to możliwe?
Inny rocznik - inne boczki :)
-
dokladnie
w Plusach boczki maja nieprzyjemny rant
polowe tego rantu oblamali mi w serwisie przy zakladaniu centralnego - tak sie domyslam ,bo jak kupilem auto to mial centralny ,a na fakturze zakupu widniala pozycja "zamek centralny"
-
A z tyłu kumpel mówił że cięgna trzbe powyginać żeby pasowały i normlanie nie wime czy siłowniczki nie powiny się ruszać??
A czy mogliby?cie mi doradzić jaki? zameczek z tych:
http://www.allegro.pl/item87242254_centralny_zamek_4_drzwi_2_mastery_starmach.html
http://www.allegro.pl/item86637361_centralny_zamek_4_drzwi_2_mastery.html
http://www.allegro.pl/item88239955_centralny_zamek_4drzwi_wysoka_jakosc_super_cena.html
dzieki za wsio z gory...
-
z tego co rozumiem to alarm masz że kupijesz bez pilota, więc na twoim miejscu kupił bym od starmacha, a to dlatego ze kolega do malucha sobie kupował od niego (ale na pilota) i zakładali?my to u niego i naprawdę jako?ć dobra, kolega się obawiał że z jako?ci? może być nie teges ale pozytyw na 98% bym postawił :D
-
te wszystkie zamki sa takie same
ja kiedys kupilem w takim opakowaniu jak druga aukcja na zapas 2 komplety po 50pln ,bo myslalem ,ze juz taniej nie bedzie :oops: ,ale widze ze stanialy
-
Kurde juz sie nie moge doczekac az zakupie to do swojego :D Co z ta wiosna???
-
Dzięki za podpowiedz a no i ja to nie bede czekał do wiosny tylko w przyszłym tygodniu sionde u wójak bo jescze musze założyć pare żeczy i poprawić...A nie wiem jak z tymi siłownikami z tylca...
-
w plusie te silowniki z aukcji pasuja ,tylko trzeba uzyc tych blaszanych szyn montazowych ,bo do drzwi bezposrednio sie nie da przykrecic ,przez tewystajace silniczki
przynajmniej mi nie pasowalo ,bo probowalem wcisnac mozliwie w to miejsce gdzie serwis inne silowniki zamontowal
przy pierwszym montarzu powinno pojsc dosc gladko
za to z przodu to juz bajka ,miejsca duzo
-
Mam takie pyatnko bo wczoraj wszystko rozmontowałem i przykładałem i zw?tpiłem jak zobaczyłem nie widziałem jescze u nikogo jak centrlany jest montowany i nawet nie wiem jak z tylca a gdzie w z przodu dawali?cie bo ja my?le tuż pod zamkiem a z tylca??Pod trójk?tem to ciężko to mozę być...
-
z przodu zamontuj w rogu drzwi
z tylu troche za klamka jest spory otwor technologiczny - tam zamontuje silownik (na wysokosci klamki)
-
w plusie te silowniki z aukcji pasuja ,tylko trzeba uzyc tych blaszanych szyn montazowych ,bo do drzwi bezposrednio sie nie da przykrecic ,przez tewystajace silniczki
przynajmniej mi nie pasowalo ,bo probowalem wcisnac mozliwie w to miejsce gdzie serwis inne silowniki zamontowal
przy pierwszym montarzu powinno pojsc dosc gladko
za to z przodu to juz bajka ,miejsca duzo
u mnie wszystko pasowalo z przodu... zadnych szyn (silownik w dolnym rogu od strony zamka drzwi), nnatomiast z tylu silowniki przykrecone sa do blachy drzwi za posrednictwem szyn (mniej wiecej w okolicach klamki)
polecalbym ten typ (sposrod umieszczonych tu linkow): http://www.allegro.pl/item88239955_centralny_zamek_4drzwi_wysoka_jakosc_super_cena.html
-
Osfald,
wlasnie o tylne drzwi mi chodzilo ,tylko pominalem jeden wyraz :mrgreen:
z przodu oczywiscie jest duzo miejsca i wszystko sie miesci bez szyn
-
no widzisz.. jedno slowo, a Osfald juz przykrecilby na szynie z przodu :mrgreen: :roll:
-
eee ,wszystko w porzadku napisalem
wlasnie przeczytalem swoja wypowiedz i w ostatnim zdaniu jest korekta :mrgreen:
-
no to bajka :mrgreen:
-
słuchajcie zamontowałem centralny zamek firmy tstor czy co? takiego.
Podł?czyłem według kolorów, napięcie, centralkę.
I gówno z kluczyka jak otwieram to cos bzyknie i u kierowcy nie otwiera się tylko lekko bzyknie. Jak odkreciłem te kosteczki od prętów to jest to samo.
Jak recznie podnosze do góry u kierowcy to czuć impulsowe uderzenia w dół.
Od pasażera jak ruszam to nic sie nie dzieje.
-
w drzwiach kierowcy powinienes miec silownik master (z reguly 5 przewodow)... jego podniesie lub opuszczenie (reczne) powoduje zamykanie i otwieranie calej instalacji... alarm natomiast wlacza i wylacza silowniki niezalenie od mastera (aczkolwiek popsuty wylacznik w masterze moze niezle namieszac)
-
w instrukcji pewnie masz napisane ,ze w przypadku "plywania" bolcow trzeba odwrocic polaryzacje przewodow zasilajacych
-
no widzisz.. jedno slowo, a Osfald juz przykrecilby na szynie z przodu :mrgreen: :roll:
Jezeli masz elektryczne szyby to w rogu drzwi silownik nie wejdzie i trza na szynach montowac. A jezeli nie masz elektrycznych to owszem bez szyny w rogu drzwi! :D
-
w drzwiach kierowcy powinienes miec silownik master (z reguly 5 przewodow)... jego podniesie lub opuszczenie (reczne) powoduje zamykanie i otwieranie calej instalacji... alarm natomiast wlacza i wylacza silowniki niezalenie od mastera (aczkolwiek popsuty wylacznik w masterze moze niezle namieszac)
okablowanie jest na przód po 5 kabelków na strone a na tylne po 2.
Instrukcji nie dostałem ,a jak dzwoniłem do sprzedawczyka to powiedział ,że musze sam sobie poradzić, K...a jede do nich w poniedziałek i nabluzgam .kupoiłem je na allegro
http://allegro.pl/item83927270_centralny_zamek_tesor_na_2_drzwi_2_mastery.html
Musze kupić jescze jeden na drzwi pasażera (slave) ?
-
nie musisz kupowac slave
z przodu moga byc dwa mastery (ale jakbys mial jednego slave to bys widzial ktore kable sa zasilajace :D )
w sumie dziwne ,ze ruszajac bolcem nie dziala ,wyglada to tak jakby ktores kable byly ze soba zamienione miejscami
albo pudeleczko masz zepsute
-
Ja moge się pochwalić zę dzisiaj założyłem zamek ale lipa bo dokręcaj?c w dzrzwiach od kierowcy pękneło mi to takie żeby siłownik z rygielkiem poł?czyć a z tylca to tak na patenie na szynie tam jest akurat takie miejsce gdzie s? takie 2 kwadraciki i tam własnie odwróciłem kolory kabli w tlnych drzwiach i chulo...
-
w drzwiach kierowcy powinienes miec silownik master (z reguly 5 przewodow)... jego podniesie lub opuszczenie (reczne) powoduje zamykanie i otwieranie calej instalacji... alarm natomiast wlacza i wylacza silowniki niezalenie od mastera (aczkolwiek popsuty wylacznik w masterze moze niezle namieszac)
okablowanie jest na przód po 5 kabelków na strone a na tylne po 2.
Instrukcji nie dostałem ,a jak dzwoniłem do sprzedawczyka to powiedział ,że musze sam sobie poradzić, K...a jede do nich w poniedziałek i nabluzgam .kupoiłem je na allegro
http://allegro.pl/item83927270_centralny_zamek_tesor_na_2_drzwi_2_mastery.html
Musze kupić jescze jeden na drzwi pasażera (slave) ?
tak jak napisal KGB.... masterow moze byc wiecej ale powinien byc przynajmniej 1 w drzwiach kierowcy :smile:
MaciejFSO#1830 ja mam elektryczne, oryginalne szybki i mam silowniki tam gdzie opisalem... tz. mam na mysli drzwi przednie 8)
-
MaciejFSO#1830 ja mam elektryczne, oryginalne szybki i mam silowniki tam gdzie opisalem... tz. mam na mysli drzwi przednie 8)
No, a jednak sie da :P To tak jak z silownikami na tylnie drzwi, jedni mowia, ze przeszkadza popielniczka w dogodnym umiejscowieniu silownika, a ja zmiescilem tuz nad popielniczka! :D Czyli wychodzi na to, ze nie mam rzeczy nie mozliwych! :)
-
witam
mam prosbe, wczoraj zaczalem montowac centralny, najpierw na probe pierwszy silownik w drzwiach kierowcy, niby wszystko ok, ale szyba mi sie do konca nie otwiera bo silownik blokuje, czy ktos ma fotki jak umiescic silownik w caro 1.6 z 96r.?
-
witam
mam prosbe, wczoraj zaczalem montowac centralny, najpierw na probe pierwszy silownik w drzwiach kierowcy, niby wszystko ok, ale szyba mi sie do konca nie otwiera bo silownik blokuje, czy ktos ma fotki jak umiescic silownik w caro 1.6 z 96r.?
lewy dolny rog drzwi?
-
tak, umiescilem silownik w lewym dolnym rogu na ten blaszce dolaczonej do zestawu, silownik idealnie pod bolcem od blokowania zamka, chodzi elegancko, ale szybke blokuje... a jak przysune blizej wewnetrznej strony drzwi zeby nie blokowal to jest pod katem do bolca i opornie chodzi, najchetniej poprosilbym o fotke? ma ktos...
-
ma byc bez dodatkowego plaskownika, przykrecony pionowo do blachy drzwi (jesli silniczek w silowniku masz wystajacy to powinien on byc skierowny do tylu samochodu)... mam tak u siebie i nic sie nie blokuje... zawsze mozesz odpowieno uksztaltowac ciegno!
-
zawsze mozesz odpowieno uksztaltowac ciegno!
Z ust mi to wyjales :)
-
Zobacz na artykule jak zrobić elektryczne szyby b?dz jak zrobić głosniki tam na fotkach widac co nie co :)
-
zalozylem juz centralny, ponizej link do kilku fotek, moze komus sie przyda w przyszlosci :)
http://www.martin.w.tkb.pl/centralny/
-
zalozylem juz centralny, ponizej link do kilku fotek, moze komus sie przyda w przyszlosci :)
http://www.martin.w.tkb.pl/centralny/
Bardzo fajny opis i napewno sie przyda :) Mi na 100% bo niebawem bede sie w to bawil :)
-
no i kolega Martinpl poradzil sobie jak widze ze wszystkim :)
glosna praca jest raczej nie do unikniecia... poprostu silowniki dzialaja dosc dynamicznie, a ich zakres ruchu jest wiekszy niz potrzebny do wcisniecia dzyndzla drzwi w polonezie wiec narywaja troche ciegna... wg. mnie nalezaloby odrobine skrocic ich zakres ruchu poprzez zwiekszenie wysokosci gumowych amortyzatorow wewnatrz silownikow lub dolozyc w ukladzie sterowania zamiast przekaznikow tranzystory i sterowac napieciem zasilajacym silownik tak by ruch byl plynny, a jednoczenie silownik wylaczal sie po wykryciu zbyt duzego pradu w obwodzie zasilajacym go... potrzebaby drobnych eksperymentow ;)
i jeszcze mam pytanko... co to za silowniki ze sprzeglem? chodzi o zdejmowalna glowke silownika? czy moze jest tam juz jakies sprzeglo przeciazeniowe? :D
-
sprzedawaca tlumaczyl ze sprzeglo polega na tym ze silnik w silowniku w momencia dostania sygnalu otwarcia zaczyna sie krecic i dopiero po ulamku sekundy sprzeglo dolacza silnik do wodzika w silowniku, dzieki temu silnik ma wiekszy moment i 3.5kg silowniki maja wieksza sile na starcie :) tak on tlumaczyl, a czy tak jest naprawde to nie wiem... nie zauwazam zadnego opoznienia w dzialaniu, ale sila wydaje mi sie byc wieksza niz w zwyklych 3.5kg bo naprawde palcem praktycznie nie da sie zablokowac bolca przy otwieraniu i tak i tak wybije bolec do gory
mialem tylko maly problem ze srubkami w laczniku ciegna silownika z ciegnem zamka, odkrecaly sie po kilku otwarciach i zamknieciach wlasnie z powodu tej duzej sily, ale dokrecilem je na sile i zalalem klejem na goraco, juz sie nie odkrecaja, a w razie czego klej mozna dosyc latwo usunac :)
-
A ja te siłowniczki z tyłu mam założone tam gdzie ty masz cięgno zamocowane z cięgnem rygla...ja mam siłowniki ze sprzęgłem tylko ze co? koło 5-7 kg i s? naprawde mocne i do tego gło?ne bo jednak jeest to udeżenie...
No ale mam mały prblem z drzwiami od pasażeraa bo chyba ?le to cięgiełko zagiołem ale jak wyreguluje to pare razy i znow to samo mozliwe że to przez to ze się odkręcaj? te ?rubeczkia le co tam pilota ma się to lepiej... :roll:
-
Ja 2 maja tez zakladalem centralny. Osobno centralka do zamka, osobno sterowanie na pilota z alarmem.
Centralka alarmu ma mozliwosci podlaczenie syreny, ja akurat chcialbym podlaczyc sie pod kierunki i tutaj pojawia sie pytanie. Do czego podpiac ten kabelek, bo napiecie jest zbyt niskie,zey zapalilo kierunki, wiec podejzewam,ze trzeba sie wpiac pod przekaznik. Probowalem podlaczyc do wylacznika awaryjnych ale z zadnym przewodem ne reagowalo wlasciwie, jedyna reakcja, przy jednym z przewodow to zaswiecenie sie kontrolek na desce, a to mnie nie satysfakcjonuje. Wiec jak by mi ktos poradzil gdzie to bede wdzieczny.
Druga kwestia to kabelek do czujnika otwarcie drzwi, jesli przypadkowo otworze pilotem a w ciagu 30 sek nikt nie otworzy drzwi to po 30 sek sie zamyka.
Problem polega na tym, ze od strony kierowcy w chwili otwarcie drzwi nie zapala sie swietelko.
Wylacznik dziala, ale nawet po przylozeniu kabelka do masy nie zaswieca sie lampka. Natomiast jesli dotkne przewodem od centralki przewod odpowiadajacy za zaswiecenie lampki (nawet jesli nie jest zetkniety z masa) wtedy od razu gasnie dioda na sterowaniu alarmem.
Probowalem odnalesc dokad idzie ten przewod od drzwi ale nie udalo mi sie znalesc jego zrodla.
czy jest mozliwe, zeby czesowy wylacznik byl padniety czesciowo i nie zaswiecal lapmki tylko od strony kierowcy. po stronie pasazera wszystko dziala jak nalezy.
Mam nadzieje,ze napisalem w miare sensownie i polapiecie sie o co mi chodzi.
Prosze o pomoc, bo schemat instalacji do poldka jaki mam jest conajmniej ubogi
-
a ja dzi? albo jutro założe streowanie (fabrycznym) centralnym na pilota + alarm :]
-
Centralka ma możliwo?ć podł?czenia się pod serenę i pod kierunki jednocze?nie. Jee?li chcesz żeby kierunki prawidłowo działały, to pod osłon? kolumny masz 2 ko?ci wychodz?ce z wył?cznika zespolonego pod kierownic?. Dwa przewody w nich s? odpowiedzialne za lewy i prawy kierunek. Na wieczór mogę sprawdzić które kolorki. Je?li po stronie kierowcy nie działa wył?cznik drzwi, to poci?gnij nowy przewód o którychkolwiek drzwi. Wszystkie wył?czniki s? ze sob? zwarte.
-
w drzwiach kierowcy powinienes miec silownik master (z reguly 5 przewodow)... jego podniesie lub opuszczenie (reczne) powoduje zamykanie i otwieranie calej instalacji... alarm natomiast wlacza i wylacza silowniki niezalenie od mastera (aczkolwiek popsuty wylacznik w masterze moze niezle namieszac)
okablowanie jest na przód po 5 kabelków na strone a na tylne po 2.
Instrukcji nie dostałem ,a jak dzwoniłem do sprzedawczyka to powiedział ,że musze sam sobie poradzić, K...a jede do nich w poniedziałek i nabluzgam .kupoiłem je na allegro
http://allegro.pl/item83927270_centralny_zamek_tesor_na_2_drzwi_2_mastery.html
Musze kupić jescze jeden na drzwi pasażera (slave) ?
tak jak napisal KGB.... masterow moze byc wiecej ale powinien byc przynajmniej 1 w drzwiach kierowcy :smile:
MaciejFSO#1830 ja mam elektryczne, oryginalne szybki i mam silowniki tam gdzie opisalem... tz. mam na mysli drzwi przednie 8)
kurde, a ja mam same slavy, nie mam ani jednego mastera (4 drzwi) :sad:
i mam pytanie: jak ma sie mastera w dajmy na to drzwiach kierowcy, to jak wcisnie sie rygielek zamykajacy drzwi, to zamykaja sie tez wszystkie inne zamki?? (widzialem takie cus w kadettcie kumpla)
-
Meggido, bylbym wdzieczny, glupio to wyglada jak kable zwisaja pod centralka :)
-
Je?li nie ma się żadnego mastera, to wci?nięcie rygla nie wywołuje żadnej reakcji. Zamykanie drzwi wtedy odbywa się tylko za pomoc? pilota. Dobrze, kolory przewodów pod kolumn? sprawdzę w godzinach wieczornych.
-
Marcin#839, tak, do tego sluzy master, do sterowania pozostalymi silownikami i jest glownym, jak go otworzysz to wszystko sie otwiera i analogicznie, jak go zamkniesz wszystko sie zamyka
-
hmm, trzeba bedzie w takim razie nad czyms takim pomyslec. fajny efekt pewnie jak zamyka sie rygielek od wewnatrz (przy wlaczonym silniku) i pyk - wszystkie drzwi zamkniete. otwieramy drzwi i pyk - otwarte :mrgreen: :mrgreen:
niby mam taka funkcje w alarmie (i dziala to) ze zamyka mi zamki jak uruchomie silnik, ale to w zasadzie nie to samo...
-
Meggido, a mozesz mi poslac kolorki na PW ?
Latwiej bedzie sie doszukac
-
Jasne, tylko ja Ci pode?lę kolorki przewodów z instalacji samochodu. Bo Twojego alarmu nie znam.
-
Meggido, mama tylko jeden kabelek ktory podaje prad w chwili wlaczenia badz wylaczenia z pilota.
Ale jest za maly, zeby zapalic 6 zarowek w kierunkach poldka wiec musi isc na przekaznik. Kostka pod kierownica miala by sens, bo chyba cale napiecie nie przechodzi przez wylaczniki pod kierownica, bo jesli tak to nic z tego
-
Cały pr?d przechodzi przez tę kostkę.
-
Meggido, no to nie odpale kierunkow z tej kostki, to musi isc przekaznikiem...moze sie pod awaryjne podlacze, ale musial bym cala deske nawiew i jeszcze jakies kable wycigac :(
-
A czemu nie odpalisz? U mnie po prostu musiałem podł?czyć przewody wychodz?ce z alarmu pod kierunki.
-
Za maly prad....probowalem sie podlaczyc pod wylacznik od awaryjnych, ale na zadnym przewodzie nie swiecilo
-
A pod awaryjne dobrze podł?czałe??
-
Meggido, probowalem z kazdym przewodem z osobna...i tylko na jednym mrugalo, sek w tym,ze mrugaly wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej a nie kierunki...wiec chyba cos nie tak
-
Na pewno co? nie tak. Nie jest możliwe żeby producent alarmu dał tak? plamę.
-
Meggido, jak podpialem zarowke 5W do tego kabelka i do masy to migala..ale bardzo slabo, wiec koniecznie musze miec pzrekaznik, bo inaczej nic z tego
-
Pod kolumn? kierownicy w jednej z wi?zek wychodz?cych z przeł?cznika zespolonego s? przewody koloru: (po stronie przeł?cznika) błękitno czarny i błękitny, (za kostk?) błękitno czerwony i błękitny. Te przewody odpowiedzialne s? za migacze. Który lewy lub prawy to nie wiem.
-
Czy ktoś z osób które montowały takie uniwersalne centralne zamki moze napisac jak wyglada u nich awaryjność? ;)
-
Awaryjności jako takiej nie stwierdziłem przez kilka lat, ale praktycznie co zimę okazuje się, że siłowniki nie mają wystarczającej siły... Trzeba mieć całość dobrze wyregulowaną, zamki nasmarowane a nie zarośnięte syfem itp.
-
Ja mam od niedawna jakiś centralny za 50zł od znajomego . Nawet 2 centralki mi dal na zapas :d Problemów nie ma . Tyle ,że musi być dobrze wyregulowany . Nawet mam automatyczne ryglowanie po uruchomieniu silnika .
-
Ja mam 3 lata i były dwie awarie. Raz padła bateria w pilocie a raz rozłączyło się cięgno i nie działały jedne drzwi. U mnie szarpią aż za mocno, zastanawiam się czy nie wymodzić jakiegoś opornika żeby działały ciszej.
-
czyli w zasadzie nie ma co sie zastanawiac i kupowac ;)
wlasnie najbardziej mnie martwi zima bo wtedy wychodza problemy z centralnym.
do poloneza mysle ze okolo 4kg udźwigu silownika wystarczy.
-
U mnie od 1,5 roku śmiga bez żadnych problemów, znaczy się był problem z lewym tylnym zamkiem (nie chciał się zamykać), ale to była wina złej regulacji :)
-
Ja u siebie mam uniwersalny juz 2 rok u śmiga az milo, nie ma żadnych problemów, jedynie problem byl z elektryka, bo troche zle podlaczylem ;)
nastukane z galaxy tab 3
-
czyli kupic jakis do 100zl i bedzie chodzilo ;)
-
Sam centralny to nawet do 50:)
-
Ale plus piloty, wysyłka i pewnie kilka browarków na nerwice przy montażu to koło 100 zl wyjdzie hehe
-
To ty nie masz pilota od alarmu ? Od razu będzie Tobie się włączał alarm i centralny jednym przyciśnięciem .
-
Nie mam ani centralnego, ani alarmu obecnie i nigdy nie było ;)
-
ja za swój dałem 119zł u tego sprzedawcy:
http://allegro.pl/listing/user/listing.php?order=p&p=3&us_id=5266869 (http://allegro.pl/listing/user/listing.php?order=p&p=3&us_id=5266869)
widzę że teraz troche pustki ma, ale towar jakiś ma :D
-
A na te kilogramy tak mocno nie patrz . Jak dobrze wyregulowany to i mniejsza siła może być . To nie jest ciężarówka . A potem będzie Tobie strzelać jak z kałacha . A to przyjemne nie jest :P
-
Przynajmniej kierunkowskazów podłączać nie trzeba:)